Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:03 uur
Van der Wiel nooit meer opstellen lijkt me. Dat leek echt helemaal nergens op.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:05 uur
Willems was imo ook ondermaats, hoeveel slechte passes dat die niet verstuurd heeft, waaronder de aanzet tot het eerste doelpunt. Die jongen moet toch nog serieus wat boterhammetjes eten voor hij dat niveau zal aankunnen.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:08 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik vond Narsingh een waardeloos EK spelen.
Ik vond Narsingh een waardeloos EK spelen.
Onzin, hij was foutloos.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:11 uur
dix schreef:
Nou, van de drie nederlagen was deze laatste nog het beste te pruimen.
Nou, van de drie nederlagen was deze laatste nog het beste te pruimen.
Hmm ben ik het niet mee eens. Misschien gevoelsmatig omdat niemand er echt meer in geloofde. Maar ik vond deze nederlaag echt pijnlijk. Alles wat Portugal deed zag er enorm dreigend uit en het middenveld werd gewoon overlopen door Moutinho en Meireles. Aanvallend ook echt geen vuist gemaakt op het eerste kwartier na. Van der Wiel ('ik ben de eredivisie ontgroeid'
) en Willems echt dramatisch. Bovendien zijn we echt pijnlijk onfit en tactisch ook zwak. Ik snap niet dat ze na die 1-0 niet wat meer vanuit organisatie gingen voetballen. Ze bleven echter een soort paniekerig aanvallend spelen, waardoor de ruimtes op het middenveld veel te groot werden.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:14 uur
Geen gemis voor de kwartfinales als je het mij vraagt! Zelden zo een slechte verdediging gezien die zoveel ruimte prijsgeeft. buiten wat individuele flitsen van Van der Vaart en vorige wedstrijd Van Persie kan je de aanvallende impulsen op 1 hand tellen. Tegen Denemarken hebben ze ook enorm veel kansen verprutst maar als je met Robben, Affelay, Van Persie, Huntelaar en Vander Vaart (komaan al die topspitsen
) nog niet 1 goal kan maken vind ik dat je eigenlijk niet veel te zoeken hebt op dit EK! als je dan Portugal de ene na de andere kans ziet creeëren( Nani, Perreira en Ronaldo) kijk ik uit naar die hun kwartfinale! Ik ben Belg. Het spijt me als ik tegen Nederlandse schenen trap...
) nog niet 1 goal kan maken vind ik dat je eigenlijk niet veel te zoeken hebt op dit EK! als je dan Portugal de ene na de andere kans ziet creeëren( Nani, Perreira en Ronaldo) kijk ik uit naar die hun kwartfinale! Ik ben Belg. Het spijt me als ik tegen Nederlandse schenen trap...
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:19 uur
Mwja ben het (helaas) met je eens... Als je zo slecht speelt hoor je ook niet op een EK.. Leek helemaal nergens op dit..
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:35 uur
Joren999 schreef:
Van der Wiel nooit meer opstellen lijkt me. Dat leek echt helemaal nergens op.
Dat klopt zeker, maar toch wil ik nog even één ding noemen (want ik weet zeker dat de anti-vd Wiel stemming groot zal zijn). Aanvallend heeft hij eindelijk weer eens een goede wedstrijd gespeeld. Dit is zoals hij moet spelen. Alleen jammer dat het verdedigend niet zo sterk was vandaag. Hij heeft ook zeker goede momenten gehad vandaag (regelmatig had Ronaldo niets in te brengen) en daar hou ik me als Ajax-fan toch wel aan vast. Zeker aangezien ik hoop dat hij zich voor het nieuwe seizoen weer volledig kan oprichten. Van der Wiel nooit meer opstellen lijkt me. Dat leek echt helemaal nergens op.

En verdomme, na die 1-0 zou het allemaal wel goed komen.

