Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2012, 12:15 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Ik weet niet of je de engelse competitie een beetje volgt, maar Vorm keept echt een geweldig seizoen en krijgt van alle kanten credits. Hij maakt een zeer goed indruk in de Premier League. Krul keept ook prima.
Hij staat niet voor niks wekelijks onder de lat bij Newcastle. Hij krijgt namelijk salaris.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 12:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind Vermeer ook niet goed genoeg voor Oranje (Vorm en Krul overigens ook niet), maar ik vind het niet zo gek om hem ook eens te prikkelen. Misschien werkt het wel stimulerend als hij er eens bij is.
Ik vind Vermeer ook niet goed genoeg voor Oranje (Vorm en Krul overigens ook niet), maar ik vind het niet zo gek om hem ook eens te prikkelen. Misschien werkt het wel stimulerend als hij er eens bij is.
Vorm en Krul hebben beide een beter seizoen dan Stekelenburg. Waarschijnlijk zal van Marwijk Stekelenburg nu niet meer uit de basis halen, maar helemaal onterecht zou het niet zijn.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 12:22 uur
Inderdaad twee prima keepers, mischien beide nog wel beter dan Stekelenburg.
Verder vind ik de keuzes niet zo gek van Van Marwijk, zoveel keuze heeft hij niet qua verdedigers en ik vraag me dan ook af wie hij dan wel had moeten selecteren inplaats van die namen.
Verder vind ik de keuzes niet zo gek van Van Marwijk, zoveel keuze heeft hij niet qua verdedigers en ik vraag me dan ook af wie hij dan wel had moeten selecteren inplaats van die namen.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 12:45 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Ik weet niet of je de engelse competitie een beetje volgt, maar Vorm keept echt een geweldig seizoen en krijgt van alle kanten credits. Hij maakt een zeer goede indruk in de Premier League. Krul zelfs nog een beter seizoen. Wordt door iedereen in Engeland ook tot de beste keepers in de competitie gerekend.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 12:52 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ryan Donk had van mij wel opgeroepen mogen worden.
Ryan Donk had van mij wel opgeroepen mogen worden.
Absoluut, zeker als je even kijkt naar wat Nederland voor de rest heeft rondlopen in de CV.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 12:52 uur
trebremmit schreef:
Ferdi Vierklau en Frank Verlaat.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 13:21 uur
Vertonghen doet beroep op Ajax:
'Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn afscheid wordt ontsierd door verstoorde verhoudingen, omdat Ajax ’tot op het bot’ blijft vasthouden aan de hoofdprijs.'
'Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn afscheid wordt ontsierd door verstoorde verhoudingen, omdat Ajax ’tot op het bot’ blijft vasthouden aan de hoofdprijs.'
Over dit vertrek hoeft ook nog maar weinig twijfel te bestaan. Ik zou toch wel eens willen horen waarom Vertonghen Ajax wil ruilen voor Tottenham en of dat nu alleen aan het salaris ligt.
Trouwens, zo ja dan is de oproep tot verlaging van het transferbedrag een beetje van de zotte. Omdat hij dus meer wil gaan verdienen moet Ajax genoegen nemen met een lagere verkoopprijs.
Het spijt me voor Vertonghen, maar als beste en meest constante speler van Ajax lijkt mij de vraagprijs van 12 miljoen redelijk. Bij Ajax kunnen ze er ook niets aan doen dat hij weg wil.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 13:30 uur
musician schreef:
Over dit vertrek hoeft ook nog maar weinig twijfel te bestaan. Ik zou toch wel eens willen horen waarom Vertonghen Ajax wil ruilen voor Tottenham en of dat nu alleen aan het salaris ligt.
Trouwens, zo ja dan is de oproep tot verlaging van het transferbedrag een beetje van de zotte. Omdat hij dus meer wil gaan verdienen moet Ajax genoegen nemen met een lagere verkoopprijs.
Het spijt me voor Vertonghen, maar als beste en meest constante speler van Ajax lijkt mij de vraagprijs van 12 miljoen redelijk. Bij Ajax kunnen ze er ook niets aan doen dat hij weg wil.
