Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2012, 22:37 uur
jasper1991 schreef:
In principe hadden we er gewoon tegen Brazilië uit moeten liggen het afgelopen toernooi.
In principe hadden we er gewoon tegen Brazilië uit moeten liggen het afgelopen toernooi.

0
geplaatst: 15 mei 2012, 22:57 uur
jasper1991 schreef:
Mag dat dan niet? Zo een geweldige coach vind ik het ook weer niet. In principe hadden we er gewoon tegen Brazilië uit moeten liggen het afgelopen toernooi.
Mag dat dan niet? Zo een geweldige coach vind ik het ook weer niet. In principe hadden we er gewoon tegen Brazilië uit moeten liggen het afgelopen toernooi.
Hou 'ns even vast Mamalou? Ga jij Jazzo Pretentioso ons wijs proberen te maken dat jij het recht hebt gekregen om anders te mogen oordelen over het verloop van een gespeelde wedstrijd?
Ben je ene soort van medium dat de historie kan terugdraaien?
Zo niet zwijg dan stil en beleef met ons de wederopstanding van Oranje in de tweede helft van die wedstrijd met gepaste trots. Op een gegeven moment kon Oranje alleen maar winnen omdat de Brazzo's zich lieten kennen dan wel gaan.

0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:11 uur
Emanualson vanavond op Twitter.... 'Gelezen. Niks gehoord. Erg verbaasd. Grote domper'
Maak ik hier nu uit op dat het hem niet persoonlijk is uitgelegd en meegedeeld? Of hoe moet ik die tweet anders interpreteren?
Maak ik hier nu uit op dat het hem niet persoonlijk is uitgelegd en meegedeeld? Of hoe moet ik die tweet anders interpreteren?
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:13 uur
El Ninjo schreef:
Dus Willems in de basis als linksback en hopen dat ie niet geblesseerd of geschorst raakt?...want verder neem je dan geen linksback meer mee nu Emanuelson geen optie meer is
(quote)
Dus Willems in de basis als linksback en hopen dat ie niet geblesseerd of geschorst raakt?...want verder neem je dan geen linksback meer mee nu Emanuelson geen optie meer is
Ik gaf aan dat Emanuelson daar had moeten. En Büttner. Bert heeft precies de 2 verkeerde linksbacks af laten vallen, al is Emanuelson geen echte back.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:14 uur
jasper1991 schreef:
DFB-Pokal: 300 minuten
(quote)
1.Bundesliga: 1455 minutenDFB-Pokal: 300 minuten
Hij liet met zich spelen...
Braafheid is van een bedroevend niveau. Beetje a la Tiendalli.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:26 uur
El Ninjo schreef:
Emanualson vanavond op Twitter.... 'Gelezen. Niks gehoord. Erg verbaasd. Grote domper'
Slechte communicatie dan, of iemand moet zijn mond voorbij hebben gepraat voordat Bert zijn zegje kon doen.
Ik gok erop dat Schaars linksback gaat spelen, dat was in een van de laatste oefenwedstrijden toch ook al zo? Willems mag mee voor de ervaring, Anita valt af. Verder vermoed ik dat Narsingh, Maher en Siem de Jong afvallen. Siem is een prima speler, maar toch wel een stuk minder dan de andere middenvelders.
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik gaf aan dat Emanuelson daar had moeten. En Büttner. Bert heeft precies de 2 verkeerde linksbacks af laten vallen, al is Emanuelson geen echte back.
