Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:44 uur

Ook je opmerking over Guidetti is weer hilarisch onjuist

Hint: kijk eens met wat voor ploeg Spanje Europees en Wereldkampioen werd.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 21:56 uur
Vraag me af hoeveel goals Giudetti volgend seizoen maakt als ie voor Stoke City of het eventueel te promoveren Westham United speelt; benieuwd hoeveel ie dan klaar maakt tegen bonkige cv's en in Brits voetbal.
Wijnaldum mag evt mee als invaller - denk alleen dat ie afvalt (Bert zal max 7 middenvelders meenemen en dan liefst ook nog degenen die kunnen dubbelen, ook voor defensie of aanval).
Wijnaldum mag evt mee als invaller - denk alleen dat ie afvalt (Bert zal max 7 middenvelders meenemen en dan liefst ook nog degenen die kunnen dubbelen, ook voor defensie of aanval).
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:07 uur
musician schreef:
Helaas zonder enige verrassing en voor elke tegenstander in te schatten en op voor te bereiden. Zo word je geen Europees Kampioen.
Lef moet je hebben en jonge spelers zonder vrees en blaam.
Die het spel op het juiste moment een verrassende wending weten te geven.
Dat verhaal over die ellenlange ervaring die nodig zou zijn om te kunnen spelen in een nationaal elftal
Conservatieve angsten. Guidetti kwam, zag en overwon en tot vorig jaar had nog nooit iemand van hem gehoord.
Denemarken mocht ooit plotseling eens meedoen, riep een elftal waarvan de spelers al op de camping zaten bij elkaar en werd zonder aarzelen kampioen.
Drie, vier nieuwe spelers heeft het Nederlands elftal nodig, nieuw bloed. Het is mij dan volledig om het even welke club de talentvolle jeugd aanlevert. Het kan snel gaan. Ik heb bijna het hele jaar gelachen om Anita maar kijk eens hoe vlug hij toch heeft bijgeleerd.
Büttner, De Vrij, voor in de verdediging. Zou iemand Mathijssen missen? Wijnaldum op het middenveld. Liever nog Clasie maar die is niet opgeroepen.
En laat elk land z'n oude 'ervaren' lijken maar opstellen: wij worden kampioen.
Juist bij een nationaal elftal moet je kiezen voor vastigheid (in de patronen) en ervaring. Jonge spelers zijn waardevol voor clubs, maar als het om landen gaat heb je niet met geld te maken.(quote)
Helaas zonder enige verrassing en voor elke tegenstander in te schatten en op voor te bereiden. Zo word je geen Europees Kampioen.
Lef moet je hebben en jonge spelers zonder vrees en blaam.
Die het spel op het juiste moment een verrassende wending weten te geven.
Dat verhaal over die ellenlange ervaring die nodig zou zijn om te kunnen spelen in een nationaal elftal
Conservatieve angsten. Guidetti kwam, zag en overwon en tot vorig jaar had nog nooit iemand van hem gehoord. Denemarken mocht ooit plotseling eens meedoen, riep een elftal waarvan de spelers al op de camping zaten bij elkaar en werd zonder aarzelen kampioen.
Drie, vier nieuwe spelers heeft het Nederlands elftal nodig, nieuw bloed. Het is mij dan volledig om het even welke club de talentvolle jeugd aanlevert. Het kan snel gaan. Ik heb bijna het hele jaar gelachen om Anita maar kijk eens hoe vlug hij toch heeft bijgeleerd.
Büttner, De Vrij, voor in de verdediging. Zou iemand Mathijssen missen? Wijnaldum op het middenveld. Liever nog Clasie maar die is niet opgeroepen.
En laat elk land z'n oude 'ervaren' lijken maar opstellen: wij worden kampioen.
Kijk nuchter naar ons spelersmateriaal en merk op dat niemand als over-the-hill bestempeld kan worden. Als je al jonge spelers wilt inpassen had je al in 2010 moeten beginnen met selecteren mijns inziens, nu zou het te kortdag zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:10 uur
Guidetti was voordat ie naar Feyenoord ging ook al een bekende naam. Groot talent waar een hoop getrouwtrek om was (hij had zelfs al een contract getekend bij Twente als ik me niet vergis). Toch denk ik dat ie tekort komt voor de echte top.
En Clasie is een leuk spelertje, maar in de eredivisie lang niet constant genoeg, dus voorlopig liever nog Van Bommel, De Jong en Van der Vaart op het middenveld...
