Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2012, 10:21 uur
Vlaar was wel niet de enige schuldige daar (het was makkelijker om de pas te voorkomen dan iemand als Ronaldo af te stoppen). Maar hij was inderdaad niet bepaald secuur doorheen de hele wedstrijd.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 10:23 uur
Hij zou moeten trainen op aanvallend te koppen. Het is een grote vent, maar ook tegen Denemarken schampte hij slechts de bal toen hij helemaal vrij stond. Verdedigend was hij bij de 1-1 niet geweldig, maar voor de rest deed hij het wel degelijk. Hij had natuurlijk hansworst aan zijn rechterhand...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:15 uur
Tja dat Huntelaar niet in het stuk voorkwam kun je hem moeilijk kwalijk nemen, geen enkele bruikbare bal gehad. Die hoge ballen van achter kan ie helemaal niks mee.
Als je dan met een spits speelt en dat geldt ook voor Van Persie, dan moet je met voorzetten komen.
Als je dan met een spits speelt en dat geldt ook voor Van Persie, dan moet je met voorzetten komen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:24 uur
trebremmit schreef:
Tja dat Huntelaar niet in het stuk voorkwam kun je hem moeilijk kwalijk nemen, geen enkele bruikbare bal gehad.
Tja dat Huntelaar niet in het stuk voorkwam kun je hem moeilijk kwalijk nemen, geen enkele bruikbare bal gehad.
Dan komt ie de bal maar ophalen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:27 uur
Het is een spits die afhankelijk is van voorzetten, als je dat niet doet kun je hem net zo goed niet opstellen.
Met Van Persie in de spits was dat ook al het geval, die neem ik ook niks kwalijk.
Beetje rare opmerking dat Huntelaar de bal op moet gaan halen, dat is helemaal niet zijn kwaliteit.
Gomez haalt de bal toch ook niet op?
Met Van Persie in de spits was dat ook al het geval, die neem ik ook niks kwalijk.
Beetje rare opmerking dat Huntelaar de bal op moet gaan halen, dat is helemaal niet zijn kwaliteit.
Gomez haalt de bal toch ook niet op?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:49 uur
trebremmit schreef:
Niet zo happen Bertje

0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:50 uur
trebremmit schreef:
Verrassend!
Dat was voor het E.K. allang bekend, toen 99% van de bevolking Huntelaar in de spits wilde hebben.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:51 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Oh, in dat geval was van der Wiel de beste man van het veld en was de 1-1 door Ronaldo niet Vlaar's fout.
Oh, in dat geval was van der Wiel de beste man van het veld en was de 1-1 door Ronaldo niet Vlaar's fout.
Vlaar heeft prima gespeeld, ook in opbouwende zin. Dat was eerder in het EK wel minder. Hij heeft zich ook aanvallend een aantal keren gemeld. Scoort dan weliswaar helaas niet maar hij heeft op zich een goede indruk gemaakt.
Dat er constant één op één moest worden verdedigd of zelfs tegen meerdere aanvallers als er te weinig verdedigers waren, is Vlaar niet aan te rekenen, als er uiteindelijk dan ook een doelpunt valt.
Dat had Heitinga sowieso niet beter gedaan, die maakte een hele matte indruk, de eerste twee wedstrijden. Ook dat kan van Vlaar niet worden gezegd.
Die 1-1 zou niet zijn gevallen na dat passje van Willems, ik geloof dat je hier iets over het hoofd ziet.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:53 uur
musician schreef:
Ik heb Vlaar anders nauwelijks op een foutje kunnen betrappen, in tegenstelling tot Van der Wiel en Willems.
Dat is ook de reden dat je er niemand over hoort, Vlaar heeft naar behoren gefunctioneerd.
Ik heb Vlaar anders nauwelijks op een foutje kunnen betrappen, in tegenstelling tot Van der Wiel en Willems.
Dat is ook de reden dat je er niemand over hoort, Vlaar heeft naar behoren gefunctioneerd.
Vlaar viel pijnlijk door de mand en liet andermaal zien dat niveau bij lange na niet aan te kunnen.
Prima hoor, dan blijft hij nog een paar jaar bij Feyenoord. Zulke spelers moet je eigenlijk hebben in je selectie: niet goed genoeg voor de betere competities, maar wel tegen de top van de Eredivise, zodat hij uiteindelijk lang voor je club zal spelen.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:53 uur
Tijdens de kwalificatie gingen de ballen er wel in bij Huntelaar dus zo gek is dat niet.
Van Persie was gisteren trouwens niet veel beter als Huntelaar.
Van Persie was gisteren trouwens niet veel beter als Huntelaar.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:54 uur
Van Persie was gisteren ook ver onder niveau. In de eerste 2 duels kon hij nog goed meevoetballen, maar zelfs dat lukte gisteren niet. Ennuh... die bal had er best ingemogen. 