(quote)
Misschien omdat de EPL een niveau of vier boven de Eredivisie ligt? Zowel sportief als financieel.
Ajax moet ook niet belachelijk doen: Vertonghen heeft zich volgens mij altijd heel redelijk opgesteld, en een vertrek eisen na twee titels is perfect normaal.
0
Jocharo-T
geplaatst: 8 mei 2012, 13:31 uur
Het gaat erom dat het nog maar een jaarcontract betreft. Dan is twaalf miljoen wel veel. Anderzijds is Ajax wel sterker met Jan, dan zonder Jan. Dus we kunnen hem volgend jaar best gebruiken, maar dan loopt hij het seizoen daarna gratis de deur uit.
FlyLo schreef:
Ajax moet ook niet belachelijk doen
Ajax doet helemaal niet belachelijk, ze zullen ook gewoon meewerken aan een vertrek, maar willen er wel het maximale uithalen van wat erin zit. Dat lijkt mij volsterk normaal. De clubs komen er echt wel uit. Dit noemen ze onderhandeling. Niets vreemds of belachelijks aan.Ajax moet ook niet belachelijk doen
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 mei 2012, 13:42 uur
Elke club vraagt tegenwoordig de hoofdprijs. Dat moet Vertonghen weten.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 13:44 uur
Behalve PSV. Die zijn heel goed in spelers gratis of voor erg weinig weg te doen. 

0
geplaatst: 8 mei 2012, 13:45 uur
Ajax trekt dan weer graag spelers aan voor meer geld dan dat ze waard zijn en FC Twente koopt spelers die niet nodig zijn. Zo hebben ze allemaal wel wat in de Eredivisie.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 13:59 uur
Jocharo-T schreef:
Het gaat erom dat het nog maar een jaarcontract betreft. Dan is twaalf miljoen wel veel. Anderzijds is Ajax wel sterker met Jan, dan zonder Jan.
Het gaat erom dat het nog maar een jaarcontract betreft. Dan is twaalf miljoen wel veel. Anderzijds is Ajax wel sterker met Jan, dan zonder Jan.
Maar niet zoveel sterker dat ze met hem 12 miljoen meer verdienen in de CL. Maar ach, Ajax zal ook wel wat hoger inzetten en ik snap ook best dat ze een dergelijk bedrag voor hem vragen als je ziet wat voor een bedragen ze in Engeland soms neerleggen voor niet al te bijzondere spelers. Dan mag Vertonghen best wat kosten.
Vermaelen ging trouwens ook voor 12 miljoen weg en Vertonghen is toch wel een stuk beter.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:12 uur
Jocharo-T schreef:
Ajax doet helemaal niet belachelijk, ze zullen ook gewoon meewerken aan een vertrek, maar willen er wel het maximale uithalen van wat erin zit. Dat lijkt mij volsterk normaal. De clubs komen er echt wel uit. Dit noemen ze onderhandeling. Niets vreemds of belachelijks aan.
Ajax doet helemaal niet belachelijk, ze zullen ook gewoon meewerken aan een vertrek, maar willen er wel het maximale uithalen van wat erin zit. Dat lijkt mij volsterk normaal. De clubs komen er echt wel uit. Dit noemen ze onderhandeling. Niets vreemds of belachelijks aan.
Maar ze mogen daar ook niet te ver in gaan.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:20 uur
Of spelers aantrekken en vervolgens vergeten ze in te schrijven voor de Champions League/Europa League (of spelers opstellen die nog een schorsing hebben staan, maar dat is nog meer off-topic
)
)
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:21 uur
FlyLo schreef:
Misschien omdat de EPL een niveau of vier boven de Eredivisie ligt? Zowel sportief als financieel.
Ajax moet ook niet belachelijk doen: Vertonghen heeft zich volgens mij altijd heel redelijk opgesteld, en een vertrek eisen na twee titels is perfect normaal.
Je moet niet zo sterk overdrijven en de zaken die je schrijft eerst eens bekijken.
