MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik ben bang dat het weer een snelle 1-0 wordt voor ManU en vervolgens komt Barca er niet meer doorheen en wordt het 80 minuten zinloos dribbelen en onmogelijke passes geven.. ofwel, Barca zal zijn tactiek ernstig moeten herzien voor deze wedstrijd, want tot nog hadden ze geen antwoord op die speelstijl van de Engelse clubs. Chelsea was echt pure mazzel..

Pure individuele klasse van Iniesta die hem vanuit stand in de kruising schiet, bedoel je.

Ik vraag me af hoe ManUtd het gemis van Fletcher gaat opvangen.

Volgens mij is het ontbreken van Flechter wel op te vangen door Man United.

Het maakt mij niet heel veel uit wie er wint, als het maar een mooie finale wordt.

Ace
Ik zal wel de enige zijn die denkt dat Barcelona er overheen wandelt. Mijn inzet: 3-0 voor de Spanjaarden. Al is het alleen maar omdat ik het hoop. Met Barca heb ik niet heel veel, maar Man U vind ik echt vreselijk. Ik ben dan ook meer liefhebber van individuele spelers als Xavi en Iniesta en ook Messi zie ik liever dan die jankerd uit Portugal.

orbit schreef:
Chelsea was echt pure mazzel..

Wat een onzin. Toevallig nog de eerste wedstrijd gezien? Barca creeerde wel 5/6 goede kansen, maar ze gingen er niet. Chelsea had toen totaal geen antwoord op Barca. In de tweede pot kwam Chelsea wel goed voor de dag, met uiteindelijk en klein mazzeltje (wel terect gezien over twee hele wedstrijden) de gelijkmaker.

boomkat
Thomzic schreef:
Barca creeerde wel 5/6 goede kansen, maar ze gingen er niet.

Dat heet onvermogen.

Nicolage Rico schreef:
Volgens mij is het ontbreken van Flechter wel op te vangen door Man United

Fletcher lijkt me als verdedigende middenvelder bij uitstek de speler die het tempo van Barcelona kan breken.

Maar we zullen het woensdag wel zien.

Thomzic schreef:
(quote)

Wat een onzin. Toevallig nog de eerste wedstrijd gezien? Barca creeerde wel 5/6 goede kansen, maar ze gingen er niet. Chelsea had toen totaal geen antwoord op Barca. In de tweede pot kwam Chelsea wel goed voor de dag, met uiteindelijk en klein mazzeltje (wel terect gezien over twee hele wedstrijden) de gelijkmaker.

O, ze zullen tegen ManU ook wel weer mooie kansen creëeren hoor, maar verdedigen is in het Engelse topvoetbal inmiddels tot kunst verheven.. dus dat ze er niet ingaan heeft op zich niet zoveel met pech te maken

orbit schreef:
(quote)

O, ze zullen tegen ManU ook wel weer mooie kansen creëeren hoor, maar verdedigen is in het Engelse topvoetbal inmiddels tot kunst verheven.. dus dat ze er niet ingaan heeft op zich niet zoveel met pech te maken

Maar de bal ging er uiteindelijk juist wel in, vandaar dat Barcelona doorging.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Maar de bal ging er uiteindelijk juist wel in, vandaar dat Barcelona doorging.

Het ging hier dus om de eerste wedstrijd waarin ze van die "mooie kansen" creëerden.. Ik probeer iemand te overtuigen van de harde realiteit van een onpaseerbare verdediging, waar mooie kansen dus uiteindelijk geen doelpunt of resultaat opleveren
Die 1-1 van de return in de 93e minuut noem ik mazzel, bijna Duitse mazzel. Zeker aangezien Chelsea op iedere manier door de arbitrage danwel andere zaken werd tegengewerkt.

Ik heb het liefst dat Barca ManU verplettert en vernederd, begrijp me niet verkeerd. Maar als ik mijn roze bril eventjes afzet, zie ik eigenlijk niet hoe dit Barca dat zou moeten gaan doen tegen dit ManU

orbit schreef:
(quote)

Het ging hier dus om de eerste wedstrijd waarin ze van die "mooie kansen" creëerden.. Ik probeer iemand te overtuigen van de harde realiteit van een onpaseerbare verdediging, waar mooie kansen dus uiteindelijk geen doelpunt of resultaat opleveren
Die 1-1 van de return in de 93e minuut noem ik mazzel, bijna Duitse mazzel. Zeker aangezien Chelsea op iedere manier door de arbitrage danwel andere zaken werd tegengewerkt.

Ik heb het liefst dat Barca ManU verplettert en vernederd, begrijp me niet verkeerd. Maar als ik mijn roze bril eventjes afzet, zie ik eigenlijk niet hoe dit Barca dat zou moeten gaan doen tegen dit ManU

Daarom schreef ik ook "uiteindelijk". Over 2 wedstrijden kon het beide kanten opgaan. Barcelona is de beter voetballende ploeg, daarom ben ik blij dat ze in de finale staan.

