Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2012, 16:43 uur
Vind je echt? Hij kan nog geen man passeren, ik zie liever iemand met wat meer techniek op die plek zoals Van Persie.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:00 uur
Ja maar Van der Vaart bijvoorbeeld heeft ook veel meer techniek, maar was echt vreselijk op het WK aan de linkerkant. We hebben al techniek genoeg, vind ik.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:11 uur
V/d Vaart is eigenlijk zelden goed geweest in Oranje - als hij een kans kreeg. Vergelijkbaar met van Persie.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:16 uur
Deren Bliksem schreef:
Kuijt hoort gewoon in de basis, bewijst hij keer op keer.
Rijbewijs of vaarbewijs dan toch, voetbal-wise vind ik hem niet zo veel brengen - behalve dat zijn inzet perfect is: overal waar Kuijt gebald heeft, kunnen ze het gras na afloop vernieuwen.
Zou het alleen zonde vinden als om Kuijt bijv. Lens zou moeten afvallen, die heeft ook dat doortastende, gaan voor een onmogelijke bal, maar is vaardiger.
En om Huntelaar nou technisch te typeren als stuntelaar gaat mij veel te ver - in het verleden heeft Oranje veel minder technische spelers gehad die ook scoorden. Guus zelf heeft ooit eens toegegeven dat ie zich in de taxering van KJH (voor 1 miljoen naar Heer'n vain) had vergist.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 17:18 uur
Lens voegt weinig toe. Vind de keuze tussen hem en Narsingh niet zo moeilijk.
Kuijt moet natuurlijk wel mee, is een ander type voetballer dan Narsingh en Lens, en daarmee kun je dus meerdere kanten op - ook de goeie.
Verder blijft het jammer dat Elia naar Juventus ging en niet aan spelen toe kwam (voor de andere flank).
Kuijt moet natuurlijk wel mee, is een ander type voetballer dan Narsingh en Lens, en daarmee kun je dus meerdere kanten op - ook de goeie.
Verder blijft het jammer dat Elia naar Juventus ging en niet aan spelen toe kwam (voor de andere flank).
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:20 uur
Deren Bliksem schreef:
Dit is een primeur.Kuijt hoort gewoon in de basis, bewijst hij keer op keer.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:28 uur
Ik vind het anders ook een primeur dat Lens beter is dan Kuyt. Je kan ook overdrijven. Kuyt voegt weliswaar niet zo veel meer toe aan het huidige Oranje, maar je weet zeker dat ie er staat als het nodig is. Lens is een oranje shirt onwaardig, tenzij het dat van Volendam is...
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:30 uur
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:31 uur
Ik zou het weleens willen zien met Van Persie op links en Huntelaar in de spits. Kuyt heeft toch een matig jaar gehad.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:32 uur
Lens is natuurlijk gewoon een goede een slimme speler, maar in Oranje is er idd nog geen plaats voor hem. Als Lens een topseizoen draait komt hij sowieso wel in aanmerking, alleen heeft ie nog nooit zo'n seizoen gehad. Kuyt speelt gewoon atlijd goed in Oranje en ik snap alle haat jegens hem ook amper tot niet.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:38 uur
0
geplaatst: 23 mei 2012, 18:47 uur
Deren Bliksem schreef:

Hoezo, explain please?
We zijn het eens (quote)

Hoezo, explain please?
. Er is overigens geen reden om te denken dat ik het negatief bedoel; Kuyt speelt immers niet bij Barca
.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 19:04 uur
Titmeister schreef:
Ik vind het anders ook een primeur dat Lens beter is dan Kuyt. Je kan ook overdrijven. Kuyt voegt weliswaar niet zo veel meer toe aan het huidige Oranje, maar je weet zeker dat ie er staat als het nodig is. Lens is een oranje shirt onwaardig, tenzij het dat van Volendam is...
Pleurt op tietenbaas
- dan kan ik er nog veel meer noemen met historie in R'dam: om te beginnen Nico Jansen, a.k.a. Snoetje - wat dacht je daarvan: kon nog geen lantaarnpaal passeren en dan laat ik alle onelegante R'damse verdedigers die ooit in Oranje speelden even buiten beschouwing - Ajax had altijd elegantere verdedigers, Krol, Hulshoff, Rijkaard om een paar voorbeelden te geven.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 20:41 uur
MJ_DA_MAN schreef:
We zijn het eens
. Er is overigens geen reden om te denken dat ik het negatief bedoel; Kuyt speelt immers niet bij Barca
.
We zijn het eens
. We zijn het... eens?