P.S. En wie zeiden er allemaal dat Vd Vaart misschien wel eens over zijn hoogtepunt heen was? Neen, op de 10-positie hoort hij te staan! Met wat meer zelfvertrouwen is hij gewoon weer ouderwets goed.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:44 uur
Laten we hopen (als Ajacieden) dat v.d. Wiel een fijne club in het buitenland vindt (dat lijkt mij helaas sterk) en dat van Rhijn veel wedstrijden gaat maken de komende seizoenen.
Maar goed, wie gaan we nu aanmoedigen? Ik heb zelf een voorkeur voor Italië vanwege Balotelli.
Maar goed, wie gaan we nu aanmoedigen? Ik heb zelf een voorkeur voor Italië vanwege Balotelli.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:44 uur
Tja, iedereen moet op de tien staan volgens jullie, en volgens de betrokken spelers ook.
Het probleem in mijn ogen zat nog steeds in de manier waarop de verdediging en de aanval speelden. De aanvallers wilden hoog blijven spelen en daar druk zetten, de verdediging bleef verder inzakken (ook al begonnen ze wel hoog). Op het middenveld konden ze daardoor iedere match blijven zwemmen.. Is het een kwestie van ego's (aanvallers willen niet zweten?) of een kwestie van tactiek/kwaliteit (verdediging wordt niet goed geleid?)?
Het probleem in mijn ogen zat nog steeds in de manier waarop de verdediging en de aanval speelden. De aanvallers wilden hoog blijven spelen en daar druk zetten, de verdediging bleef verder inzakken (ook al begonnen ze wel hoog). Op het middenveld konden ze daardoor iedere match blijven zwemmen.. Is het een kwestie van ego's (aanvallers willen niet zweten?) of een kwestie van tactiek/kwaliteit (verdediging wordt niet goed geleid?)?
0
geplaatst: 17 juni 2012, 23:52 uur
FlyLo schreef:
Tja, iedereen moet op de tien staan volgens jullie, en volgens de betrokken spelers ook.
Volgens mij leg je hiermee precies de vinger op de zere plek. Ik denk dat het antwoord op je laatste vraag een combinatie van beide is. De aanvallers lijken niet bereid om een extra meter te maken als dit nodig is en de verdediging zijn tactisch zwak en gewoon te onzeker om vooruit te verdedigen. Ik vond van de grote spelers eigenlijk Sneijder de enige die iets van karakter heeft getoond dit toernooi.
Ik ga net als R&P Italië supporteren, want spelen leuk tot nu toe en ik heb ook een zwak voor Balotelli.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 00:19 uur
Tja weer waardeloos en geen vechtersmentaliteit,als het dan voetballend niet lukt dan de beuk er maar in maar zelfs dat gebeurde niet.
Dat interview met Van der Wiel bij VI Oranje was wel tekenend voor het hele optreden van Oranje op het EK.
Oja
Ronaldo
Vreselijk hoe ze bij de NOS hem belachelijk aan het maken waren.
Dat interview met Van der Wiel bij VI Oranje was wel tekenend voor het hele optreden van Oranje op het EK.
Oja
Ronaldo

Vreselijk hoe ze bij de NOS hem belachelijk aan het maken waren.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 00:55 uur
Bij de NOS mogen ze Van Gelder ook wel eens doorselecteren. Bij de samenvatting schreef hij de loopactie bij de goal toe aan Van Persie, terwijl Huntelaar het gat trok en even later had hij het twee keer over Van der Sar ipv Stekelenburg. 
Verder zwaar klote dit. Van mij mogen Van Bommel, Mathijsen en Robben bedankt worden voor bewezen diensten. Nu maar hopen dat van de verdedigers Viergever, Nuytinck, De Vrij, Gouweleeuw, Donk of Douglas er een paar van internationale klasse kunnen worden.

