MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Het tweede geel (rood) was onterecht, maar ik vond het geen penalty.

Vond het ook geen penalty, maar de man is bepaald kinderachtig bezig.

Eigenlijk best een vermakelijke wedstrijd, al is Griekenland beneden alle peil.

Djokovic heeft ondertussen toch de tweede set gekaapt en staat op 5-2 in de derde. Da's dus niet meer interessant.

Justus18 schreef:
Het tweede geel (rood) was onterecht, maar ik vond het geen penalty.

Die speler van Polen grijpt waardeloos in, glijdt weg en neemt de bal met zijn arm mee. Nu is alles met de arm in het strafschopgebied tegenwoordig al een penalty, maar achter hem stond ook nog eens een Griek die de bal vrij voor het inschieten had. Hoezo geen penalty?

Trouwens, wij hebben het vaak over onze verdediging, op die van Griekenland en Polen hoef je ook niet bepaald jaloers te zijn.

Federer was pijnlijk om naar te kijken (totaal niet opgewassen tegen Djokovic), toch vooral bij het voetbal blijven hangen dus. De conclusie uit de eerste goal van het EK is dat ik de taaiheid van de Griekse verdediging toch een beetje heb onderschat in mijn poulevoorspellingen.

1-1! Kan nog leuk worden.

Jocharo-T
Was ook geen strafschop. Die Pool greep inderdaad waardeloos in, maar er was totaal geen intentie om met de hand/arm de bal te spelen. De betreffende pool kan zijn armen ook niet wegtoveren. Geen strafschop!

What the...

TITON! (hoop ik)

Hah, 1-1! Dan blijft mijn voorspelling nog altijd staan.

Edit: Eerst al goed.

Tyton!

Leuke wedstrijd toch nog.

chevy93 schreef:
Hah, 1-1! Dan blijft mijn voorspelling nog altijd staan.

Haha ik zit ook nog te hopen op een gelijkspel.

De wedstrijd is helemaal los zeg!

1-2 graag voor mijn poule.

Uiteindelijk toch nog even een aardige wedstrijd met een goal, een penalty en een afgekeurde goal. Daarna werd het weer matig. Polen die als een half soort totaalvoetbal probeerde en Griekenland die het wel best vond. Tja.. Hopelijk is Rusland - Tsjechië vanavond wat beter.

Jocharo-T schreef:
Was ook geen strafschop. Die Pool greep inderdaad waardeloos in, maar er was totaal geen intentie om met de hand/arm de bal te spelen. De betreffende pool kan zijn armen ook niet wegtoveren. Geen strafschop!

Maakt niet uit. Hands is hands. Je kunt met je rug naar de bal staan, zonder dat je ziet dat er naar je toe wordt geschoten, komt de bal tegen je arm als verdediger dan is het hands en een penalty. Aangeschoten hands is afgeschaft, al enige jaren. Bovendien wel of geen intentie is ook weer een bijzondere bron voor een discussie.

Overigens heb ik niet kunnen constateren wie er buitenspel stond bij dat afgekeurde doelpunt van die Grieken. Maar goed, wat doet het er toe.

Wat mij betreft mogen de Grieken, Polen en het arbitrale trio zo snel mogelijk naar huis, wat een schrikbarend niveau. Het zal één van de minste openingswedstrijden ooit zijn geweest.

De Griek die de voorzet gaf op de doelpuntenmaker stond buitenspel toen hij de bal ontving

Titmeister schreef:
Lekkere thuisfluiter hebben ze ingehuurd...

Spaanse scheidsrechters zijn onbekwaam. Dat is een feit.

musician schreef:
(quote)

Maakt niet uit. Hands is hands. Je kunt met je rug naar de bal staan, zonder dat je ziet dat er naar je toe wordt geschoten, komt de bal tegen je arm als verdediger dan is het hands en een penalty. Aangeschoten hands is afgeschaft, al enige jaren. Bovendien wel of geen intentie is ook weer een bijzondere bron voor een discussie.