Doe mij maar zoiets voor Oranje tegen Duitsland en Portugal:
.....................Steek
Wiel - Heitinga - Matthijsen - Urby
...............Bommel - De Jong
Robben - Persie - Sneijder
.....................Huntelaar
En tegen Denemarken kunnen we het best in een 4-1-3-2 af met Afellay op links, Sneijder centraal en Persie naast der Hunter in de spits. Sneijder zal veel naar binnentrekken, dus Urby kan als veredelde linksbuiten spelen.
En Clasie is een leuk spelertje, maar in de eredivisie lang niet constant genoeg, dus voorlopig liever nog Van Bommel, De Jong en Van der Vaart op het middenveld...
En tegen Denemarken kunnen we het best in een 4-1-3-2 af met Afellay op links, Sneijder centraal en Persie naast der Hunter in de spits. Sneijder zal veel naar binnentrekken, dus Urby kan als veredelde linksbuiten spelen.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:30 uur
Met spitsen is het sowieso lastig: eenmaal als een spits veel heeft gescoord, is men al rap geneigd te denken dat zo'n prestatie zich wel zal herhalen: Erik Willaerts, Björn Vlemminckx, Tim Matavz en ook in R'dam en A'dam de nodige.
Kuijt: speelde in Utrecht spits; heb ik nooit top gevonden; Guus vond The Hunt niet top, Matavz is voor mij een vraagteken, Dost idem, Guidetti net zo - wel ok, maar geen top zoals een Melito, Falcao - Gomes was ook een vraagteken, maar die scoort wel. Denk wel dat de combi Hunt / Persie een hele mooie kan zijn. Van mij mag Dirk ook aan de kant blijven; per slot van rekening gaat Van the Man, en dat was een topspits, ook niet mee.
Herman's rijtje lijkt mij heel realistisch, maar ik hoop dat Matthijsen wordt vervangen. Zou het zelfs wel een optie vinden om Van Bommel als cv te laten opereren.
Kuijt: speelde in Utrecht spits; heb ik nooit top gevonden; Guus vond The Hunt niet top, Matavz is voor mij een vraagteken, Dost idem, Guidetti net zo - wel ok, maar geen top zoals een Melito, Falcao - Gomes was ook een vraagteken, maar die scoort wel. Denk wel dat de combi Hunt / Persie een hele mooie kan zijn. Van mij mag Dirk ook aan de kant blijven; per slot van rekening gaat Van the Man, en dat was een topspits, ook niet mee.
Herman's rijtje lijkt mij heel realistisch, maar ik hoop dat Matthijsen wordt vervangen. Zou het zelfs wel een optie vinden om Van Bommel als cv te laten opereren.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:33 uur
FlyLo schreef:
Je wilt toch niet zeggen dat Guidetti vorig jaar op hetzelfde bekendheidsniveau stond als na dit seizoen?
Misschien moeten Belgen die beginnen over "hilarisch onjuist" discussies over het Nederlands Elftal even aan zich voorbij laten gaan...
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:41 uur
musician schreef:
Je wilt toch niet zeggen dat Guidetti vorig jaar op hetzelfde bekendheidsniveau stond als na dit seizoen?
(quote)
Nee, maar dat maakt hem nog niet onbekend. Bv. een Thiago bij Barcelona kenden de meesten ook al voor hij überhaupt mocht debuteren. Inmiddels is hij natuurlijk ook veel bekender
Misschien moeten Belgen die beginnen over "hilarisch onjuist" discussies over het Nederlands Elftal even aan zich voorbij laten gaan...
Leg eens uit wat Guidetti met het Nl. elftal te maken heeft? Ik ben benieuwd.
Wel sneu trouwens, dat je niet kan counteren met argumenten maar alleen op de man speelt.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 22:44 uur
herman schreef:
Guidetti was voordat ie naar Feyenoord ging ook al een bekende naam. Groot talent waar een hoop getrouwtrek om was (hij had zelfs al een contract getekend bij Twente als ik me niet vergis). Toch denk ik dat ie tekort komt voor de echte top.
Lijkt me ook een goed elftal al zou ik Sneijder en Persie verwisselen. Waarom trouwens van die fratsen tegen Denemarken? Vind ik nergens voor nodig, ik geloof dat je vanuit een vaste kern moet voetballen.Guidetti was voordat ie naar Feyenoord ging ook al een bekende naam. Groot talent waar een hoop getrouwtrek om was (hij had zelfs al een contract getekend bij Twente als ik me niet vergis). Toch denk ik dat ie tekort komt voor de echte top.
