Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2012, 23:11 uur
Zlatan is te goed voor z'n team. Paar briljante passjes, maar onkunde bij de ontvangers. Hm, waar hebben we dat meer gezien?
0
geplaatst: 11 juni 2012, 23:13 uur
Mjuman schreef:
Heel spannend en die gekke Ibra flikte het bijna weer - waarom hebben we hem niet genaturaliseerd toen ie bij Ajax speelde. Een goede spits hoort ook (een beetje) meedogenloos te zijn en dat is ie wel.
Heel spannend en die gekke Ibra flikte het bijna weer - waarom hebben we hem niet genaturaliseerd toen ie bij Ajax speelde. Een goede spits hoort ook (een beetje) meedogenloos te zijn en dat is ie wel.
Hij heeft al een drietal nationaliteiten denk ik?

0
Inderdaad jammer dat Zlatan bij Zweden speelt, al die mooie passjes worden om zeep geholpen door zijn teamgenoten.
0
Paap_Floyd schreef:
Maar 8 goals in de laatste 4 interlands waaronder een hattrick tegen aartsrivaal Brazilië...
Dat speelde met de (jonge) Olympische ploeg als ik me niet vergis. Toch wel een groot verschil.Maar 8 goals in de laatste 4 interlands waaronder een hattrick tegen aartsrivaal Brazilië...
0
geplaatst: 11 juni 2012, 23:22 uur
Over 2 jaar mag Messi weer laten zien dat hij het eigenlijk niet kan in een ander team dan Barcelona. Net zoals Van Persie, dus. 

0
geplaatst: 11 juni 2012, 23:40 uur
herman schreef:
Dit was toch wel het hoogtepunt van het EK tot nu toe wat mij betreft.
Dit was toch wel het hoogtepunt van het EK tot nu toe wat mij betreft.
Hier op Adenaurplatz had zich een hele bende Oekraïners verzameld. Die geven het begrip fanatisme een nieuwe dimensie. Erg leuk.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 00:12 uur
Gelukkig dat Oekraïne heeft gewonnen, toch een wat stijlvoller team dan Zweden. Ook niet verkeerd voor mijn pool overigens - eerste 100 punten! 
Ook gaaf om te zien dat Engeland toch wat klaar weet te spelen tegen Frankrijk.

Ook gaaf om te zien dat Engeland toch wat klaar weet te spelen tegen Frankrijk.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 00:38 uur
Dat had ik ook totaal niet aan zien komen. Engeland verraste en Frankrijk stelde me teleur. Benzema heeft hetzelfde probleem als RVP en Ronaldo. Ze spelen zeker niet onaardig - je kan zien waarom ze de sterspelers van het clubseizoen waren - maar zich onderscheiden wil nog niet echt lukken. Wat dat betreft straalt Ibrahimovic een stuk meer onoverwinnelijkheid (arrogantie?) uit en vertaalt dat zich in het uitblinken. De twee doelpunten van Shev zijn de hoogtepunten van het toernooi dusver. Ik gun het Polen en Oekraïne wel om een ronde verder te komen.
Over ons Oranje. Het eerste wat ik voor woensdag aan de opstelling zou doen is De Jong op Ozil zetten. Ik zou niet weten welke andere Ollander daar geschikt voor is. Gezien de vermoedelijke opstelling van Duitsland zou dat voldoende zijn wat betreft verdedigende middenvelders. Stap 2 is Huntelaar en Van Persie samen in de spits en dan hou je nog drie aanvallende middenvelders of vleugelspelers over. Robben - Sneijder (zou ik altijd in het centrum zetten) - Afellay lijkt dan het meest voor de hand liggend, want VdV is mentaal misschien niet helemaal scherp. Dan kan je nog altijd Narsingh of VdV in laten vallen als Robben of Afellay teleurstellen. De as van het veld (De Jong, Sneijder, RVP en Huntelaar) lijken me zekerheidjes gezien hun vorm. Verdedigend lijkt me het duidelijk, al zou je Boula nog op de plek van VdW kunnen zetten.
Maar ja, dit had al zo'n twee maanden geleden moeten worden bedacht door Bert. Als je naar het spelersmateriaal kijkt is zo'n soort opstelling heel logisch, helaas is het systeem (en Van Bommel) heilig.
