MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Paap_Floyd schreef:
Ik voorzie een vloedgolf aan Juventus-fanboiberichten hier. In elk geval gefeliciteerd met het kampioenschap.
Dankjewel Paap

JUVENTUS KAMPIOEN

GEWELDIG!!

Bedank Milito ook eventjes

Paap_Floyd schreef:
Bedank Milito ook eventjes
Milito: Grazie mille

Joy4ever schreef:
(quote)
Milito: Grazie mille

Echt zuur dat ze nu pas een beetje in vorm beginnen te raken.

Voor het eerst sinds 2003 dat Ibrahimovic géén kampioen is geworden...

Really?

Dat is wel een bijzondere prestatie als je het mij vraagt. Met zoveel verschillende clubs in zoveel jaar iedere keer kampioen zijn geworden.

Ik zie het al, Ajax, Juventus (wel beide weer terug getrokken), Inter, Barcelona en Milan afgelopen jaar. Bizar.

Prachtig van Juventus! Ongeslagen kampioen en dan ook nog dankzij de twee clubs die ook hun aandeel hadden aan het omkoopschandaal maar er mijn inziens veel te licht vanaf kwamen.
Hopelijk kunnen de bianconeri de komende jaren ook weer van belang worden in Europa, zo'n club hoort natuurlijk gewoon thuis in de CL. Ook mooi voor Del Piero om met de landstitel (waarschijnlijk) afscheid te nemen. Ik hoop dat hij ervoor kiest om net als bijv. Raul ergens in Europa aan de slag te gaan. Bij een andere Italiaanse club kan/wil ik me hem niet voorstellen.

herman schreef:
Voor het eerst sinds 2003 dat Ibrahimovic géén kampioen is geworden...

Min de 2 ingetrokken titels met Juve dan.

JUVENTUS!!!

Meer wil ik niet zeggen .

Meer zeg je praktisch gezien ook bijna nooit.

Hij is alleen de vergeten.

3e Voorronde CL zal nog wel moeten lukken voor Feyenoord (als ze in de zomer goede zaken doen en geen te lastige tegenstander treffen - Motherwell ofzo...) Daarna is het wel gedaan...

Voorronde Champions League, wie kunnen we tegen komen? | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Motherwell is niet de nummer 2 in Schotland hoor

Ze zullen er vanuit gaan dat Glasgow niet mee mag doen, vanwege hun situatie. Maar dat is volgens mij nog lang niet zeker.

Robbie Keane schreef:
Meer zeg je praktisch gezien ook bijna nooit.

MICHAEL JACKSON!

Hopelijk wint of speelt Juve volgende week gelijk, zodat we officieel onverslagen kampioen zijn.
En nu naar de rechtzaal om ons 3e ster te eisen!!

Ik zie het al voor me in de rechtzaal:

"DIE DERDE STER! PANNENKOEK!!"

Paap_Floyd schreef:
"DIE DERDE STER! PANNENKOEK!!"
KOEKOEK!!

PANNENKOEKOEK?

Nicolage Rico schreef:
3e Voorronde CL zal nog wel moeten lukken voor Feyenoord (als ze in de zomer goede zaken doen en geen te lastige tegenstander treffen - Motherwell ofzo...) Daarna is het wel gedaan...

Je laat je misschien veel te veel aanleunen door anderen dat het mogelijkerwijs niet zou kunnen lukken.

Wie bij aanvang van de Europa League in 2001 zou zeggen dat Feyenoord de cup in 2002 zou winnen werd ook voor gek uitgemaakt, weet ik nog uit ervaring.

Net zo goed als je aan het begin van het seizoen zou hebben gezegd dat Feyenoord dit jaar 2e zou worden.
Wie het treurige voetbal uit Italië ziet, ik zie echt niet waarom we daar nog bang voor zouden moeten zijn, het is alleen maar reputatie van die oude clubs uit de jaren '90. Maar verder gebaseerd op niks, het feit dat 'Feijenoord' in 1970 ook al eens won van AC Milan zegt nu ook niks meer.

Feyenoord moet uitgaan van eigen kracht, zorgen voor een sterke selectie. Laten we eerst eens kijken wie blijft en komt. Maar qua gemiddeld spel gebaseerd op de competitie zijn ze helemaal niet kansloos. Tegen Ajax, AZ, Twente e.a. waren er ook onvermoede krachten aan het werk die het elftal naar grote hoogten wist te stuwen.

musician schreef:
Wie het treurige voetbal uit Italië ziet, ik zie echt niet waarom we daar nog bang voor zouden moeten zijn, het is alleen maar reputatie van die oude clubs uit de jaren '90.

