MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Jocharo-T
Gemeentegeld!

Jocharo-T schreef:
Gemeentegeld!

dix
Mooi .... Maher gaat blijkbaar mee naar het EK. Anders zou ie niet nú hoeven te kiezen.

Wesley mag wel een kussentje meenemen.

Jocharo-T
Wesley lijkt weer net op tijd zijn vorm te hebben gevonden. Ik kan mij niet voorstellen dat Maher de voorkeur krijgt boven Wes.

panjoe (moderator)
Volgens mij houdt Van Marwijk redelijk star vast aan zijn systeem: 2 spelers per positie, waarbij iedere speler dezelfde positie heeft als bij zijn club. Dat zou voor de huidige selectie betekenen:

Keeper: Steek, Krul, Vorm
Rechtsback: Van der Wiel, Bouhlarouz
Centrumverdediger: Mathijsen, Heitinga, Vlaar, Bouma
Linksback: Willems, Anita
Verdedigende middenvelder: Van Bommel, De Jong, Schaars, Strootman
Aanvallende middenvelder: Van der Vaart, Sneijder
Buitenspeler: Robben, Kuyt, Afellay, Lens
Spits: Huntelaar, Van Persie

Blijven over: Schaars, Maher en de broertjes De Jong.

Laten we hopen dat hij Bouma alsnog thuis laat...

Jocharo-T schreef:
Gemeentegeld!
Ja ja, jochie durft.

Iemand die thuis is in de finanicële wereld weet dat Ajax voor het eerst sinds jaren in 2011 weer zwarte cijfers kon schrijven.

Ajax is een beursgenoteerde onderneming - da's weliswaar geen gemeentegeld, maar altijd nog publiek geld. Op dit moment doet het aandeel 7,20 - en ik heb het ooit gekocht voor 25 gulden. Rentenieren zit er dus even niet in..

Kijken naar de opbrengst van de beursgang en de huidige waarde van het aandelenkapitaal is er door Ajax sinds de beursgang genoeg geld verbrand (het geld is door de waardedaling van het aandeel Ajax compleet verdwenen) om Jochie geen boter op zijn hoofd te geven, maar een hele literfles olijfolie.

Jocharo-T
Mjumannetje, Mjumannetje. Neem jezelf niet zo serieus joh, dat was mijn reactie op Lennon namelijk ook niet. Die begreep dat overigens wel heel goed.

Jocharo-T schreef:
Mjumannetje, Mjumannetje. Neem jezelf niet zo serieus joh, dat was mijn reactie op Lennon namelijk ook niet. Die begreep dat overigens wel heel goed.

Jochie ik heb aandelen Ajax - als PSV-supporter vind ik dat pas humor. De afgelopen jaren heeft me dat meer geld gekost dan uitgaven aan stadionbezoek voor voetbal. Mij zal het worst wezen wat Lennon begrijpt of niet, maar pijn in de portemonnee voelt alleen de eigenaar van die portemonnee - er is niets wat zo lekker uitgeeft als geld uit de beurs van een ander

En ik kan me ook een artikel herinneren uit de VI van ca 2 jaar geleden, waaruit bleek dat in de 10 jaar ervoor alleen de transacties onder Van Gaal een batig saldo hadden opgeleverd. Ok het is nu iets anders met de recente verkoop van Suarez, maar Sulejmani kan je dan weer als kapitaalvernietiging betitelen.

Ik heb het idee dat bij PSV, met name door de contacten en financiële expertise, betere transacties werden gedaan, met de transfers van Romario, Ronaldo, Van the Man, Robben en Dsudszag als duidelijkste voorbeelden.

Jocharo-T
Mjuman schreef:
Ik heb het idee dat bij PSV, met name door de contacten en financiële expertise, betere transacties werden gedaan, met de transfers van Romario, Ronaldo, Van the Man, Robben en Dsudszag als duidelijkste voorbeelden.
Ik ben daar niet genoeg in thuis, maar gevoelsmatig doet PSV het toch altijd stukken minder in de verkoop van de spelers. Ze haalden in het verleden erg goede spelers voor weinig geld, maar echt financiele klappers, met een uitzondering daargelaten, maakten ze toch niet met een verkoop?

Huntelaar verkocht Ajax voor een bedrag ver over de twintig miljoen, hetzelfde als Sneijder en Suarez. Zlatan werd geloof ik voor een kleine twintig miljoen verkocht.