EDIT: Een andere mogelijkheid is 4-4-2 met een ruit op het middenveld. De Jong met de punt naar achteren. Van der Vaart met de punt naar voren. Sneijder iets op links en Afellay/Robben/vBommel op rechts. Maar dan zullen de backs meer moeten opkomen en is er minder ruimte voor tactisch ingrijpen tijdens de wedstrijd.
Over ons Oranje. Het eerste wat ik voor woensdag aan de opstelling zou doen is De Jong op Ozil zetten. Ik zou niet weten welke andere Ollander daar geschikt voor is. Gezien de vermoedelijke opstelling van Duitsland zou dat voldoende zijn wat betreft verdedigende middenvelders. Stap 2 is Huntelaar en Van Persie samen in de spits en dan hou je nog drie aanvallende middenvelders of vleugelspelers over. Robben - Sneijder (zou ik altijd in het centrum zetten) - Afellay lijkt dan het meest voor de hand liggend, want VdV is mentaal misschien niet helemaal scherp. Dan kan je nog altijd Narsingh of VdV in laten vallen als Robben of Afellay teleurstellen. De as van het veld (De Jong, Sneijder, RVP en Huntelaar) lijken me zekerheidjes gezien hun vorm. Verdedigend lijkt me het duidelijk, al zou je Boula nog op de plek van VdW kunnen zetten.
Maar ja, dit had al zo'n twee maanden geleden moeten worden bedacht door Bert. Als je naar het spelersmateriaal kijkt is zo'n soort opstelling heel logisch, helaas is het systeem (en Van Bommel) heilig.
EDIT: Een andere mogelijkheid is 4-4-2 met een ruit op het middenveld. De Jong met de punt naar achteren. Van der Vaart met de punt naar voren. Sneijder iets op links en Afellay/Robben/vBommel op rechts. Maar dan zullen de backs meer moeten opkomen en is er minder ruimte voor tactisch ingrijpen tijdens de wedstrijd.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 00:58 uur
Voetbalzone - Emanuelson: 'Hij komt op mij niet meer geloofwaardig over'
Moet ik Urby wel gelijk geven.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 02:14 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ja, ik ken niemand die dat niet doet.
Ja, ik ken niemand die dat niet doet.

Deren Bliksem schreef:
[Voetbalzone - Emanuelson: 'Hij komt op mij niet meer geloofwaardig over'
[Voetbalzone - Emanuelson: 'Hij komt op mij niet meer geloofwaardig over'
Heeft hij ook helemaal gelijk in ja. Wat er ook gebeurt tegen Duitsland; Van Marwijk heeft z'n langste tijd gehad.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 02:16 uur
Pijnlijk bommetje dit. Ik had al geluiden opgevangen dat Urby de laatste tijd steeds meer tot LB werd gekneed in Milaan, maar ik volg het Italiaans voetbal te weinig om daar zeker van te zijn. Deze reactie van Emanuelson bevestigt dat dus. Het begint langzamerhand wel erg pijnlijk te worden voor Van Marwijk.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juni 2012, 06:59 uur
Weet niet welke wedstrijd jij hebt zitten kijken, maar Frankrijk - Engeland was niet saai en slaapverwekkend. Zeer vermakelijke wedstrijd, waarbij ik mij geen moment verveeld heb. Het niveau was niet echt hoog, maar dat is ook niet altijd nodig om een leuke wedstrijd te zien. Ik heb in ieder geval geen saai schaakspel gezien. Het was echt een wedstrijd waarin beide ploegen probeerden te winnen.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 07:42 uur
Teunnis schreef:
Wat dat betreft straalt Ibrahimovic een stuk meer onoverwinnelijkheid (arrogantie?) uit en vertaalt dat zich in het uitblinken.
Wat dat betreft straalt Ibrahimovic een stuk meer onoverwinnelijkheid (arrogantie?) uit en vertaalt dat zich in het uitblinken.
Behalve dan dat hij toch een behoorlijk gat liet vallen door Shevchenko volledig te laten lopen bij dat tweede doelpunt.
