MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ook Federer staat met 2-1 in sets achter, alleen hij won wel de derde set.

Nieuw Caledonië - Samoa 9-0

Even met je ogen knipperen en Federer staat op 2-2. Wint de vierde set met 6-0.

Del Potro is weer eens geblesseerd. Toch zonde, want talent heeft hij zeker.

Rhythm & Poetry schreef:
Even met je ogen knipperen en Federer staat op 2-2. Wint de vierde set met 6-0.
Knipperen is funest voor de tennisliefhebber. Zeker bij een wedstrijd met Federer.

MJ_DA_MAN schreef:
Volgens mij zie jij de voetbalwereld echt nog als een of andere sprookje als ik je berichten zo lees en lijkt het er idd sterk op dat het in jouw beleving alleen, of anders heel erg veel, om Feyenoord draait. Het enige discutabele over Kuyt's beslissing is dat Fenerbahçe geen okselfrisse club is, voor de rest is alles begrijpelijk. Welke club Kuyt ook had gekozen, het was volgens jou nooit goed geweest; hij koos immers niet voor Feyenoord.

Wat een bullshit. Nota bene ik heb al die tijd twijfels geüit of Feyenoord Kuyt wel moest aantrekken i.p.v. dat te bejubelen. Ik zou nog maar eens goed lezen.
Dat Kuyt van Liverpool naar Fenerbahce gaat lijkt mij qua competitie en sportief gezien een behoorlijk verlies. Daarnaast vind ik het ook niet jammer dat hij niet naar de Kuip komt. Maar jij vind dat je constant moet laten blijken dat Feyenoord sportief nationaal en internationaal niets voorstelt. Waar je het ook mee vergelijkt.

Dus het toevoegen van enige nuance lijkt mij wel op zijn plaats, in deze. Net zo goed als dat ik vind dat de hele top 8 van het Nederlandse voetbal helemaal geen slecht figuur hoeft te slaan, internationaal dan bekeken.

Dat Feyenoord dit seizoen boven PSV is geëindigd lijkt mij niet meer dan terecht, gezien de prestaties die Feyenoord heeft geleverd. En dat kun je niet afdoen met allerlei denigrerende sneren. Ik begrijp dat de frustraties diep zitten in Eindhoven en omstreken maar ik zou alle oorzaken van een teleurstellend seizoen eerst maar eens bij PSV zelf gaan zoeken.

En wat een gelul dat iemand de voetbalwereld als één of ander sprookje ziet. Alleen omdat wat iemand anders vind niet in jouw straatje past?

Nicolage Rico schreef:
Sportief achteraf niet.
Dat weten we pas wanneer Wijnaldum en Fer PSV en Twente verruilen voor een andere club.
Zucht. Nogmaals: ik heb het puur over het feit dat het niet geweldig is dat talenten vroegtijdig vertrekken, en zeker niet naar een andere Nederlandse club.
Ja, ik begreep al wat je daarmee bedoelde, maar ik zie nog steeds niet in waarom verboden was om na zo'n rampseizoen van club te verkassen. Dit was uiteraard niet gebeurd als Feyenoord dat jaar hoger eindigde dan PSV, zoals dit jaar. Vergeet niet dat Feyenoord voor het linkerrijtje ging aan het begin van vorig seizoen, terwijl PSV net een flinke economische impuls had gehad, een, op papier, veel betere selectie en ze speelden in Europa. Maar goed, hier kunnen we lang over door blijven gaan maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is en ik snap dat van jou ook wel; o.a. je clubgevoelens mogen soms best spreken in dergelijke situaties.
Dus HYPOTHETISCH, mocht PSV in de financiele situatie gezeten hebben als PSV.
Nu nog een keer .
En wat is je punt precies?
Dat ik probeer uit te leggen waarom de keuzes van Wijnaldum en Fer op dat moment de goede leken. Wanneer PSV en Twente meer succes halen dan Feyenoord de komende jaren is die keuze alsnog de goede gebleken. En ja, ik weet dat de gemiddelde Feyenoorder daar blijbaar (iets) anders tegenaan kijkt.

musician schreef:
(quote)
Wat een bullshit. Nota bene ik heb al die tijd twijfels geüit of Feyenoord Kuyt wel moest aantrekken i.p.v. andersom. Ik zou nog maar eens goed lezen.
Dat Kuyt van Liverpool naar Fenerbahce gaat lijkt mij qua competitie en sportief gezien een behoorlijk verlies. Daarnaast vind ik het ook niet jammer dat hij niet naar de Kuip gaat. Maar jij vind dat je constant moet laten blijken dat Feyenoord sportief nationaal en internationaal niets voorstelt. Waar je het ook mee vergelijkt.

