MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
musician schreef:
(quote)
Ik begrijp er ook niets van. Kan iemand mij uitleggen wat de visie van PSV is geweest om Wijnaldum sowieso aan te trekken?
Of mogen we constateren dat het leerproces voor veel spelers automatisch stokt zodra ze de grens bij Eindhoven zijn gepasseerd?

Als Wijnaldum nu (al) wordt verkocht, winst in geld of niet, lijkt mij elke filosofie bij PSV in ieder geval ver te zoeken. En blijkt de selectie een bij elkaar geraapt zooitje, waar dan weliswaar de geldbuidel voor is getrokken maar waarbij je tevens kunt verwachten dat, bij gebrek aan ideëen, dat altijd gaat leiden tot puntverlies.
Je zegt het zelf al: je begrijpt het niet, en dat terwijl het allemaal heel makkelijk te volgen is: PSV wil succes hebben met Wijnaldum en hem met winst verkopen; kon je dat nou niet zelf bedenken? Het is toch logisch dat PSV vertrouwen heeft in die speler als ze hem voor een goed bedrag kopen? Geen enkele garantie dat het huwelijk succesvol wordt, maar je moet ergens vanuit gaan. Of denk je soms dat Brands dacht: hey, laat ik Wijnaldum eens binnenhalen, en dan kijk ik wel wat ik van plan ben met hem?

En doe niet net alsof PSV geen talenten voortbrengt en heeft voortgebracht, want dan maak je jezelf echt belachelijk.

En er is overigens niets beters dan een speler na één jaar alweer te verkopen, gezien je dan het meeste geld eraan verdient (ervan uitgaande dat er dus een dikke transfersom in zijn contract staat).

Zie hier: Salarissen: Ajax boven 50 miljoen, FC Twente naast PSV - AD.nl

Meen dat van de huidige selectie Engelaar en Isaksson de bestbetaalden zijn.

Wel heel erg Nederlands om over geld te blijven zeiken, terwijl je weet dat de salarissen alom naar beneden worden bijgesteld - het heeft echt iets Calimero-achtigs

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Je zegt het zelf al: je begrijpt het niet, en dat terwijl het allemaal heel makkelijk te volgen is: PSV wil succes hebben met Wijnaldum en hem met winst verkopen; kon je dat nou niet zelf bedenken? Het is toch logisch dat PSV vertrouwen heeft in die speler als ze hem voor een goed bedrag kopen? Geen enkele garantie dat het huwelijk succesvol wordt, maar je moet ergens vanuit gaan. Of denk je soms dat Brands dacht: hey, laat ik Wijnaldum eens binnenhalen, en dan kijk ik wel wat ik van plan ben met hem?

En doe niet net alsof PSV geen talenten voortbrengt en heeft voortgebracht, want dan maak je jezelf echt belachelijk.

En er is overigens niets beters dan een speler na één jaar alweer te verkopen, gezien je dan het meeste geld eraan verdient (ervan uitgaande dat er dus een dikke transfersom in zijn contract staat).

Dit jaar wordt hij sowieso nog niet verkocht. Behalve misschien bij een heel erg hoog bedrag, maar dat verwacht ik niet na zo'n seizoen. Toivonen gaat waarschijnlijk weg en dan neemt Wijnaldum zijn plek over. Dan staat hij dus op zijn favoriete positie en heeft hij twee van de beste middenvelders van Nederland achter zich staan. Dan verwacht ik toch wel wat meer van hem.

Sowieso zijn alle aankopen van PSV van vorig jaar gericht op snel succes. Dit seizoen is dat helaas niet gelukt, maar op zich is dat niet zo heel raar. Het was de bedoeling dat ze dit seizoen CL zouden halen, zodat ze dit seizoen dus met van Bommel en een betere verdediging een goed seizoen zouden draaien en hun begroting niet te veel zouden hoeven aanpassen. Dit seizoen bestaat PSV namelijk 100 jaar, en daarom willen ze perse dit seizoen in ieder geval kampioen worden. Vandaar ook het éénjarige contract van Advocaat.

Na dit seizoen gaan ze zich bij PSV meer op de jeugd richten met gerichtere aankopen.

