MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Waarom geen Buttner is mij dan ook een raadsel. En als Willems meekan, kan Daley Blind ook prima mee in de voorselectie. Ik snap wel dat Bouma en Willems uiteindelijk toch afvallen, maar Buttner is toch een prima optie?

Ik had Buttner er ook wel bij verwacht. Willems vind ik niet zo'n hele rare keuze (zal inderdaad uiteindelijk wel afvallen), want ik denk dat Willems later wel de vaste linksback van Oranje zou kunnen worden, wat ik me bij Blind niet voor me zie (of hij nu een paar aardige wedstrijden heeft gespeeld of niet).

Ik mis trouwens nog iemand: Jordy Clasie. Niet omdat hij nu al bij het elftal moet, maar gewoon als beloning. Zelfde geldt voor v. Wolfswinkel.

Maar goed, ik zal een boze brief sturen naar Bert van Marwijk. Hier is potdomme het laatste woord nog niet over gesproken!

Die had ik nog niet eens gemist, maar inderdaad. Clasie had het wel verdiend, maar ik snap nog wel met de moordende concurrentie op het middenveld dat hij er niet bij zit. Maar van Wolfswinkel hoort er wat mij betreft toch wel bij, vind ik verder in zijn ontwikkeling dan Luuk de Jong.

Dat Clasie en v. Wolfswinkel ontbreken komt natuurlijk doordat er op die posities wat meer concurrentie is. Van Wolfswinkel had van mij trouwens wel mogen worden gewisseld met Lens.

EDIT: Wat Ward dus zegt.

Lens is wel in vorm de laatste weken en zijn snelheid is erg handig.

lennon schreef:
Inderdaad opvallend, maar terecht dat Vermeer er niet bij zit.

Mee eens natuurlijk.

lennon schreef:
Uiteindelijk zal Cillessen wel afvallen, aangezien er met Krul, Vorm en Stekelenburg aardig goede keepers beschikbaar zijn
Denk ik ook, al is het wel goed voor die jongen om zo'n voorbereiding mee te maken.

Bouma snap ik dan weer niks van

Ward schreef:
Die had ik nog niet eens gemist, maar inderdaad. Clasie had het wel verdiend, maar ik snap nog wel met de moordende concurrentie op het middenveld dat hij er niet bij zit. Maar van Wolfswinkel hoort er wat mij betreft toch wel bij, vind ik verder in zijn ontwikkeling dan Luuk de Jong.

Serieus? De Jong is op dit moment de beste spits in de Eredivisie.

Hoe goed heeft van Wolfswinkel zich ontwikkeld? Zo veel zie ik namelijk niet van hem.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik mis trouwens nog iemand: Jordy Clasie. Niet omdat hij nu al bij het elftal moet, maar gewoon als beloning. Zelfde geldt voor v. Wolfswinkel.
Maar goed, ik zal een boze brief sturen naar Bert van Marwijk. Hier is potdomme het laatste woord nog niet over gesproken!

Clasie en Van Wolfswinkel zijn prima kandidaten, Clasie had ook, al was het alleen maar voor de ervaring, moeten worden geselecteerd.

Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat een EK met Van Bommel en De Jong op het middenveld dramatisch gaat aflopen, dat wordt echt de achilleshiel van het Nederlands Elftal.

Ze worden aan alle kanten voorbij gelopen en dat kan dan alleen eindigen in schoppen. Jonge noeste werkers moeten V Persie, Huntelaar en Robben van ballen voorzien.

Ik vind het allebei goede spitsen, maar van Wolfswinkel legt ze er toch wel erg makkelijk in bij Sporting en de Portugese competitie is niet makkelijk voor spitsen. Bovendien ook in grote Europese wedstrijden maakte hij dit jaar echt een paar knappe goals. Ik denk dat de keuze voor De Jong misschien ook wel te maken heeft dat De Jong een heel ander type spits is dan bijvoorbeeld Huntelaar, terwijl Van Wolfswinkel net als Huntelaar vooral een killer is. Van Wolfswinkel ipv Lens vind ik dan weer onzin, want Lens zit er natuurlijk bij als optie voor de rechtsbuiten positie.

Ik pleit voor Anita en Clasie op het middenveld achter de grote vier. Die kunnen makkelijk door de benen van de tegenstander lopen.

Ja, dat zie je wel aan de Duitsers... Een jong dynamisch elftal. Wat dat betreft deel ik de angst van musician wel. Ons team is niet erg dynamisch op Robben na, maar dat wordt steeds meer een one-trick-pony.

Van Wolfswinkel deed het trouwens erg goed in de Europa League en Portugese competitie.

edit: R&P

Een selectie van 36 spelers is natuurlijk erg groot, maar om nu 5 keepers te selecteren gaat me wel wat ver... Daar staat tegenover dat er maar 2 echte spitsen in de selectie zitten (Siem de Jong is eigenlijk middenvelder en Lens speelt vooral als rechtsbuiten) en spelers als Bas Dost en Ricky van Wolfswinkel worden thuisgelaten. Rare gang van zaken.

