MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Lucky shot met links tegen Jong Luxemburg dus, niet eens de A-selectie van Luxemburg (die bestaat uit bakkers en postbodes enzo); that's it.

Ja, dat zou nog een hele kluif worden, meedraaien met het Nederlands A-elftal. Kijk toch eens hoe geweldig op niveau er wordt gespeeld door Bouma e.a. Oogstrelende wedstrijden van het Nederlands Elftal!
Nee, ik zou Clasie vooral thuis laten. Stel je voor, iemand met lef, overzicht, creatieve ideëen en die ook nog eens goed in z'n vel zit. Jonge speler, onverwachte momenten en overmoeibaar.

Nee, laat hem maar in de Kuip. Wij prijzen ons gelukkig met dit Nederlands Elftal

VdV, Sneijder, Van Persie, Afellay? Allemaal spelers die op zijn plaats kunnen spelen en die zich al bewezen hebben bij internationale topclubs. Dus géén spelers die pas voor het eerste seizoen hun neus aan het venster steken bij de nr 2 uit de Eredivisie.

musician schreef:
Ja, dat zou nog een hele kluif worden, meedraaien met het Nederlands A-elftal. Kijk toch eens hoe geweldig op niveau er wordt gespeeld door Bouma e.a. Oogstrelende wedstrijden van het Nederlands Elftal!
Nee, ik zou Clasie vooral thuis laten. Stel je voor, iemand met lef, overzicht, creatieve ideëen en die ook nog eens goed in z'n vel zit. Jonge speler, onverwachte momenten en overmoeibaar.
Ja, en iemand met nul ervaring, nul interlands, nul Europese wedstrijden (zelfs niet voorronde Intertoto), en pas één jaar in de top van de Eredivisie, die dit (of inmiddels vorig) jaar van exteeem hoog niveau was, meegedraaid. Daarnaast zijn Sneijder, van der Vaart, Afellay, De Jong en natuurlijk van Bommel qua alles minder dan Clasie. Nee, met Clasie wordt het roer dirext omgegooid en pakken we die beker. Ik wist overigens niet dat Clasie ook linksback is?

Waarom denk je dat opeens? Gelukkig hebben we daar Stijn Schaars voor.

Met spelers "die zich al bewezen hebben" maar verder aantoonbaar als oude mannen over het veld sjokken, en ook zo spelen, koop je ook niets.

Ik mag graag ongelijk hebben in deze, maar ik heb nog geen paar minuten acceptabel voetbal gezien in al die vriendschappelijke wedstrijden van het Nederlands Elftal en als ze zo blijven spelen worden de voorrondes echt niet overleefd.

Dat ligt aan Van Marwijk, niet aan zijn 23-koppige selectie. En aan het feit dat dit vriendschappelijke wedstrijden zijn.

musician schreef:
Waarom denk je dat opeens?
Omdat je over Bouma begint.
Met spelers "die zich al bewezen hebben" maar verder aantoonbaar als oude mannen over het veld sjokken, en ook zo spelen, koop je ook niets.
Ik mag graag ongelijk hebben in deze, maar ik heb nog geen paar minuten acceptabel voetbal gezien in al die vriendschappelijke wedstrijden van het Nederlands Elftal en als ze zo blijven spelen worden de voorrondes echt niet overleefd.
Zet je Feyenoord-bril anders gewoon af, want als je echt denkt dat Clasie in het Nederlands Elftal hoort of zelfs iets extras toevoegt ben je gewoon op volle toeren opportunistisch bezig. Over twee jaar zullen we zien of Clasie daadwerkelijk zo goed is als jij beweerd.

musician schreef:

Nee, laat hem maar in de Kuip. Wij prijzen ons gelukkig met dit Nederlands Elftal

De tijd van Clasie komt nog wel. Zou raar zijn om het nu al mee te nemen na 1 goed seizoen bij Feyenoord en een aardig seizoen bij Excelsior.

Het is dat Schaars meegaat als linksback o.a., anders had ik wel liever Clasie gezien dan Schaars.

FlyLo schreef:
VdV, Sneijder, Van Persie, Afellay? Allemaal spelers die op zijn plaats kunnen spelen en die zich al bewezen hebben bij internationale topclubs. Dus géén spelers die pas voor het eerste seizoen hun neus aan het venster steken bij de nr 2 uit de Eredivisie.