Sulejmani is inderdaad een veel te dure speler geweest. Belachelijk dat Ajax zover wilde gaan voor hem. Dat ging nergens meer over. Dat drukte overigens wel gelijk de mond van al die lui dicht die steeds riepen dat Ajax voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten. Heb het gevoel dat Ajax altijd de hoofdprijs betaald voor binnenlandse transfers.

Mjuman schreef:

Ik krijg eerlijk gezegd de laatste jaren meer het idee dat Ajax allemaal mooie deals heeft, en PSV er naast pist doordat ze allemaal te goedkoop weg gaan,.. Deurzak was er eindelijk weer eens een van een beetje niveau.....

In de laatste jaren heeft natuurlijk de affaire Lemic en de manier waarop Jan (ik kan niet) Rek(enen)er eea aanvloog. Die krijgt ongetwijfeld de Cup voor Kapitaalvernietiging - tjongejonge mensen in een etalage zetten, met een bordje om de nek "moet weg" en dan denken dat je nog big money kunt vangen; basisinzichten voor commercie heeft Jan nooit gekregen van Sinterklaas. Maar familieman (broer Cock inhuren) en duivenmelker Jol doet ook wel een goede gooi naar die titel o.m. met de aankoop van stevig gemotoriseerde pad, een spits, een middenvelder en en een back waarmee ie geen weg wist. Onbegrijpelijk dat iemand zo kon broddelen.

Zo ga je niet eens op de bekende automarkt onderhandelen over een auto

Stijn_Slayer
Jocharo-T schreef:
Heb het gevoel dat Ajax altijd de hoofdprijs betaald voor binnenlandse transfers.

Bleek ook wel toen Ajax interesse in Ron Vlaar had. Uiteindelijk ging hij voor de helft van de oorspronkelijke vraagprijs naar Feyenoord. De vraagprijs voor Dost was vorig jaar op dat moment ook volledig misplaatst.

Mafketels Ronald Koeman en Marco van Basten hebben behoorlijk slechte zetten gedaan op de transfermarkt en die pijn gaan ze bij Ajax nog wel even voelen, denk ik.

Voorzitter van Montpellier (dat is hij al 36 jaar lang), een maand gelden: "als Montpellier zijn eerste titel pakt, neem ik een hanenkam in de clubkleuren".

De voorzitter nu:

(afbeelding)

Zoiets zou Matthijs van Nieuwkerk nooit doen.

Stijn_Slayer schreef:
Bleek ook wel toen Ajax interesse in Ron Vlaar had. Uiteindelijk ging hij voor de helft van de oorspronkelijke vraagprijs naar Feyenoord. De vraagprijs voor Dost was vorig jaar op dat moment ook volledig misplaatst.

Ajax verkoopt vaak goede (eerlijk is eerlijk) spelers voor veel geld; wendt zich dan vervolgens voor nieuwe spelers op de Nederlandse markt en denkt dan voor en appel en een ei te kunnen slagen.

Dus eerst wordt een Europese topclub een poot uitgedraaid en daarna zit Ajax graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Zo werkt dat natuurlijk niet. De realiteit is, dat inkomsten van verkochte spelers vaak gaten in de begroting moeten dichten. Door de beursnotering mag Ajax eigenlijk geen verlies laten zien, dat zorgt ook voor een rem.

Daar hebben andere clubs natuurlijk geen boodschap aan. Durf 10 miljoen te steken in nieuwe spelers als je zelf ook net 10 miljoen hebt gekregen en zorg dat je begroting 'normaal' op orde is. Dan doe je zaken.

panjoe schreef:
Volgens mij houdt Van Marwijk redelijk star vast aan zijn systeem: 2 spelers per positie, waarbij iedere speler dezelfde positie heeft als bij zijn club. Dat zou voor de huidige selectie betekenen:

Keeper: Steek, Krul, Vorm
Rechtsback: Van der Wiel, Bouhlarouz
Centrumverdediger: Mathijsen, Heitinga, Vlaar, Bouma
Linksback: Willems, Anita
Verdedigende middenvelder: Van Bommel, De Jong, Schaars, Strootman
Aanvallende middenvelder: Van der Vaart, Sneijder
Buitenspeler: Robben, Kuyt, Afellay, Lens
Spits: Huntelaar, Van Persie

Blijven over: Schaars, Maher en de broertjes De Jong.

