MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Haha. Eén van de domste opmerkingen sinds lange tijd op het Sporttopic.

Zó succesvol was Guidetti ook weer niet.

Hoho Bolletjeskijkerd - moet ik jouw een lijst geven van 'spitsen' met wie Feyenoord het ooit heeft geprobeerd en die allemaal geflopt zijn - Willy Kreuz van Sparta was er ook zo - een.

Pjierrr heb ik altijd meer van NAC dan van Feyenoord gevonden en jullie mochten hem een paar jaar lenen; Kuyt heb ik altijd bewonderd om zijn werklust, maar niet echt om zijn mooie voetballen. Liverpool was voor hem zijn top en nou is ie weer aan het afdalen. En Cruz heb ik nooit veel in gezien.

Maar goed jij zal wellicht nooit veel gezien hebben in Willy van der Kuijlen (vanaf het middenveld), Ralf Edström bijv - en dan begin ik nog inde jaren 70; later kwamen nog Romario, Ronaldo, Kezman en Van the Man - nee PSV heeft altijd minder moeite gehad dan jouw club om goede spitsen te vinden.

Hendrik68
Wie was de opvolger van Ove Kindvall?

Ja de tijd is om. Niemand even zin in een spelletje zeg. Blijkbaar geen echte Feyenoorders op het forum. Nee Houtman was het niet, wie het wel was?

Matthias Maiwald.

Helaas werd dit geen succes en een niet te stoppen reeks spitsen zou de jaren erop volgen:

Een greep: Hans Posthumus, Atilla Landinsky, Lex Schoenmaker, Clyde Best, George en Steve Wegerle, Jupp Kazcor, John Eriksen, Jan Peters (niet die van AZ), Ioan Sabau, Stanislav Griga, Glaucio, Johan Elmander, Lars Elstrup, Mark Farrington en dan mis ik er nog een stuk of 20.

Mjuman schreef:
En Cruz heb ik nooit veel in gezien
Cruz heeft praktisch in zijn eentje de club uit Rotterdam Zuid kampioen gemaakt

Mike Obiku. Cult.

Stijn_Slayer
Negen miljoen voor John

Talentvolle speler, maar hij heeft niet eens het hele seizoen goed gespeeld. Huntelaar en Suarez waren véél verder toen Ajax hen voor soortgelijke bedragen kocht. Nouja, Twente heeft in ieder geval de hoofdprijs te pakken.

Joy4ever schreef:
(quote)

Ja ja Cruz is een hele meneer geworden. Maar lees mijn tekst nou eens en vooral die van Hendrik68 - mooie lijst, Hendrik - dan kan je je trompetje even wegstoppen, of je samen met Rico komen melden voor de bijscholingscursus Begrijpend lezen.

Stijn_Slayer schreef:
Negen miljoen voor John

Talentvolle speler, maar hij heeft niet eens het hele seizoen goed gespeeld. Huntelaar en Suarez waren véél verder toen Ajax hen voor soortgelijke bedragen kocht. Nouja, Twente heeft in ieder geval de hoofdprijs te pakken.

Normaal zijn de Portugezen die de hoofdprijs vragen voor potentiële toppers.

Mjuman schreef:
Ja ja Cruz is een hele meneer geworden. Maar lees mijn tekst nou eens en vooral die van Hendrik68 - mooie lijst, Hendrik - dan kan je je trompetje even wegstoppen, of je samen met Rico komen melden voor de bijscholingscursus Begrijpend lezen.
Mijn waarde Mjuman: Mag ik u verwijzen naar de voor u dichtstbijzijnde bakker en u vervolgens verzoeken de lieftallige dame, die u zal vragen welk brood u wenst, te vragen om een gouden boterham? Tip: neem wel genoeg euries mee want de prijs van goud blijft stijgende.

Joy4ever schreef:
(quote)
Mijn waarde Mjuman: Mag ik u verwijzen naar de voor u dichtstbijzijnde bakker en u vervolgens verzoeken de lieftallige dame, die u zal vragen welk brood u wenst, te vragen om een gouden boterham? Tip: neem wel genoeg euries mee want de prijs van goud blijft stijgende.

