Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 mei 2012, 15:46 uur
Van Rhijn en Moisander plus een hoop miljoenen in de plaats van vd Wiel en Vertonghen zou zeker geen slechte zet zijn voor Ajax. Moisander was dit jaar erg belangrijk voor AZ, zeker de eerste seizoenshelft. Heel vaak moest hij de fouten van de andere verdedigers herstellen, vandaar ook de vele gele kaarten. AZ heeft ook de minst gepasseerde defensie, dat is in de eerste seizoenshelft toch vooral aan Moisander te danken.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:00 uur
Gemiddelde leeftijd Top 20 Gillette Pro Klassement is 23. Oudste speler is El Ahmadi met 27 jaar. Wat hebben we toch een heerlijk jeugdige competitie! Het was dan hét jaar van de talenten (o.a. Clasie, Guidetti, Eriksen, L. De Jong, Viergever).
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:25 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ja, maar ik neem die top 20 toch niet geheel serieus.
Ja, maar ik neem die top 20 toch niet geheel serieus.
Bij Sno op 1 kun je al stoppen met lezen, idd. Hoewel de overige posities in de top 4 wel terecht zijn natuurlijk.

0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:27 uur
Linius schreef:
De aantrekkingskracht van die club begrijp ik ook nog steeds niet echt.
De aantrekkingskracht van die club begrijp ik ook nog steeds niet echt.
Ze streven het Barcelona-voetbal na en zullen het volgend seizoen ook wel een stuk beter gaan doen dan dit seizoen. Voor Ajax-spelers is het makkelijk gedijen in een 4-3-3. En het is een schitterende stad natuurlijk.
He$$el_01 schreef:
Mertens staat er niet in, dus ik ook niet.
Mertens staat er niet in, dus ik ook niet.
Die heeft na de winterstop nog 2 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld, logisch dat ie er niet in staat.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Bij Sno op 1 kun je al stoppen met lezen, idd. Hoewel de overige posities in de top 4 wel terecht zijn natuurlijk.
(quote)
Ik zie een van 'jullie' betere spelers niet in de top 20 staan: Bakkal.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:36 uur
Linius schreef:
Nee, met het ticket van de nummer vier van hun eigen competitie. Dat komt omdat geen enkele competitie meer dan vier clubs mag afvaardigen. Als Chelsea zou winnen en de nummrs 1 t/m 4 uit Engeland gaan allemaal naar de CL hebben zij vijf clubs in de CL.
Dat Chelsea buiten de top vier eindigt is wel zo goed als zeker.
Waarom zeggen ze dan constant dat Chelsea de finale niet mag winnen of anders Anderlecht voorrondes moet spelen.Nee, met het ticket van de nummer vier van hun eigen competitie. Dat komt omdat geen enkele competitie meer dan vier clubs mag afvaardigen. Als Chelsea zou winnen en de nummrs 1 t/m 4 uit Engeland gaan allemaal naar de CL hebben zij vijf clubs in de CL.
(quote)
Dat Chelsea buiten de top vier eindigt is wel zo goed als zeker.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 mei 2012, 16:39 uur
Linius schreef:
Van Rhijn is de ideale vervanger voor Van der Wiel op rechtsback. Dat heeft hij dit seizoen al mooi kunnen bewijzen tijdens Greg's afwezigheid. Van der Wiel schijnt overigens zo goed als zeker naar AS Roma te gaan.
Van Rhijn is de ideale vervanger voor Van der Wiel op rechtsback. Dat heeft hij dit seizoen al mooi kunnen bewijzen tijdens Greg's afwezigheid. Van der Wiel schijnt overigens zo goed als zeker naar AS Roma te gaan.
Mee eens. Vd Wiel is ook al tijden uit vorm, dus ik zeg pak de miljoenen maar. Op dit specifieke moment zou je op basis van vertoond spel eigenlijk zelfs Van Rhijn in Oranje moeten zetten, al heeft vd Wiel natuurlijk meer ervaring.
Nog een jaar of twee en dan is 't beste er wel vanaf in Oranje. Ik zie nog geen nieuwe Sneijder doorbreken tussen de jonkies. Zelfs geen nieuwe Nigel de Jong of Kuijt.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:41 uur
Volgens mij hebben we hier te maken met een Belg beste mede-users. 
Is België nog aangesloten bij de FIFA? Ik zie dat ze al een tijd niet meer meedoen aan hoofdtoernooien.

Is België nog aangesloten bij de FIFA? Ik zie dat ze al een tijd niet meer meedoen aan hoofdtoernooien.

0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:42 uur
Wij hebben in België toch niet bepaald een beter alternatief (alleen Vanden Borre, maar die is mentaal gestoord).
0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:49 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Volgens mij hebben we hier te maken met een Belg beste mede-users.
We voelen ons daar te goed voor maar we gaan nog eens proberen voor het volgende WK Volgens mij hebben we hier te maken met een Belg beste mede-users.

