MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Dan zou ik toch een rechtspoot op links zetten...

Stijn_Slayer
MJ_DA_MAN schreef:
Desnoods van Bommel of de Jong in de verdediging.

Waterreus heeft het hier een week of twee geleden bij Studio Sport over gehad. Van Bommel heeft bij PSV ooit eens als centrale verdediger gespeeld (hij bood het zelf aan bij gebrek aan verdedigers). Ik weet niet meer in welk jaar en tegen wie (volgens mij een tamelijk slechte club) en dat was absoluut geen succes (en het lag aan Van Bommel).

panjoe (moderator)
Ik wil Emanuelson echt niet als back zien, die is verdedigend veel te slecht. Volgens mij heeft Bert expres drie versies van de linksback meegenomen, een sterke (Bouma), snelle (Willems) en een controlerende (Schaars), en dan lijkt het me niet dat Urby nog meegaat. De Vrij lijkt me een prima optie.

Killer Mike is een echte topsporter.

jasper1991 schreef:
Dan zou ik toch een rechtspoot op links zetten...

Dat is bij Oranje geen verrassing meer.

He$$el_01 schreef:
Killer Mike is een echte topsporter.

Fout topic (Sporttopic stond net onder het videos-topic in mijn updates)

Ja zoiets dacht ik al. Het is trouwens wel een hele vette video, ik zag hem net ook.

En een beetje afwisseling in dit topic kan ook geen kwaad. Het gaat nu wel weer lang genoeg over de opstelling van oranje.

panjoe (moderator)
FlyLo schreef:
(quote)

Fout topic (Sporttopic stond net onder het videos-topic in mijn updates)

Fout topic, goede video .

Stijn_Slayer schreef:
(quote)
Waterreus heeft het hier een week of twee geleden bij Studio Sport over gehad. Van Bommel heeft bij PSV ooit eens als centrale verdediger gespeeld (hij bood het zelf aan bij gebrek aan verdedigers). Ik weet niet meer in welk jaar en tegen wie (volgens mij een tamelijk slechte club) en dat was absoluut geen succes (en het lag aan Van Bommel).
Dat had ik ook gezien, maar dat is dus al natuurlijk jaren geleden en van Bommel heeft in zijn eerste periode nog een aantal keer in de verdediging gespeeld. Bovendien was hij toen minder defensief ingesteld als nu en is hij inmiddels jaren ervaring rijker als defensief ingestelde speler.

Nicolage Rico schreef:

Inderdaad. Een langdurige blessure. Toen nam Martins Indi het over en deed het uitstekend. Never change a winning team dacht R. Koeman toen, terwijl hij in dubio stond, omdat een speler als de Vrij eigenlijk altijd hoort te spelen in de Eredivisie.

Inid is ook een redelijk groot talent (in verdedigend opzicht), speelt niet voor niets in Jong Oranje.

Als De Vrij een onbetwiste basisspeler zou zijn, zou hij echt wel gelijk terug in de basis zijn gezet maar blijkbaar is dat niet zo.

Even buiten de feitelijke problemen met verdedigers, kan iemand met verstand van voetbal me uitleggen waarom ik al dagen naar discussies zit te kijken waarin er vanuit wordt gegaan dat we óf de topscorer van de Duitse- óf de beste speler van de Engelse competitie buiten de ploeg moeten laten? Breekt er een nationale vloek los als we een keer niet in 4-3-3 spelen, of Sneijder niet opstellen ofzo? Ik snap het in ieder geval niet meer.

Het valt ook niet te snappen. De twee beste speler van het seizoen moet je toch sowieso opstellen lijkt me.

van Bommel - vd Vaart

Robben - - Afellay
van Persie

Huntelaar

En tegen de lastigere tegenstanders de Jong in plaats van vd Vaart.

Stijn_Slayer
Een goede Sneijder is de eerste speler die je neerzet. Ik zou er zelfs m'n hele elftal omheen bouwen.