Verder zwaar klote dit. Van mij mogen Van Bommel, Mathijsen en Robben bedankt worden voor bewezen diensten. Nu maar hopen dat van de verdedigers Viergever, Nuytinck, De Vrij, Gouweleeuw, Donk of Douglas er een paar van internationale klasse kunnen worden.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 01:01 uur
Als Robben een goed seizoen draait bij Bayern mag ie van mij wel weer meedoen.
Volgens mij zijn er wel een aantal dingen gebeurd als ik de interviews zo hoor, ruzies enz.
Zal binnenkort wel naar buiten komen, Sneijder had het ook al over een lek.
Volgens mij zijn er wel een aantal dingen gebeurd als ik de interviews zo hoor, ruzies enz.
Zal binnenkort wel naar buiten komen, Sneijder had het ook al over een lek.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 01:02 uur
Ik ga dit oranje Jupiler shirt de rest van het EK fijn dragen. Alles om mijn gefrusteerde Medelanders na uitschakeling nog verder op de kast te krijgen 

0
geplaatst: 18 juni 2012, 01:38 uur
Tsja, het leedvermaak van onze Vlaamse vrieden is wel een beetje zuur, verder moet de objectieve kijker toegeven dat de beste ploegen van de poule zijn doorgegaan.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 01:42 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Nederland gaat slecht. Tijd om in de rust de lipgloss goed te zetten.
Nederland gaat slecht. Tijd om in de rust de lipgloss goed te zetten.

Rhythm & Poetry schreef:
Laten we hopen (als Ajacieden) dat v.d. Wiel een fijne club in het buitenland vindt (dat lijkt mij helaas sterk) en dat van Rhijn veel wedstrijden gaat maken de komende seizoenen.
Eens. Sinds het vorige WK was Duitsland mijn favoriet, maar die hebben het nog niet echt laten zien. Italië heeft de spelers mee (een aantal Italiaanse beren achterin, een herboren stilist in het midden en twee mafkezen in de spits) en ook de tactiek en speelwijze bevallen me wel. Nu hopen dat Kroatië en Spanje er geen 2-2 van maken.
Ward schreef:
Ik vond van de grote spelers eigenlijk Sneijder de enige die iets van karakter heeft getoond dit toernooi.
Ik vond van de grote spelers eigenlijk Sneijder de enige die iets van karakter heeft getoond dit toernooi.
Ik vond Van der Vaart vandaag ook met karakter (en goed) spelen. Ik snap niet waarom hij niet elke wedstrijd in de basis stond (en dan niet als verdedigende middenvelder), hij is op dit moment wellicht op het hoogtepunt van zijn carrière en over twee jaar vrees ik dat hij te oud is. Nigel de Jong vond ik dit toernooi eigenlijk ook niet zo slecht, hij kon alleen niet zo veel met zo'n groot gat op het middenveld.
Van der Wiel en Willems waren trouwens om te huilen (respectievelijk verdedigend en opbouwend).
0
geplaatst: 18 juni 2012, 04:34 uur
Auw auw. en dan keer 50.
Oranje heeft 3 x de eerste 20 minuten aardig tot goed gespeeld, omdat de tegenstander ons liet komen. Dan komt de tegentreffer... en het is over.
Oranje heeft 3 x de eerste 20 minuten aardig tot goed gespeeld, omdat de tegenstander ons liet komen. Dan komt de tegentreffer... en het is over.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 07:47 uur
Je ziet nu waarom Van Marwijk Huntelaar niet eerder inschakelde: met dit spelsysteem komt hij gewoon niet aan de bal. Tenzij hij hem komt ophalen maar dan is het doel weer te ver weg.
Van Marwijk heeft teveel vertrouwd op een opleving van "dragende" spelers voor het elftal die al geruime tijd uit vorm zijn en niet in staat het tij te keren.
Als je vanaf het begin één op één gaat spelen, rendeert dat alleen als er constant dreiging op de helft van de tegenstander kan zijn, uiteindelijk met doelpunten en al.
En als de pijp leeg is na 20 minuten (om verder onbegrijpelijke redenen) moet je je terug laten zakken en niet de verdediging laten bungelen, wat nu gebeurd is. Dan had je een 1 - 0 voorsprong gehad en had je kunnen gokken op een counter.
In september is de eerste wedstrijd met betrekking tot de voorrondes voor het WK. Ik zou maar gelijk met de voorbereidingen beginnen: een man of zes komen er al gauw voor vervanging in aanmerking en de nieuwe rekruten moeten snel ingespeeld raken met elkaar.
Ben benieuwd of Van Marwijk die uitdaging aankan...
Van Marwijk heeft teveel vertrouwd op een opleving van "dragende" spelers voor het elftal die al geruime tijd uit vorm zijn en niet in staat het tij te keren.
Als je vanaf het begin één op één gaat spelen, rendeert dat alleen als er constant dreiging op de helft van de tegenstander kan zijn, uiteindelijk met doelpunten en al.
En als de pijp leeg is na 20 minuten (om verder onbegrijpelijke redenen) moet je je terug laten zakken en niet de verdediging laten bungelen, wat nu gebeurd is. Dan had je een 1 - 0 voorsprong gehad en had je kunnen gokken op een counter.
In september is de eerste wedstrijd met betrekking tot de voorrondes voor het WK. Ik zou maar gelijk met de voorbereidingen beginnen: een man of zes komen er al gauw voor vervanging in aanmerking en de nieuwe rekruten moeten snel ingespeeld raken met elkaar.
Ben benieuwd of Van Marwijk die uitdaging aankan...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 08:57 uur
Veel meer zat hier niet in naar mijn mening. Vette pech tegen Denemarken en verdiend verloren van Portugal en Duitsland. We komen fysiek vooral te kort en wat dat en mij betreft had Van Bommel gewoon moeten beginnen tegen Portugal. Zo veel zal het allemaal niet uitmaken en we moeten niet in de veronderstelling zijn dat we een topteam hebben doordat we met een zeer vergelijkbaar elftal op het WK krappe overwinningen boekten tegen o.a. Slowakije en Uruguay.
Portugal en Duitsland zouden beide het goud kunnen pakken, ik denk dat de halve finales gecompleteerd gaan worden met Frankrijk en Spanje.
Ik dacht trouwens dat ik hier laatst begreep dat Nederland aan 3-2 genoeg had, stond de commentator niet een beetje voor gek toen hij stelde dat bij de 2-1 voor Portugal het over en uit was?
Portugal en Duitsland zouden beide het goud kunnen pakken, ik denk dat de halve finales gecompleteerd gaan worden met Frankrijk en Spanje.
Ik dacht trouwens dat ik hier laatst begreep dat Nederland aan 3-2 genoeg had, stond de commentator niet een beetje voor gek toen hij stelde dat bij de 2-1 voor Portugal het over en uit was?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 09:22 uur
Oranje = exit, Forza Italia 
Ik kon er eigenlijk niet eens heel treurig om zijn gisteren. Als je drie keer verliest dan ben je gewoon niet goed genoeg. Grote bezem door de selectie halen iig.
En half Nederland die om Huntelaar schreeuwde:

