MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Wel weer 2 penalty's, wat het totaal in de competitie op 10 brengt. Mocht dat een reden zijn voor Madrid-fans om iets af te doen van de prestatie: Ronaldo scoorde 12 van de 46 keer uit een penalty

trebremmit schreef:
Als je bij Emmen gaat kijken hou je niet van voetbal maar van zelfkastijding.

Lijkt mij met de prijzen van de kaartjes daar dat je in dat geval beduidend goedkoper uitbent dan bij een Strenge Meesteres in Emmen of Winschoten, alhoewel je in het laatste geval wellicht een eigen cd kunt draaien

Vorige week heeft Southampton zich terug weten te knokken tot het hoogte voetbalpodium in Engeland de Premier league.

Dat is mede mogelijk gemaakt door een Nederlander die ik niet zo goed kende, Jos Hooiveld.

De man heeft 13 wedstrijden voor Heerenveen mogen spelen, en daarna 2 seizoenen FC Zwolle en via Oostenrijk, Finland, Zweden, Schotland en Denemarken in Engeland is terechtgekomen.

Jos, ik gun het je om volgend seizoen in de Premier League te mogen spelen op Old Trafford, Anfield of het Etihad stadion

Maar als ik jouw een advies mag geven, globetrotter die jij bent, zoek het avontuur in Australie, Amerika of Japan.....

Heerlijk jezelf onderdompelen in nog meer onbekende en nieuwe plekken

Ik ben jaloers op je, Jos van Southampton

Stijn_Slayer
Paap_Floyd schreef:
Wel weer 2 penalty's, wat het totaal in de competitie op 10 brengt. Mocht dat een reden zijn voor Madrid-fans om iets af te doen van de prestatie: Ronaldo scoorde 12 van de 46 keer uit een penalty

Hoeveel goals heeft Messi uit een penalty gemaakt?
Ronaldo heeft wel iets minder wedstrijden gespeeld, vijf ofzo? Dat is van alle competities bij elkaar. 72 goals had 'ie niet gehaald, maar hij was wel dichtbij gekomen.

Zeg ik: 10 van zn 50, Ronaldo 12 van zn 46. Alleen in de competitie, alle competities Messi 14, CR weet niet.

Stijn_Slayer
Oke, geen aanzienlijk verschil dus. Ik las geloof ik wel dat Messi er iets meer gemist had.

VVV Venlo 4-2 FC Twente

Andre Ooijer

Feyenoord

Manchester City

Anderlecht kampioen

YEAAAH, 2e plaats voor Feyenoord

Hopelijk wint Vitesse de play-offs. Dat is toch wel de sterkste ploeg buiten Twente. Straks moet je nog Excelsior Europa insturen...

En gefeliciteerd Feyenoorders!

Feyenoorders gefeliciteerd

En inderdaad hopen dat Twente de play off niet wint.

Klopt het dat als vitesse de Play-offs wint dat twente dan ook europees voetbal heeft door dat rare fair play klassement? dan zou je Ajax, Feyenoord, Psv, Az, Heereveen, Twente & Vitesse in Europa hebben (alhoewel sommige daarvan nog redelijk wat voorrondes zouden moeten spelen dan), zou mooi zijn voor het nederlands voetbal:)

Gefeliciteerd Feyenoorders!

relaxex schreef:
Klopt het dat als vitesse de Play-offs wint dat twente dan ook europees voetbal heeft door dat rare fair play klassement? dan zou je Ajax, Feyenoord, Psv, Az, Heereveen, Twente & Vitesse in Europa hebben (alhoewel sommige daarvan nog redelijk wat voorrondes zouden moeten spelen dan), zou mooi zijn voor het nederlands voetbal:)

Volgens mij wel, als Twente de play off wint komt Excelsior erbij, als Vitesse / NEC / RKC de play off wint dan komt Twente er via het fair play klassement bij.