Een vertrek eisen na twee titels is perfect normaal? Sinds wanneer en bij wie? En hoezo Vertonghen heeft zich altijd redelijk opgesteld? Heeft Ajax hem niet het platform geboden om zich in de kijker te kunnen spelen en te kunnen groeien, zoals hij heeft gedaan?
Dat er veel geld omgaat in de Premier League en dat Vertronghen naar verhouding meer gaat verdienen lijkt mij wel duidelijk. Maar de vraag is waarom Ajax daar dan de transfersom voor moet verlagen.
En sportief: met Ajax speelt Vertonghen ook Champions League en misschien spelen ze wel mooier voetbal dan Tottenham Hotspur.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:30 uur
musician schreef:
Je moet niet zo sterk overdrijven en de zaken die je schrijft eerst eens bekijken.
(quote)
Ik heb hier al vaker gemerkt dat jullie Nederlanders nog altijd denken dat jullie competitie Europese top is. Dat is niet zo. Dat is zelfs geen Europese subtop meer (=Frankrijk, Duitsland, Portugal).
Een vertrek eisen na twee titels is perfect normaal? Sinds wanneer en bij wie? En hoezo Vertonghen heeft zich altijd redelijk opgesteld? Heeft Ajax hem niet het platform geboden om zich in de kijker te kunnen spelen en te kunnen groeien, zoals hij heeft gedaan?
In België hebben we misschien wat meer ervaring met hoe spelers zich onredelijk kunnen opstellen. Bekijk de transfers van bv. spelers als Defour, Bolat, Benteke (telkens toen ze bij Genk vertrokken) eens. Bij deze transfer van Vertonghen kunnen alle partijen er beter van worden. Vertonghen kan eindelijk een stap hoger zetten, Ajax krijgt nog geld voor een speler die ze gratis hebben gehaald in België en die nog maar een jaar onder contract ligt.
Dat er veel geld omgaat in de Premier League en dat Vertronghen naar verhouding meer gaat verdienen lijkt mij wel duidelijk. Maar de vraag is waarom Ajax daar dan de transfersom voor moet verlagen.
12 mio voor een speler die nog maar een jaar onder contract ligt is altijd veel geld. En zeker voor een verdediger uit de Eredivisie.
En sportief: met Ajax speelt Vertonghen ook Champions League en misschien spelen ze wel mooier voetbal dan Tottenham Hotspur.

Wakker worden..
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:31 uur
musician schreef:
Musician heeft dit jaar nul wedstrijden van Tottenham gezien.En sportief: met Ajax speelt Vertonghen ook Champions League en misschien spelen ze wel mooier voetbal dan Tottenham Hotspur.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:34 uur
Ik geloof niet dat er veel Nederlanders zijn die denken dat onze competitie tot de Europese top behoort. Ik snap dan ook volledig dat Vertonghen liever bij Tottenham (prachtige club ook) speelt. Sowieso is het een hele ervaring om tegen clubs als Chelsea, Manchester City, Manchester United, Arsenal en Liverpool te mogen spelen en zijn de mogelijkheden bij Tottenham Hotspur een stuk groter. Ik zie deze club eerder bij de absolute Europese top aansluiten dan Ajax. Zo niet, dan is het een mooie springplank voor de clubs die nog beter zijn dan de Spurs. Het is hoe dan ook weer een stap hoger dan Ajax.
12 miljoen euro is een acceptabel bedrag voor een speler als Jan Vertonghen, en dan houd ik er rekening mee dat zijn contract inderdaad nog maar één jaar duurt. Neemt niet weg dat als het bijna 31 augustus is de vraagprijs iets omlaag kan, naar laat ik zeggen 10 miljoen euro.