0
geplaatst: 8 mei 2012, 16:52 uur
jassn schreef:
Waarom zeggen ze dan constant dat Chelsea de finale niet mag winnen of anders Anderlecht voorrondes moet spelen.
Waarom zeggen ze dan constant dat Chelsea de finale niet mag winnen of anders Anderlecht voorrondes moet spelen.
Blijkbaar geldt beide.
Als Chelsea zich plaatst via Champions League, plaatst Newcastle zich niet (als 4de in Engeland).
Maar Newcastle moest wel voorrondes spelen en Chelsea niet.
Dus Chelsea neemt de plaats van Anderlecht in, Anderlecht die van Newcastle, en Newcastle geen CL.
Dat is hoe dat ik denk dat het ineen zit. De Engelse pers bericht alleen over Newcastle, en de Vlaamse alleen over anderlecht...
0
geplaatst: 8 mei 2012, 17:52 uur
Stijn_Slayer schreef:
Mee eens. Vd Wiel is ook al tijden uit vorm, dus ik zeg pak de miljoenen maar. Op dit specifieke moment zou je op basis van vertoond spel eigenlijk zelfs Van Rhijn in Oranje moeten zetten, al heeft vd Wiel natuurlijk meer ervaring.
Nog een jaar of twee en dan is 't beste er wel vanaf in Oranje. Ik zie nog geen nieuwe Sneijder doorbreken tussen de jonkies. Zelfs geen nieuwe Nigel de Jong of Kuijt.
(quote)
Nieuwe de Jong toch wel lijkt me. Strootman en Clasie zijn wel vergelijkbaar vind ik. Een nieuwe Kuyt hoeft niet.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 17:56 uur
Teunnis schreef:
Gemiddelde leeftijd Top 20 Gillette Pro Klassement is 23. Oudste speler is El Ahmadi met 27 jaar. Wat hebben we toch een heerlijk jeugdige competitie! Het was dan hét jaar van de talenten (o.a. Clasie, Guidetti, Eriksen, L. De Jong, Viergever).
Verrassend is dat niet. Tel voor het gemak even het aantal basisspelers bij de topclubs boven de 27. Ik kom niet verder dan Janssen (Ajax), Schaken (Feyenoord), Bouma (PSV) en Wisgerhof (Twente). Wellicht zie ik iemand over het hoofd, maar de eredivisie is idd steeds meer de competitie van de jeugdige talenten...
0
geplaatst: 8 mei 2012, 18:07 uur
Iemand hier deze 'overtreding' van Zokora op Emre al gezien?
Wel een beetje overdreven dat de scheidsrechter hier geel voor geeft natuurlijk.
Didier Zokora heeft zondag een manier gevonden om wraak te nemen op Emre Belözoglu. De middenvelder van Fenerbahçe kwam na de eerste wedstrijd in de play-offs tegen Trabzonspor in opspraak, omdat hij tegenstander Zokora racistisch zou hebben beledigd. Zondag, tijdens de return, bleek Zokora dat nog niet vergeten te zijn.
Wel een beetje overdreven dat de scheidsrechter hier geel voor geeft natuurlijk.

0
geplaatst: 8 mei 2012, 18:14 uur
musician schreef:
Sterke bijdrage!
Let vooral op het woordje misschien dat ik gebruikte. Mét Jan Vertonghen zou ik Ajax helemaal nog niet eens kansloos achten, mocht er een europese confrontatie tegen Tottenham Hotspur inzitten.
Ja, dat woordje is me niet ontgaan, maar je stelt het dus wel ter discussie, wat voor mij genoeg is om deze voorlopige conclusie te trekken. Met dat laatste ben ik het overigens wel eens hoor, al is dat weer een ander verhaal.Sterke bijdrage!
Let vooral op het woordje misschien dat ik gebruikte. Mét Jan Vertonghen zou ik Ajax helemaal nog niet eens kansloos achten, mocht er een europese confrontatie tegen Tottenham Hotspur inzitten.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 19:50 uur
He$$el_01 schreef:
Nieuwe de Jong toch wel lijkt me. Strootman en Clasie zijn wel vergelijkbaar vind ik. Een nieuwe Kuyt hoeft niet.
En De Vrij is ook niet voor niets opgeroepen.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 20:03 uur
Linius schreef:
Ja, de regels zijn veranderd na dat jaar. De Engelse pers schrijft er ook over, geen twijfel over. Daarom zullen Newcastle en de Spurs ook juichen voor Bayern die avond.
Ja, de regels zijn veranderd na dat jaar. De Engelse pers schrijft er ook over, geen twijfel over. Daarom zullen Newcastle en de Spurs ook juichen voor Bayern die avond.
Dit klopt! Gezien mijn grote voorliefde voor Newcastle zal ik dus ook zeker voor Bayern supporteren die avond.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 20:04 uur
0
geplaatst: 8 mei 2012, 21:09 uur
Over gele kaarten gesproken
:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0ufq6nLDNLo[/embed]
(Wel oud trouwens)
:[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0ufq6nLDNLo[/embed]
(Wel oud trouwens)
0
geplaatst: 8 mei 2012, 21:14 uur
maar geel of wa? 
en veel voetballers kunnen er trouwens nog iets uit leren, ik zie niemand naar de scheidsrechter lopen ...