Twente zit er dus altijd bij...enige verschil is volgens mij dat je via het fair play klassement al in de 1e voorronde instroomt (ergens 2e week van juli al meen ik) en je dus je voorbereiding een week of 3 eerder moet beginnen.

Dat is het scenario inderdaad. En dat Fair Play ticket houdt in dat je op 05-07 al moet spelen, dat is al over twee maanden dus.

Ik mag hier dan een dag eerder beledigd worden tot op het bot: de sportieve wraak (en geheel op eigen kracht) kan alleen plaats vinden op het veld!

Volkomen terecht uiteindelijk de 2e plaats gehaald en daarom hier een 2e Single van de Dag geplaatst, ik heb nog een oud singletje gevonden (28-02-1970):

Feyenoord - Feyenoord selectie

(afbeelding)

(afbeelding)

En PSV uiteraard gefeliciteerd met de 3e plaats!

musician schreef:
En PSV uiteraard gefeliciteerd met de 3e plaats!
Absoluut! Feliciflap

FEYENOORD

Uitdelen en incasseren horen gewoon thuis in sport. Tom en Rico: oprecht gefeliciteerd met het behalen van de voorronde van de CL - ik heb niks gezien, was druk doende en kijk vanavond wel; ik begrijp dat het erg spannend is geweest. De tweede plaats voor PSV was eigenlijk een grote beloning geweest voor een K*seizoen: ik vraag me seriues af hoe lang het geleden is dat PSV het seizoen afsloot met 47 tegendoelpunten, absurd hoog en op zich een terechte justificatie van een derde plaats.

De aftakeling van Twente daarentegen is fiks en de afdaling van AZ was eigenlijk reeds ingecalculeerd.

En Musician ik kom zeer regelmatig in Almere, maar ik rij ook altijd graag weer naar huis. Almere is wat mij betreft net zo goed of slecht als Maarssenbroek, Brandevoorde, Vathorst, de zgn 'leuke' kastelenwijk bij Den Bosch - alle woondumpplekken waar geen hart of ziel inzit, maar eenmaal binnen merk je daar niets van .

Almere stuit altijd op enorme porties kritiek. Het mag dan wel niet zo'n enorm bruisende stad zijn maar het is er prima wonen. En dat op half uurtje van de mooiste stad van het land. Ik denk alleen dat ze de ambitie om studentenstad te worden beter kunnen laten varen, dat wordt hem gewoon niet

En over het voetbal, Almere City had dit jaar een verrassende start en is op eigen kracht buiten de degradatie zone gebleven, best een prestatie voor dat team. Ik volg van Almere City ook alleen de uitslagen in de krant vanwege het feit dat ik er woon, anders had het me ook geen bal uitgemaakt waarschijnlijk

Mjuman schreef:
Uitdelen en incasseren horen gewoon thuis in sport. Tom en Rico: oprecht gefeliciteerd met het behalen van de voorronde van de CL
Klasse

Tsja, Heerenveen had na de 1-1 iets van: shit, dit schiet totaal niet op. Feyenoord kreeg zeker bij de 2-1 alle ruimte. Na de 3-2 was Heerenveen ook nog even "bang" omdat ze er niet nog eentje in wilden schieten. De arbiter floot ook drie minuten te vroeg af. Die had ook iets van: we kunnen nog uren ballen maar er gaat hier toch niks meer gebeuren.

Vroeger was je met 25 goals topscorer van Europa...
Joy4ever schreef:
Messi maakt zojuist goal nummer 50

Als PSV-supporter was het een pijnlijke dag.

Maar gefeliciteerd aan alle Feyenoorders!