12 miljoen euro is een acceptabel bedrag voor een speler als Jan Vertonghen, en dan houd ik er rekening mee dat zijn contract inderdaad nog maar één jaar duurt. Neemt niet weg dat als het bijna 31 augustus is de vraagprijs iets omlaag kan, naar laat ik zeggen 10 miljoen euro.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 14:55 uur
12 miljoen lijkt me een keurige prijs voor een speler als Vertonghen. Hij is een zeer complete verdediger die zich met Ajax al reeds heeft bewezen in wedstrijden tegen clubs als AC Milan en Manchester United. Bovendien is hij de speler die Ajax op sleeptouw nam in de beide kampioensjaren, vooral dit seizoen was hij van zeer groot belang. Dat de Spurs voor Vertonghen een mooie stap omhoog is klopt zeker en Tottenham mag er best wat voor over hebben om Vertonghen naar Engeland te halen. Andersom kan hij voor de Spurs tenslotte ook belangrijk gaan zijn.
Overigens is het ook nog allerminst zeker of de Spurs komend jaar CL gaan spelen, eerst zullen ze die vierde plaats moeten zien vast te houden en vervolgens moeten ze nog hopen dat Bayern de CL van dit jaar wint anders gaat Chelsea met hun ticket aan de haal.
Overigens is het ook nog allerminst zeker of de Spurs komend jaar CL gaan spelen, eerst zullen ze die vierde plaats moeten zien vast te houden en vervolgens moeten ze nog hopen dat Bayern de CL van dit jaar wint anders gaat Chelsea met hun ticket aan de haal.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:10 uur
Als Chelsea CL finale wint gaan ze toch met ticket lopen van Anderlecht en niet van de spurs?
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:12 uur
Nee, met het ticket van de nummer vier van hun eigen competitie. Dat komt omdat geen enkele competitie meer dan vier clubs mag afvaardigen. Als Chelsea zou winnen en de nummrs 1 t/m 4 uit Engeland gaan allemaal naar de CL hebben zij vijf clubs in de CL.
Dat Chelsea buiten de top vier eindigt is wel zo goed als zeker.
If Chelsea win and finish outside top four in league:
Because of the restriction that no association can have more than four teams playing in the Champions League, the fourth-placed team of the 2011–12 Premier League, which would have entered in the 2012–13 Champions League play-off round, will be moved to the 2012–13 UEFA Europa League. In this case, the allocation system for the Champions League will be changed in the same way as above.
Because of the restriction that no association can have more than four teams playing in the Champions League, the fourth-placed team of the 2011–12 Premier League, which would have entered in the 2012–13 Champions League play-off round, will be moved to the 2012–13 UEFA Europa League. In this case, the allocation system for the Champions League will be changed in the same way as above.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:19 uur
Newcastle en Tottenham moeten beide verliezen of gelijkspelen en Chelsea moet twee keer winnen (Chelsea heeft een wedstrijd minder gespeeld). De kans is inderdaad niet heel groot dat dit gebeurt, maar het kan.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:23 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Musician heeft dit jaar nul wedstrijden van Tottenham gezien.
Musician heeft dit jaar nul wedstrijden van Tottenham gezien.
Sterke bijdrage!
Let vooral op het woordje misschien dat ik gebruikte. Mét Jan Vertonghen zou ik Ajax helemaal nog niet eens kansloos achten, mocht er een europese confrontatie tegen Tottenham Hotspur inzitten.
FlyLo schreef:
In België hebben we misschien wat meer ervaring met hoe spelers zich onredelijk kunnen opstellen. Bekijk de transfers van bv. spelers als Defour, Bolat, Benteke (telkens toen ze bij Genk vertrokken) eens.
In België hebben we misschien wat meer ervaring met hoe spelers zich onredelijk kunnen opstellen. Bekijk de transfers van bv. spelers als Defour, Bolat, Benteke (telkens toen ze bij Genk vertrokken) eens.
Jawel, maar daar hebben we hier niets mee te maken. Ik weet dat hele volkstammen elkaar regelmatig de hersens in slaan bij het Belgische voetbal. Maar daar zou ik geen rekening mee houden, als ik Ajax was. Anders wordt het nog een soort van dreigement.
FlyLo schreef:
Ik heb hier al vaker gemerkt dat jullie Nederlanders nog altijd denken dat jullie competitie Europese top is. Dat is niet zo. Dat is zelfs geen Europese subtop meer (=Frankrijk, Duitsland, Portugal).