He$$el_01 schreef:
Sowieso zijn alle aankopen van PSV van vorig jaar gericht op snel succes. Dit seizoen is dat helaas niet gelukt, maar op zich is dat niet zo heel raar. Het was de bedoeling dat ze dit seizoen CL zouden halen, zodat ze dit seizoen dus met van Bommel en een betere verdediging een goed seizoen zouden draaien en hun begroting niet te veel zouden hoeven aanpassen. Dit seizoen bestaat PSV namelijk 100 jaar, en daarom willen ze perse dit seizoen in ieder geval kampioen worden. Vandaar ook het éénjarige contract van Advocaat.

Na dit seizoen gaan ze zich bij PSV meer op de jeugd richten met gerichtere aankopen.

Heb eerder dit seizoen een goede analyse in VI gelezen waarin juist het aankoopbeleid van PSV werd afgekraakt: richtingloos, vrij willekeurig, te gelijkvormig en ik moest het artikel daarin eigenlijk wel gelijk geven.

Er zijn te veel aanvallend gerichte spelers gekocht, geen leider, geen goede verdediger. Op een gegeven moment leek het op een van die zgn 'shopping queens' die 400 euro aan kleding mocht besteden en van de gekkigheid aan het kopen sloeg.

De beste aankoop imo is eigenlijk Strootman geweest, Metens was ok, en Wijnaldum ook, maar het trio in totaliteit - eigenlijk een onbalans. Liever een power CV erbij gehaald. Daarnaast heeft ook de tripple fail van Rutten niet meegwerkt - die had eigenlijk voor dit seizoen al moeten moven.

Denk - eerlijk gezegd - dat Brands nog niet 'sharp' en slagvaardig genoeg is voor een club als PSV en daarvan zijn een aantal bewijzen aanwezig: Labyad, Reis, ook de hele situatie met Engelaar.

Voetbalzone - De Boer: 'Sinds vertrek van Frank hoog 'Ik mag PSV'ers-gehalte' in Oranje'

Best een gedurfde uitspraak van iemand die normaal alleen maar clichés eruit gooit.

Deren Bliksem schreef:

Voetbalzone - De Boer: 'Sinds vertrek van Frank hoog 'Ik mag PSV'ers-gehalte' in Oranje'

Best een gedurfde uitspraak van iemand die normaal alleen maar clichés eruit gooit.

Misschien dat Ronald op een landelijke iq-test hoger scoort dan Bonnie St Claire maar op verdere tekenen van intelligentie is hij over het algemeen niet te betrappen.

Het is ook een teken van een bepaald soort jounalistiek om mensen dit soort uitspraken te ontlokken. Niet voor niets krijgen spelers mediatraining - om ze voor dit soort onhandige uitspraken te behoeden.

Deren Bliksem schreef:

Ik moest lachen toen ik dat las.

Jocharo-T
Ik vind het ook een overdreven uitspraak. Alleen de selectie van Bouma is belachelijk te noemen, de overige spelers zijn wel te verklaren.

Alleen de keuze voor Bouma is natuurlijk discutabel; voor de rest is iedere keuze normaal: Willems en Bouma zijn keuzes uit nood, Strootman heeft, ondanks een mindere periode, een goed seizoen gehad en was daarvoor ook al international en van Bommel spreekt voor zich. Anita is als linksback zwak en op het middenveld is geen plek voor hem. Hij noemt Emanuelson, terwijl die volgens mij niet meer voor Ajax speelt; als je zo gaat beredeneren (oud-Ajax-spelers ook meetellen) valt zijn gehele punt al direct in het water.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Die spelers stonden al onder contract vóór dat plafond werd ingevoerd en zoals He$$el_01 al zegt gaan Isaksson en Engelaar, die meer dan een miljoen verdienen, weg bij PSV.

Ik heb het niet alleen over PSV.

Daarnaast gaat van Bommel ook meer dan 1 miljoen verdienen, dus je punt gaat niet op.

Van Bommel is dan ook een uitzondering. Meer dan terecht lijkt me.