Ja, maar dat is nu dus een gepasseerd station en in de gegevan situatie geen optie meer....dus kun je toch moeilijk zeggen dat uit het rijtje waaruit nu nog 4 mensen moeten afvallen zowel Anita, Schaars en Bouma moeten zitten (dat las ik tenminste uit je eerdere post)
0
geplaatst: 15 mei 2012, 23:41 uur
Siem de Jong is de enige waar ik echt zeker van ben dat ie bij de 4 afvallers zit....van mij mag Bouma ook thuisblijven.
Uit het rijtje Narsingh, Lens en Luuk de Jong moet er ook nog 1 afvallen..en.aangezien we met Huntelaar, van Persie en Kuyt al 3 spelers hebben die centrumspits kunnen spelen zou ik Luuk de Jong misschien wel thuislaten aangezien we in "echte" vleugelspelers met snelheid wat krapper zitten...ik vind het eigenlijk wel een speler die verder is dan de andere 2 maar qua evenwicht in de selectie is het misschien beter om voor Narsingh en Lens te gaan...tenslotte speelde Lens ook niet onverdienstelijk centraal voorin bij PSV aan het slot vd competitie, dus die kun je ook op meerdere plaatsen gebruiken.
Uit het rijtje Narsingh, Lens en Luuk de Jong moet er ook nog 1 afvallen..en.aangezien we met Huntelaar, van Persie en Kuyt al 3 spelers hebben die centrumspits kunnen spelen zou ik Luuk de Jong misschien wel thuislaten aangezien we in "echte" vleugelspelers met snelheid wat krapper zitten...ik vind het eigenlijk wel een speler die verder is dan de andere 2 maar qua evenwicht in de selectie is het misschien beter om voor Narsingh en Lens te gaan...tenslotte speelde Lens ook niet onverdienstelijk centraal voorin bij PSV aan het slot vd competitie, dus die kun je ook op meerdere plaatsen gebruiken.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:03 uur
Mjuman schreef:
Hou 'ns even vast Mamalou? Ga jij Jazzo Pretentioso ons wijs proberen te maken dat jij het recht hebt gekregen om anders te mogen oordelen over het verloop van een gespeelde wedstrijd?
Zo niet zwijg dan stil en beleef met ons de wederopstanding van Oranje in de tweede helft van die wedstrijd met gepaste trots. Op een gegeven moment kon Oranje alleen maar winnen omdat de Brazzo's zich lieten kennen dan wel gaan.
Ja, tuurlijk was het heel mooi - ik heb me zitten juichen - en heeft Oranje geknokt wat het waard is, maar we mogen constateren dat Brazilië beter was. Zelfs met tien man was het Brazilië die kansen creëerde. Van Nederland kan ik me er eigenlijk niet één herinneren voor de twee goals. Pas toen Nederland al voorstond, liet Brazilië zich ook pas gaan.(quote)
Ik gok zomaar dat jij ook een van de mensen bent die vind dat Nederland in '74 had moeten winnen. Die wedstrijd heb ik integraal op Youtube gezien en dan zie ik dat de verwerpen uit Nederland gebaseerd zijn op een schwalbe. Even buiten beschouwing gelaten dat Mueller bij de 3-1 niet buitenspel stond, Duitsland was tactisch de meester over Nederland. Zij waren dreigender en lieten Nederland op de counter spelen, waar zelfs op die manier Nederland nauwelijks tot kansen kon komen.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:17 uur
jasper1991 schreef:
Ik denk dat ik hier een hele zondvloed kritiek over mij heen kreeg toen ik destijds hetzelfde zei

