Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 13 mei 2012, 18:32 uur
Het zijn allemaal clubs die welvaren dankzij rijke investeerders. Omdat City een oliesjeik heeft als eigenaar is dat ineens slecht voor het voetbal. Het is gewoon eigen geld wat zo'n man er in steekt. Dit in tegenstelling tot Spanje waar een heel volk aan de bedelstaf geraakt en de voetbalclubs gewoon blijven investeren zonder ook maar een cent belasting af te dragen. Ik zit met smart te wacht op de dag dat Groningen wordt overgenomen door een oliesjeik.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 18:33 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Inderdaad, nou hopen dat Arsenal ook kan blijven groeien. Deze quote stond op MovieMeter:(quote)
Dat is toch voornamelijk te danken aan Van Persie. Als hij weg gaat zal een terugval van Arsenal onvermijdelijk zijn.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 18:33 uur
herman schreef:
Maar goed, het zal me verder een zorg zijn, heb met beide clubs uit Manchester niet veel.
Maar goed, het zal me verder een zorg zijn, heb met beide clubs uit Manchester niet veel.
In die zin, dat door het kampioenschap van City het zo wel eens kan zijn (never change a winning team) dat Guidetti nog eens een jaartje mag blijven in de Kuip
. Dan gun ik City van harte het kampioenschap en dat ze nog maar lang kampioen mogen blijven!
0
geplaatst: 13 mei 2012, 18:38 uur
Ataloona schreef:
Schitterend afscheid voor Seedorf, Nesta, Inzaghi, Gattusso, Zambrotta en Van Bommel (ook al speelde die niet mee).
Schitterend afscheid voor Seedorf, Nesta, Inzaghi, Gattusso, Zambrotta en Van Bommel (ook al speelde die niet mee).
Een hoop helden van de club weg. Zal toch wel pijn doen bij de Milanezen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 mei 2012, 18:41 uur
Nu maar hopen dat Seedorf naar Ajax komt. Hij zou het team in z'n eentje al aanzienlijk versterken.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 19:24 uur
Of hij gaat naar Brazilië. Op zijn 36e zou hij nog steeds een meerwaarde kunnen zijn voor de Eredivisie, voor een jaartje ofzo.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 20:07 uur
Liever niet meer naar Ajax. Een speler die voor een jaartje terugkomt op het oude nest, van mij hoeft dat nooit zo.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 21:16 uur
chevy93 schreef:
, want United is zo'n arme club.
Zeker niet, maar United heeft, en ik zal het netjes houden, wel een stuk minder vrijgevige eigenaars. In plaats van het geld in aankopen te stoppen zoals Mansour bij CIty doet steken zij alle inkomsten liever in eigen zak. Man Utd heeft van alle topclubs (behalve Arsenal) in Engeland het minst geïnvesteerd in de selectie terwijl ze het meeste succes en de hoogste inkomsten hebben.(quote)
, want United is zo'n arme club. Ik was zelf nog aan het sporten toen de wedstrijd begon dus ik heb alleen maar de laatste 10 minuutjes kunnen kijken. United had het kampioenschap eigenlijk al verloren in eigen stadion tegen Everton maar dat maakt dit natuurlijk niet minder zuur. Ik kon het al bijna niet geloven dat QPR voorstond maar dat ze het dan alsnog weggeven in een paar minuten tijd is helemaal niet te bevatten.. Dit seizoenslot is waarschijnlijk het meest bizarre ooit. Felicitaties richting City voor nu, maar laat het volgende seizoen maar snel komen!
"Football, bloody hell."
0
geplaatst: 13 mei 2012, 22:05 uur
Bizarste ontknoping die ik me kan herinneren is die in Spanje in 1994. Deportivo la Coruna verspeelde toen de titel door in de blessuretijd van de laatste wedstrijd een penalty te missen. Eeuwig zonde, want dat was toch wel een van de beste Europese teams van de jaren '90 (ook maar 18 tegengoals in 40 wedstrijden zie ik).
