MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Justus18 schreef:
Van Persie is misschien de betere spits, maar dan wel in een team dat draait.
Zoals Arsenal?

Jocharo-T
Mathijsen gaat gewoon mee, dus van Marwijk roept geen vervanger op.

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Zoals Arsenal?

Kan iemand met kennis over het Spaanse elftal mij vertellen wie er daar in de spits komen te staan? Llorente, Torres, Negredo of toch Pedro?

Nu ik dit zo zeg, volgens mij maakt Spanje zelfs met een B-elftal dikke kans op de titel.

In principe Torres. Llorente wellicht als breekijzer (tenzij Torres weer dramatisch gaat spelen, dan staat hij in de basis), Negredo is de backup. Pedro is meer iets voor op de flank.

Teunnis schreef:
Kan iemand met kennis over het Spaanse elftal mij vertellen wie er daar in de spits komen te staan? Llorente, Torres, Negredo of toch Pedro?

Nu ik dit zo zeg, volgens mij maakt Spanje zelfs met een B-elftal dikke kans op de titel.
Zolang Iniesta en Xavi maar spelen

Justus18 schreef:
Ik weet niet helemaal wat Mjuman bedoelt, maar ik zou kiezen voor Huntelaar in de basis. Van Persie is misschien de betere spits, maar dan wel in een team dat draait. Zodra het wat minder loopt, gaat hij op het middenveld meevoetballen en dan is er dus geen spits. Daar scoor je geen doelpunten mee.

Van Persie krijgt duidelijk de taak van van Marwijk om zo nu en dan terug te zakken naar het middenveld, zodat Oranje daar een mannetje meer heeft staan. De centrale verdedigers van de tegenpartij zullen dan een stapje vooruit moeten doen (of niet), zodat er meer ruimte onstaat voor de spelers van Oranje op de flanken. Van Persie zoekt dan op het juiste moment de diepte. Kan heel goed werken. Afwachten in de spits heeft weinig zin met Robben en Afellay op de flanken en Sneijder erachter. Ook niet voor Huntelaar.

Volgens mij is de balans op het middenveld nog niet gevonden. Affelay is daar nog de beste en dat wil wat zeggen. Het team draait dus niet.

Afellay speelt niet op het middenveld.

Dan nog even de optie om Van Persie schaduwspits te laten zijn achter Huntelaar: dat kan dus echt niet. Ze gaan elkaar in de weg lopen.
Voor linksachterpositie zou ik onmiddellijk Urby Emanuelsen oproepen, nu het nog kan. Mocht dat gebeuren, moet ik alsnog allerlei voorspellingen aan gaan passen, maar ik verwacht het niet.

Als Van Persie de taak krijgt om op de plek van Sneijder te voetballen, gaat hij echt Huntelaar niet in de weg lopen. Van Persie heeft sowieso vaker op die positie gespeeld en heeft genoeg ervaring om te doen wat van hem gevraagd wordt. Daarbij is Van Persie niet iemand die altijd voor eigen succes gaat (zie de wedstrijd tegen N-Ierland).

Mathijsen blijft, dus Emanuelsen kan niet opgeroepen worden. En net of Emanuelsen een zoveel betere back is dan Willems.

Nicolage Rico schreef:

Afellay speelt niet op het middenveld.

Op papier niet. In de praktijk wel. Net zoals Robben trouwens. Nederland speelt 4-5-1, hoewel ze dat tegenwoordig ook wel 4-2-3-1 of 4-3-2-1 noemen.

Justus18 schreef:
Op papier niet. In de praktijk wel.

Dat valt reuze mee.

Net zoals Robben trouwens.

Dat klopt sowieso niet.

Nederland speelt 4-5-1, hoewel ze dat tegenwoordig ook wel 4-2-3-1 of 4-3-2-1 noemen.

Dat is vreemd, omdat je net nog zei dat Van Persie zich continue terugtrekt naar het middenveld.

4-3-3, en daarbij proberen ze veel af te wisselen, variatie aan te brengen en creatief te zijn, ook al komt dat er nog niet uit.

Justus18 schreef:
Ik weet niet helemaal wat Mjuman bedoelt, maar ik zou kiezen voor Huntelaar in de basis.