Edit: Zei ik Siem? Ik bedoel natuurlijk Luuk Maar die vind ik niet beter dan Van Wolfswinkel of Dost.

Luuk de Jong eigenlijk een middenvelder? Die man is een pure spits. Kopsterk, maakt makkelijk goals en is sterk aan de bal. Van Wolfswinkel heeft nu 11 goals gemaakt in de competitie. Een leuk aantal voor de Portugese competitie, maar niet heel indrukwekkend lijkt me. Hoe hij speelt weet ik niet want ik kijk bijna nooit Portugees voetbal.

Zoveel heeft Van Wolfswinkel toch niet gescoord? 11 goals in de competitie.
Vind Luuk de Jong beter en terecht geselecteerd.

Edit: Wat He$$el dus al zei.

Dit moet je wel een beetje in perspectief zien. In de Portugese competitie wordt veel minder gescoord dan in Nederland. Er zijn ook minder teams (dus minder wedstrijden). Sporting is vierde geworden met 44 doelpunten dus dan is hij met een kwart aandeel toch niet heel slecht bezig.

zo uit mijn hoofd heeft hij ook nog iets van 5 doelpunten gemaakt in de EL.

De 1ste afvaller is al bekend, Pieters doet definitief niet mee. Dus dat gaat nog een probleem worden op de linksbackpositie!

11 doelpunten in de Portugese competitie is inderdaad niet slecht. Een wereldspeler als Falcao had er vorig jaar ook maar 16 in de hele competitie en staat nu op 24 ofzo in de Spaanse competitie. Een spelers als Dost of De Jong had daar ook niet meer dan 10 keer gescoord denk ik.

Overigens is de Portugese competitie nog niet helemaal afgelopen.

Hoe doet Braafheid het eigenlijk in Duitsland?

Volgens mij speelt hij regelmatig, hij scoorde zelfs laatst (ook nog best een aardig doelpunt) maar het blijft toch wel enigszins een beperkte voetballer.

edit even opgezocht, hij zit zo rond de 20 wedstrijden dus vrij regelmatig zelfs

Nou, dan is dat probleem opgelost. Emanuelson en Braafheid laten strijden om de linksback plaats.

Zie ik dat ook Braafheid niet geselecteerd is. Waarom selecteert Bert geen fatsoenlijke linksback (Buttner en Braafheid dus)? Ik weet ook wel dat dit niet de meest ideale spelers zijn, maar wat mij betreft duidelijk het beste dat we momenteel in huis hebben.

Of anders gewoon Kuyt Maar inderdaad opvallend dat Bert - op Urby na - geen goede vervanger voor Pieters heeft geselecteerd. Misschien is Viergever nog een optie.

EDIT: Ik lees nu dat Urby al een tijdje bij Milan op de linksback positie traint. Als dat echt zo is lijkt me de keuze niet al te lastig.

Rhythm & Poetry schreef:
Nou, dan is dat probleem opgelost. Emanuelson en Braafheid laten strijden om de linksback plaats.

Zie ik dat ook Braafheid niet geselecteerd is. Waarom selecteert Bert geen fatsoenlijke linksback (Buttner en Braafheid dus)? Ik weet ook wel dat dit niet de meest ideale spelers zijn, maar wat mij betreft duidelijk het beste dat we momenteel in huis hebben.

Braafheid doet het echt niet heel goed daar. Ze hebben gewoon geen betere linksback. Büttner is trouwens als vervanger van Pieters opgeroepen. Een betere keuze dan Braafheid denk ik.

Het is niet van belang of je het goed of slecht doet. Belangrijker is of je ook je best doet. Meedoen is belangrijker dan winnen.

rkdev schreef:

Bouma snap ik dan weer niks van

Gebrek aan beter vrees ik.
Nu Pieters afvalt wordt het alleen maar erger met de verdediging.. Buttner leuk hoor.. maar niet EK waardig.. zelfde voor Willems....

Rhythm & Poetry schreef:
Meedoen is belangrijker dan winnen.
Een EK voetbal is geen OS he

Kein keloel. Dood of de gladiolen.

Buttner zou op zich wel een leuke optie zijn als een soort van alles of niets wissel. Nu Braafheid niet is opgeroepen als vervanger lijkt het me duidelijk dat Urby de LB wordt. Viergever zou wel eens als tweede LB mee kunnen gaan.

Guus Hiddink heeft met Anzhi de Europa League bereikt, doet ie toch niet slecht.

Teunnis schreef:
Hoe doet Braafheid het eigenlijk in Duitsland?

Ben dit jaar naar Schalke - Hoffenheim geweest en toen haalde hij een lachwekkend laag niveau. He-le-maal zoek gespeeld door Farfan.

Heb Braafheid sowieso nooit een goede wedstrijd zien spelen op een hoog niveau.

vigil schreef:
De 1ste afvaller is al bekend, Pieters doet definitief niet mee. Dus dat gaat nog een probleem worden op de linksbackpositie!
En bondscoach Bert van Marwijk heeft Alexander Büttner van Vitesse als vervanger opgeroepen in de voorselectie voor het toernooi in Polen en Oekraïne.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.