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:07 uur
FlyLo schreef:
Wel sneu trouwens, dat je niet kan counteren met argumenten maar alleen op de man speelt.
Het droeg natuurlijk allemaal bij aan het pleidooi om in ieder geval te kiezen voor een paar jongere gozers in het Nederlands elftal. Maar dat had je blijkbaar niet zo in de gaten.
Ik speel niet op de man, alleen ben je het prototype van iemand die mij teveel schreeuwt en anderen belachelijk probeert te maken. Ik hoef toch niet de Barcelona - Chelsea discussie hier nog even te herhalen?
0
geplaatst: 10 mei 2012, 23:58 uur
Ik weet niet hoeveel bijdrages van FlyLo je hebt gelezen, maar als hier iemand vaak nuchter en opbouwend discussieert is hij het wel. Beetje oneerlijke opmerking derhalve.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:05 uur
Hij discussieert wel altijd een beetje pittig als je het mij vraagt, of het over het randje is moet je zelf bepalen. Niet dat ik het eens ben met musician overigens.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:08 uur
Een beetje temperament is heel veel mensen hier niet vreemd als het over voetbal gaat. 

0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:10 uur
Menen jullie dit nu echt dat jullie weeral met die 2 non-voetballers gaan spelen op het middenveld?
met van der wiel in de basis gaan jullie nooit kampioen spelen hoor.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:13 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ah Spanje speelde wel heel het WK met Torres in de basis (buiten de finale dacht ik) en die was niks waard(quote)
Volgens mij heeft geen enkel team ooit op een WK of EK gespeeld met elf spelers die in absolute vorm waren, en gezien de finale (teamprestatie ja; wat anders?) dus werd behaald kun je er moeilijk iets tegen inbrengen. Ja, alleen dit: ''Huntelaar had in de finale, tegen Spanje, moeten worden opgesteld''. Daar hoef je niet eens over na te denken. Maar goed, zinloze discussie verder en van mij mag je lekker met terugwerkende kracht je gelijk halen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 00:17 uur
jassn schreef:
Kom jij nog eens met een zinnige post? Vertel eens, waarom zou Nederland met van der Wiel in de basis geen Europees kampioen kunnen worden? Die jongen speelt altijd meer dan redelijk in het Nederlands Elftal. Hij heeft na het WK een inzinking gehad bij Ajax, maar dat die jongen fantastisch kan voetballen heeft hij al meer dan eens laten zien, onder andere op de Wereld Kampioenschappen twee jaar geleden.met van der wiel in de basis gaan jullie nooit kampioen spelen hoor.
Ik lees zojuist dat Marca meldt dat Real Madrid een bod van tien miljoen euro bij Ajax wilt neerleggen voor van der Wiel. Dat is toch een betere club dan Valencia. Mocht dit nieuws waar zijn, dan zal Greg wel gelukkig zijn dat die onderhandelingen met Valencia nergens op uitgelopen zijn.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:21 uur
Omdat ik Van der Wiel nog nooit een goeie match heb zien spelen. Ik hoor daar alleen maar goede dingen over maar als ik hem zie spelen is hij altijd met voorsprong de slechtste op het veld.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:21 uur
Heb je Brazilie - Nederland op het WK niet gezien, jassn? Van der Wiel liep daar continu over Maicon heen in de tweede helft.
Van der Wiel is een enorm talent, maar na zijn eerste twee seizoenen is het toch wel wat minder geworden. Zo erg dat ie zelfs bij Ajax uitgefloten werd op een gegeven moment. Het lijkt me echt een type dat een uitdaging nodig heeft en dan is Real wel een fantastische club natuurlijk. Ik vind hem in aanleg niet minder dan een Coentrao die daar al op rechtsback speelt. Denk ook wel dat Mourinho het beste in hem naar boven zou halen.