Dus het toevoegen van enige nuance lijkt mij wel op zijn plaats, in deze. Net zo goed als dat ik vind dat de hele top 8 van het Nederlandse voetbal helemaal geen slecht figuur hoeft te slaan, internationaal dan bekeken.

Dat Feyenoord dit seizoen boven PSV is geëindigd lijkt mij niet meer dan terecht, gezien de prestaties die Feyenoord heeft geleverd. En dat kun je niet afdoen met allerlei denigrerende sneren. Ik begrijp dat de frustraties diep zitten in Eindhoven en omstreken maar ik zou alle oorzaken van een teleurstellend seizoen eerst maar eens bij PSV zelf gaan zoeken.

En wat een gelul dat iemand de voetbalwereld als één of ander sprookje ziet. Alleen omdat wat iemand anders vind niet in jouw straatje past?
Haha, er is er maar één gefrustreerd en dat ben jij blijkbaar, met je op je teentjes getrapte berichten. Volgens mij spreken mijn berichten ondertussen voor zich en zeg ik weinig spannende dingen, maar blijkbaar vind jij toch ergens een reden om je aangevallen te voelen. Geloof het of niet, maar we kunnen van mening verschillen over bepaalde dingen en daar kun je je ook gewoon bij neerleggen; ik vind namelijk, nu nog steeds, hoe vaak je ook blijft reageren, dat jij Feyenoord in deze situatie groter maakt dan het daadwerkelijk is. Jij mag daarentegen vinden dat ik gefrustreerd bent omdat Feyenoord voor het eerst in ik weet niet hoeveel jaar boven PSV eindigt (waar zeg ik dat dit niet terecht was; mag ik de quote?), maar daar heb ik geen moeite mee want volgens mij blijkt uit niets ook maar een heel klein beetje dat dit waar is: ik ben gewoon normaal met Rico aan het discussieren en tussendoor krijg ik jouw felle reacties om mijn oren omdat ik een beetje kritiek uit op de gang van zaken rondom drie ex-Feyenoord-spelers. Je laatste zin is al helemaal de wereld op zijn kop: als er iemand er blijkbaar niet tegen kan dat iemand een andere kijk op bepaalde dingen ben jij het met je berichten met gefrustreerde ondertoon. Ik blijf bij alles wat ik heb gezegd en neem niks terug (wees vrij om het met me oneens te zijn; we kunnen niet allemaal dezelfde mening hebben) en dingen die ik niet heb gezegd kan ik logischerwijs niet terugnemen (dat ik vind dat PSV onterecht onder Feyenoord is geëindigd; dat Feyenoord niks voorstelt).

Spectaculair tennis bij Djokovic!

Tsonga heeft al 2 matchpoint gehad, maar Djokovic leeft nog.

Damn, Tsonga heeft wel veel mazzel zeg. Hij raakt ongeveer elke game wel een lijn.

Rhythm & Poetry schreef:
Tsonga heeft al 2 matchpoint gehad, maar Djokovic leeft nog.
En ook nummer 3 weg!

Edit: en nummer 4 ook!

derde matchpoint weg, maar Tsonga slaat de ballen inderdaad wel vaak op de lijn

nummer 4 nu

Ondertussen wint Federer de 5de set. Ballen op de lijn spelen is overigens geen mazzel, maar gewoon scherp.

Rhythm & Poetry schreef:
Ondertussen wint Federer de 5de set.

Boeiend

Tsonga maakt even een heerlijk punt. Hij is de betere nu.

Inmiddels het derde setpoint voor Djokovic na een slordigheid van de Fransman. En na nog een slordigheid wint Djokovic helaas de set.

Was-ie nu een keer uit?

MJ_DA_MAN schreef:
Van die over-emotionele supporters die denken dat heel de wereld om Feyenoord draait en totaal geen besef hebben van wat er speelt in de voetbalwereld; zo kan ik ze het best beschrijven.

Volgens mij spreken mijn berichten ondertussen voor zich en zeg ik weinig spannende dingen(...)

Dat laatste zal ik direct beamen.

Je doet een statement over Feyenoord supporters, die in aantallen en trouw veel groter is dan de aanhang van PSV, jouw club. Daarbij vergeleken is PSV echt provincie. Vervolgens zouden ze alleen met een rood-witte bril door het leven gaan en tegelijkertijd "totaal geen besef hebben van wat er speelt in de voetbalwereld". En dan denk je na zo'n uitspraak daar mee weg te komen, van geen kwaad bewust, juist een allesweter in het wereldje.

Ik laat het er nu maar bij zitten, ik moet zo dadelijk trainen in een Ajax-gezinde omgeving, maar ik hoor uit die hoek minder flauwekul dan bij jou vandaan.

YEAH! Kom op Djoko.