Volgens mij ben je een beetje in de war FlyLo. Ik zie in Clasie veel meer een verdedigende middenvelder. Op die plaats speelt hij ook bij Feyenoord. Daar kunnen de spelers die jij noemt beter niet opgesteld worden.

FlyLo schreef:
Dat ligt aan Van Marwijk, niet aan zijn 23-koppige selectie. En aan het feit dat dit vriendschappelijke wedstrijden zijn.

Natuurlijk is van Marwijk eindverantwoordelijk, maar dit is wel erg makkelijk gesteld. De meeste spelers halen hun vorm niet, en dat is niet alleen omdat van Marwijk met een vreemd systeem speelt of ze geen vertrouwen geeft. Misschien heb je gelijk inzake Sneijder, die hij eigenlijk allang had moeten wisselen. En niet vanwege een enkelblessure, maar vanwege zijn gestuntel.

MJ_DA_MAN schreef:
Zet je Feyenoord-bril anders gewoon af, want als je echt denkt dat Clasie in het Nederlands Elftal hoort of zelfs iets extras toevoegt ben je gewoon op volle toeren opportunistisch bezig. Over twee jaar zullen we zien of Clasie daadwerkelijk zo goed is als jij beweerd.

Dat kun je natuurlijk ook over Strootman zeggen. Een ander type voetballer dan Clasie, maar wel op dezelfde plek spelend. Ik vind Strootman op dit moment niet beter dan Clasie. Maar goed, nogmaals: laat Clasie eerst nog maar een paar jaar in de Eredivisie en Europees spelen.

Ach, kijk de vorm van de spelers bij hun clubs. Zo'n vorm raak je niet van de een op de andere dag kwijt en zeker niet "omdat je in een ander team speelt". Komt allemaal goed. Welke landen maken al wel een goede indruk dan?

Sneijder moet je altijd opstellen, zit nu in een wat mindere periode maar een speler van dat kaliber zou ik echt niet op de bank laten beginnen.
Heeft ook wel wat krediet verdient bij Oranje dacht ik.

Sinds de Feyenoorders no 2 geworden zijn, horen we heel vaak hier die Rommeldamse roeptoeters.

Ollie B. voorop - doe mij maar die Ajacieden - liever die eerlijke glasheldere arrogantie, dan die valse bescheidenheid die nu uitmondt in ronkerigheid die nog erger is dan een getunede Golf met dubbele uitlaat: Geen woorden maar daden in Brostep

En Sneijder: ondanks zijn Utrechtse afkomst kon ik 'em eerst wel schieten, maar Bro Bert heeft gelijk: artiest van het zuiverste water

Nicolage Rico schreef:
De tijd van Clasie komt nog wel. Zou raar zijn om het nu al mee te nemen na 1 goed seizoen bij Feyenoord en een aardig seizoen bij Excelsior

Willems is 3 jaar jonger (17) en heeft als bagage 20 wedstrijden bij PSV.

Nu mag hij van mij mee, maar dan heeft Clasie inmiddels al wel wat meer in de benen. Inclusief veel internationale ervaring met Jong Oranje.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Volgens mij ben je een beetje in de war FlyLo. Ik zie in Clasie veel meer een verdedigende middenvelder. Op die plaats speelt hij ook bij Feyenoord. Daar kunnen de spelers die jij noemt beter niet opgesteld worden.

Bij Feyenoord lukt het hem nog wel op die positie maar internationaal valt hij daar totaal door de mand. Hij mist gestalte voor die positie en maakt dat niet genoeg goed met grinta. Maar dat is dan gewoon mijn mening, ik zie hem eerder een positie hoger (voorste posities in een driemansmiddenveld, beetje zoals Xavi, die in de jeugdreeksen ook speelde als VM). Sowieso speelt Van Marwijk met twee zuiver afbrekende spelers op die dubbel-6.

(quote)

Natuurlijk is van Marwijk eindverantwoordelijk, maar dit is wel erg makkelijk gesteld. De meeste spelers halen hun vorm niet, en dat is niet alleen omdat van Marwijk met een vreemd systeem speelt of ze geen vertrouwen geeft. Misschien heb je gelijk inzake Sneijder, die hij eigenlijk allang had moeten wisselen. En niet vanwege een enkelblessure, maar vanwege zijn gestuntel.