Bouma meenemen is natuurlijk niet discutabel, maar gewoon ontzettend dom. Voor de rest is het echt dom gelul van de Boer.

In 1988 was de Oranje selectie ook aardig PSV minded. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.

(hoewel dat nu niet zo is, met waarschijnlijk alleen Willems in de basis).

He$$el_01 schreef:
Van Bommel is dan ook een uitzondering. Meer dan terecht lijkt me.

Dat zeg ik niet, maar dan loopt het salarisplafond wel mank. En zo zijn er bij iedere club wel uitzonderingen.

Erg knap inderdaad dat ze met allemaal spelers van Oranje het EK wisten te winnen.

Edit: En dan snel aanpassen hè.

@ van Bommel discussie: Ja daar heb je wel gelijk in. Dat er voor spelers als van Bommel uitzonderingen worden gemaakt vind ik echter redelijk normaal. Anders verlies je het natuurlijk helemaal van het buitenland.

MJ_DA_MAN schreef:

Ik constateer dat Wijnaldum helemaal nog niet speelt zoals hij dat deed in de Kuip en bovendien geen succes heeft gebracht. Dat laatste geldt overigens voor de meeste spelers die door PSV vorig seizoen zijn gekocht.

"Er succes mee willen hebben en met winst verkopen" lijkt mij nu precies de verkeerde doelstelling. Als je een goed elftal wil smeden, zullen spelers onderling een bepaalde samenhang moeten hebben, haast een logische aanvulling op elkaar moeten zijn waardoor een selectie meer wordt dan de som der delen.

Niet alleen voetbalkwaliteiten spelen daarbij een rol, of een speler bij een vereniging hoort/past is natuurlijk ook een overweging die moet worden meegenomen.

PSV is teveel "los zand" gebleken, wel in staat tot het kopen van spelers, te weinig idee er achter wie er waarom moet worden gekocht. Een trainer kan in enige mate nog sturen en smeden, zal wel moeten. Maar of het gaat leiden tot succes is nog maar de vraag.

Wijnaldum lijkt mij een aardig voorbeeld van een speler die uiteindelijk niet voldeed aan wat er werkelijk nodig was bij PSV. Niet omdat hij slecht is, hij had zich natuurlijk al bewezen, maar omdat hij verkeerd is ingepast, bij een maar matig op elkaar ingespeeld elftal. Hij kreeg niet de rol (met medespelers) die hij had en moest zich aanpassen.

Rutten heeft dat niet goed genoeg kunnen bijsturen, ik weet niet of hij ook de hand heeft gehad in de wens tot aankoop van Wijnaldum, en zal daar ook uiteindelijk wel de laan door zijn uitgestuurd.

Ik geef heus wel goedbedoelde en overwogen adviezen voor andere clubs, zonder per se een roodwitte bril te dragen. Je ziet wat er met Ajax is gebeurd, nadat ze eindelijk Van Gaal en de RVC naar huis hadden gestuurd. Vanaf dag 1 bij de installatie van de RVC heb ik al geroepen dat dat moest gebeuren.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Daarnaast gaat van Bommel ook meer dan 1 miljoen verdienen, dus je punt gaat niet op.
Ik heb het dan ook niet over van Bommel gehad. Je zegt dat er spelers zijn die meer dan een miljoen verdienen, en daarover geef ik gewoon uitleg. Voor van Bommel mag je idd een uitzondering maken van mij, al helemaal gezien hij ook transfervrij is.

Hij heeft natuurlijk wel de schijn tegen, Bert, als je kijkt naar de technische staf en dat afzet tegen de spelers. En dat spelers als Lens, Strootman, Willems en Bouma bij de selectie zitten/zaten terwijl PSV het lachertje van de afgelopen competitie was en Ajax landskampioen werd, AZ het beste voetbal speelde en Feyenoord een geweldig seizoen draaide, doet erg vreemd aan. Zelfs Wijnaldum werd nog geselecteerd. Ik snap de Boer dus wel een beetje.

He$$el_01 schreef:
Edit: En dan snel aanpassen hè.