en veel voetballers kunnen er trouwens nog iets uit leren, ik zie niemand naar de scheidsrechter lopen ...
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:14 uur
Ik dacht eerst nog dat die scheidsrechter het niet zou hebben kunnen zien, maar hij staat er met zijn neus bovenop. Die speler die schopt protesteert alsof het de schuld is van degene die op de grond ligt.
Dat er geen spelers naar de scheidsrechter lopen, vind ik in dit specifieke geval onbegrijpelijk. Die speler mag er gewoon niet mee weg komen en dat doet hij nu wel, dat is het verschil.
Ik heb hier beelden uit 1965, waar Feyenoord spelers wel raad wisten met een speler van Real Madrid, nadat deze Coen Moulijn onderuit schoffelde. Dat waren nog eens tijden, een beetje overdreven was het wel
:
Feyenoord - Real Madrid 1965
Ben benieuwd hoe hoe het incident met beide Engelse spelers is afgelopen.
Dat er geen spelers naar de scheidsrechter lopen, vind ik in dit specifieke geval onbegrijpelijk. Die speler mag er gewoon niet mee weg komen en dat doet hij nu wel, dat is het verschil.
Ik heb hier beelden uit 1965, waar Feyenoord spelers wel raad wisten met een speler van Real Madrid, nadat deze Coen Moulijn onderuit schoffelde. Dat waren nog eens tijden, een beetje overdreven was het wel
:Feyenoord - Real Madrid 1965
Ben benieuwd hoe hoe het incident met beide Engelse spelers is afgelopen.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:27 uur
Herkende die beelden idd
- leuk die morele verontwaardiging van die commentator "jongens, jongens"- is er in ruim 45 jaar wel 't een en ander veranderd.
- leuk die morele verontwaardiging van die commentator "jongens, jongens"- is er in ruim 45 jaar wel 't een en ander veranderd.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:31 uur
En wat was de reactie van de scheidsrechter, na deze gezamenlijke "klopjacht" en kreeg de tegenstander nog rood? Ik zou het echt niet meer weten, misschien werd er gewoon doorgespeeld alsof er niets aan de hand was.
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:38 uur
Volgens mij werd het gesust en werden er maximaal een paar waarschuwingen uitgedeeld. Weet wel dat die beelden ooit eerder vertoond zijn onder het motto van "vroeger was het ook niet altijd koek en ei".
Overigens loont het dan ook de moeite om een te kijken naar de film "Nummer 14"over Johan Cruijff - zie je waar hij allemaal aan blootstond maar dat ie zelf ook wel eens geniepig kon uithalen.
Overigens loont het dan ook de moeite om een te kijken naar de film "Nummer 14"over Johan Cruijff - zie je waar hij allemaal aan blootstond maar dat ie zelf ook wel eens geniepig kon uithalen.
0
Hendrik68
geplaatst: 8 mei 2012, 23:52 uur
Lees onderstaand trieste bericht net pas. Na het desastreuze voetbalseizoen komt dit er nog eens overheen. Hoewel 81 een prachtige leeftijd is natuurlijk. Renze, rust zacht.
Oud FC-voorzitter Renze de Vries overleden
RODEN - Oud FC Groningen-voorzitter Renze de Vries is dinsdag op 81-jarige leeftijd overleden in een verzorgingstehuis in zijn woonplaats Roden. Renze de Vries, die tevens varkensboer was, liet FC Groningen onder zijn leiding uitgroeien tot een topploeg in Nederland en haalde met de FC zelfs Europees voetbal. In 1989 deed de FIOD een inval in de kantoren van FC Groningen.
Uit het daaropvolgende onderzoek bleek dat De Vries zwart geld had gebruikt om de club te laten groeien. De voorzitter heeft dat nooit ontkend, hij gaf aan dat hij altijd in het belang van FC Groningen gehandeld heeft.
RTV Noord
Oud FC-voorzitter Renze de Vries overleden
RODEN - Oud FC Groningen-voorzitter Renze de Vries is dinsdag op 81-jarige leeftijd overleden in een verzorgingstehuis in zijn woonplaats Roden. Renze de Vries, die tevens varkensboer was, liet FC Groningen onder zijn leiding uitgroeien tot een topploeg in Nederland en haalde met de FC zelfs Europees voetbal. In 1989 deed de FIOD een inval in de kantoren van FC Groningen.
Uit het daaropvolgende onderzoek bleek dat De Vries zwart geld had gebruikt om de club te laten groeien. De voorzitter heeft dat nooit ontkend, hij gaf aan dat hij altijd in het belang van FC Groningen gehandeld heeft.
RTV Noord
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.