Van der Wiel is een enorm talent, maar na zijn eerste twee seizoenen is het toch wel wat minder geworden. Zo erg dat ie zelfs bij Ajax uitgefloten werd op een gegeven moment. Het lijkt me echt een type dat een uitdaging nodig heeft en dan is Real wel een fantastische club natuurlijk. Ik vind hem in aanleg niet minder dan een Coentrao die daar al op rechtsback speelt. Denk ook wel dat Mourinho het beste in hem naar boven zou halen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 00:25 uur
Heb je helemaal gelijk in, Herman. Van der Wiel heeft na het WK inderdaad een pak minder lopen ballen bij Ajax, maar in de wedstrijden dat het er echt om ging stond hij er ineens wel. (Bijv. kampioenswedstrijd tegen Twente). In Amsterdam denken de meeste mensen ook dat hij een licht mentaliteitsprobleem heeft, ook al ontkent hij dat zelf. In het Nederlands Elftal heeft hij een hoop goede wedstrijden gespeeld en zeker op het afgelopen WK. Er zit altijd wel eens een minder duel tussen, maar Greg is met afstand onze beste back en hij is zeker niet de zwakke schakel in het Nederlands Elftal.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:27 uur
hmm ik heb nochtans die match gezien denk ik, toch zeker een stuk. Weet niet meer of ik heel de match gekeken heb maar herinner er mij ook niet veel meer van. enige wat ik nog weet is dat het de kwartfinale was.
ik moet nochtans mijn oordeel bijna van op het wk hebben hoor want ik kijk nooit naar matchen van ajax
ik moet nochtans mijn oordeel bijna van op het wk hebben hoor want ik kijk nooit naar matchen van ajax
0
geplaatst: 11 mei 2012, 00:46 uur
musician schreef:
Het droeg natuurlijk allemaal bij aan het pleidooi om in ieder geval te kiezen voor een paar jongere gozers in het Nederlands elftal. Maar dat had je blijkbaar niet zo in de gaten.
Ik speel niet op de man, alleen ben je het prototype van iemand die mij teveel schreeuwt en anderen belachelijk probeert te maken. Ik hoef toch niet de Barcelona - Chelsea discussie hier nog even te herhalen?
(quote)
Ik heb nog geen enkel tegenargument gehoord.. Noch over het elftal van Spanje, noch over Guidetti.
Basiselftal van Spanje op het WK bestond in ieder geval volledig uit routiniers, op Pedro na misschien. Op het EK was dat nog meer het geval.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 08:25 uur
Ik gebruikte Guidetti als voorbeeld om aan te geven hoe belangrijk het is om meer jeugd in te zetten, in het algemeen. Of het nu gaat om clubvoetbal of het nationale elftal.
Dit soort jonge spelers (maar dan uiteraard Nederlandse) zal Van Marwijk ook meer moeten gaan brengen, als verrassingselement voor de tegenstander maar ook als noodzakelijke toevoer van nieuw bloed.
Er zijn veel meer voorbeelden van elftallen met belegen 30 plussers (Italië, Frankrijk) die volledig zijn afgegaan op EK's en WK's dan andersom.
Nog afgezien van de inzet van de jonge spelers zelf, kan het ook werken als stimulans voor de 8, 9 spelers die normaal in het elftal blijven staan.
Dit soort jonge spelers (maar dan uiteraard Nederlandse) zal Van Marwijk ook meer moeten gaan brengen, als verrassingselement voor de tegenstander maar ook als noodzakelijke toevoer van nieuw bloed.
Er zijn veel meer voorbeelden van elftallen met belegen 30 plussers (Italië, Frankrijk) die volledig zijn afgegaan op EK's en WK's dan andersom.
Nog afgezien van de inzet van de jonge spelers zelf, kan het ook werken als stimulans voor de 8, 9 spelers die normaal in het elftal blijven staan.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 09:00 uur
Ik merkte afgelopen WK dat ik minder met het Nederlands Elftal heb dan voorheen. We verloren de WK finale en ik ben daar niet echt ziek van geweest. Als Ajacied houd ik van mooi positiespel met flitsende aanvallen en een offensieve speelstijl, maar sinds van Marwijk bondscoach is, is dat voetbal helemaal verdwenen bij het Nederlands Elftal. We hebben er wel de spelers voor, maar deze coach is veel te behoudend. Het elftal speelt zoals de bondscoach overkomt, saai. Leuke trainer voor een clubje als PSV, maar in mijn ogen niet de bondscoach voor het Nederlands Elftal. Met deze spelers is veel mogelijk en misschien krijgen ze het aankomend EK op de heupen en valt er veel te genieten. Natuurlijk is het knap dat we zo lang ongeslagen zijn geweest en dat we zo ver zijn gekomen op het WK, maar ik heb, los van de tweede helft tegen Brazilië en een gedeelte tegen Uruguay, niet echt genoten van het Nederlands Elftal. Misschien verwacht ik teveel, maar dit is zoals ik het persoonlijk ervaar sinds Bert bondscoach is.