Maar wij kunnen eigenlijk niet goed beoordelen in welke vorm Sneijder nu is. Dat zal uit de trainingen moeten blijken. Vind wel dat hij de laatste tijd weer een beetje in zijn nare maniertjes van omstreeks 2004 vervalt. Hij begint weer een beetje naast z'n schoenen te lopen.

In de spits zou ik zonder twijfelen Huntelaar opstellen. Hij bewijst het keer op keer, ook al heeft hij niet eens veel speeltijd. Van Persie overtuigt gewoon niet (genoeg) op die plek. Ik zou 'm er denk ik op de flank inzetten. Desnoods voor Robben.

Robben niet in de basis.

Waarom zit Nederland in een hotel 1200km van al hun groepswedstrijden?

Stijn_Slayer
Net alsof Robben zo vaak in vorm is?

En het naar buiten dreigen, naar binnen gaan en dan altijd zelf op doel schieten, komt me onderhand flink de keel uit.

Deren Bliksem schreef:
Als De Vrij een onbetwiste basisspeler zou zijn, zou hij echt wel gelijk terug in de basis zijn gezet maar blijkbaar is dat niet zo.

Als je drie centrale verdedigers hebt die onbetwiste basisspelers zijn, moet er toch echt eentje afvallen...

Of, zoals later, toen de Vrij weer topfit was, schoof Martins Indi weer naar de linksbackpositie.

Sandokan-veld schreef:
Even buiten de feitelijke problemen met verdedigers, kan iemand met verstand van voetbal me uitleggen waarom ik al dagen naar discussies zit te kijken waarin er vanuit wordt gegaan dat we óf de topscorer van de Duitse- óf de beste speler van de Engelse competitie buiten de ploeg moeten laten? Breekt er een nationale vloek los als we een keer niet in 4-3-3 spelen, of Sneijder niet opstellen ofzo? Ik snap het in ieder geval niet meer.

Vlak voor het E.K. moet je niet meer gaan experimenteren. Dat hadden ze dan vlak na het W.K. al moeten doen.

jassn schreef:

Omdat de vervolgwedstrijden wel in de buurt zijn.

Nicolage Rico schreef:
Voor Vlaar zou het weleens kunnen betekenen dat hij weggaat bij Feyenoord, óf dat geen club hem meer wilt hebben.

Je hoopt eigenlijk op een blundertje (of een paar)?
Is één van de redenen dat ik al niet happig ben op het naar voren schuiven van jong Feyenoord talent op een EK.
Voordat je het weet zijn ze verkocht en daar zou ik in een aantal gevallen zeker de schurft over in hebben. Dus laat ze vooral in Rotterdam Zuid thuis zitten bij het zwembad, met een beetje goed weer. Bij de komende Champions League worden ze al genoeg bekeken en Feyenoord kan helaas nog steeds elke stuiver gebruiken.

Stijn_Slayer schreef:
Een goede Sneijder is de eerste speler die je neerzet. Ik zou er zelfs m'n hele elftal omheen bouwen.

Ik zou toch eerder geneigd zijn, ook gezien je eigen eerdere punt over de noodzaak van productiviteit, om het hele team te bouwen om het gezamelijk te laten functioneren van onze twee beste aanvallers.

Nicolage Rico schreef:
Vlak voor het E.K. moet je niet meer gaan experimenteren. Dat hadden ze dan vlak na het W.K. al moeten doen.

Daar zit wel iets in, maar de voorhoede is nou ook weer niet zó stabiel geweest in de voorbereiding. Bovendien zou je bij benadering hetzelfde voetbal kunnen spelen met Persie als schaduwspits, alleen heb je dan geen natuurlijke spelverdeler, tenzij die een linie terugzakt en je De Jong of Bommel offert voor Sneijder of vd Vaart.

Daar zijn natuurlijk ook weer talloze bezwaren tegen aan te voeren, maar niets zo absurds als serieus overwegen de fucking topscorer van Duitsland niet op te stellen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Omdat de vervolgwedstrijden wel in de buurt zijn.
dat ze maar eerst maken dat ze zover geraken

Stijn_Slayer
@ Sandokan-Veld:

Met 4-4-2 zou je ze er beiden in kunnen zetten (Huntelaar evt. dieper), maar het is wel riskant om nu nog van tactiek te wisselen. Spelers moeten wennen aan een systeem en de bijbehorende patronen. Ik denk eigenlijk dat het te laat is om nog te wisselen.

