Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2012, 21:39 uur
Die Russen kunnen wel aardig ballen ja, alleen die Tsjechen zijn dan weer het tegenovergestelde, dat lijkt helemaal nergens op.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 21:41 uur
Hendrik68 schreef:
Ook Tsjechie bakt er helemaal niks van, al schat ik ze net iets hoger in dan Polen en Tsjechie.
Ook Tsjechie bakt er helemaal niks van, al schat ik ze net iets hoger in dan Polen en Tsjechie.
Dat vind ik knap.
Nicolage Rico schreef:
Leuke ploeg, dat Rusland.
Nederland er weer uit tegen Rusland?
Leuke ploeg, dat Rusland.
Nederland er weer uit tegen Rusland?
Het zou zomaar kunnen...

0
geplaatst: 8 juni 2012, 21:42 uur
De verdediging van Tsjechië is een regelrechte ramp in de omschakeling. Zoals de Russen spelen kan ik ook erg van genieten trouwens, dat is anders dan Chelsea. Hun stijl was meer geluk hebben.
kaztor schreef:
Het zou zomaar kunnen...
Ik geloof het niet, Van Marwijk laat zich niet gekmaken.(quote)
Het zou zomaar kunnen...
0
Hendrik68
geplaatst: 8 juni 2012, 21:45 uur
O sorry Kaztor, ik bedoel uiteraard Polen en Griekenland.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 21:47 uur
Het wedstrijdcommentaar van de NOS is vandaag bij beide wedstrijden wel dramatisch slecht zeg.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 21:55 uur
De meeste commentatoren erger ik me aan omdat ze ofwel allerlei suggestieve dingen zeggen ofwel de kijker als een kleuter behandelen. Ik heb dit keer heel veel informatie over de spelers gekregen die ik wel leuk vond, zoals dat verhaal over Kerzhakov en al die 'buitenlandse' Polen.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 22:32 uur
Polen die amper een woord Pools spreken is wel een apart verhaal inderdaad 
Die Russen boeken wel een ruime overwinning zeg.

Die Russen boeken wel een ruime overwinning zeg.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 22:44 uur
Ja, en een prima overwinning. Was leuk om naar te kijken.
Misschien komt Rusland inderdaad wel ver. Even afwachten. Die Kherzakov lijkt mij na al zijn afzwaaiers voorlopig even op de bank te belanden. Zijn invaller wist al snel het net prachtig te vinden.
Misschien komt Rusland inderdaad wel ver. Even afwachten. Die Kherzakov lijkt mij na al zijn afzwaaiers voorlopig even op de bank te belanden. Zijn invaller wist al snel het net prachtig te vinden.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 22:46 uur
jasper1991 schreef:
De verdediging van Tsjechië is een regelrechte ramp in de omschakeling. Zoals de Russen spelen kan ik ook erg van genieten trouwens, dat is anders dan Chelsea. Hun stijl was meer geluk hebben.
(quote)
Ik geloof het niet, Van Marwijk laat zich niet gekmaken. Dit was inderdaad op de counter voetballen van Rusland. Maar zij slagen er wel in om dat met een aanvallende ingesteldheid te doen. Ze zakken niet zo belachelijk diep terug en zetten op de juiste momenten druk om dan snel om te schakelen. Ik vond het in ieder geval ook wel een goede wedstrijd. Die RB van Tsjechië beviel me enorm (speelt slechts in de Tsjechische competitie). Rosicky daarentegen is duidelijk geen zak meer waard, wat een dramatische wedstrijd.
Morgen en overmorgen zien we de echte kleppers aan het werk.. Ben zeer benieuwd.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 22:49 uur
Twee doelpunten die volgens mij nu al tot de beste van het toernooi gaan behoren en dan die telepathie bij de Russen... 
De Tsjechen hadden het al vroeg in de gaten en schoten na hun gelukspuntje direct in de verdediging (zoals ze altijd doen) ondanks een mooie kans.
De bookmakers zullen druk aan het discussiëren slaan na deze zege.
Het commentaar, daar besteed ik niet al teveel aandacht aan, maar de achtergrondinfo is leuk.