Zag Bert afgelopen week bij VI zitten en ik wordt ook niet bepaald enthousiast als ik die kerel zie zitten en hoor praten. Je zou maar de hele dag naar die vent moeten luisteren. Ik hoop dat ik met terugwerkende kracht ongelijk krijg en Nederland met flitsend voetbal Europees kampioen wordt en dan juich ik net zo hard mee en is Bert de juiste man op de juiste plaats, want zo gaat dat dan.

Zag Bert afgelopen week bij VI zitten en ik wordt ook niet bepaald enthousiast als ik die kerel zie zitten en hoor praten. Je zou maar de hele dag naar die vent moeten luisteren. Ik hoop dat ik met terugwerkende kracht ongelijk krijg en Nederland met flitsend voetbal Europees kampioen wordt en dan juich ik net zo hard mee en is Bert de juiste man op de juiste plaats, want zo gaat dat dan.

0
geplaatst: 11 mei 2012, 09:08 uur
Nou ja, de gehele dag jouw berichten lezen is anders ook niet echt een pretje....

0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 09:11 uur
Geheel wederzijds.
Heb je inhoudelijk ook nog wat te melden?
Ps. Gemiddeld zo'n vier berichtjes per dag, die weet je toch wel te negeren?

Ps. Gemiddeld zo'n vier berichtjes per dag, die weet je toch wel te negeren?
0
geplaatst: 11 mei 2012, 09:15 uur
Jocharo-T schreef:
Geheel wederzijds.
Geheel wederzijds.
Tuurlijk waar wil je het over hebben?
Van Marwijk? Nou ja, het is geen man van de polonaise nee. Dat hoeft van mij ook niet. Hij behaald prima resultaten (ook met Fortuna en Feyenoord in het verleden) en daar gaat het toch om. Kijk dat jouw favoriete club nou zo'n enthousiaste sprankelende coach (zie week eerder bij VI) heeft

0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 09:18 uur
Ik heb dan ook nergens beweerd dat Frank zo sprankelend is, maar omdat jij hem erbij betrekt, ik vind hem wel interessanter. Verschil is dat Frank altijd van een offensieve speelstijl uitgaat en dat is waar ik van houd.
Ik gaf ook al aan dat de resultaten prima zijn onder van Marwijk, maar ik houd gewoonweg niet van een behoudende speelstijl. Een keer kampioen worden met wat minder voetbal is helemaal niet erg, maar persoonlijk wordt ik liever vier keer tweede met oogstrelend voetbal, dan vier keer kampioen met oersaai voetbal. Het mooiste zou natuurlijk zijn, kampioen worden met goed voetbal. Voetbal is amusement en ik ben hartstikke gelukkig als Ajax prijzen pakt, de club is tenslotte een belangrijk onderdeel in mijn leven, maar wel het liefst met mooi voetbal en veel doelpunten. Dat hoort bij mijn club en zo zou ik het ook het liefst zien bij het Nederlands Elftal.
Ik gaf ook al aan dat de resultaten prima zijn onder van Marwijk, maar ik houd gewoonweg niet van een behoudende speelstijl. Een keer kampioen worden met wat minder voetbal is helemaal niet erg, maar persoonlijk wordt ik liever vier keer tweede met oogstrelend voetbal, dan vier keer kampioen met oersaai voetbal. Het mooiste zou natuurlijk zijn, kampioen worden met goed voetbal. Voetbal is amusement en ik ben hartstikke gelukkig als Ajax prijzen pakt, de club is tenslotte een belangrijk onderdeel in mijn leven, maar wel het liefst met mooi voetbal en veel doelpunten. Dat hoort bij mijn club en zo zou ik het ook het liefst zien bij het Nederlands Elftal.
0
geplaatst: 11 mei 2012, 09:31 uur
Jocharo-T schreef:
Ik heb dan ook nergens beweerd dat Frank zo sprankelend is, maar ik vind hem wel interessanter. Verschil is dat Frank altijd van een offensieve speelstijl uitgaat en dat is waar ik van houd.
Ik heb dan ook nergens beweerd dat Frank zo sprankelend is, maar ik vind hem wel interessanter. Verschil is dat Frank altijd van een offensieve speelstijl uitgaat en dat is waar ik van houd.
We zullen wel zien waar hem dat brengt in Europa. Die wartaal over Van Marwijk en PSV ("clubje") vergeef ik je - lijkt mij de nawerking van doorhalen en stevig zuipen.