De ontknoping in de Eredivisie een jaar of 4 terug was ook wel erg bizar/dramatisch.
De ontknoping in de Eredivisie een jaar of 4 terug was ook wel erg bizar/dramatisch.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 22:33 uur
Dakduivel schreef:
Felicitaties richting City voor nu, maar laat het volgende seizoen maar snel komen! [/i]
(quote)
Felicitaties richting City voor nu, maar laat het volgende seizoen maar snel komen! [/i]
Ook dan zal City weer kampioen worden. Het voetbal van Utd. is al een tijdje niet om aan te zien.
De laatste derby kwam Utd. nog net niet met rollators het veld op. Park, Giggs, Ferdinand, Scholes, Vidic, Evra, het is wel erg oud allemaal en vertegenwoordigd geen waarde meer. Utd. moet wel heel veel investeren om bij te blijven. Ik zou meteen Sneijder halen.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 22:49 uur
NEEEE Villarreal

Dit verpest serieus mijn hele dag. De mooiste Spaanse club gedegradeerd. Dit seizoen nog CL gespeeld en dan nu dit. Niet te geloven.

Dit verpest serieus mijn hele dag. De mooiste Spaanse club gedegradeerd. Dit seizoen nog CL gespeeld en dan nu dit. Niet te geloven.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 mei 2012, 22:54 uur
Weet je zeker dat je niet hier moest zijn: Overigen >> Algemeen >> Just a joke ?
0
geplaatst: 13 mei 2012, 23:14 uur
Ja, wat een held! "Een teamgenoot zei dat ik bij Man City een rode kaart moest uit lokken"

0
geplaatst: 13 mei 2012, 23:23 uur
He$$el_01 schreef:
NEEEE Villarreal

NEEEE Villarreal

Heel jammer inderdaad. Vorig seizoen Deportivo ook al (die komen gelukkig wel terug nu).
herman schreef:
ManUtd wil Dembele halen... of je daar de oorlog mee wint...
ManUtd wil Dembele halen... of je daar de oorlog mee wint...
Jol komt zowat iedere wedstrijd superlatieven tekort om Dembélé te beschrijven. Niet dat dat alles zegt, maar toch. Hij was ook de speler met de meeste succesvolle dribbels in de EPL (zowel verhouding gelukt/mislukt als in het totaal denk ik). Alle Engelse topclubs worden trouwens gelinkt aan Dembele. Idem voor Fellaini en Witsel (oa ook Real Madrid)
Stijn_Slayer schreef:
Weet je zeker dat je niet hier moest zijn: Overigen >> Algemeen >> Just a joke ?

Alsof Dembélé moet onderaan voor pakweg een Valencia of Park. Dembélé is zelfs drie klassen beter.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:08 uur
Ik vind Dembélé wel een goede speler en zeker een bruikbare speler voor United, hoewel hij wel wat effectiever mag worden. Maar ook al lijkt mij best een bruikbare speler is hij niet de speler die ervoor gaat zorgen dat United weer kan gaan domineren. Ik bedoel Touré is nog wel drie klassen beter dan Dembélé.
Dat Fellaini en Witsel erbij halen is niet echt relevant, komt een beetje wanhopig over van wij hebben ook goede spelers in België! Neemt overigens niet weg dat ik met name Witsel een fantastische speler vind. United zou ook beter Witsel dan Dembélé halen volgens mij.
Dat Fellaini en Witsel erbij halen is niet echt relevant, komt een beetje wanhopig over van wij hebben ook goede spelers in België! Neemt overigens niet weg dat ik met name Witsel een fantastische speler vind. United zou ook beter Witsel dan Dembélé halen volgens mij.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:21 uur
Touré en Witsel zijn totaal andere types dan Dembélé? Ze zijn alledrie wel zeer balvast maar Dembélé moet het toch vooral van zijn dribbel hebben.
