Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:05 uur
Met terugwerkende kracht een visionair spelen heeft geen zin. Huntelaar heeft er nu gewoon een erg sterk seizoen opzitten, dat was voor het WK van 2010 wel even anders. Nu zullen de meeste Nederlanders het liefst zien dat zowel v. Persie als Huntelaar spelen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:15 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Nu zullen de meeste Nederlanders het liefst zien dat zowel v. Persie als Huntelaar spelen.
+ geen Kuijt in de basis.Nu zullen de meeste Nederlanders het liefst zien dat zowel v. Persie als Huntelaar spelen.
Ik ben benieuwd met welke elf Bert start tegen de Denen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:25 uur
Als ik voor het EK nog wordt aangesteld als bondscoach (en die kans is vrij aannemelijk), zijn dit mijn basis elf:
(van rechts naar links, tussen de streepjes zijn de linies)
Stekelenburg - v.d. Wiel, Heitinga, Mathijsen, Emanuelson - Nigel de Jong - v.d. Vaart, Sneijder - v. Persie, Huntelaar, Robben.
Ik speel dan 4-1-2-3. Een aantal spelers krijgen een meer vrije rol (zoals Robben en v. Persie). Ik wil verder maar met één verdedigende middenvelder spelen. Eventueel kan dit ook Mark v. Bommel zijn maar ik kies liever voor een wat jonger persoon. Mijn vaste invallers zijn Afellay en v. Bommel.
Stekelenburg - v.d. Wiel, Heitinga, Mathijsen, Emanuelson - Nigel de Jong - v.d. Vaart, Sneijder - v. Persie, Huntelaar, Robben.
Ik speel dan 4-1-2-3. Een aantal spelers krijgen een meer vrije rol (zoals Robben en v. Persie). Ik wil verder maar met één verdedigende middenvelder spelen. Eventueel kan dit ook Mark v. Bommel zijn maar ik kies liever voor een wat jonger persoon. Mijn vaste invallers zijn Afellay en v. Bommel.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:36 uur
Hendrik68 schreef:
Als Foeke Booy komt ga ik nooit meer naar Groningen. Een naam die in ieder geval nadrukkelijk de ronde doet is die van Robert Maaskant.
Als Foeke Booy komt ga ik nooit meer naar Groningen. Een naam die in ieder geval nadrukkelijk de ronde doet is die van Robert Maaskant.
Wees gerust. Foeke Booy kan het in Nederland vergeten. Robert Maaskant is een leuke trainer voor Groningen.
Bij FC Utrecht is nu een beetje de vraag wat de positie is van Jan Wouters. Als Technisch Directeur spookt de naam Co Adriaanse rond.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:37 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Als ik voor het EK nog wordt aangesteld als bondscoach (en die kans is vrij aannemelijk), zijn dit mijn basis elf:
Ik zou Tim Krul in de goal zetten.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:47 uur
Ik ben er zeker van dat als Krul dit seizoen bij AS Roma had gekeept hij het minder had gedaan dan Stekelenburg.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:49 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het is wel grappig dat ik toen élke wedstrijd om Huntelaar gesmeekt heb en niemand het met me eens was, maar nu..
(quote)
Het is wel grappig dat ik toen élke wedstrijd om Huntelaar gesmeekt heb en niemand het met me eens was, maar nu..
Toen hoorde je ook veel mensen daarover. Alleen moet van Persie altijd spelen. Dan maar allebei opstellen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 14:50 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik ben er zeker van dat als Krul dit seizoen bij AS Roma had gekeept hij het minder had gedaan dan Stekelenburg.
Dat is erg knap van je. Of heel juist heel dom. Jij mag kiezen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:39 uur
herman schreef:
Inderdaad, die Van Persie die op de afgelopen WK ook zoveel scoorde.
(quote)
Inderdaad, die Van Persie die op de afgelopen WK ook zoveel scoorde.