Bovendien moet je dan een centrale middenvelder eraf halen (Sneijder, De Jong of Van Bommel), want 3-4-3 is sowieso geen optie.

De Jong linksachter. Klaar

Stijn_Slayer schreef:
Net alsof Robben zo vaak in vorm is?

En het naar buiten dreigen, naar binnen gaan en dan altijd zelf op doel schieten, komt me onderhand flink de keel uit.

Ja, dat is wel een goede reden om hem niet in de basis te zetten.

Robben is gewoon een van de beste voetballers van dit moment. Of hij nou in vorm is of niet, belangrijk is hij altijd. Al is het alleen al omdat hij altijd minstens twee man van de tegenstander bezig houdt. Daarnaast zorgt hij voor de nodige creativiteit en onvoorspelbaarheid. Iets dat hard nodig is als we met twee verdedigende middenvelders gaan spelen en een Sneijder uit vorm.

Maar inderdaad. Laten we hem maar wissel zetten omdat hij zo vaak naar binnen komt.

Stijn_Slayer
Belangrijk is hij altijd? Welnee, joh. Als hij weer eens de egoist uithangt en medespelers over het hoofd ziet, voegt hij weinig toe. Bij Robben zijn het altijd pieken en dalen. Tegenover elke vijf goede wedstrijden staan er vijf slechte.

En die onvoorspelbaarheid valt wel mee. Als hij nou ook eens buitenom gaat of aflegt, komt dat al meer in zijn spel.

Ik heb nooit gezegd dat hij niet moet spelen, maar als het erop aan zou komen heb ik liever Huntelaar en Van Persie erin dan Robben.

jassn schreef:

Omdat het in Charkov allemaal niet zo goed geregeld is met vervoer en accommodaties. AZ heeft daar dit seizoen Europa League gespeeld en dat was een ramp. Heeft twee dagen geduurd voor ze er weg waren.

Sandokan-veld schreef:
maar niets zo absurds als serieus overwegen de fucking topscorer van Duitsland niet op te stellen.

Het is natuurlijk wel heerlijk om zo'n alternatief te hebben. Daarnaast zou hij van mij iedere wedstrijd in de 70e/75e minuut in mogen vallen. Prima pinchhitter.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Het is natuurlijk wel heerlijk om zo'n alternatief te hebben. Daarnaast zou hij van mij iedere wedstrijd in de 70e/75e minuut in mogen vallen. Prima pinchhitter.

Het heerlijke alternatief blijft toch altijd een groot glas Paulaner. Was ik Löw, wist ik het wel, ik zou tegen mijn team zeggen: "kijk zo rete-arrogant zijn die Nederlanders dat ze denken het tegen ons te kunnen klaren zonder de fucking topscorer van de Bundesliga en btw Ollie je teamgenoot Robben is voor jou" die Kaninchen sind dein. En Khedira kreeg een foto van Fallafellay om naar te kijken en the focussen - the rest is history.

Ik weet niet helemaal wat Mjuman bedoelt, maar ik zou kiezen voor Huntelaar in de basis. Van Persie is misschien de betere spits, maar dan wel in een team dat draait. Zodra het wat minder loopt, gaat hij op het middenveld meevoetballen en dan is er dus geen spits. Daar scoor je geen doelpunten mee.
Volgens mij is de balans op het middenveld nog niet gevonden. Affelay is daar nog de beste en dat wil wat zeggen. Het team draait dus niet.
Dan nog even de optie om Van Persie schaduwspits te laten zijn achter Huntelaar: dat kan dus echt niet. Ze gaan elkaar in de weg lopen.
Voor linksachterpositie zou ik onmiddellijk Urby Emanuelsen oproepen, nu het nog kan. Mocht dat gebeuren, moet ik alsnog allerlei voorspellingen aan gaan passen, maar ik verwacht het niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:38 uur

geplaatst: vandaag om 08:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.