Bert is een realist - heel anders dan een ADHD'tje als een Mourinho. Moest ik zakelijk van Frank de Boer iets kopen of met hem samenwerken zou zijn neuzelpeuzel(Jip-en-Janneke)taal me ook niet warm maken voor zijn diensten of producten. Wat interesseert mij het nou wat een trainer te melden heeft op de treurdoos? Derksen en zijn team rule en owee als je anders durft te denken. Mediatraining, mediageilheid, mij zal het wat - iemand die nog weet wat media betekent en wat de functie van media is?
0
geplaatst: 11 mei 2012, 09:35 uur
Ik vind eigenlijk dat De Boer vrijwel hetzelfde overkomt als Van Marwijk, maar ik vind niet zoveel mis met die houding.
Nederland speelde op het WK geen oogstrelend voetbal, maar daar kon ik echt niet meezitten. Ik heb genoeg toernooien gezien waarbij we alle complimenten kregen (EK08, EK00, WK98, etc.), maar zonder prijs naar huis gingen. Liever een keer oerlelijk voetbal en eindelijk weer eens wat winnen dan een paar superwedstrijden en dan op een lullige manier naar huis.
Voor dit EK sla ik Spanje en Duitsland toch wel wat hoger aan, maar Nederland is toch wel een outsider voor de titel. We zullen wel de poule moeten overleven, maar dan geef ik ons een goede kans. Belangrijke spelers als Van Bommel, De Jong en Sneijder hebben lang niet alles gespeeld dit seizoen wat ook wel een voordeel kan zijn.
En op musician's post terug te komen: Van Marwijk heeft de laatste twee jaar toch wel aardig wat jonge spelers laten debuteren: o.a. vorig jaar nog Strootman en Luuk de Jong die meteen aardig wat hebben gespeeld, maar ook Krul, Wijnaldum, Bruma, Pieters, Fer, Drenthe, Lens, Beerens, etc. Als Clasie zo doorgaat zal ie na het EK ook wel eens zijn kans krijgen, zeker als Van Bommel (mogelijk) afzwaait als international en hij weer een stapje opschuift in de hiërarchie.
Nederland speelde op het WK geen oogstrelend voetbal, maar daar kon ik echt niet meezitten. Ik heb genoeg toernooien gezien waarbij we alle complimenten kregen (EK08, EK00, WK98, etc.), maar zonder prijs naar huis gingen. Liever een keer oerlelijk voetbal en eindelijk weer eens wat winnen dan een paar superwedstrijden en dan op een lullige manier naar huis.
Voor dit EK sla ik Spanje en Duitsland toch wel wat hoger aan, maar Nederland is toch wel een outsider voor de titel. We zullen wel de poule moeten overleven, maar dan geef ik ons een goede kans. Belangrijke spelers als Van Bommel, De Jong en Sneijder hebben lang niet alles gespeeld dit seizoen wat ook wel een voordeel kan zijn.
En op musician's post terug te komen: Van Marwijk heeft de laatste twee jaar toch wel aardig wat jonge spelers laten debuteren: o.a. vorig jaar nog Strootman en Luuk de Jong die meteen aardig wat hebben gespeeld, maar ook Krul, Wijnaldum, Bruma, Pieters, Fer, Drenthe, Lens, Beerens, etc. Als Clasie zo doorgaat zal ie na het EK ook wel eens zijn kans krijgen, zeker als Van Bommel (mogelijk) afzwaait als international en hij weer een stapje opschuift in de hiërarchie.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 mei 2012, 09:39 uur
herman schreef:
Ik vind eigenlijk dat De Boer vrijwel hetzelfde overkomt als Van Marwijk, maar ik vind niet zoveel mis met die houding.
Laat ik vooropstellen dat ik ook blij was geweest als Nederland wereldkampioen was geworden en dat dat dan een keer gebeurd met minder oogstrelend voetbal is ook niet erg. Mijn punt was eigenlijk dat ik merk dat het Nederlands Elftal mij minder doet op het moment dat ze zo spelen als afgelopen WK. We hebben met het Nederlands Elftal vaak oogstrelend voetbal gespeeld en als we dan uitgeschakeld werden was ik er wel doodziek van. Ik vind eigenlijk dat De Boer vrijwel hetzelfde overkomt als Van Marwijk, maar ik vind niet zoveel mis met die houding.
Wat beteft Frank en Bert, dat zijn inderdaad niet de meest sprankelend figuren, maar ik heb dan ook nooit beweerd dat Frank zo sprankelend is, Vigil betrok de Boer erbij. Verschil is wel dat Frank een offensiever ingestelde coach is en dat bevalt mij stukken beter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.