Deren Bliksem schreef:
Dat Urby kritiek geeft is tot daar aan toe, maar de keuze voor Willems, en dus ook niet Emanuelson's uitverkiezing, kan daar niet onder vallen. Voorlopig bezet hij een plek, linksback, waar tenminste nog een voldoende voor het spel kan worden gegeven.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juni 2012, 07:50 uur
musician schreef:
Dat Urby kritiek geeft is tot daar aan toe, maar de keuze voor Willems, en dus ook niet Emanuelson's uitverkiezing, kan daar niet onder vallen. Voorlopig bezet hij een plek, linksback, waar tenminste nog een voldoende voor het spel kan worden gegeven.
Urby doelt denk ik ook meer op de uitverkiezing van Stijn Schaars. Tegen Urby wordt gezegd dat hij niet meegaat omdat hij bijna nooit linksback speelt. Dat klopt dus niet, omdat hij al anderhalf jaar lang meerdere malen op die positie is neergezet en daar ook bewust op getraint wordt. Vervolgens neemt Bert wel Stijn Schaars mee voor de linksback positie. Een speler die helemaal nooit, op één wedstrijd na, op die positie heeft gespeeld. Ik roep het al maanden, maar na dit EK, ook al winnen we hem, moeten we gewoon afscheid nemen van deze verschrikkelijke coach.Dat Urby kritiek geeft is tot daar aan toe, maar de keuze voor Willems, en dus ook niet Emanuelson's uitverkiezing, kan daar niet onder vallen. Voorlopig bezet hij een plek, linksback, waar tenminste nog een voldoende voor het spel kan worden gegeven.
Ps. Urby op linksback zou ook niet mijn voorkeur genieten. Willems doet het na behoren.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 08:09 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Weet niet welke wedstrijd jij hebt zitten kijken, maar Frankrijk - Engeland was niet saai en slaapverwekkend. Zeer vermakelijke wedstrijd, waarbij ik mij geen moment verveeld heb. Het niveau was niet echt hoog, maar dat is ook niet altijd nodig om een leuke wedstrijd te zien. Ik heb in ieder geval geen saai schaakspel gezien. Het was echt een wedstrijd waarin beide ploegen probeerden te winnen. Dit kan je toch niet menen? Beide ploegen probeerden vooral niet te verliezen. Vooral de 2de helft was dit zo. Allebei met 10 achter de bal, laag tempo, geen acties te zien... Nee veruit de slechtste match van het toernooi, geen twijfel over.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juni 2012, 08:13 uur
Nee, ben ik echt niet met je eens. Zelfs Gijp, die ten pas en ten onpas elke wedstrijd loopt af te zeiken, had een leuke wedstrijd gezien. Ben dus gelukkig niet de enige die er zo over denkt. Ik heb geen wedstrijd gezien waarbij de ploegen vooral niet probeerden te verliezen. Voetbal was inderdaad niet hoogstaand, maar het was absoluut geen saaie slaapverwekkende match.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 08:22 uur
Mja belgische pers is vrij anoniem:
Sporza:De topper in groep D heeft geen winnaar gekregen. Frankrijk en Engeland hielden het in een redelijk saai duel op 1-1.
HLN: Frankrijk en Engeland delen punten na saaie pot voetbal
De Morgen: (identiek) Frankrijk en Engeland delen punten na saaie pot voetbal
Nieuwsblad: De topper tussen twee voetbalgrootheden draaide uit op een saai spektakel
En verder in de commentaren waren Gert Verheyen, Wesley Sonck en Peter Vandenbempt het unaniem eens: slechtste wedstrijd van het wk.
Iedereen zijn mening natuurlijk, ik weet alleen dat dit de eerste wedstrijd is die ik na 10 mins in de 2de helft heb afgezet, omdat het toen al 100% duidelijk was dat ze beide tevreden waren met 1-1. Gelukkig is dit ook bewezen geweest met nog 0 kansen daarna.
Sporza:De topper in groep D heeft geen winnaar gekregen. Frankrijk en Engeland hielden het in een redelijk saai duel op 1-1.
HLN: Frankrijk en Engeland delen punten na saaie pot voetbal
De Morgen: (identiek) Frankrijk en Engeland delen punten na saaie pot voetbal
Nieuwsblad: De topper tussen twee voetbalgrootheden draaide uit op een saai spektakel
En verder in de commentaren waren Gert Verheyen, Wesley Sonck en Peter Vandenbempt het unaniem eens: slechtste wedstrijd van het wk.