Ik ook en wat ik bedoelde is het vreemd is dat een Duits elfatl dat voor 80% uit spelesr uit de Bundesliga bestaat, je als tegenstander juist die topscorer van de Bundesliga op de bank laat plaatsnemen; en dan zou je RVP naar middenveld kunnen schuiven - moet je wel een middenvelder opofferen, De Jong bijv.

Verder: Lahm is een ideal om aan Robben te koppelen - bijtertje - en als het goed gaat krijgt ie als premie 2 konijntjes, die van hem waren net overleden. En Khedira is een ideale speler om aan Afellay te koppelen, niet Badstuber, al zou je die weer op KJH kunnen zetten. Nogmaals, alles redenerend vanuit Duits perspectief.

Iets meer psychologie aan de kant van Bert zou soms wel handig zijn - en wellicht is het ook een optie om Khalid op te stellen tegen Duitsland als Mathijsen niet helemaal fit is dan.

@Rico: ik snap wat je schrijft over dat terugzakken - helemaal juist, maar dat leidt er dan weer toe dat je regelmatig in de spits iemand te kort komt. Maw overwicht op het middenveld dat niet leidt tot doelpunten is een beetje een Catalaans (Barcelona) voordeel: het lijkt mooi, maar het betaalt zich niet uit

jeeej tennis kan ferrer nadal een beetje pijn doen vandaag?

Mjuman schreef:

@Rico: ik snap wat je schrijft over dat terugzakken - helemaal juist, maar dat leidt er dan weer toe dat je regelmatig in de spits iemand te kort komt. Maw overwicht op het middenveld dat niet leidt tot doelpunten is een beetje een Catalaans (Barcelona) voordeel: het lijkt mooi, maar het betaalt zich niet uit

Ligt eraan. Als de bal vervolgens naar de flanken gaat, kan Van Persie snel de diepte zoeken. Daarnaast is het ook fijn voor Robben en Afellay om meer ruimte te krijgen - die kunnen zelf ook voor succes gaan. Het is ook niet zo dat Van Persie zich allleen maar terugtrekt naar het middenveld. Van Marwijk probeert variatie aan zijn systeem te brengen, wat broodnodig is. Daar is kwaliteit voor nodig, maar dat hebben we ook op die posities.

Als de spits toch niet bereikbaar is, zoals zowat iedereen roept, dan betaalt het zich wel degelijk uit.

maxinator schreef:
Had eigenlijk de finale moeten zijn. Ik denk dat Nadal toch aan het langste eind gaat trekken, zij het in een vijfsetter.

maxinator schreef:

Apart dat er zo weinig toeschouwers zijn...

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Had eigenlijk de finale moeten zijn. Ik denk dat Nadal toch aan het langste eind gaat trekken, zij het in een vijfsetter.
nou, dat wordt geen vijfsetter als ik het zo zie
Murray had hier gewoon moeten staan

Murray was met 0-6, 0-6, 1-6 ten onder gegaan vrees ik.

Misschien wel, maar als je dan van Murray wint, moet je wel iets leuks doen in de wedstrijd daarna anders slaat het nergens op.

Haha, ja ok, heb je een goed punt. Heeft Ferrer al goede punten onlangs..?

Hij is momenteel lekker bezig, maar daar merk je weinig van door de regen

Ferrer is niet zo goed bezig inderdaad. Hij maakt veel fouten en kan amper het initiatief in de rally nemen. Laten we hopen dat hij na de break wat beter gaat spelen.

Wat een dramawedstrijd. Ik mag toch hopen dat de volgende een stuk spannender wordt. Dit was net een dameswedstrijd natuurlijk.

Federer weer een break voor. Zou hij de set nu wel kunnen pakken???

Edit: nog een break erbij! Het zal wel 1-1 worden. En dan schakel ik nu over naar het voetbal.

Lekkere thuisfluiter hebben ze ingehuurd...

Met zo'n scheids heb ik m'n toto natuurlijk nooit goed.

Ek is begonnen.
En de scheidsrechter geeft al meteen een lesje 'hoe fluit ik een wedstrijd helemaal naar de klote?'

Wat een eikel die scheidsrechter. Geen overtreding en een zuivere penalty.
Laatste wedstrijd gelijk geweest van die man.

Je gaat je toch afvragen waarom een scheidsrechter niet gecorrigeerd kan worden. In dit geval had mij dat meer dan terecht geleken. Of gewoon een andere scheids in de 2e helft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:42 uur

geplaatst: vandaag om 06:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.