Maar jij ondergaat blijkbaar hetzelfde lot

0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:40 uur
El Ninjo schreef:
Bert is echt de weg kwijt geraakt. Eerst al Bouma meenemen, daarna de beste optie voor LB wegsturen en nu ook nog dit
Al zal Emanuelson wel niet meegenomen zijn omdat hij zelf niet LB wilt spelen; een andere verklaring kan ik niet bedenken.EDIT: Ook nog even Jasper bijstaan. Als de factor toeval niet meespeelt bij voetbal lagen we er inderdaad al tegen Brazilië uit, sowieso waren we alles behalve het op een na beste land in Zuid-Afrika. Maar gelukkig is de bal rond en zal die dat in juni ook zijn. Iedereen roept wel dat Duitsland gaat winnen, het kan maar zo gebeuren dat bijvoorbeeld Zweden op 1 juli met de beker in de handen staat.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2012, 00:48 uur
Heel simpel Brazilie was de eerste helft beter, maar had in de 2e helft niets meer in te brengen, bovendien zakten ze mentaal finaal in. Maar als we op deze manier gaan redeneren kun je wel ophouden. Wij stonden er en zij niet. Als van Hooijdonk in 1998 in de halve finale gewoon de penalty kreeg waar hij recht op had dan stonden wij toen in de finale en niet Brazilie. We kregen hem niet en dus stonden we er niet. Zo kan je alle WK's wel herschrijven. Voor elk lulverhaal valt wel wat te zeggen. Dus zeg ik altijd maar: als je ten onrechte denkt te hebben verloren dan had je maar beter moeten voetballen. Geef de tegenstander de gelegenheid dan ook niet.
Er zijn nog steeds mensen in Nederland, en niet te weinig ook, die vinden dat we in 1974 de finale onterecht verloren van Der Kaiser und sein Nachwuchs. Nou was ik net even te klein om hem live te zien, maar heb de wedstrijd later teruggezien en wat een ontnuchtering. De Duitsers waren gewoon beter.
Het totaalvoetbal van Michels, waar was dat nou helemaal op gebaseerd? Op een doelpunt van Belgie dat in de voorbereidng werd afgekeurd. Was dat niet gebeurd hadden we nooit in Duitsland gestaan en had niemand het over het Nederlandse totaalvoetbal gehad. Maar de Belgen waren niet goed genoeg in de voorbereiding om meer doelpunten te maken dan die ene afgekeurde. Nederland werd dus in de gelegenheid gebracht en dus stonden we wel in Duitsland en had de hele wereld het wel over het totaalvoetbal.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:49 uur
Hmm...Brazilie was destijds de eerste helft heer en meester en had de wedstrijd toen moeten beslissen.
De tweede helft was Nederland de betere ploeg (zonder dat we echt fantastisch speelden) al hadden we een lucky goal nodig om de wedstrijd echt te doen kantelen en leidde dat niet tot heel veel uitgespeelde kansen (behalve dan in de laatste 5 a 10 minuten toen we nog 2 of 3 droomkansen om zeep hielpen).
Desalniettemin vind ik het feit dat we de wedstrijd hebben doen kantelen en dat Brazilie het na de gelijkmaker eignelijk helemaal kwijt was, voldoende aanleiding om te zeggen dat de overwinning in ieder geval zeker niet onverdiend was.
De tweede helft was Nederland de betere ploeg (zonder dat we echt fantastisch speelden) al hadden we een lucky goal nodig om de wedstrijd echt te doen kantelen en leidde dat niet tot heel veel uitgespeelde kansen (behalve dan in de laatste 5 a 10 minuten toen we nog 2 of 3 droomkansen om zeep hielpen).
Desalniettemin vind ik het feit dat we de wedstrijd hebben doen kantelen en dat Brazilie het na de gelijkmaker eignelijk helemaal kwijt was, voldoende aanleiding om te zeggen dat de overwinning in ieder geval zeker niet onverdiend was.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 00:57 uur
Teunnis schreef:
Al zal Emanuelson wel niet meegenomen zijn omdat hij zelf niet LB wilt spelen; een andere verklaring kan ik niet bedenken.
Al zal Emanuelson wel niet meegenomen zijn omdat hij zelf niet LB wilt spelen; een andere verklaring kan ik niet bedenken.
Ja, ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat Emanuelson ook nog tijdens deze trainings stage niet ondubbelzinnig heeft aangegeven dat hij zonder morren bereid is om dit EK gewoon als linksback te fungeren en zich in eerste instantie niet gaat richten op een plaats op het middenveld....en dat dat de reden is dat hij afgevallen is. Al zal het feit dat hij zowel de eerste seizoenshelft als de laatste weken vd competitie volgens mij niet veel aan spelen toekwam ook niet hebben bijgedragen (ik meen dat hij alleen de eerste 3 maanden vh nieuwe jaar vaak in de basis startte).
0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:18 uur
El Ninjo schreef:
Ja, maar dat is nu dus een gepasseerd station en in de gegevan situatie geen optie meer....dus kun je toch moeilijk zeggen dat uit het rijtje waaruit nu nog 4 mensen moeten afvallen zowel Anita, Schaars en Bouma moeten zitten (dat las ik tenminste uit je eerdere post)
(quote)
Begreep wel wat je bedoelde.

Tja, het is kiezen tussen de pest, de tyfus en de cholera. Ik kan niet kiezen.
Overigens hebben "we" ook drie spelers achter de hand voor verdedigende middenvelder: Strootman, Schaars, Anita. Anita en Schaars willen ook linksback. Denk dat Anita uiteindelijk toch afvalt.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:22 uur
El Ninjo schreef:
Hmm...Brazilie was destijds de eerste helft heer en meester en had de wedstrijd toen moeten beslissen.
Nederland kreeg ik de tweede helft meer kansen dan Brazilië in de eerste helft. Brazilië kwam niet verder dan het doelpunt en het afstandschot van Kaka. Verder tikten ze ons wel compleet weg natuurlijk. Gelukkig hadden zij Ceasar, en in een latere fase een debiele Melo. Zit nog effe een stukje van die wedstrijd terug te kijken, wat een wedstrijd was dat, met hitte, spanning en een geweldige ontlading.

0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:30 uur
ClassicRocker schreef:
Kortom, hoog tijd voor Bert van Oranje om het vertrouwen te stellen in good-old Ruud Heus (Neerlands beste non-international ooit).
Kortom, hoog tijd voor Bert van Oranje om het vertrouwen te stellen in good-old Ruud Heus (Neerlands beste non-international ooit).