Iedereen zijn mening natuurlijk, ik weet alleen dat dit de eerste wedstrijd is die ik na 10 mins in de 2de helft heb afgezet, omdat het toen al 100% duidelijk was dat ze beide tevreden waren met 1-1. Gelukkig is dit ook bewezen geweest met nog 0 kansen daarna.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 08:25 uur
Frankrijk - Engeland was inderdaad om in slaap van te vallen, net zoals die franse supporter dus deed tijdens de match.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juni 2012, 08:27 uur
Technisch gezien was het wellicht de slechste wedstrijd van het EK, maar de amusementswaarde lag in mijn ogen wel wat hoger. Frankrijk was wat aan het aftasten en England speelde echt met meer passie dan ik vooraf had verwacht. Hebben toch wat tikjes gehad de afgelopen weken. Ik zeg ook niet dat het de leukste wedstrijd van het EK was. Integendeel, heb veel leukere en betere wedstrijden gezien, maar deel de mening niet dat het saai en slaapverwekkend was gisteren.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 10:30 uur
Jocharo-T schreef:
Urby doelt denk ik ook meer op de uitverkiezing van Stijn Schaars. Tegen Urby wordt gezegd dat hij niet meegaat omdat hij bijna nooit linksback speelt. Dat klopt dus niet, omdat hij al anderhalf jaar lang meerdere malen op die positie is neergezet en daar ook bewust op getraint wordt. Vervolgens neemt Bert wel Stijn Schaars mee voor de linksback positie. Een speler die helemaal nooit, op één wedstrijd na, op die positie heeft gespeeld.
Urby doelt denk ik ook meer op de uitverkiezing van Stijn Schaars. Tegen Urby wordt gezegd dat hij niet meegaat omdat hij bijna nooit linksback speelt. Dat klopt dus niet, omdat hij al anderhalf jaar lang meerdere malen op die positie is neergezet en daar ook bewust op getraint wordt. Vervolgens neemt Bert wel Stijn Schaars mee voor de linksback positie. Een speler die helemaal nooit, op één wedstrijd na, op die positie heeft gespeeld.
Precies, dat is het. Dit zijn gewoon feiten, geen meningen. Bert is in de war. Willems doet het hartstikke goed en is ook een betere keus voor LB dan Urby.
Maar Schaars verkiezen boven Urby is belachelijk. Schaars die in de voorbereiding ook nog maar eens het ongelijk heeft bewezen door in de wedstrijd waar hij zich mocht bewijzen welgeteld één keer opkwam naar voren.
Samen met het nooit wisselen van Bommel en het niet opstellen van de Bundesliga-topscorer ondanks meerdere falen van zijn concurrent, is dit weer een gigantische openbare flater.
Nee, ik heb het nu ook wel helemaal gehad met hem.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 10:38 uur
Jammer van Urby, hij is precies het type back dat het Nederlands elftal nodig heeft. Als je met twee verdedigende middenvelders speelt moet je het ook hebben van opkomende backs en dat is hem wel toevertrouwd. Wat mij betreft zou hij gewoon in de basis staan. Blijkbaar heeft Van Marwijk hem helemaal niet gevolgd in Italië, dat is toch wel erg slordig.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juni 2012, 10:55 uur
Daarnaast heeft hij ook nog tegen Huntelaar gezegd dat hij een eerlijke kans zou krijgen in de kwalificatie en de voorbereiding. Huntelaar is topscorer geworden van Duitsland en de EK-Kwalificatie en Bert kiest weer voor van Persie die bij het Nederlands Elftal echt helemaal niets laat zien. Dat is gewoon het zoet houden geweest van Klaas Jan. Van Bommel die nooit en te nimmer gewisseld zal worden. Star vast houden aan één systeem en zelfs niet in oefenwedstrijden iets nieuws proberen. Op papier de beste bondscoach ooit, maar ik vier feest als deze man bondscoach af is.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 11:32 uur
trebremmit schreef:
Inderdaad jammer dat Zlatan bij Zweden speelt, al die mooie passjes worden om zeep geholpen door zijn teamgenoten.