De Tsjechen hadden het al vroeg in de gaten en schoten na hun gelukspuntje direct in de verdediging (zoals ze altijd doen) ondanks een mooie kans.
De bookmakers zullen druk aan het discussiëren slaan na deze zege.
Het commentaar, daar besteed ik niet al teveel aandacht aan, maar de achtergrondinfo is leuk.
Hendrik68 schreef:

0
geplaatst: 8 juni 2012, 22:50 uur
Sneijder 
Geweldige goal Sneijder in Charkov - Video & audio - NOS EK 2012
De Russen waren inderdaad erg goed, maar één wedstrijd zegt nog niets. Ik kan me nog wel herinneren dat Tsjechie in 2006 in de openingswedstrijd fantastisch speelde, maar daarna werd het niets meer.

Geweldige goal Sneijder in Charkov - Video & audio - NOS EK 2012
De Russen waren inderdaad erg goed, maar één wedstrijd zegt nog niets. Ik kan me nog wel herinneren dat Tsjechie in 2006 in de openingswedstrijd fantastisch speelde, maar daarna werd het niets meer.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 23:06 uur
herman schreef:
De hele poulefase zegt niets. Of zijn we het vorige EK nu alweer vergeten? De Russen waren inderdaad erg goed, maar één wedstrijd zegt nog niets. Ik kan me nog wel herinneren dat Tsjechie in 2006 in de openingswedstrijd fantastisch speelde, maar daarna werd het niets meer.

0
geplaatst: 8 juni 2012, 23:17 uur
FlyLo schreef:
Nee dat klopt gewoon totaal niet. Het was geen penalty want er was geen beweging van de arm naar de bal. Dat zijn de regels.
Nee dat klopt gewoon totaal niet. Het was geen penalty want er was geen beweging van de arm naar de bal. Dat zijn de regels.
In vier landen heb ik nu van experts zonder aarzelen gehoord dat het een penalty moest zijn voor Griekenland en ik geef ze gelijk. Kijk eens na wat hij doet met de bal. Een keeper is er nog niets bij. Maar zoals gezegd, misschien dat er met het organiserende land voorzichtig aan gedaan moet worden.
Het kan niet voorzichtig genoeg zijn, er mag na vanavond niet meer worden verwacht dat Polen nog doorgaat naar de volgende ronde.
0
geplaatst: 8 juni 2012, 23:25 uur
chevy93 schreef:
ja Rusland was toen ook al goed in de groepsfase !!!(quote)
De hele poulefase zegt niets. Of zijn we het vorige EK nu alweer vergeten?
0
geplaatst: 8 juni 2012, 23:39 uur
Running On Empty schreef:
Het wedstrijdcommentaar van de NOS is vandaag bij beide wedstrijden wel dramatisch slecht zeg.
Tweede wedstrijd zeker ja. Hoe heet-ie ook alweer? Verteld dingen altijd 10 x, om gek van te worden. Zo slecht dat het opvalt.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 00:09 uur
musician schreef:
In vier landen heb ik nu van experts zonder aarzelen gehoord dat het een penalty moest zijn voor Griekenland en ik geef ze gelijk. Kijk eens na wat hij doet met de bal. Een keeper is er nog niets bij. Maar zoals gezegd, misschien dat er met het organiserende land voorzichtig aan gedaan moet worden.
Het kan niet voorzichtig genoeg zijn, er mag na vanavond niet meer worden verwacht dat Polen nog doorgaat naar de volgende ronde.
(quote)
Hoezo? Polen was in de eerste helft duidelijk beter dan Griekenland. In de tweede helft bakte beiden ploegen er niks van. Tsjechië speelt ook alles behalve overtuigend, dus Polen is in mijn ogen favoriet voor de tweede plek. Maar het zal me niet verbazen dat de Grieken met drie laffe gelijke spelen - ze hebben de mazzel dat ze als laatst tegen Rusland moeten - gewoon doorgaat.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 00:12 uur
Polen en Rusland acht ik de sterksten van deze poule. Polen zou lering moeten trekken uit de wedstrijd, voetballend vermogen hebben ze terdege. Toch zie ik de ploegen uit poule B afrekenen met die uit poule A in de kwartfinale.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 06:11 uur
Die Russen strooiden met mooie counters. Jammer dat de vele prachtige dieptepasses niet altijd een even mooi gevolg hadden.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 09:19 uur
musician schreef:
(quote)
"Experts". Daarmee bedoel je: voetbalanalisten? Geen scheidsrechters. Boskamp vond het trouwens ook geen penalty (ook een "expert"). Volgens de regels is het geen penalty, einde discussie.
Ik zou ook niet weten waarom Polen niet meer zou kunnen doorgaan. Tsjechië voetbalde al helemaal geen kans bij elkaar vandaag en de Grieken kunnen niet voetballen. Ik schat eigenlijk al hun kansen ongeveer gelijk in om nog tweede te worden.
Ondertussen is Chelsea een Belgisch bastion geworden: de drie Musonda broertjes verhuizen allemaal naar Londen.. Totaal van 7 Belgen nu