0
geplaatst: 16 mei 2012, 10:56 uur
Zoals ik al zei: De Jong linksback, klaar. En nee, niet Luuk of Siem.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 11:25 uur
Het imo enige twijfelpunt voor die keuze is dat De Jong rechtsbenig is, anders was het helemaal een logische keuze; hij heeft bij Ajax ook vaak back gespeeld, alleen dan wel op rechts. Ik zou het iig wel aandurven; vraag een willekeurige buitenspeler tegen wie hij het liefst niet speelt: De Jong of een Anita...
0
geplaatst: 16 mei 2012, 11:50 uur
MJ_DA_MAN schreef:
vraag een willekeurige buitenspeler tegen wie hij het liefst niet speelt: De Jong of een Anita...
vraag een willekeurige buitenspeler tegen wie hij het liefst niet speelt: De Jong of een Anita...
De vraag is of het betreffende antwoord ook echt betrekking heeft op voetballende kwaliteiten

0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:02 uur
Nicolage Rico schreef:
Overigens hebben "we" ook drie spelers achter de hand voor verdedigende middenvelder: Strootman, Schaars, Anita. Anita en Schaars willen ook linksback. Denk dat Anita uiteindelijk toch afvalt.
Niet dat het mijn keus is maar ik denk dat Bert toch voor Anita gaat, puur vanwege het feit dat hij op heel veel posities inzetbaar is of anders gezegd (recent - de laatste 2 jaar) gespeeld heeft (linksback, rechtsback, verdedigende middenvelder, linkshalf, rechtshalf - op al die posities is hij bij Ajax al eens ingezet).
Ik schat zelf in dat Willems gaat afvallen....wat dan wel weer zou inhouden dat we alleen met "gemankeerde" linksbacks naar het EK gaan (maar Willems zal zowiezo geen eerste keus op die positie zijn).
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:14 uur
Buttner komt er echt wel. Met het afvallen van Emanuelson heb ik totaal geen moeite. Die heeft zo vaak mannetjes laten lopen met fatale gevolgen. Er is echt genoeg kwaliteit aanwezig om een linksback positie op te vullen, wat mij betreft Nigel De Jong. Bouma heeft wel veel ervaring maar is ook wel heel erg over zijn top heen.En anders Schaars maar doen.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 12:18 uur
Never nooit, geen grijze haar op het hoofd van van Marwijk dat hij NIgel de Jong linksback gaat zetten. Die vormt samen met van Bommel het verdedigende middenveld.
Ben ook bang dat Anita meegaat. Maakt allemaal niet zoveel uit, Schaars voegt ook totaal niets toe. Voor mij is Strootman ook de vervanger bij het eventueel uitvallen van Bommel of de Jong. Nog liever v/d Vaart, maar daar kiest Bertus ook niet voor.
Ben ook bang dat Anita meegaat. Maakt allemaal niet zoveel uit, Schaars voegt ook totaal niets toe. Voor mij is Strootman ook de vervanger bij het eventueel uitvallen van Bommel of de Jong. Nog liever v/d Vaart, maar daar kiest Bertus ook niet voor.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 13:34 uur
Running On Empty schreef:
Buttner komt er echt wel. Met het afvallen van Emanuelson heb ik totaal geen moeite. Die heeft zo vaak mannetjes laten lopen met fatale gevolgen. Er is echt genoeg kwaliteit aanwezig om een linksback positie op te vullen, wat mij betreft Nigel De Jong. Bouma heeft wel veel ervaring maar is ook wel heel erg over zijn top heen.En anders Schaars maar doen.
Bruno Martins Indi is ook nog steeds niet met vakantie en als Bert de afgelopen maanden zwaar laat wegen in zijn beoordeling lijkt mij Bruno een betere kandidaat dan wie ook. Eén belletje van Bert is voldoende en hij stapt zo op de trein.
Dat Emanuelson afvalt lijkt mij ook begrijpelijk. De Jong, Bouma, Schaars: geen logische keuzes. Vragen om problemen op links.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 mei 2012, 13:37 uur
Ik ben nog niet klaar voor het EK, dus ik weet niet exact wat er speelt. Ik heb begrepen dat Emanuelson is afgevallen als linksback. Lijkt me logisch, maar dan is het niet echt logisch om Anita mee te nemen, want dat is ook zo'n speler die daar niet op zijn plek is. Doe dan direct Willems op die plek. Groot talent en nu al beter op zijn plek als linksback dan die andere 2 ooit zijn geweest. Kan die mooi ervaring opdoen voor als het op het WK om het echie gaat. En anders gewoon Buttner er neerzetten.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 13:44 uur
Willems is nog niet klaar voor het grote werk, vanzelfsprekend. Het EK is niet om ervaring op te doen, maar om direct als team te presteren. En Büttner gaat niet mee.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.