Het is wel in te schatten dat de helaas door "niet fit" afgevallen Guidetti node werd gemist.....
Anders was het scoringsverloop in het voordeel van Zweden geëindigd. Ik had hem graag op het EK gezien, Johan Elmander was ook geblesseerd, aan zijn voet, maar die werd dan weer wel uitgenodigd.Maar alleen op de bank was Guidetti al zijn geld waard geweest. Het thuislaten blijkt m.i. een enorme blunder van de Zweedse coach.
Guidetti scoort wel, hier in een oefenwedstrijd tegen.... Kroatië. Zweden wint met 3 -1
0
geplaatst: 12 juni 2012, 11:41 uur
herman schreef:
Jammer van Urby, hij is precies het type back dat het Nederlands elftal nodig heeft. Als je met twee verdedigende middenvelders speelt moet je het ook hebben van opkomende backs en dat is hem wel toevertrouwd. Wat mij betreft zou hij gewoon in de basis staan. Blijkbaar heeft Van Marwijk hem helemaal niet gevolgd in Italië, dat is toch wel erg slordig.
Ik mag wel hopen dat de keuzes voor de selectie (Bouma wel, Urby niet) en de opstelling (van Bommel onomstreden en de Jong wisselen) niets te maken hebben met de PSV invloed in de staf (nu Frank de Boer daar weg is)...ik zou er bijna wat van gaan denken maar ik ga er maar van uit dat Bert daar toch te integer voor is.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juni 2012, 12:13 uur
El Ninjo schreef:
Ik mag wel hopen dat de keuzes voor de selectie (Bouma wel, Urby niet) en de opstelling (van Bommel onomstreden en de Jong wisselen) niets te maken hebben met de PSV invloed in de staf..
Het zou mij niets verbazen als Cocu tegen Bouma gezegd heeft dat hij er persoonlijk voor zou zorgen dat hij nog voor de laatste keer mee kan naar een toernooi. Waarop Bouma vroeg: Meen je dat nou? Cocu: Ja, dat meen ik in alle Ernst (Faber).Ik mag wel hopen dat de keuzes voor de selectie (Bouma wel, Urby niet) en de opstelling (van Bommel onomstreden en de Jong wisselen) niets te maken hebben met de PSV invloed in de staf..
0
geplaatst: 12 juni 2012, 12:16 uur
El Ninjo schreef:
Ik mag wel hopen dat de keuzes voor de selectie (Bouma wel, Urby niet) en de opstelling (van Bommel onomstreden en de Jong wisselen) niets te maken hebben met de PSV invloed in de staf (nu Frank de Boer daar weg is)...ik zou er bijna wat van gaan denken maar ik ga er maar van uit dat Bert daar toch te integer voor is.
Laten we het hopen. Ik heb al jaren het gevoel dat er juist uitsluitend richting Amsterdam werd/wordt gekeken, of het nu om actieve of ex-actieve Ajaxieden gaat. Daar zijn er dan ook nog steeds genoeg van terug te vinden in het Nederlands elftal.
Ik sprak ook een landgenoot die voor Denemarken was in plaats van het Nederlands elftal omdat daar ook zoveel Ajaxieden in zaten. Je zou mogen hopen dat de samenstelling van het Nederlands Elftal grensoverschrijdend zou zijn. Maar ik ben bang dat het denken in kampjes niet losgelaten wordt. Dat maakt elke kritiek op Van Marwijk vaak verdacht.
Ik ben benieuwd wat er zou zijn gezegd als niet Van Marwijk maar Frank de Boer bondscoach zou zijn geweest en dezelfde spelers zou hebben geselecteerd.
0
geplaatst: 12 juni 2012, 12:19 uur
Jocharo-T schreef:
Als er één club altijd alle macht heeft gehad in het Nederlands elftal is het Ajax wel, dus al dat Calimero-gedoe rondom bepaalde keuzes is echt lachwekkend en vooral hypocriet.(quote)
Het zou mij niets verbazen als Cocu tegen Bouma gezegd heeft dat hij er persoonlijk voor zou zorgen dat hij nog voor de laatste keer mee kan naar een toernooi. Waarop Bouma vroeg: Meen je dat nou? Cocu: Ja, dat meen ik in alle Ernst (Faber). Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.