Dan heb ik vast iets gezegd wat niet klopt.

0
geplaatst: 23 mei 2012, 21:42 uur
Mjuman schreef:
- dan kan ik er nog veel meer noemen met historie in R'dam: om te beginnen Nico Jansen, a.k.a. Snoetje - wat dacht je daarvan: kon nog geen lantaarnpaal passeren en dan laat ik alle onelegante R'damse verdedigers die ooit in Oranje speelden even buiten beschouwing - Ajax had altijd elegantere verdedigers, Krol, Hulshoff, Rijkaard om een paar voorbeelden te geven.
Je moet wel weer diep graven om je stelling voorbeelden te geven.... Overigens, Nico Jansen was een geweldige spits en wist altijd het doel wel te vinden, ongeacht de vraag hoe.
Jammer dat het door blessures en magere clubresultaten uiteindelijk niet meer ging, maar hij bleef altijd een heer op het veld......

0
geplaatst: 23 mei 2012, 21:53 uur
@Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt - en dan sla ik dumbellzwaaier Clyde Best even over. En verder zoekt en gij zult vinden is een bekend motto. Ik sla het FC Amsterdam van destijds met oa Gerard van der Lem en Nico Jansen écht hoger aan dan het Feyenoord van nu en in het Milaan van destijds kunnen ze daarover meepraten.
Ik word alleen zo ontiegelijk moe van al die Feyenoordsupporters die na één goed jaar in alle Feyenoorders opeens havengodenzonen zien - Clasie, een gozer die 1,5 jaar geleden ballenjongen was bij Excelsior - wacht gewoon af en wentel je bescheiden in je vreugd; terecht heeft Koeman een prijs gewonnen, maar nogmaals wacht maar af wat dit Feyenoord Europees klaar gaat maken.
Ik kap ook met die discussie over de samenstelling van Oranje - ik hoor het za wel. Het zal me echt benieuwen hoever Oranje komt en die scepsis heerst ook bij Britse collega's tav prestaties van hun team. Maar goed favoriet zijn (Duitsland en Spanje) en waarmaken zijn 2 - dat zagen we zaterdag. Context zal een grote rol meespelen.
Ik word alleen zo ontiegelijk moe van al die Feyenoordsupporters die na één goed jaar in alle Feyenoorders opeens havengodenzonen zien - Clasie, een gozer die 1,5 jaar geleden ballenjongen was bij Excelsior - wacht gewoon af en wentel je bescheiden in je vreugd; terecht heeft Koeman een prijs gewonnen, maar nogmaals wacht maar af wat dit Feyenoord Europees klaar gaat maken.
Ik kap ook met die discussie over de samenstelling van Oranje - ik hoor het za wel. Het zal me echt benieuwen hoever Oranje komt en die scepsis heerst ook bij Britse collega's tav prestaties van hun team. Maar goed favoriet zijn (Duitsland en Spanje) en waarmaken zijn 2 - dat zagen we zaterdag. Context zal een grote rol meespelen.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 21:55 uur
Mjuman schreef:
@Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt - en dan sla ik dumbellzwaaier Clyde Best even over. En verder zoekt en gij zult vinden is een bekend motto.
@Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt - en dan sla ik dumbellzwaaier Clyde Best even over. En verder zoekt en gij zult vinden is een bekend motto.
Kuyt, Van Hooijdonk, Cruz niet succesvol?
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:11 uur
Mjuman schreef:
@Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt
Je gaat voorbij aan de tuinman himself: El Jardinero. Beter dan van Basten: Julio Ricardo Cruz @Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt

0
Hendrik68
geplaatst: 23 mei 2012, 22:14 uur
Nu we toch bezig zijn. Hier even een triviantvraagje:
Wie was de opvolger van Ove Kindvall?
En degene die googled kom ik persoonlijk voor Catalaan uitmaken.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:17 uur
Deren Bliksem schreef:
Kuijt hoort gewoon op de bank, bij voorkeur de driezits thuis.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:22 uur
Hendrik68 schreef:
Peter Houtman?
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:25 uur
Iemand DWDD nog gezien? Triest te zien hoe Dasajev, de voormalige fantastische keeper van het geweldige Sovjet team uit de jaren 80 er nu aan toe is. Binnenkort te zien bij Andere Tijden Sport.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 mei 2012, 22:27 uur
Houtman kwam pas in de 2e helft van de jaren 70. Clyde Best zat daar ook nog voor en nog veel meer spitsen zaten er voor.
Probeer het gerust nog een keer.
Probeer het gerust nog een keer.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:33 uur
Mjuman schreef:
@Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt
Tomasson. Een mens vergeet natuurlijk snel. Castaignos. Van Persie. Maar veel doelpunten van Feyenoord kwamen natuurlijk ook vaak voort uit het collectief.
Ik sla het FC Amsterdam van destijds met oa Gerard van der Lem en Nico Jansen écht hoger aan dan het Feyenoord van nu en in het Milaan van destijds kunnen ze daarover meepraten.
Vreemd, ik associeer FC Amsterdam vooral met degradatievoetbal. Het had soms z'n succesjes maar stond niet hoog, niet in de buurt bij de bekende clubs die in de jaren '70 de dienst uitmaakten in Nederland.
Niemand heeft een glazen bol. Maar vreemd genoeg ben ik niet zo bang voor het komende seizoen. Er is veel bijgeleerd, de stemming is goed. De meeste spelers blijven, ik hoor zelfs geluiden van voetballers die willen terugkeren. Feyenoord is uit de financiële gevarenzone.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:42 uur
Mjuman schreef:
je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt - en dan sla ik dumbellzwaaier Clyde Best even over.
je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt - en dan sla ik dumbellzwaaier Clyde Best even over.
Haha. Eén van de domste opmerkingen sinds lange tijd op het Sporttopic.

Zó succesvol was Guidetti ook weer niet.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 22:44 uur
musician schreef:
Niemand heeft een glazen bol. Maar vreemd genoeg ben ik niet zo bang voor het komende seizoen. Er is veel bijgeleerd, de stemming is goed. De meeste spelers blijven, ik hoor zelfs geluiden van voetballers die willen terugkeren. Feyenoord is uit de financiële gevarenzone.
Denk dat Feyenoord minder zal zijn dan vorig seizoen, met Immers en Castaignos ipv Guidetti en Bakkal.
In de breedte zal Feyenoord wat sterker worden met spelers als Vormer, Janmaat en Goossens ipv D. Fernandez, Swerts en van Haaren.
El Ahmadi moet natuurlijk blijven, anders wordt het vertrouwen steeds minder.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 23:10 uur
El Ninjo schreef:
Iemand DWDD nog gezien? Triest te zien hoe Dasajev, de voormalige fantastische keeper van het geweldige Sovjet team uit de jaren 80 er nu aan toe is. Binnenkort te zien bij Andere Tijden Sport.
Inderdaad, verschrikkelijk om te zien. 24 jaar geleden nog een geweldige keeper en nu helemaal naar de klote.
Ben wel heel benieuwd geworden naar die documentaire. Het deed me ook weer beseffen hoe hard Hugo Borst gemist wordt bij Studio Voetbal.
0
geplaatst: 23 mei 2012, 23:12 uur
musician schreef:
Tomasson. Een mens vergeet natuurlijk snel. Castaignos. Van Persie. Maar veel doelpunten van Feyenoord kwamen natuurlijk ook vaak voort uit het collectief.
Die namen die je noemt waren nou niet echt succesvol bij Feyenoord. Castaignos was al weg voordat ie het kon laten zien, evenals Van Persie. Wat zwaluwen maken nog geen zomer.
En de laatste periode van Tomasson was nou ook niet echt best. De laatste was denk ik Dirk Kuyt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.