Laten we hopen dat hij Bouma alsnog thuis laat...

Schaars blijft niet over, die noem je. Maar daar hoort inderdaad Clasie te staan.

Narsingh zou dan ook afvallen.

Clasie mee naar het EK zou met alle respect nergens op slaan.

Ik ben al blij dat er nog mensen zijn die 'Afellay' goed schrijven En dat spelen op de positie bij de club: Anita staat al een poosje geen LB meer hoor Maargoed, we hebben al genoeg discussies over die plek gehad. Misschien kunnen we Bale overhalen zich te neutraliseren. Speelt-ie ook nog eens een groot toernooi. (Al is die ook niet echt meer op de LB-plek te vinden )

Bouma is overigens kandidaat voor de linksbackpositie; niet centrale verdediger. Anita is daarentegen (in eerste instantie) geen optie als linksback. Maar goed, Anita zal wel afvallen. Bouma en Willems lijken overigens mee te gaan.

Dan nog liever Willems. Bouma was dit seizoen erg wisselvallig en maakte redelijk wat fouten die Marcelo dan weer mocht oplossen. Willems maakte in het begin natuurlijk ook veel fouten, maar heeft de laatste tijd steeds een redelijk tot goede wedstrijd gespeeld.

Nou was dit niet Bouma's beste seizoen, maar het was in veel gevallen ook omgekeerd: Bouma heeft ook genoeg fouten moeten herstellen van Marcelo, en ook van de rest van PSV in verdedigend opzicht. Zo slecht als velen beweren was hij dit seizoen iig niet.

Stijn_Slayer
musician schreef:
(quote)

Ajax verkoopt vaak goede (eerlijk is eerlijk) spelers voor veel geld; wendt zich dan vervolgens voor nieuwe spelers op de Nederlandse markt en denkt dan voor en appel en een ei te kunnen slagen.

Dus eerst wordt een Europese topclub een poot uitgedraaid en daarna zit Ajax graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Zo werkt dat natuurlijk niet. De realiteit is, dat inkomsten van verkochte spelers vaak gaten in de begroting moeten dichten. Door de beursnotering mag Ajax eigenlijk geen verlies laten zien, dat zorgt ook voor een rem.

Daar hebben andere clubs natuurlijk geen boodschap aan. Durf 10 miljoen te steken in nieuwe spelers als je zelf ook net 10 miljoen hebt gekregen en zorg dat je begroting 'normaal' op orde is. Dan doe je zaken.

Maar het gaat in deze niet om het zo goedkoop mogelijk uit willen zijn. Het gaat erom dat er bij Ajax meer geld voor spelers wordt gevraagd dan het geval zou zijn als een andere club voor diezelfde speler komt. Ajax trapt er af en toe (uit wanhoop?) nog in ook.

Hendrik68
Het lijkt erop dat vanmiddag de heren De Leeuw, Schet, Zeefuik en Sno bij Groningen worden gepresenteerd. Klein slagje om de arm.

Bron? Michael de Leeuw trouwens?

MJ_DA_MAN schreef:
Clasie mee naar het EK zou met alle respect nergens op slaan.

Welk gedeelte van de smiley begreep je niet?

Deren Bliksem schreef:
Michael de Leeuw trouwens?

Loekie.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Welk gedeelte van de smiley begreep je niet?
Nou goed, ik krijg het idee dat er veel Feyenoorders zijn die vinden dat Clasie mee moet. Het was overigens niet per se alleen tegen jou bedoeld, maar meer in zijn algemeenheid.

Hendrik68
Deren Bliksem: De Leeuw werd gemeld door omroep Gelderland. Mitchell Schet is al langer bekend en Zeefuik is door VI gelekt en bevestigd door Carlos Aalbers. Een man op het supportersforum van de FC die zelf bij het Dagblad van het Noorden werkt meldt de onderhandelingen met Sno die nog niet helemaal zouden zijn afgerond. Om 16.00 uur een persconferentie op TV Noord. Dan zullen we zien in hoeverre ik uit mijn nek loop te zwetsen. Ik acht de kans aanwezig dat ook de heer Groenendijk aanwezig zal zijn. Maar dat baseer ik op 1 enkel Twitterbericht.

(afbeelding)

Barcelona volgend jaar weer in mooie shirts

Hendrik68
Hoezo weer?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:28 uur

geplaatst: vandaag om 04:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.