En Chelsea werd niet op alle zaken tegengewerkt. Chelsea had wel 1 penal kunnen krijgen, meer niet. En die rode kaart voor Barca was onterecht.

Nog mensen die de NBA volgen?

De Conference finals zijn echt superspannend. Orland staat 2-1 voor op de Cavs en LA staat 2-1 voor op Denver. Maar in alle wedstrijden was het puntenverschil erg klein.

(afbeelding)

Zo kan het ook

Reijersen schreef:

De Conference finals zijn echt superspannend. Orland staat 2-1 voor op de Cavs en LA staat 2-1 voor op Denver. Maar in alle wedstrijden was het puntenverschil erg klein.

Ja ik, echt een enorm fan van de grote NBA show . Dwight Howard man wat een spectaculaire speler! De Cavs hebben Lebron James (de allerbeste basketballer van dit moment) maar Orlando is toch echt meer een team met onder meer Rashard Lewis .

En ik hoop op Denver maar ik denk toch dat LA met Kobe Bryant aan het langste eind zal trekken.

Uiteindelijk ben ik nu toch wel het meest voor Orlando en welk team is jouw favoriet Reijersen?

Ik hoop en denk dat Man Utd woensdag toch weer de buit binnen gaat halen. Barca is verdedigend te zwak denk ik. En waar Chelsea dit niet af wist te straffen, kan ik me niet voorstellen dat Rooney, Ronaldo, Berbatov, etc. dit ook nalaten. Maar wie er ook wint, een mooie pot wordt het denk ik wel. Want Man Utd loeren waarschijnlijk wel op de counters, maar spelen wel wat minder behoudend dan Chelsea. Maar doordat Utd een uitgebalanceerder team hebben zet ik mijn geld toch op Man Utd.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Ja ik, echt een enorm fan van de grote NBA show . Dwight Howard man wat een spectaculaire speler! De Cavs hebben Lebron James (de allerbeste basketballer van dit moment) maar Orlando is toch echt meer een team met onder meer Rashard Lewis .

En ik hoop op Denver maar ik denk toch dat LA met Kobe Bryant aan het langste eind zal trekken.

Uiteindelijk ben ik nu toch wel het meest voor Orlando en welk team is jouw favoriet Reijersen?

Magic!

Want die Howard, daar kan ik echt van genieten. En van de laatste 4 is het ook het meest een team. Dat trekt me veel meer dan een team met een paar toppers.

Reijersen schreef:

Niet dat ik een kenner ben, verre van maar ik volg het nu wel wat op teletekst. LeBron James scoorde on the buzzer een driepunter
Jammer dat zoiets nooit wordt uitgezonden; lijken mij leuke wedstrijden om te bekijken. Verder heb ik geen favoriet ofzo, want zoals ik al zei, ik ken er amper iets van

Ik hoop ook maar dat Barça de CL wint. Ze hebben, mijn inziens, het best voetballende team met wel een zwakkere achterlinie dan Man U. Evra, Ferdinand & Vidic, sjah... Ik ben benieuwd wat Barça erop gaat vinden.

Om ook het wielrennen niet uit het oog te verliezen; Menchov controleerde vandaag weer heel makkelijk. Het moet wel heel erg fout gaan als hij de Giro niet wint, denk ik. Ook leuk dat Serge Pauwels & Francis de Greef het erg goed doen als jonge Belgen, maar vooral natuurlijk Kevin Seeldraeyers! Hij heeft nl. de witte trui overgenomen van Thomas Lövkvist.

BPDD
De jonge Belgen doen het inderdaad opvallend goed, Pauwels had gisteren waarschijnlijk ook nog de rit gewonnen als ze bij Cervélo niet zo'n ongelukkige tactiek hadden gehanteerd.
Seeldraayers valt me ook erg mee moet ik toegeven, ik had eigenlijk verwacht dat hij er in de Giro bergop wel door heen zou zakken.
Dat doet hij dus niet, en hiermee gaat hij waarschijnlijk het jongerenklassement in een grote ronde op zijn naam schrijven.
Ik moet echter nog wel even plagen, Gesink zou hier -als hij net als Seeldrayers voor eigen kans zou mogen gaan- met 2 vingers in zijn neus het jongerenklassement hebben gewonnen.

Het zit er ook dik in dat Menchov nu de Giro gaat winnen, volgens mij was hij ook vandaag sterker dan Sastre.
De Rabo-ploeg viel me ook mee vandaag, met name Ardila reed eindelijk een beetje op het niveau dat hij 3 jaar geleden haalde.
In ieder geval mooi dat de ploeg na een enigzins teleurstellend voorseizoen alle criticasters de mond kan snoeren met -waarschijnlijk- een zege in een grote ronde.