En met één Belg die de EL heeft gewonnen, één de EPL, twee de Eredivisie, één in de finale van de CL en nog één die al twee keer speler vh jaar is in Frankrijk lijkt me dat niet meer wanhopig. Dat zijn gewoon de drie spelers (Dembele, Fellaini, Witsel) die komend seizoen de stap naar de absolute top moeten zetten (van Hazard is dat al zeker).
edit: ik durf zelfs te zeggen dat de Belgen in het buitenland het veel beter hebben gedaan dan de Nederlanders dit seizoen. Alleen Robben, Huntelaar en Van Persie waren echt goed, maar daar hebben we genoeg tegenover te stellen.
En met één Belg die de EL heeft gewonnen, één de EPL, twee de Eredivisie, één in de finale van de CL en nog één die al twee keer speler vh jaar is in Frankrijk lijkt me dat niet meer wanhopig. Dat zijn gewoon de drie spelers (Dembele, Fellaini, Witsel) die komend seizoen de stap naar de absolute top moeten zetten (van Hazard is dat al zeker).
edit: ik durf zelfs te zeggen dat de Belgen in het buitenland het veel beter hebben gedaan dan de Nederlanders dit seizoen. Alleen Robben, Huntelaar en Van Persie waren echt goed, maar daar hebben we genoeg tegenover te stellen.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:31 uur
Dembélé zal wel nooit een echte doelpuntenmaker worden, maar als flankmiddenvelder zou ie welkom zijn bij ManU. De vergelijking met Touré volg ik ook niet echt.
Overigens hebben Van der Vaart, Krul en Vorm het ook prima gedaan in de PL.
Overigens hebben Van der Vaart, Krul en Vorm het ook prima gedaan in de PL.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:41 uur
FlyLo schreef:
Touré en Witsel zijn totaal andere types dan Dembélé? Ze zijn alledrie wel zeer balvast maar Dembélé moet het toch vooral van zijn dribbel hebben.
Heel veel B4 hier: Balorige Belgische balbabbel - muziekvrind, met al je je grootspraak (Nederlands bloed in de familie? vanwege Dikkenekkenneiging) ware een afwachtende attitude meer gepast. Laat eerst 'ns wat zien met je nationaal elftal, denn sind wirverabredet. Naarmate je mensen meer de hoogte in schrijft, zal hun val alleen maar dieper zijn - een artiest zoals Sneijder, Van Persie of een afmaker zoals The Hunt hebt gijlie nog nie.
Volgende keer zal ik een fameuz tapijtvlieger hier vragen uw woonstee aan te doen als hij weer zuidwaarts vliegt; 2 rides for the price of 1.
En ik smeek de Here om u gedurende EK voldoende verstand te geven om de rare praatjes zoals 2 jaren geleden onder uw klak te houden. Zo niet zal uw hood geteisterd worden door furieuze Vestaalse maagden.

0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:49 uur
Ik bedoel ook niet dat het wanhopig is om dat te vinden, sterker nog iedereen die ook maar een beetje internationaal voetbal volgt weet dat België een van de talentvolste selecties van europa heeft. Vind het ook enorm jammer dat jullie deze zomer niet meedoen. Ik doelde meer op het feit dat je opeens Fellaini en Witsel erbij haalt, wat totaal niet relevant voor je verhaal was. Kwam een beetje calimero-achtig over.
Haalde Touré ook niet aan als vergelijkbare speler, maar als voorbeeld van de veel grotere kwaliteit van Man. City tov United op het middenveld. Dus ik bedoelde hem meer als voorbeeld waarom ik denk dat United met iets beters dan Dembélé zal moeten komen om de strijd op het middenveld te winnen van City. Dembélé lijkt mij bruikbaar voor United, maar geen enorme kwaliteitsimpuls (die ze wel dringend nodig hebben). Daarom haalde ik ook Witsel aan, dat lijkt mij meer een type speler die United kan gebruiken. Bovendien denk ik bij Witsel dat hij wel de ontwikkeling kan maken naar een absolute topspeler, terwijl Dembélé mij meer een prima speler lijkt voor de Europese subtop. Ben wel benieuwd hoe Kagawa het trouwens gaat doen (mocht zijn transfer naar United doorgaan). Ik ben wel gecharmeerd van hem en heeft wel de creativiteit die United kan gebruiken.