Een foutje pas ik meestal wel aan ja, en dat had ik al voor jouw bericht gedaan.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik heb het dan ook niet over van Bommel gehad. Je zegt dat er spelers zijn die meer dan een miljoen verdienen, en daarover geef ik gewoon uitleg. Voor van Bommel mag je idd een uitzondering maken van mij, al helemaal gezien hij ook transfervrij is.

Ik had het erover dat de salarisplafonds meestal mank lopen/overschreden worden.

Hendrik68
Ik lees net dat Marc Wilmots de nieuwe bondscoach van Belgie wordt. Ben benieuwd wat de Belgen op de site hiervan vinden. Ik ben van mening dat Belgie de kwaliteiten in huis heeft om het WK te halen en daar nog redelijk succesvol te zijn ook. Ik weet echter even niet bij wie ze ingedeeld zijn voor de WK kwalificatie.

Deren Bliksem schreef:
Hij heeft natuurlijk wel de schijn tegen, Bert, als je kijkt naar de technische staf en dat afzet tegen de spelers. En dat spelers als Lens, Strootman, Willems en Bouma bij de selectie zitten/zaten terwijl PSV het lachertje van de afgelopen competitie was en Ajax landskampioen werd, AZ het beste voetbal speelde en Feyenoord een geweldig seizoen draaide, doet erg vreemd aan. Zelfs Wijnaldum werd nog geselecteerd. Ik snap de Boer dus wel een beetje.

Lens en Wijnaldum zijn gewoon afgevallen. Strootman en Willems horen erbij, vind ik. Alleen w.b.t. Bouma heeft hij gelijk. Daar zullen Cocu & co wel inspraak op hebben gehad.

Wie zou je nog meer van Ajax op moeten stellen dan? De reservekeeper van Ajax werd zelfs nog even geselecteerd. En Siem de Jong en Anita ook.

Eriksen en Vertonghen spelen niet voor Oranje.

En Ajax heeft dit jaar ook niet de oplossing voor de linksbackpositie gebracht. Sterker nog, daar hebben ze zelf ook erg mee geworsteld sinds de blessure van Boilesen. Ik geef ook de voorkeur voor Willems boven Blind, en Anita heeft daar dit jaar ook niet veel gespeeld.

Siem de Jong lijkt er wel aan te komen, maar die staat voor zijn positie nog te laag in de pikorde.

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Ik had het erover dat de salarisplafonds meestal mank lopen/overschreden worden.
Ok, maar je zei ook:
Bij PSV zijn er volgens mij wel een aantal spelers die (tegen) een miljoen verdienen. Wellicht is dat het plafond.
... en daar reageerde ik dus op.

Ja, en dan kom jij met spelers aanzetten die meer dan een miljoen verdienen, maar weggaan.

Dexter schreef:
Siem de Jong lijkt er wel aan te komen, maar die staat voor zijn positie nog te laag in de pikorde.

Denk dat Siem de Jong nooit een vaste waarde van Oranje gaat worden. Zijn broer daarintegen wel.

musician schreef:
(quote)

Ik constateer dat Wijnaldum helemaal nog niet speelt zoals hij dat deed in de Kuip en bovendien geen succes heeft gebracht. Dat laatste geldt overigens voor de meeste spelers die door PSV vorig seizoen zijn gekocht.
Over Wijnaldum ben ik het met je eens, alleen ziet het er natuurlijk anders uit als Wijnaldum alsnog gaat presteren. Dat zullen we nog moeten afwachten. Over de andere aankopen: Mertens heeft 21 goals gemaakt en nog een berg assists gegeven; hij heeft zeker een terugval gehad maar kijkende naar zijn cijfers kun je zijn transfer zeker wel geslaagd noemen tot nu toe. Strootman heeft een degelijk tot goed seizoen gedraaid, alleen mist hij een ervaren speelt naast hem. Van Bommel komt daarom ook als geroepen en hij zal veel van hem gaan leren. Matavž heeft het niet eens zo heel slecht gedaan (20 goals in 39 wedstrijden in totaal) maar paste niet in het systeem van vorig jaar, dus daar kun je je vraagtekens bijzetten. En ik doel ook op voorgaande jaren, je zegt zelf namelijk:
Of mogen we constateren dat het leerproces voor veel spelers automatisch stokt zodra ze de grens bij Eindhoven zijn gepasseerd?
... waardoor je lijkt te zeggen dat PSV talenten niet beter maakt, wat natuurlijk de grootste onzin ooit is.
"Er succes mee willen hebben en met winst verkopen" lijkt mij nu precies de verkeerde doelstelling. Als je een goed elftal wil smeden, zullen spelers onderling een bepaalde samenhang moeten hebben, haast een logische aanvulling op elkaar moeten zijn waardoor een selectie meer wordt dan de som der delen.
Succes halen en winst maken lijkt je de verkeerde doelstelling? Ik zeg ook helemaal niets over de manier waarop dat succes behaald worden en wat jij erover zegt snap ik ook wel. Waarom zou je een goed elftal willen smeden? Idd, om succes te halen, spelers beter te maken en ze eventueel voor een mooie som te verkopen.