Met aandelen Facebook en Ajax daalt de waarde van mijn beleggingen sneller dan ik het brood kan eten, laat staan dat ik het brood kan betalen.

Quizvraag: welke Ajacied had als bijnaam ook wel Lex Goudsmit vanwege zijn vele (sleep)kettingen?

Mjuman schreef:

Hoho Bolletjeskijkerd - moet ik jouw een lijst geven van 'spitsen' met wie Feyenoord het ooit heeft geprobeerd en die allemaal geflopt zijn - Willy Kreuz van Sparta was er ook zo - een.

Dat is iets heel anders. Zo heeft iedere club een rits flopspitsen. Bij Feyenoord was het een lange periode heel droevig, inderdaad.

Mjuman schreef:
@Musician: je moet wel diep graven als je vóór Guidetti een echt succesvolle Feyenoordspits zoekt - en dan sla ik dumbellzwaaier Clyde Best even over.

En dan ga jij aankomen met begrijpend lezen.

Pjierrr heb ik altijd meer van NAC dan van Feyenoord gevonden en jullie mochten hem een paar jaar lenen; Kuyt heb ik altijd bewonderd om zijn werklust, maar niet echt om zijn mooie voetballen. Liverpool was voor hem zijn top en nou is ie weer aan het afdalen. En Cruz heb ik nooit veel in gezien.

Pjierrr: 5 seizoenen NAC, 4 seizoenen Feyenoord. Dat jij hem meer als NAC-er ziet, zal wel te maken hebben omdat je vooraf een domme opmerking maakte.

Van Hooijdonk, Kiprich, Dirk Kuijt en Cruz zijn natuurlijk véél succesvoller geweest dan Guidetti. Pi-Air heeft ons de grootste prijs sinds 28 jaar bezorgt. Een prijs die per jaar steeds groter wordt.

Maar goed jij zal wellicht nooit veel gezien hebben in Willy van der Kuijlen (vanaf het middenveld), Ralf Edström bijv - en dan begin ik nog inde jaren 70; later kwamen nog Romario, Ronaldo, Kezman en Van the Man - nee PSV heeft altijd minder moeite gehad dan jouw club om goede spitsen te vinden.

PSV heeft een hoop goede spitsen gehad. Maar wat heeft dat met jouw "punt" te maken? Je hebt altijd nogal moeite om bij bepaalde punten te blijven, zonder er hooibalen onzin bij te halen.

Stijn_Slayer
De neger die nooit buigt.

Stijn_Slayer schreef:
Negen miljoen voor John

ik weet niet hoe goed die John is, maar normaal kennen ze er wel iets van bij Benfica en doen ze toch gerichte aankopen. Vorig jaar kochten ze Witsel voor 8 miljoen en die is toch al basisspeler (dus die John moet echt wel goed zijn)

Stijn_Slayer
Dat vind ik een tamelijk gemakkelijke redenering. Ik zeg niet dat hij niet goed genoeg is, ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat hij nu al negen miljoen opbrengt.

John is ook echt goed, eerder dit seizoen was hij de enige die iets kon richten toen Twente tegen Benfica speelde. Hij is ook nog heel jong, dus dat hij een terugval had dit seizoen was niet zo raar.

Haha, je maakt je steeds belachelijker. Je bent het niveau van de Domtoren, alleen dan diep in de grond groeiende.

Je gaat me aanspreken op het feit dat Feyenoord 4 goede spitsen heeft gehad in de laatste 30 jaar, terwijl dat het discussiepunt helemaal niet was. En dan met begrijpend lezen cursussen gaan smijten. Denk dat jij extra aandacht nodig zou hebben bij die cursussen. Bijles. Ook al moeten we bezuinigen op leerkrachten, ik zeg: DOEN!

Joy4ever schreef:
(quote)

Nou daar wil ik nog wel aan twijfelen. Natuurlijk was onze tuinman belangrijk maar om nou te zeggen dat hij de enige was... Wat te denken van Dudek, Paauwe, Bosvelt, Van Wonderen, Van Gastel, Tomasson en Van Vossen. Cruz, met 15 goals, stond dat jaar niet in de top 5 qua aantal doelpunten in de eredivisie. Het was toch echt meer het collectief met een sterk middenveld waarin bv. Van Gastel 10 doelpunten kon maken.