Ik snap dat Van Persie op het WK niet presteerde, maar de beste man 'zwaar overschat' noemen is toch op z'n minst opzienbarend te noemen. Vooral gezien zijn prestaties van dit en de tweede helft van vorig seizoen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:50 uur
Ja, als je op die manier redeneert is Messi ook een zwaar overschatte voetballer. Die kwam er op het WK 2 jaar terug namelijk ook niet echt aan te pas.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 16:53 uur
Messi is ook overschat. C. Ronaldo ook trouwens. Prutsers. Ze lijken alleen goed omdat ze een leuk team om hun heen hebben staan en af en toe een leuk doelpuntje maken.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 17:10 uur
He$$el_01 schreef:
Messi is ook overschat. C. Ronaldo ook trouwens. Prutsers. Ze lijken alleen goed omdat ze een leuk team om hun heen hebben staan en af en toe een leuk doelpuntje maken.
Voetballen als sport is sowieso overschat, net als menige andere menselijke activiteit (seks is een uitermate repititieve mechanische handeling); come to think of it, wij mensen zijn als soort hopeloos overschat - net als onze woonstee, de aarde!
You silly boy

0
geplaatst: 10 mei 2012, 19:07 uur
Dus? Voetbal speel je trouwens met zijn elven (in eerste instantie).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 mei 2012, 19:25 uur
Kom op zeg, hij heeft het daar gewoon echt niet goed gedaan. Wat een onzin om dan van een teamprestatie te spreken.
Je moet een zo sterk mogelijk team opstellen en niet iemand tegen beter weten in constant de hand boven 't hoofd houden.
Je moet een zo sterk mogelijk team opstellen en niet iemand tegen beter weten in constant de hand boven 't hoofd houden.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 19:31 uur
Stijn_Slayer schreef:
Je moet een zo sterk mogelijk team opstellen.
Je moet een zo sterk mogelijk team opstellen.
Dan kom je automatisch uit bij van Persie. Helaas hebben we er maar eentje van.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 19:39 uur
Stijn_Slayer schreef:
Kom op zeg, hij heeft het daar gewoon echt niet goed gedaan. Wat een onzin om dan van een teamprestatie te spreken.
Volgens mij heeft geen enkel team ooit op een WK of EK gespeeld met elf spelers die in absolute vorm waren, en gezien de finale (teamprestatie ja; wat anders?) dus werd behaald kun je er moeilijk iets tegen inbrengen. Ja, alleen dit: ''Huntelaar had in de finale, tegen Spanje, moeten worden opgesteld''. Daar hoef je niet eens over na te denken. Maar goed, zinloze discussie verder en van mij mag je lekker met terugwerkende kracht je gelijk halen.Kom op zeg, hij heeft het daar gewoon echt niet goed gedaan. Wat een onzin om dan van een teamprestatie te spreken.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 19:46 uur
Om dit soort oeverloze discussies is ooit het voetbaltopic alhier op slot gegaan. 

0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:26 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Krul heeft dan misschien een beter seizoen gedraaid, maar Stekelenburg heeft al jarenlang bewezen een uitstekende sluitpost te zijn, met name in de wedstrijden voor Oranje. Ik denk dat dit ook wel belangrijk is voor het vertrouwen van de rest van het team. Heitinga en Mathijssen hebben al heel veel potjes gebald met Stekelenburg, dat is zeker geen onbelangrijk feit. Krul zou ik na het EK klaarstomen voor het WK in Brazilië, mits hij zo blijft presteren in Engeland. Anders gewoon nog een eindtoernooi met Stekelenburg, die is nog lang niet over zijn houdbaarheidsdatum.
Wel grappig trouwens, met het (toekomstige) luxeprobleem van de keepers hebben we dat op elke linie. Behalve de verdediging, die wordt met het jaar slechter.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:29 uur
Ach, de Vrij, Büttner en van Rhijn komen eraan. Heitinga kan nog wel wat jaren mee (een jaar of 2, schat ik).