Als hij eens zou stoppen met twee zuivere afbrekers te zetten voor zijn verdediging zou hij denk ik al een heel eind opschieten.

musician schreef:
(quote)

Willems is 3 jaar jonger (17) en heeft als bagage 20 wedstrijden bij PSV.

Nu mag hij van mij mee, maar dan heeft Clasie inmiddels al wel wat meer in de benen. Inclusief veel internationale ervaring met Jong Oranje.

Gelukkig spelen ze allemaal op dezelfde posities, daardoor is dit echt een schitterende vergelijking.

FlyLo schreef:

Bij Feyenoord lukt het hem nog wel op die positie maar internationaal valt hij daar totaal door de mand. Hij mist gestalte voor die positie en maakt dat niet genoeg goed met grinta. Maar dat is dan gewoon mijn mening, ik zie hem eerder een positie hoger (voorste posities in een driemansmiddenveld, beetje zoals Xavi, die in de jeugdreeksen ook speelde als VM). Sowieso speelt Van Marwijk met twee zuiver afbrekende spelers op die dubbel-6.

Ja hoor, hij valt totaal door de mand omdat hij gisteren wat slordig werd op het laatst...

Clasie heeft nog tijd nodig om internationale ervaring op te doen. Daarom is hij natuurlijk terecht niet mee met Oranje.

Je zou hem een linie naar voren kunnen zetten, maar dat gaat dan ten koste van zijn belangrijkste kwaliteiten. Ten eerste is Clasie ook een echte afbreker, een aanjager en een balafpakker. Daarnaast is Clasie juist sterk in de omschakeling en kan medespelers van een lange afstand bereiken. Als hij naar voren wordt geschoven heeft hij veel minder vrijheid in de dingen waar hij goed in is en staat hij te dicht bij de voorhoede. Hij is iemand die de bal het werk laat doen (vaak doordat hij de bal met veel eigen werk heeft afgepakt).

Als hij eens zou stoppen met twee zuivere afbrekers te zetten voor zijn verdediging zou hij denk ik al een heel eind opschieten.

Je bedoelt een finale van een W.K. bijvoorbeeld?

Heb je de verdediging van Oranje gezien? Dan zou je moeten weten dat die 2 afbrekers zowat cruciaal zijn. Daarnaast vind ik van Bommel veel meer dan een afbreker. Die zorgt altijd voor de juiste oplossing, verliest haast geen bal en zorgt voor de nodige ervaring op het middenveld.

[quote]

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ja hoor, hij valt totaal door de mand omdat hij gisteren wat slordig werd op het laatst...

Clasie heeft nog tijd nodig om internationale ervaring op te doen. Daarom is hij natuurlijk terecht niet mee met Oranje.

Je zou hem een linie naar voren kunnen zetten, maar dat gaat dan ten koste van zijn belangrijkste kwaliteiten. Ten eerste is Clasie ook een echte afbreker, een aanjager en een balafpakker. Daarnaast is Clasie juist sterk in de omschakeling en kan medespelers van een lange afstand bereiken. Als hij naar voren wordt geschoven heeft hij veel minder vrijheid in de dingen waar hij goed in is en staat hij te dicht bij de voorhoede. Hij is iemand die de bal het werk laat doen (vaak doordat hij de bal met veel eigen werk heeft afgepakt).

Ik heb echt geen match gezien van Oranje U21 tegen Luxemburg hoor
Dat beschouw ik ook niet direct als een "internationale" match.
Ik ga af op wat ik zie als ik hem zie spelen. En wat je beschrijft (wat ik ook heb gezien) beschouw ik net als kwaliteiten voor een goede spelverdeler. Als je hem als enige VM zet in een driemansmiddenveld met de punt naar achter wordt je volgens mij totaal overlopen.

(quote)

Je bedoelt een finale van een W.K. bijvoorbeeld?

Heb je de verdediging van Oranje gezien? Dan zou je moeten weten dat die 2 afbrekers zowat cruciaal zijn. Daarnaast vind ik van Bommel veel meer dan een afbreker. Die zorgt altijd voor de juiste oplossing, verliest haast geen bal en zorgt voor de nodige ervaring op het middenveld.