Haalde Touré ook niet aan als vergelijkbare speler, maar als voorbeeld van de veel grotere kwaliteit van Man. City tov United op het middenveld. Dus ik bedoelde hem meer als voorbeeld waarom ik denk dat United met iets beters dan Dembélé zal moeten komen om de strijd op het middenveld te winnen van City. Dembélé lijkt mij bruikbaar voor United, maar geen enorme kwaliteitsimpuls (die ze wel dringend nodig hebben). Daarom haalde ik ook Witsel aan, dat lijkt mij meer een type speler die United kan gebruiken. Bovendien denk ik bij Witsel dat hij wel de ontwikkeling kan maken naar een absolute topspeler, terwijl Dembélé mij meer een prima speler lijkt voor de Europese subtop. Ben wel benieuwd hoe Kagawa het trouwens gaat doen (mocht zijn transfer naar United doorgaan). Ik ben wel gecharmeerd van hem en heeft wel de creativiteit die United kan gebruiken.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:53 uur
Een geweldige serie a afsluting van/voor Juve en Del Piero!! Volgende week de beker winnen en dan is het perfect
.
.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 00:56 uur
Mjuman schreef:
Heel veel B4 hier: Balorige Belgische balbabbel - muziekvrind, met al je je grootspraak (Nederlands bloed in de familie? vanwege Dikkenekkenneiging) ware een afwachtende attitude meer gepast. Laat eerst 'ns wat zien met je nationaal elftal, denn sind wirverabredet. Naarmate je mensen meer de hoogte in schrijft, zal hun val alleen maar dieper zijn - een artiest zoals Sneijder, Van Persie of een afmaker zoals The Hunt hebt gijlie nog nie.
(quote)
Het ging toch ook niet over nationale elftallen? Ik denk dat ik al vaker heb aangegeven dat ik onze prestaties beneden alle peil vind. De kwaliteit binnen de selectie staat echter buiten kijf. De Belgen hebben inmiddels smaakmakers in Engeland, Rusland, Portugal, Nederland, Frankrijk en Spanje. Volgend seizoen komen daar hopelijk ook nog De Bruyne (informeer eens bij je landgenoot Johan Boskamp over zijn kwaliteiten) en Lukaku bij, als ze de juiste keuze maken (al lijken de Blues plots helemaal wild van Lukaku na zijn eerste basisplaats dit weekend).
Onze kwaliteit ligt ook (in mijn ogen) beter gespreid over het elftal. We hebben inderdaad geen Van Persie of Sneijder (Huntelaar schat ik niet zo hoog in als jij dat lijkt te doen) maar jullie kunnen alleen dromen van de keuze uit Lombaerts, Vertonghen, Kompany & Vermaelen centraal achterin.
We hebben ook nog een nieuwe lichting die eraan zit te komen (momenteel allemaal rond de 16 jaar). Onthoud namen als Musonda, Schrijvers en Praet. Die gaan binnen dit en drie jaar bakken geld opbrengen. Klik
Volgende keer zal ik een fameuz tapijtvlieger hier vragen uw woonstee aan te doen als hij weer zuidwaarts vliegt; 2 rides for the price of 1.
En ik smeek de Here om u gedurende EK voldoende verstand te geven om de rare praatjes zoals 2 jaren geleden onder uw klak te houden. Zo niet zal uw hood geteisterd worden door furieuze Vestaalse maagden.
Zoals altijd zal ik supporteren voor de ploeg met het beste voetbal. Ik tip op Duitsland als winnaar, Frankrijk & Italië gaan beter doen dan verwacht, Spanje en Nederland floppen.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 09:20 uur
angelin schreef:
Ook dan zal City weer kampioen worden. Het voetbal van Utd. is al een tijdje niet om aan te zien.
De laatste derby kwam Utd. nog net niet met rollators het veld op. Park, Giggs, Ferdinand, Scholes, Vidic, Evra, het is wel erg oud allemaal en vertegenwoordigd geen waarde meer. Utd. moet wel heel veel investeren om bij te blijven. Ik zou meteen Sneijder halen.