0
Jocharo-T
geplaatst: 9 juni 2012, 09:36 uur
FlyLo schreef:
Volgens de regels is het geen penalty, einde discussie.
Volgens de regels is het geen penalty, einde discussie.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 11:30 uur
FlyLo schreef:
de Grieken kunnen niet voetballen.
de Grieken kunnen niet voetballen.
We kunnen er in ieder geval zeker van zijn dat al dat geld niet aan de voetbalwereld aldaar wordt gespendeerd
. De eerste helft hield al niet over, maar dat paniekerige voetbal in de tweede helft bevestigde al min of meer m'n vermoedens dat dit team heel snel uitgespeeld zal zijn in de competitie.

Rusland moeten we in de gaten gaan houden.
Ze speelden nogal 'Hollands', althans hoe Holland twee jaar terug speelde: Steken waar nodig, rust in het spel op de juiste momenten. Niet vreemd eigenlijk met Advocaat in de dug-out, die let natuurlijk goed op. Goede conditie ook, duidelijk getraind met eventuele verlengingen in het achterhoofd.
Een genot om naar te kijken was het gister. Ze hadden de Tsjechen in hun zak, de gehele wedstrijd
.Nicolage Rico schreef:
Hij heeft juist voor vuurwerk gezorgd.
Hij heeft juist voor vuurwerk gezorgd.
Het is al erg dat er imbecielen op de wereld rondlopen die het nodig vinden om vuurwerk op het veld af te schieten, maar het is eigenlijk nog verontrustender dat zo vroeg in de competitie al duidelijk wordt dat de beveiliging opzichtig faalt.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 11:45 uur
FlyLo schreef:
"Experts". Daarmee bedoel je: voetbalanalisten? Geen scheidsrechters. Boskamp vond het trouwens ook geen penalty (ook een "expert"). Volgens de regels is het geen penalty, einde discussie.
Jouw interpretatie van de regels kunnen mij de pot op. Behalve Boskamp die er aan twijfelde, ben jij de enige die er ook aan vasthoudt. Voor de rest (ik heb er vanmorgen nog 5 kranten op nageslagen) is verder iedereen het er over eens: dat was een penalty voor de Grieken.
Als die scheidsrechter zo goed was in zijn beslissingen, ook in dit specifieke geval, zullen we hem ongetwijfeld in de finale gaan tegenkomen.
Dus eens kijken hoe goed hij zal worden beoordeeld.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 11:50 uur
Klein, klein kleutertje wat doe jij in mijn hof.. Jouw discussie-stijl hoort in ieder geval in de leeftijdscategorie thuis.
0
Jocharo-T
geplaatst: 9 juni 2012, 11:53 uur
musician schreef:
Jouw interpretatie van de regels kunnen mij de pot op.
Jouw interpretatie van de regels kunnen mij de pot op.
Behoorlijk kortzichtig.
Lekker boeiend wat een paar analisten ervan vinden. Probeer je eigen mening te vormen. Als je de spelregels erop naslaat dan is er maar één conclusie mogelijk, geen strafschop. Plain and simple. Er was totaal geen intentie om met de hand/arm de bal te spelen.
Spelregels:
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
- De beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
- De afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
- De positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;
- De bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer
etc.) wordt gezien als een overtreding;
- De bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.)
wordt gezien als een overtreding..
0
geplaatst: 9 juni 2012, 11:54 uur
FlyLo schreef:
Klein, klein kleutertje wat doe jij in mijn hof.. Jouw discussie-stijl hoort in ieder geval in de leeftijdscategorie thuis.
Ah, ik herinner het me...
Of all people moet JIJ dat zeggen..?