Hij moet gewoon VdV langs Van Bommel zetten. Die kan ook een bal afpakken (zei het op een minder agressieve manier) maar kan tenminste ook opbouwend nog iets voorstellen. Van Bommel heeft dit seizoen trouwens bij Milan getoond dat hij het hoogste niveau niet meer aankan.

FlyLo schreef:
Ik heb echt geen match gezien van Oranje U21 tegen Luxemburg hoor
Dat beschouw ik ook niet direct als een "internationale" match.
Ik ga af op wat ik zie als ik hem zie spelen. En wat je beschrijft (wat ik ook heb gezien) beschouw ik net als kwaliteiten voor een goede spelverdeler. Als je hem als enige VM zet in een driemansmiddenveld met de punt naar achter wordt je volgens mij totaal overlopen.

Dan is het knap dat je kunt zien dat hij totaal door de mand valt op internationaal niveau.

Hij is een goede spelverdeler, maar geen typische nummer 10. Hij moet het spel een linie daarachter verdelen. Weinig ploegen die maar met 1 VM spelen, met de punt naar achteren. Ik denk dat heel veel spelers daar overlopen zullen worden als ze alleen staan.

Nogmaals, Clasie is ook een balafpakker. Dat heeft hij (vooralsnog) nodig om te groeien in een wedstrijd.

Hij moet gewoon VdV langs Van Bommel zetten. Die kan ook een bal afpakken (zei het op een minder agressieve manier) maar kan tenminste ook opbouwend nog iets voorstellen. Van Bommel heeft dit seizoen trouwens bij Milan getoond dat hij het hoogste niveau niet meer aankan.

Tegen teams als Duitsland wordt Oranje dan totaal overlopen. Ik ben ook geen fan van de voetballer Nigel de Jong, maar het is cruciaal om de verdediging van Oranje te ontlasten. Een paar suffe, slechte oefenwedstrijdjes brengen daar geen verandering in.

Ik heb van Bommel niet vaak zien spelen bij Milan, maar ik hoor toch goede verhalen. Daarnaast laat hij het bij Oranje wel zien op het hoogste niveau, al vind ik hem wel wat zwakker dan twee jaar geleden.

van Marwijk heeft gekozen voor van Persie als eerste spits....prima dat er in ieder geval duidelijkheid is nu.

Ik hoop alleen wel dat als van Persie weer zo beroerd speelt als op het WK hij het toch niet elke wedstrijd opnieuw weer blijft proberen met hem in de spits en dat Huntelaar dan wel een kans gaat krijgen om in de basis te starten.

Hendrik68

Tegen kleine landen kun je dat doen. Op een groot toernooi niet.
Nederland heeft met Heitinga en Matthijssen een buitengewoon zwakke verdediging. Spelen niet voor niets bij relatief matige ploegen in het buitenland. De middenvelders en aanvallers spelen allemaal bij toppers. De linksbackpositie houdt ook niet over, al gaat Willems er uiteindelijk wel komen.
We hebben gewoon 2 brekers nodig. Op het WK konden Xavi en Iniesta mooi hun gang gaan, omdat ze zich niet of nauwelijks om de verdediging hoefde te bekommeren. Dat regelden Puyol, Pique en Ramos wel. Ondanks dat wij betere aanvallers hadden, maakte hun creatieve middenveld het verschil. Met het duo Frank de Boer-Stam (als die nu 30 waren) hadden we ook een breker minder nodig gehad.
Maar waar hebben we het over. Als Casillas zijn teennagels op de speeldag zelf had afgeknipt waren wij wereldkampioen, met 2 brekers.

El Ninjo schreef:
Ik hoop alleen wel dat als van Persie weer zo beroerd speelt als op het WK hij het toch niet elke wedstrijd opnieuw weer blijft proberen met hem in de spits en dat Huntelaar dan wel een kans gaat krijgen om in de basis te starten.

De vraag is alleen: speelde van Persie nou zo beroerd of kreeg hij geen ballen omdat Sneijder en Robben altijd voor eigen succes gingen?

Denk niet dat Huntelaar het nou zoveel beter had gedaan, al blijft dat gissen.

Hendrik68 schreef:
Nederland heeft met Heitinga en Matthijssen een buitengewoon zwakke verdediging. Spelen niet voor niets bij relatief matige ploegen in het buitenland.