Overigens heb ik niet kunnen constateren wie er buitenspel stond bij dat afgekeurde doelpunt van die Grieken. Maar goed, wat doet het er toe.

Wat mij betreft mogen de Grieken, Polen en het arbitrale trio zo snel mogelijk naar huis, wat een schrikbarend niveau. Het zal één van de minste openingswedstrijden ooit zijn geweest.

Nee dat klopt gewoon totaal niet. Het was geen penalty want er was geen beweging van de arm naar de bal. Dat zijn de regels.

Buitenspel of niet werd totaal niet herhaald dus moeilijk om over te oordelen.
Eerste helft was nog wel leuk, tweede helft trok op niks. Al met al toch een betere match dan ik had verwacht.

Er was gewoon een herhaling van de buitenspel goal hoor

Op Sporza niet.. Hoewel normaal iedereen dezelfde beelden heeft? Ik heb het in ieder geval niet gezien.

jawel hoor Flylo, 1 keer en was toch wel buitenspel de assistgever stond buitenspel

musician schreef:

De tweede helft was vooral een hopeloos staaltje draaikonterij.

De Grieken die het voor elkaar kregen enige tegenstand te bieden met een uiterst amateuristische vorm van aanvallend voetbal tegen Polen die na Szczesny's blunder totaal van de (rode) kaart leken.

Als er een speler is die, in tegenstelling van Griekenland's zogenaamde 'overwinning', met een goed gevoel het veld mocht verlaten is het Tyton wel.
Klasse-actie, wat mij betreft het hoogtepunt van de wedstrijd!

Volgens mij heb ik de helft van de extra vragen bij de pool van El Ninjo al verkeerd

Wist trouwens niet dat Gebreselassie een carriereswitch heeft gehad

musician schreef:
Aangeschoten hands is afgeschaft, al enige jaren.
Hands
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;
• de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer
etc.) wordt gezien als een overtreding;
• de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.)
wordt gezien als een overtreding.

En uit het FIFA-reglement:
A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any
of the following three offences:
[...]
• handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own
penalty area)

Dus ik weet niet waar jij vandaan hebt dan aangeschoten hands niet meer bestaat, maar deze regel wordt nog altijd toegepast en staat nog altijd zo in de reglementen.

Stijn_Slayer
Het komt wel min of meer op hetzelfde neer als het eerste punt (mits de scheids het goed ziet).

De Russen spelen goed gedoseerd en onvoorspelbaar.
Ze lijken de Tsjechen om hun vingers gewonden te hebben.
Ik zie ze wel ver komen op deze manier. Leuke wedstrijd.

Snoeperd schreef:
Ek is begonnen.
En de scheidsrechter geeft al meteen een lesje 'hoe fluit ik een wedstrijd helemaal naar de klote?'

Hij heeft juist voor vuurwerk gezorgd.

Leuke ploeg, dat Rusland.

Nederland er weer uit tegen Rusland?

Hendrik68
Ja, zo eens komt de kreet "aangeschoten hands bestaat nïet meer" weer langs. Gebeurt al 30 jaar, geen idee hoe mensen er elke keer weer bij komen. Maar goed de kop is er af. Nu eindelijk een ploeg aan het werk die er echt wat van kan. De stelling dat op het EK geen zwakke landen meedoen is direct naar het rijk der fabelen verwezen. Ik had wel willen zien wat Adebayor met Togo tegen Polen had gedaan. Ook Tsjechie bakt er helemaal niks van, al schat ik ze net iets hoger in dan Polen en Tsjechie. De Russen doen het geweldig, of hoe verdedigend voetbal ook mooi kan zijn. Prachtig om te zien hoe bij balbezit 4 man op lijn verdedigen en daarvoor 5 man ook precies op een lijn. Hebben ze de bal dan knallen ze naar voren en zijn ze gevaarlijk. Tja, je kunt het lelijk noemen. Ik geniet ervan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:54 uur

geplaatst: vandaag om 04:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.