@Ploppekestelsel
Het ging de laatste dagen wel bijzonder goed met je bij Tourchampion, in de top 300 van een klein 7000 deelnemers is netjes.
Als ik mezelf iets meer had verdiept in het parcours van deze Giro (wat weinig echte bergetappes in mijn optiek) had ik wel een ander team gekozen, ook valt Basso me enigzins tegen.

Overigens jammer dat Kohl stopt, ondanks zijn dopegebruik was hij met zijn bolle hamsterwangetjes een van mijn favoriete renners

Tot slot heb ik vandaag ook al een conclusie kunnen doen voor de aankomende Tour de France:
een Amerikaan kan weleens zijn 8e zege gaan behalen.

Joy4ever schreef:

Zo kan het ook

Gesink is bergop inderdaad nog wel wat sterker.
Armstrong reed vandaag inderdaad behoorlijk sterk. Echter durf ik niet beweren dat hij in staat is zijn eigen ploegmakker Alberto Contador Velasco te kloppen, laat staan Menchov
Ik denk dat hij best top 10 kan rijden, of misschien zelfs top 5 maar winnen lijkt me sterk. Maar goed, dat is voor over een paar maanden ...

Ja, verrassend genoeg sta ik na de etappe van vandaag (ik dacht dat ik klappen ging krijgen met Brajkovic/Bruseghin/Menchov als 3 besten) maar ik ben gewoon ongeveer 80 plaatsen gestegen
Momenteel sta ik 92ste. Nog beter doet Xacobeo, oftewel Waldo Jeffers, het. Die staat namelijk 46ste. Jij doet het overigens ook erg goed op 3000 (684ste zie ik). Die minuten zijn vooral te wijten aan Basso denk ik, tegenover Menchov toch al wel wat verloren (die tijdrit bv.) ...

sdr
Mooie etappe weer vandaag. Sastre moet meer tijd winnen wilt hij deze giro kunnen winnen, en met nog 2 aankomsten bergop is er nog vanalles mogelijk, maar Menchov heeft duidelijk de beste papieren.

BPDD
Ik dacht inderdaad vandaag ook niet al te veel te stijgen, maar ben ook van ongeveer plaats 1000 naar 684 gestegen.
Maar jij en Waldo staan echt indrukwekkend hoog hoor, mijn complimenten (niet goed voor mijn ego om zo ingemaakt te worden, ik pretendeer een ware kenner te zijn).
Tja, Basso's tijdrit is zonder de hulp van onze Eufemiano niet zo indrukwekkend meer, bergop is hij weliswaar nog sterk maar ook niet zo indrukwekkend als ik had gehoopt.
Ik had het parcours van de tijdrit ook niet bestudeerd (hetgeen al duidelijk werd tijdens de Horner discussie), ik ging uit van een vlakke tijdrit (keuze voor Ignatiev en Cancellara).

Ik durf eigenlijk ook nog niet echt te zeggen dat Armstrong in Juli weer gaat winnen, maar ik schrijf hem in ieder geval alvast op voor minstens een top 10 klassering.
Het kan nog wel eens interessant worden als Armstrong en Contador ruzie gaan krijgen, ik kan alvast niet meer wachten op de Tour .

En ik was bij mijn vorige post nog wat vergeten.
Ploppekestelsel, hoe is in België de sfeer ten opzichte van Jean Paul van Poppel?
Ik hoorde iets over doodsbedreigingen .

Martin Jol naar Ajax. Enige wapenfeit: winst van de Amstel Cup in 1997 met Roda JC. Goeie keus.

In alle eerlijkheid heeft ie ook nog niet de kans gehad om prijswinnende clubs te trainen. Vaak net een niveautje of twee daar onder. Voor zover ik me kan herinneren heeft ie gezien de mogelijkheden uitstekend werk geleverd bij RKC, Tottenham en Hamburg.

Ace
Vergeet Schevingen niet!

Ajax heeft sinds van Gaal eindelijk weer eens een toptrainer aangesteld. Dat is al heel wat.

Ace
Of het een toptrainer is, weet ik niet, maar het stemt me in ieder geval vrolijker dan namen als Blind en Olsen.

Diego naar Juve. Lijkt me een fijne ontwikkeling voor Tom! Geweldige speler die dat oersaaie Juve misschien eens van wat frivoliteit kan voorzien.

Ace schreef:
Diego naar Juve. Lijkt me een fijne ontwikkeling voor Tom! Geweldige speler die dat oersaaie Juve misschien eens van wat frivoliteit kan voorzien.
Haha, idd ja

Jol is idd een betere optie dan een Blind of Olsen, toch moet je maar afwachten of deze ras Hagenees een goede match geeft.

Jol is de beste keuze op dit moment, na 3 afzeggingen.

Ik had altijd al een schijthekel aan Jol, dus hij gaat naar de juiste club.

Nicolage Rico schreef:
Ik had altijd al een schijthekel aan Jol, dus hij gaat naar de juiste club.
Zullen we het netjes houden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:50 uur

geplaatst: vandaag om 08:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.