Zeker de CL van dit seizoen compleet aan je voorbij laten gaan

Nicolage Rico schreef:

Voorronde Champions League, wie kunnen we tegen komen? | Feyenoord nieuws | FR12.nl

In de 4e voorronde komt waarschijnlijk als enige sterkere mogelijke tegenstander Tottenham erbij:

3e voorronde (zoals de stand nu is in de Europese competities):
Geplaatst:
CSKA Moskou (Rus)
Sporting Braga (Por)
Dinamo Kiev (Oek)
Panathinaikos (Gri)
Fenerbahçe (Tur)

Ongeplaatst:
Club Brugge (Bel)
FEYENOORD
Rapid Boekarest (Roe)
Nordsjaelland (Den)
Motherwell (Sch)

En zo gaat de 4e voorronde er uitzien zoals het er nu voorstaat (er van uitgaande dat de geplaatste ploegen uit de 3e voorronde doorgaan, met Feyenoord dan in plaats van de laagste geplaatste club (Fenerbahçe)):

Geplaatst:
CSKA Moskou (Rus)
Tottenham Hotspur (Eng)
Sporting Braga (Por)
Dinamo Kiev (Oek)
Panathinaikos (Gri)

Ongeplaatst:
Udinese (Ita)
Lille (Fra)
Málaga (Spa)
Borussia Mönchengladbach (Dui)
FEYENOORD

Dus wat dat betreft is de kans op een zware tegenstander in beide voorrondes bijna net zo groot. Als een van de geplaatste landen in de derde ronde het niet red komt Udinese erbij als mogelijke tegenstander in de vierde ronde. Ook niet bepaald een makkie. Toch moeten beide rondes met een gunstige loting en een redelijk intacte selectie te doen zijn.

Joy4ever schreef:
Zeker de CL van dit seizoen compleet aan je voorbij laten gaan

Hoezo? Dat AC Milan en Inter nog redelijk hoog zijn gekomen had weinig te maken met oogstrelend voetbal. Dat komt al jaren niet meer uit Italië.

Het niveau Barcelona, Real Madrid, Chelsea of Bayern is nog weer iets anders.

Maar voor het overige hoeft Feyenoord voor niemand bang te zijn
Een beetje geloof in eigen kunnen!

(afbeelding)

Ik denk dat Feyenoord het toch moeilijk gaat krijgen om het niveau van dit jaar te evenaren. Maar van die lijst schat ik toch CSKA, Tottenham, Udinese, Lille, Malaga en misschien Braga hoger in dan Feyenoord. Ik zeg overigens niet dat Feyenoord tegen die ploegen kansloos is (ik denk alleen tegen CSKA en Tottenham dat ze echt heel weinig kans maken). De rest van de ploegen is denk ik redelijk evenwaardig aan Feyenoord en Motherwell en Nordsjaelland als duidelijk mindere ploegen. Maar denk dus wel dat het heel moeilijk gaat worden om zich te kwalificeren.

Het scheelt wel een hoop dat ze Koeman als trainer hebben. Die is tactisch altijd zeer sterk in dat soort moeilijke wedstrijden (bijvoorbeeld met het bereiken van de kwartfinale van de CL met PSV en Ajax).

musician schreef:
(quote)

Hoezo? Dat AC Milan en Inter nog redelijk hoog zijn gekomen had weinig te maken met oogstrelend voetbal. Dat komt al jaren niet meer uit Italië.

Het niveau Barcelona, Real Madrid, Chelsea of Bayern is nog weer iets anders.

Maar voor het overige hoeft Feyenoord voor niemand bang te zijn
Een beetje geloof in eigen kunnen!

Ik mag toch hopen dat je met die smiley bedoeld dat je niet al te serieus bent.

Is Lazio trouwens wel geplaatst als die nog derde worden?

Opvallend: keeper van Jong Ajax Cillessen wel in de voorselectie Oranje, maar Vermeer niet.

Buiten de discussie om wie nou werkelijk de betere keeper is, is het opmerkelijk dat de eerste keeper van de kampioen (die het complete seizoen onder de lat heeft gestaan) door de bondscoach wordt gepasseerd door de reservekeeper.

Vond ik ook opvallend inderdaad. Best rare keuze ook vind ik. Ik snap best dat je Vermeer niet meeneemt en dan liever een jongere keeper voor de toekomst er een keer aan wil laten ruiken. Maar dan zou ik eerder nog Zoet de voorbereiding mee laten doen (heeft tenminste heel het seizoen in de eredivsie gekeept). Maarja de selectie zal toch wel Stekelenburg, Vorm en Krul worden neem ik aan.

rkdev schreef:
Opvallend: keeper van Jong Ajax Cillessen wel in de voorselectie Oranje, maar Vermeer niet.

Inderdaad opvallend, maar terecht dat Vermeer er niet bij zit.

Uiteindelijk zal Cillessen wel afvallen, aangezien er met Krul, Vorm en Stekelenburg aardig goede keepers beschikbaar zijn

Vermeer heeft een prima tweede seizoenshelft gekeept, een van de betere keepers in de Nederlandse competitie wat mij betreft. Uiteraard terecht niet in de voorselectie maar waarom in godsnaam Cillessen wel? De beste man liet zich gisteren niet bepaald van zijn beste kant zien en heeft verder gewoon nauwelijks in het eerste van Ajax gekeept. Beetje een rare zet van v. Marwijk, hoewel hij daar dit keer niet vies van is. Ahum Bouma ahum.

Bouma begrijp ik ook niet inderdaad. Maarja als je een selectie van 36 man ofzo moet maken kom je op het gebied van verdedigers natuurlijk snel op een bedenkelijk niveau.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.