Ik geloof dat de Nederlandse individuele clubs een redelijk optreden hebben gehad in Europa, dit jaar. Het is geen Real Madrid of Barcelona maar dat hoeft ook niet. Maar we hoeven ook niet met een Calimero complex rond te lopen.
Ik zie regelmatig competities overal en nergens op tv en zelfs als het alleen beperkt wordt tot hoogtepunten ben ik er lang nog niet altijd van onder de indruk. Je moet uitkijken dat de gemiddelde Engelse Premieleague wedstrijd (en die van nog 10 andere competities) als het Walhalla wordt afgeschilderd en de Nederlandse Eredivisie als 6e klasse KNVB.
Dat ligt wel wat genuanceerder. Maar misschien ligt het voor een Belg die oordeelt over de Belgische competitie nog weer anders

0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:32 uur
musician schreef:
Jawel, maar daar hebben we hier niets mee te maken. Ik weet dat hele volkstammen elkaar regelmatig de hersens in slaan bij het Belgische voetbal. Maar daar zou ik geen rekening mee houden, als ik Ajax was. Anders wordt het nog een soort van dreigement.
Gebeurt in Nederland anders ook regelmatig. En hier hebben we ook zat ervaring met spelers die moeilijk weggaan, recent nog met Labyad en iets verder terug met o.a. Suarez, Silva en nog wat aan Ajax gerelateerde transfers. Ajax heeft hier juist veel ervaring mee. Sterker nog, heeft de huidige coach niet eens een rechtzaak aangespannen om weg te komen?

Ik zou Vertonghen lekker laten gaan. Ajax kan het geld goed gebruiken en het team staat verder redelijk in de stijgers en met Van Rhijn hebben ze al een goede opvolger voor de lange termijn in huis. Voor de korte termijn kunnen ze Moisander ophalen bij AZ. Die komt ook van Ajax, kent de club dus al en is net zo'n inschuivend type als Vertonghen.
Maar goed, ik denk dat het allemaal wel goed komt, Vertonghen en Ajax gaan hier echt geen ruzie over lopen maken. Zo'n zinnetje moet je ook in de context zien.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:36 uur
Van Rhijn is de ideale vervanger voor Van der Wiel op rechtsback. Dat heeft hij dit seizoen al mooi kunnen bewijzen tijdens Greg's afwezigheid. Van der Wiel schijnt overigens zo goed als zeker naar AS Roma te gaan. Al zullen de Italiaanse sport kranten wel net zo geloofwaardig zijn als de Spaanse, dus ik neem nog maar even met een korrel zout. De aantrekkingskracht van die club begrijp ik ook nog steeds niet echt.
Voor Vertonghen loopt nog wel wat rond in de jeugd maar die zijn nog te jong om dat gat op te vullen, Moisander zou inderdaad een mooie tijdelijke oplossing kunnen zijn. Vooral Veltman en Denswil vielen mij positief op tijdens de champions league voor beloften dit seizoen.
Voor Vertonghen loopt nog wel wat rond in de jeugd maar die zijn nog te jong om dat gat op te vullen, Moisander zou inderdaad een mooie tijdelijke oplossing kunnen zijn. Vooral Veltman en Denswil vielen mij positief op tijdens de champions league voor beloften dit seizoen.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:39 uur
Linius schreef:
Nee, met het ticket van de nummer vier van hun eigen competitie. Dat komt omdat geen enkele competitie meer dan vier clubs mag afvaardigen. Als Chelsea zou winnen en de nummrs 1 t/m 4 uit Engeland gaan allemaal naar de CL hebben zij vijf clubs in de CL.
(quote)
Weet je dit zeker? Een paar jaar terug was dit nog niet toen Liverpool de Champions League won. Het jaar daarop mochten er gewoon vijf clubs uit Engeland meedoen.

0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:43 uur
Ja, de regels zijn veranderd na dat jaar. De Engelse pers schrijft er ook over, geen twijfel over. Daarom zullen Newcastle en de Spurs ook juichen voor Bayern die avond.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.