In de tennispauze nog even aandacht voor dit voetbalbericht:

Justus18 schreef:
Nieuw Caledonië - Samoa 9-0

Ik had dit dus precies zo voorspeld op voetbalpoules.nl!

Djokovic gaat wel winnen nu, en ook wel terecht.

musician schreef:
Dat laatste zal ik direct beamen.
Mooi, dan zijn we het iig ergens over eens. Wel raar overigens dat je je er dan alsnog zo druk om maakt.
Je doet een statement over Feyenoord supporters, die in aantallen en trouw veel groter is dan de aanhang van PSV, jouw club. Daarbij vergeleken is PSV echt provincie.
Haha (ja, wederom een lachje). Ten eerste: waarom die vergelijking met PSV maken? Volgens mij gaat het hier in eerste instantie om Feyenoord. Ten tweede: wat weet jij in hemelsnaam van de aanhang van PSV? Ken je ze allemaal? Woon je in (de omgeving) van Eindhoven? Bezoek je ooit wedstrijden? Bezoek je ooit trainingen? Je haalt er dingen bij die totaal niet relevant zijn en daarmee verpest je deze discussie alleen maar nog meer. Ik ken overigens meerdere Feyenoordsupporters die hun seizoenskaart op hebben gezegd na de recente slechte jaren, trouw hoor. En dan begin je als klap op de vuurpijl ook nog eens hypocriet te doen met de term ''provincie''; hoe cliché wil je het hebben . Oh ja, ten derde: dat provincieclubje heeft sinds de oprichting van het betaalde 36 prijzen gepakt tegenover 24 van het grote Feyenoord dat niet uit de provincie komt .
Vervolgens zouden ze alleen met een rood-witte bril door het leven gaan en tegelijkertijd "totaal geen besef hebben van wat er speelt in de voetbalwereld". En dan denk je na zo'n uitspraak daar mee weg te komen, van geen kwaad bewust, juist een allesweter in het wereldje.
Beste vriend, je weet helemaal niet wie ik bedoel met ''die over-emotionele supporters etc.''; ik wil er alleen mee aangeven dat er mensen zijn die met die instelling rondlopen die ik heb meegemaakt. Je moet iig niet denken dat ik daar alle Feyenoorders mee bedoel, maar dat kun je neem ik aan ook wel zelf bedenken. Alhoewel, blijkbaar niet dus. Maar gezien je reacties voel je je blijkbaar aangesproken.

Justus18 schreef:
In de tennispauze nog even aandacht voor dit voetbalbericht:

(quote)

Ik had dit dus precies zo voorspeld op voetbalpoules.nl!

Boeiend.

Helaas is de spanning er nu wel een beetje uit.

De vijfde set was bijna net zo spannend als de eerste set. Totaal niet spannend dus. Misschien jammer voor de wedstrijd, maar op zich niet heel raar. Tsonga heeft gewoon een speelstijl die heel veel energie kost. Ik ben blij dat Djokovic heeft gewonnen, maar Tsonga had het eigenlijk wel het meest verdiend. Zoals Djokovic zelf al zei heeft Tsonga een groter deel van de wedstrijd gedomineerd. Vooral de derde set kon Djokovic eigenlijk geen echte vuist maken. De vierde set was kwalitatief en qua spanning de beste set die ik tot nu toe in dit toernooi heb gezien. Van beide spelers erg goed spel en onder andere dankzij vele breakpoints veel spanning. Djokovic liet juist op die punten zien waarom hij een topspeler is. Op deze manier vier matchpoints wegspelen is gewoon heel erg knap.

Ik had toch echt verwacht dat Djoko zou capituleren en Tsonga zich naar de overwinning had kunnen slaan. Het bleek uiteindelijk toch een dubbeltje op z'n kant en onze Fransman heeft simpelweg zijn kansen niet gepakt. Uiteindelijk toch gewoon Federer vs. Djokovic dus.

En dan zal die andere wedstrijd wel Ferrer vs. Nadal worden.

Rhythm & Poetry schreef:
Ondertussen wint Federer de 5de set. Ballen op de lijn spelen is overigens geen mazzel, maar gewoon scherp.

Ach, het is misschien niet zo dat het alleen maar mazzel is. Geluk dwing je namelijk af. Als je eenmaal lekker aan het spelen bent of zelfs echt in een flow zit (Wat Tsonga wel een paar games heeft gezeten denk ik) lukt er echt veel. Maar geloof me, niemand van de profs mikt er echt op de lijnen. Dus als er zoveel op vallen is dat toch wel een beetje mazzel.

Als je het niveau van de uitdagers Djokovic en Federer ziet, vrees ik dat Nadal met 1 arm Roland Garos zou kunnen winnen.

met Djokovic weet je het nooit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.