Feyenoord heeft het ook verdiend, met name in de grote wedstrijden. Vond dit eigenlijk de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen waar Feyenoord onder zijn niveau speelde. Ik was trouwens nog verrast door de inzet die Heerenveen toonde, vond ik wel bewonderenswaardig. Dat ze het dan na de 1-1 laten lopen (subtiel was anders haha) is natuurlijk niet meer dan logisch. Hoop wel dat de KNVB hun lesje hebben geleerd, want het genante schouwspel in de tweede helft is natuurlijk aan hun te danken. Dan kunnen mensen wel aankomen met die PSV - Groningen uit 2003, maar de KNVB moet natuurlijk er voor zorgen dat dat soort scenarios zo min mogelijk voor komen. Dat clubs zo spelen in het geval van zo'n scenario kan niemand ze kwalijk nemen.

PSV had beter de bekerfinale kunnen verliezen, zodat Heerenveen vandaag had moeten winnen. Ik had liever CL gehad dan de beker.

Mjuman schreef:
En Musician ik kom zeer regelmatig in Almere, maar ik rij ook altijd graag weer naar huis. Almere is wat mij betreft net zo goed of slecht als Maarssenbroek, Brandevoorde, Vathorst, de zgn 'leuke' kastelenwijk bij Den Bosch - alle woondumpplekken waar geen hart of ziel inzit, maar eenmaal binnen merk je daar niets van

Ach, wat de boer niet kent dat vreet hij niet , dan ben je al gauw overgeleverd aan het dorpsfascisme. Mensen die oordelen over anderen ("geen ziel!") omdat die toevallig wonen in nieuwe of andersoortige huizen.

Maar als nationaal globetrotter kan mijn dag niet meer stuk:

(afbeelding)

(afbeelding)

Feyenoord.

Hoewel ik fel ben tegen het vieren van de 2e plek, was het een geslaagd feestje.

En bedankt Mju en de rest.

Ward schreef:
maar de KNVB moet natuurlijk er voor zorgen dat dat soort scenarios zo min mogelijk voor komen. Dat clubs zo spelen in het geval van zo'n scenario kan niemand ze kwalijk nemen.

Is een reglement van de FIFA. Dus FIFA bedankt nog.

Maar de KNVB wil er wel iets tegen doen.

Tja, straks kan Munsterman het salaris van Fer niet meer betalen. En ook de in het vooruitzicht gestelde bonussen voor Wijnaldum gaan niet al te hard.

Ik ben toch erg benieuwd waar het op valt of staat, wanneer wil Manchester City Guidetti terug hebben en waarom? Er is helemaal nog niets zeker, als ik Guidetti net zelf mag geloven. En die verslaggever stelt terecht de vraag: zou het feit dat Feyenoord Champions League speelt geen aanleiding kunnen zijn om Guidetti nog even in Rotterdam te laten?

En ondertussen staat El Ahmadi op het punt zijn contract te verlengen.

musician schreef:
Tja, straks kan Munsterman het salaris van Fer niet meer betalen. En ook de in het vooruitzicht gestelde bonussen voor Wijnaldum gaan niet al te hard.

Ik ben toch erg benieuwd waar het op valt of staat, wanneer wil Manchester City Guidetti terug hebben en waarom? Er is helemaal nog niets zeker, als ik Guidetti net zelf mag geloven. En die verslaggever stelt terecht de vraag: zou het feit dat Feyenoord Champions League speelt geen aanleiding kunnen zijn om Guidetti nog even in Rotterdam te laten?

Mwah, vind dat wel een beetje opportunistisch. Elk jaar sta ik met verbazingaan het einde van het seizoen te kijken hoe door alles en iedereen wordt gedaan alsof de ploeg die tweede is geworden de CL in gaat. Terwijl de laatste jaren volgens mij het echt maar een enkele keer is voorgekomen dat er ook daadwerkelijk twee nederlandse ploegen in de CL staan. Dus ik acht de kans dat Feyenoord CL gaat spelen niet heel erg groot (hoewel ik het wel van harte hoop!).

Ik voorzie een vloedgolf aan Juventus-fanboiberichten hier. In elk geval gefeliciteerd met het kampioenschap.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:29 uur

geplaatst: vandaag om 04:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.