(quote)
Sneijder kan inmiddels ook bijna een rollator in. Is het niet omdat hij telkens geblesseerd is dan wel omdat hij ook al bijna dertig is. En trouwens, Vidic ligt er al een half seizoen uit.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 09:37 uur
FlyLo schreef:
We hebben ook nog een nieuwe lichting die eraan zit te komen (momenteel allemaal rond de 16 jaar).
We hebben ook nog een nieuwe lichting die eraan zit te komen (momenteel allemaal rond de 16 jaar).
Goed punt, dat hebben we in Nederland natuurlijk niet.
Oranje onder 17 bereikt EK-finale | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 14 mei 2012, 09:41 uur
Bovendien hebben we op dit moment geen enkele reden om jaloers te zijn op onze Zuiderburen. Eerst maar eens een keer jezelf kwalificeren voor een toernooi, en dan praten we eventueel verder. Dat ze een zeer goede lichting hebben weet iedereen, maar dat is nog steeds (en dat blijkt) geen garantie voor succes.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 09:43 uur
Die Duitsers hebben blijkbaar ook nog een paar leuke lichtingen die eraan komen.
Vorig jaar stonden Nederland en Duitsland ook tegenover elkaar. Toen was Nederland in Servië met 5-2 te sterk voor de Duitsers. In 2009 was Duitsland in eigen land Nederland nog de baas na verlenging: 2-1.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 10:23 uur
GrafGantz schreef:
Oranje onder 17 bereikt EK-finale | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
(quote)
Resultaat behalen in de jeugdreeksen zegt eigenlijk zelden iets. Ook al omdat de beste spelers meestal al worden doorgesluisd naar de hogere reeksen, waar ze het natuurlijk een stuk moeilijker hebben. Anders zou de voetbalwereld vol moeten lopen met Ghanese topvoetballers (winnen altijd in zowat iedere jeugdreeks), maar we weten allemaal dat dat niet zo is.
Maar als Belg moeten we voor één keer niet al onze hoop steken op één lichting, want de toekomst ziet er ook al mooi uit.
0
geplaatst: 14 mei 2012, 10:45 uur
@FlyLo dat jullie veel getalenteerde verdedigers hebben zegt natuurlijk ook eea over de aard van jullie voetbal. Bij straatvoetbal hier wil niemand Krol, Rijsbergen of Israel zijn, wel Gullit, Rijkaard etc.Het aantal aanvallend ingestelde Belgische topspelers op Europees niveau lijkt mij beperkt te blijven tot een half dozijn (met Scifo en Nilis als voornaamste exponenten en in verder verleden Van Moer en Coeck). En over Johan Boskamp kan ik alleen zeggen dat zijn verschijning bij VI regelmatig zorgt voor afwisseling en hilariteit, hij lijkt de nar die voor de vrolijke noot zorgt - zijn inhoudelijke kwaliteiten lijken me overschat, zo is hij in NL als trainer nooit aan de bak gekomen.
De stap van talent naar top is erg groot en het lijkt erop dat die vanuit dikkenekkensteden zoals A'dam makkelijker te maken is dan vanuit E'hoven - ik denk dat in R'dam en A'dam meer wordt gewerkt vanuit mentale hardheid op jonge leeftijd.
Overigens is één van de grootste A'damse talenten ooit, Sjoerd de Ruiter - die volgens insiders groter had kunnen worden dan Cruijff - juist om die reden afgehaakt.
De stap van talent naar top is erg groot en het lijkt erop dat die vanuit dikkenekkensteden zoals A'dam makkelijker te maken is dan vanuit E'hoven - ik denk dat in R'dam en A'dam meer wordt gewerkt vanuit mentale hardheid op jonge leeftijd.
Overigens is één van de grootste A'damse talenten ooit, Sjoerd de Ruiter - die volgens insiders groter had kunnen worden dan Cruijff - juist om die reden afgehaakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.