Ik heb geen idee of het al geplaatst is maar Feyenoord kan tegen de volgende 4 clubs spelen in de voorronde CL:

Dinamo Kiev, Panathinaikos, Fenerbahçe of FC Kopenhagen.

tja, dan maar naar Denemarken...

Of Fenerbahce. En opnieuw een applaus van het Fenerbache publiek krijgen. Of mag ik dat niet zeggen, Mjuman?

Tegen Dinamo en Panathinaikos gaan we het niet redden, ben ik bang (ook al zijn de selecties nog niet eens rond).

Waarom toch een negatieve benadering?

Feyenoord heeft de afgelopen competitie getoond zich buitengewoon goed te kunnen motiveren om te spelen tegen de andere clubs van de Top 6 in Nederland.

Slordigheidjes tegen mindere elftallen hebben uiteindelijk het kampioenschap gekost. Daar zal ook nog steeds aan moeten worden gewerkt.

Maar waarom zou die motivatie niet bij andere europese clubs kunnen worden opgebracht? Of je nu Ajax wegblaast, PSV of Dinamo/Panathinaikos? Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Dan kun je nog zeggen: wellicht geen Guidetti. Maar Ajax gaat ook Vertonghen kwijt raken en je moet altijd nog maar weer zien wie je terug krijgt. Ik ben er niet bang voor, het interesseert mij ook niets wie zij loten bij een beetje gelijkblijvend elftal, al is het Bayern München, dan hebben we dat gelijk maar gehad. Met Feyenoord uiteraard naar de volgende ronde.

Toch knap hoe mijn opmerking dat Lens ongeschikt is voor Oranje resulteert in een paginalange opsomming van geflopte Feyenoord-spitsen

De frustratie van Mjuman is groot.

Hendrik68
Nog niemand een antwoord op de vraag wie Lex Goudsmit was? Lees het zo niet terug, maar dat was natuurlijk Winston Bogarde, zoals Michael Reiziger om totaal onduidelijke reden de "centenbak" werd genoemd...... Zag ooit een foto van pa en ma Reiziger in de Nieuwe Revu. Ik kan u melden dat hij een beetje op zijn moeder leek.

Stijn_Slayer had al vermeldt: de neger die nooit buigt. Dacht dat dat wel voldoende zou zijn.

Hendrik68 schreef:
Nog niemand een antwoord op de vraag wie Lex Goudsmit was? Lees het zo niet terug, maar dat was natuurlijk Winston Bogarde, zoals Michael Reiziger om totaal onduidelijke reden de "centenbak" werd genoemd...... Zag ooit een foto van pa en ma Reiziger in de Nieuwe Revu. Ik kan u melden dat hij een beetje op zijn moeder leek.

Helemaal goed. Overigens was er ook een befaamd wielrenner die 'de tuinman' werd genoemd, Luiz Herrera.

Titmeister schreef:
Toch knap hoe mijn opmerking dat Lens ongeschikt is voor Oranje resulteert in een paginalange opsomming van geflopte Feyenoord-spitsen

Welnee vroeger ergerde ik me grijs en geel aan een niet nader te noemen Ajax-supporter, nou die is zijn plek als ergernis nummer één alhier wel kwijtgeraakt aan supporters Kwik, Kwek en Kwak van Feyenoord. Alleen de eenden in de vijver bij AH hier snateren een stuk intelligenter

Nicolage Rico schreef:
PSV heeft een hoop goede spitsen gehad. Maar wat heeft dat met jouw "punt" te maken? Je hebt altijd nogal moeite om bij bepaalde punten te blijven, zonder er hooibalen onzin bij te halen.

In ieder geval heeft PSV wel de beste doelman ooit gehad: Jan Van Beveren

Nicolage Rico schreef:
Mjuman = orbit ²

Nicolage Rico schreef:
En kinderhand is daarentegen niet groot en dus snel gevuld.

Joy4ever schreef:
(quote)
Mjuman = orbit ²

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:20 uur

geplaatst: vandaag om 19:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.