0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:33 uur
Ik denk dat die spelers nog niet op tijd klaar zijn voor het WK (Buttner waarschijnlijk nooit). Aan de andere kant, wie zou Mathijsen anders moeten vervangen? Dan maar hopen dat De Vrij zich zo spectaculair blijft ontwikkelen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 20:52 uur
De derde keer vind ik dat niet meer leuk... echt.
Wat betreft het Nederlands elftal denk ik dat Huntelaar in de spits moet en Van Persie op links. Robben dan op rechts.
Wat betreft het Nederlands elftal denk ik dat Huntelaar in de spits moet en Van Persie op links. Robben dan op rechts.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:08 uur
jasper1991 schreef:
Als Afellay fit genoeg is dan speelt hij. Hunt op de bank. Kom je op zoiets uit:Wat betreft het Nederlands elftal denk ik dat Huntelaar in de spits moet en Van Persie op links. Robben dan op rechts.
Steek
Wiel - Mathijs - Heijt - Urby(?)
De Jong - Bommel
Sneijdert
Robben - Persie - Afellay
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:10 uur
Misschien nog wel verstandiger ja... Affelay wil ook nog weleens meeverdedigen. Helemaal over het hoofd gezien. Het is tevens ideaal voor Urby om er over links overheen te komen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:18 uur
Met twee verdedigende middenvelders vind ik dat de nadruk teveel op een verdedigende tactiek gelegd wordt en dat is nu net iets wat voorkomen moet worden. Gewoon doen waar je het beste in bent: aanvallen. V. Bommel kan het allemaal toch niet meer belopen. Zeker tegen die snelle Portugezen en jonge Duitsters niet.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:20 uur
Ik denk dat het afgelopen WK ons heeft geleerd dat balans het toverwoord is. Voorin kunnen we rekenen op zat dreiging met een drie- tot viertal topspelers.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:23 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Met twee verdedigende middenvelders vind ik dat de nadruk teveel op een verdedigende tactiek gelegd wordt en dat is nu net iets wat voorkomen moet worden. Gewoon doen waar je het beste in bent: aanvallen. V. Bommel kan het allemaal toch niet meer belopen. Zeker tegen die snelle Portugezen en jonge Duitsters niet.
Zou ik Huntelaar laten spelen ipv Steek - als Hunt zichzelf goed laat vallen is het een penalty; als Steek een zichzelf laat vallen, is het ook een penalty, in het verkeerde doel. Da's t verschil en Matthijsen mag in het stadion gaan collecteren voor Jantje Beton, doet ie ook nog eens iets goeds.

0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:41 uur
Joy4ever schreef:
Steek
De Jong - Bommel
Sneijdert
Steek
De Jong - Bommel
Sneijdert
Helaas zonder enige verrassing en voor elke tegenstander in te schatten en op voor te bereiden. Zo word je geen Europees Kampioen.
Lef moet je hebben en jonge spelers zonder vrees en blaam.
Die het spel op het juiste moment een verrassende wending weten te geven.
Dat verhaal over die ellenlange ervaring die nodig zou zijn om te kunnen spelen in een nationaal elftal
Conservatieve angsten. Guidetti kwam, zag en overwon en tot vorig jaar had nog nooit iemand van hem gehoord. Denemarken mocht ooit plotseling eens meedoen, riep een elftal waarvan de spelers al op de camping zaten bij elkaar en werd zonder aarzelen kampioen.
Drie, vier nieuwe spelers heeft het Nederlands elftal nodig, nieuw bloed. Het is mij dan volledig om het even welke club de talentvolle jeugd aanlevert. Het kan snel gaan. Ik heb bijna het hele jaar gelachen om Anita maar kijk eens hoe vlug hij toch heeft bijgeleerd.
Büttner, De Vrij, voor in de verdediging. Zou iemand Mathijssen missen? Wijnaldum op het middenveld. Liever nog Clasie maar die is niet opgeroepen.
En laat elk land z'n oude 'ervaren' lijken maar opstellen: wij worden kampioen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.