Dat valt ook nog wel te relativeren. Mathijsen heeft bijna altijd in de basis gestaan bij de nummer 4 van Spanje (de beste of de op-1-na-beste competitie ter wereld) en Heitinga werd speler van het jaar bij Everton in de beste of de op 1-na-beste competitie ter wereld.

Maar ze zijn geen top. Zeker vergeleken bij de rest van Oranje. Maar ben ook niet kapot van de rest qua verdediging en van Spanje moet ik nog zien hoe de organistatie staat zonder Puyol.

Hendrik68
Daarom stond er ook bij "relatief". Matthijssen speelde bij AZ, HSV en Malaga. Stam bij PSV, ManU en AC Milan. Dat is het verschil.

Hendrik68 schreef:
Daarom stond er ook bij "relatief". Matthijssen speelde bij AZ, HSV en Malaga. Stam bij PSV, ManU en AC Milan. Dat is het verschil.

Ik reageerde vooral op "buitengewoon zwakke verdediging".

Dat de verdediging van Oranje matig is, en een stuk zwakker dan de rest van Oranje, is een understatement.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik reageerde vooral op "buitengewoon zwakke verdediging".

Dat de verdediging van Oranje matig is, en een stuk zwakker dan de rest van Oranje, is een understatement.

Ga je taalles geven op de za-ochtend/middag? Formuleer het dan eens in je eigen termen - de verdediging van Oranje is een Leerdammer gatenkaas of zo?

Afgaand op het grote aantal plakplaatjes in Oranje zou je denken dat er 'mannen' in het veld staan.

Er is een wezenlijk verschil tussen de verdediging en de achterste linie. Nederland staat verdedigend behoorlijk sterk naar mijn idee, met name door het blok van Van Bommel en De Jong.

Van Duitsland kunnen we dit niet zeggen, die moeten het hebben van Mertesacker en Boateng/Hummels, die vooral stevige mandekkers zijn en weinig tempo of inzicht hebben. In de vorm van Schweinsteiger en Khedira wordt er geen compensatie geboden, dat zijn spelers die het vizier vooruit hebben in de regel.

Mjuman schreef:
(quote)

Ga je taalles geven op de za-ochtend/middag? Formuleer het dan eens in je eigen termen - de verdediging van Oranje is een Leerdammer gatenkaas of zo?

Afgaand op het grote aantal plakplaatjes in Oranje zou je denken dat er 'mannen' in het veld staan.

Als je niet inhoudelijk reageert, mag je je er van mijn apart buiten houden, Mjuman.

Wat heeft mijn bericht met taallessen te maken?

Belachelijk, Persie in de spits. Ik zou gelijk optieven uit dat trainingskamp als ik KJH was. Al schopte de man er 80 in, dan nog zou hij niet in de basis starten. Zoals hij zelf ook zegt ; het is gewoon oneerlijk, van begin af aan had Bertje al zijn voorkeur.

jasper1991 schreef:
Er is een wezenlijk verschil tussen de verdediging en de achterste linie. Nederland staat verdedigend behoorlijk sterk naar mijn idee, met name door het blok van Van Bommel en De Jong.

Doordat Nederland vaak aan de bal is, en door het centrale blok op het middenveld stond de verdediging redelijk inderdaad. De laatste wedstrijden, of eigenlijk heel dit jaar al ziet de verdediging er allerbelabberst uit. Kijk alleen al tegen Slowakije de eerste helft.

Ben het niet met je eens dat Khedira en vooral Schweinsteiger het alleen van hun vizie vooruit moeten hebben. Schweinsteiger is nog meer balafpakker/breker dan van Bommel.

Deren Bliksem schreef:
Belachelijk, Persie in de spits. Ik zou gelijk optieven uit dat trainingskamp als ik KJH was. Al schopte de man er 80 in, dan nog zou hij niet in de basis starten. Zoals hij zelf ook zegt ; het is gewoon oneerlijk, van begin af aan had Bertje al zijn voorkeur.

Waarom dan? Van Persie is momenteel één van de beste spitsen ter wereld. Heeft zelfs 1 goal meer gescoord dan Huntelaar in een zwaardere competitie.

Zou wat zijn als alle reservespelers op zouden tieven, terwijl ze een betere speler voor zich hebben.

Als mensen zeggen dat van Persie geen echte spits is, hoeft hij alleen maar te zeggen "30 goals in de PL."

Of was je cynisch?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.