Ik kon er eigenlijk niet eens heel treurig om zijn gisteren. Als je drie keer verliest dan ben je gewoon niet goed genoeg. Grote bezem door de selectie halen iig.

0
geplaatst: 18 juni 2012, 09:32 uur
jasper1991 schreef:
Nee dat klopt niet. Bij 3-2 Had Portugal een onderling doelsaldo gehad van 5-5 tov 3-3 voor Nederland. Sowieso geloofde niemand erin dat Nederland überhaupt nog 2x kon scoren... Dit was het slechtste Nederlands elftal dat ik in de krappe 20 jaar dat ik voetbal kijk heb gezien...
Van mij mag Duitsland het EK winnen, of anders Frankrijk. Iedereen behalve Spanje of Portugal iig...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 09:44 uur
Titmeister schreef:
Nee dat klopt niet. Bij 3-2 Had Portugal een onderling doelsaldo gehad van 5-5 tov 3-3 voor Nederland. Sowieso geloofde niemand erin dat Nederland überhaupt nog 2x kon scoren... Dit was het slechtste Nederlands elftal dat ik in de krappe 20 jaar dat ik voetbal kijk heb gezien...
Van mij mag Duitsland het EK winnen, of anders Frankrijk. Iedereen behalve Spanje of Portugal iig...
Spanje omdat ze de laatste eindtoernooien hebben gewonnen en Portugal vanwege hun viesheid? Ik hoop zelf ook op een wederopstanding van Frankrijk en het zou gaaf zijn als Engeland nog wat kan laten zien.(quote)
0
geplaatst: 18 juni 2012, 09:45 uur
Joy4ever schreef:
Oranje = exit, Forza Italia
Klopt, we schoten gewoon te kort. Mijn god, die man moet ongeveer de slechtste wedstrijd van zijn leven hebben gespeeld.Oranje = exit, Forza Italia