0
geplaatst: 9 juni 2012, 11:56 uur
FlyLo heeft hier gewoon gelijk. Klaar.
Hier zijn de spelregels: zoek maar op `deliberately´ en ´penalty kick´.
http://www.fifa.com/mm/document/affederation/generic/81/42/36/lawsofthegame_2010_11_e.pdf
Drogredenen erbij gaan halen (over of hij de finale gaat fluiten) zijn inderdaad een beetje kinderachtig.
Nu zijn de Tsjechen ook wel een elftal dat al jaren op hun retour is. Alle sterren zijn inmiddels verdwenen op Rosicky na, maar die is ook geen schim meer van de superspeler die hij een jaar of 6 terug was. Het valt me mee dat ze zich nog hebben weten te kwalificeren, twee jaar geleden waren ze er niet eens bij op het WK.
Ik ben wel benieuwd naar de wedstrijden van vanavond. Zakt Nederland door het ijs of weten ze toch nog te winnen? En maakt Duitsland de favorietenrol waar of blijken die Portugezen toch gevaarlijker dan verwacht?
Hier zijn de spelregels: zoek maar op `deliberately´ en ´penalty kick´.
http://www.fifa.com/mm/document/affederation/generic/81/42/36/lawsofthegame_2010_11_e.pdf
Drogredenen erbij gaan halen (over of hij de finale gaat fluiten) zijn inderdaad een beetje kinderachtig.
kaztor schreef:
Ze speelden nogal 'Hollands', althans hoe Holland twee jaar terug speelde: Steken waar nodig, rust in het spel op de juiste momenten. Niet vreemd eigenlijk met Advocaat in de dug-out, die let natuurlijk goed op. Goede conditie ook, duidelijk getraind met eventuele verlengingen in het achterhoofd.
Een genot om naar te kijken was het gister. Ze hadden de Tsjechen in hun zak, de gehele wedstrijd
.
. Nu zijn de Tsjechen ook wel een elftal dat al jaren op hun retour is. Alle sterren zijn inmiddels verdwenen op Rosicky na, maar die is ook geen schim meer van de superspeler die hij een jaar of 6 terug was. Het valt me mee dat ze zich nog hebben weten te kwalificeren, twee jaar geleden waren ze er niet eens bij op het WK.
Ik ben wel benieuwd naar de wedstrijden van vanavond. Zakt Nederland door het ijs of weten ze toch nog te winnen? En maakt Duitsland de favorietenrol waar of blijken die Portugezen toch gevaarlijker dan verwacht?
0
geplaatst: 9 juni 2012, 12:01 uur
Volgens mij zit Baros daar nog altijd hoor Herman.
En iedereen hier zo positief over Rusland, zo sterk vond ik ze nu ook weer niet hoor.
En iedereen hier zo positief over Rusland, zo sterk vond ik ze nu ook weer niet hoor.
0
geplaatst: 9 juni 2012, 12:04 uur
Het zou mij niks verbazen als Portugal gewoon gaat winnen van Duitsland, ik vind dat ze een erg sterke selectie hebben.
Rusland gisteren heel erg overtuigend, ik hoop dat die het ver gaan schoppen. Openingsduel helaas niet kunnen zien.
En nog even een diepe buiging voor Nadal.
Rusland gisteren heel erg overtuigend, ik hoop dat die het ver gaan schoppen. Openingsduel helaas niet kunnen zien.
En nog even een diepe buiging voor Nadal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.