Verder is het alom bekend hoe het met PSV is gegaan vorig seizoen; er is veel fout gegaan maar er ook nog genoeg tijd om alsnog succes te behalen. Speelt bijv. Wijnaldum weer een matig seizoen, dan kun je idd spreken van een miskoop van PSV wanneer zijn transfersom en salaris niet terug worden verdiend.

Nicolage Rico schreef:
Ja, en dan kom jij met spelers aanzetten die meer dan een miljoen verdienen, maar weggaan.
Het kwam op mij over dat je betwijfelde of het plafond daadwerkelijk onder de miljoen lag gezien er dus spelers zijn die meer verdienen. Dit lijkt wat tegenstrijdig, maar deze spelers hebben dus een contract getekend toen dit plafond nog niet was ingevoerd en deze spelers mogen dus ook vertrekken omdat hun contract afloopt. Enfin, op van Bommel na is er straks dus niemand die een miljoen of meer verdient. Dat wordt dus in dit geval idd licht overschreven.

Nicolage Rico schreef:

Lens en Wijnaldum zijn gewoon afgevallen.

Maar zaten er wel eerst bij. Op basis van....? Lens heeft groot deel van het seizoen wissel gestaan en van het muggetje Wijnaldum weet ik nu nog niet wat zijn positie is. En op welke positie hij ook stond, hij faalde.

Strootman en Willems horen erbij, vind ik. Alleen w.b.t. Bouma heeft hij gelijk. Daar zullen Cocu & co wel inspraak op hebben gehad.

Strootman hoort er niet bij imo, omdat hij gewoon ook zwaar heeft gefaald dit seizoen. Ik snap de selectiecriteria niet helemaal. Je hoeft geen basisspeler meer te zijn om bij Oranje te horen, dan kies je toch voor Maduro die gewoon een veel betere speler is? Willems hoort toch ook niet, dat kan toch niet? Ik ben geen Anita-fan maar die heeft er meer recht op dan deze jongen, hoewel hij wel behoorlijk talentvol is, daar niet van. Ik had liever Drenthe of Emanuelson gezien.

Nogmaals, ik heb de wijsheid ook niet maar hij heeft de schijn zeker tegen en daarom snap ik de kritiek wel.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Het kwam op mij over dat je betwijfelde of het plafond daadwerkelijk onder de miljoen lag gezien er dus spelers zijn die meer verdienen. Dit lijkt wat tegenstrijdig, maar deze spelers hebben dus een contract getekend toen dit plafond nog niet was ingevoerd en deze spelers mogen dus ook vertrekken omdat hun contract afloopt. Enfin, op van Bommel na is er straks dus niemand die een miljoen of meer verdient. Dat wordt dus in dit geval idd licht overschreven.

Nee hoor, ik had het nogmaals over salarisplafonds in het algemeen, dat er teveel uitzonderingen gemaakt worden.

Maar ik reageerde, nogmaals, op dit stuk:
Bij PSV zijn er volgens mij wel een aantal spelers die (tegen) een miljoen verdienen. Wellicht is dat het plafond.
Of ik begrijp jou niet, of jij begrijpt mij niet, of we begrijpen elkaar niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:17 uur

geplaatst: vandaag om 18:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.