Ik denk dat Van Marwijk moeilijk verder kan gaan. Er moet echt een frisse wind gaan waaien bij Oranje. In ieder geval moet Van Bommel stoppen en ik zou wat nieuwe rechtsbacks willen zien. Ook in de centrale verdediging - m.n. Heitinga want Mathijsen is linkspoot - zou ik wat experimenteren.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 09:55 uur
Joy4ever schreef:
Inderdaad hoog tijd om door te selecteren en met de opbouw van een nieuw elftal te starten. Alhoewel ik verdedigend helaas weinig talent zie dat nu al rijp genoeg is om de plaats van de huidige spelers in te nemen...de talenten die er nu zijn hebben nog wel 1 of 2 jaartjes nodig denk ik en ik weet niet of het zo verstandig zal zijn om die nu al in de kwalificatie wedstrijden voor de leeuwen te gooien.
Maar als we (verdedigend) zo blivjen spelen gaat het nog lastig worden om thuis geen valse start te maken tegen Turkije in de WK kwalificatie.
En Huntelaar was inderdaad bedroevend, kwam niet in het spel voor en de ballen / kaatsen die hij kreeg verspeelde hij (in mijn beleving althans) ook bijna allemaal.
Morgen trouwens de rondvaart in Amsterdam....dit keer in een onderzeeër

0
geplaatst: 18 juni 2012, 10:11 uur
chevy93 schreef:
.
Je gaat het écht voor van der Wiel opnemen? Ten eerste is van der Wiel een verdediger, en die moeten kunnen verdedigen. Dat kan van der Wiel op dit niveau niet; alom pupillenfouten en Cristiano Ronaldo hoefde niet eens echt goed te spelen om met gemak te scoren en kansen te creëren. Ten tweede: opkomen is niet hetzelfde als aanvallend iets toevoegen; hij mocht van Portugal ook steeds, terecht, opkomen en bracht dan ook amper iets in dit opzicht.(quote)
Dat klopt zeker, maar toch wil ik nog even één ding noemen (want ik weet zeker dat de anti-vd Wiel stemming groot zal zijn). Aanvallend heeft hij eindelijk weer eens een goede wedstrijd gespeeld. Dit is zoals hij moet spelen. Alleen jammer dat het verdedigend niet zo sterk was vandaag. Hij heeft ook zeker goede momenten gehad vandaag (regelmatig had Ronaldo niets in te brengen) en daar hou ik me als Ajax-fan toch wel aan vast. Zeker aangezien ik hoop dat hij zich voor het nieuwe seizoen weer volledig kan oprichten.
. Maar goed, dat (o.a.) van der Wiel heeft gefaald weten we nu allemaal wel; raar dat ik niemand over Vlaar heb gehoord, want om hem boven Heitinga te verkiezen (zelfs een Heitinga in matige/slechte vorm) was echt een belediging voor Oranje.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 10:15 uur
Ik heb Vlaar anders nauwelijks op een foutje kunnen betrappen, in tegenstelling tot Van der Wiel en Willems.
Dat is ook de reden dat je er niemand over hoort, Vlaar heeft naar behoren gefunctioneerd.
Dat is ook de reden dat je er niemand over hoort, Vlaar heeft naar behoren gefunctioneerd.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 10:19 uur
Oh, in dat geval was van der Wiel de beste man van het veld en was de 1-1 door Ronaldo niet Vlaar's fout.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.