0
geplaatst: 18 juni 2012, 11:56 uur
musician schreef:
(...)
Ik wil er alleen aan toevoegen dat Vlaar (natuurlijk) niet de enige schuldige was bij de eerste tegengoal; voor de rest: het spijt me heel erg, maar dit is een pure fanboy-reactie en er is enige objectiviteit nodig als je wil discussiëren, dus ik vrees dat ik het hierbij moet laten. Ook ik ben natuurlijk nooit helemaal objectief, we zijn immers mensen, maar als je de volgende dingen beweert: (...)
Vlaar heeft prima gespeeld, ook in opbouwende zin.
Dat had Heitinga sowieso niet beter gedaan, die maakte een hele matte indruk, de eerste twee wedstrijden. Ook dat kan van Vlaar niet worden gezegd.
...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2012, 11:57 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik denk dat NL eruit ligt. Ik zie het nog wel gebeuren dat het met Ronaldo net zo gaat als met Figo in 2004. Na twee prutswedstrijden bloeit hij ineens op.
Ik denk dat NL eruit ligt. Ik zie het nog wel gebeuren dat het met Ronaldo net zo gaat als met Figo in 2004. Na twee prutswedstrijden bloeit hij ineens op.
En het was gisteren nog niet eens een Ronaldo in topvorm. In de eerste helft stond hij wel elke keer op de goede plek en in de tweede helft was hij toch ook wel bij de meeste aanvallen betrokken. Een scherpe Ronaldo had er drie of vier gemaakt.
NL moet nu ook eens ophouden met hun 'de eerste 20 minuten waren goed'. Klopt wel, maar toen Portugal 1-1 maakte, had het al 3-1 moeten zijn (Ronaldo buitenkant paal en die bal van Postiga (?)).
Het hele team liep weer niet. Zoals ik ook al zei, Sneijder weghalen uit de centrale positie en dan heeft dat gevolgen voor hem en het hele team. Vd Vaart hebben we op z'n goal (en op 't eind die bal op de paal) na ook niet gezien. KJH en RVP kregen geen enkele bal en Willems is met afstand de allerslechtste speler van dit EK. Wat een blamage. Pff, alleen Stekelenburg en De Jong vond ik nog wel goed.
Na de rust kwam er nog steeds geen vaart in. Je weet toch dat je twee goals moet maken? Tekenend vond ik die omschakeling van Portugal waarin ze met z'n drieen naar voren stormden en in een paar secondes bij de zestien van NL waren. Dat heb ik bij NL niet gezien.
In de 80e minuut wilde ik ook dat Portugal zou scoren. Liever dat zij doorgaan dan Denemarken.
Misschien is een potje tegen de Ieren om de poedelprijs nog wat, maar ik betwijfel of NL dat aandurft....
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:03 uur

Omar El Abdellaoui, een nieuwe speler uit het Manchester City kamp moet Guidetti doen gaan vergeten.
Hij komt vanuit Stromsgodset (Noorwegen) en mag zijn opleiding vervolgen in de Kuip. John Guidetti gaat mogelijkerwijs naar Borussia Mönchen Gladbach.

Ergens vind ik het maar een raar gezeul met voetballers. Had Guidetti dan niet beter in de Kuip kunnen blijven en mag El Abdellaoui (20) dan promoveren naar onze oosterburen? Maar misschien vergis ik mij en is Omar net de aanwinst waar we op zaten te wachten. Ergens geloof ik dat niet maar tot nu toe heeft Manchester City ons geen afdankertjes gegeven. Wat voor verbetering Gladbach zou zijn voor Guidetti is mij ook een raadsel.
Afwachten maar weer.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:03 uur
Stijn_Slayer schreef:
Van der Wiel was een stuk slechter dan Willems; laatstgenoemde deed het tegen Denemarken nog wel aardig (Cruijff zei zelfs dat er geen discussie meer was over wie linksback moest staat) en heeft tenminste nog inzicht en opbouw; van der Wiel is in alle opzichten door de mand gevallen.(quote)
Het hele team liep weer niet. Zoals ik ook al zei, Sneijder weghalen uit de centrale positie en dan heeft dat gevolgen voor hem en het hele team. Vd Vaart hebben we op z'n goal (en op 't eind die bal op de paal) na ook niet gezien. KJH en RVP kregen geen enkele bal en Willems is met afstand de allerslechtste speler van dit EK. Wat een blamage. Pff, alleen Stekelenburg en De Jong vond ik nog wel goed.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:05 uur
@Musician.
Gladbach speelt in een betere competitie en ook Europees voetbal. Goede verbetering en een leuke club voor hem
(
(Helaas verliezen ze wel kernspelers zoals Reus)
Gladbach speelt in een betere competitie en ook Europees voetbal. Goede verbetering en een leuke club voor hem
((Helaas verliezen ze wel kernspelers zoals Reus)
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:06 uur
Willems deed het wel erg slecht hoor de laatste twee wedstrijden, weinig verschil met Van der Wiel. Alleen Willems is nog jong en kan nog veel leren, Van der Wiel zit al jaren op hetzelfde nivo.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:09 uur
Laatste twee wedstrijden kon natuurlijk niet; het is onverantwoord zo'n onervaren speler tegen Duitsland en Portugal te laten spelen. Wel een aantekening: beide backs, ik neem dus ook ook op voor van der Wiel, kregen nul steun van vleugenaanvallers die weigerden mee te verdedigen. Een Emanuelson zou ook zijn overlopen tijdens die wedstrijden.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:09 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Van der Wiel was een stuk slechter dan Willems; laatstgenoemde deed het tegen Denemarken nog wel aardig (Cruijff zei zelfs dat er geen discussie meer was over wie linksback moest staat) en heeft tenminste nog inzicht en opbouw; van der Wiel is in alle opzichten door de mand gevallen. Nu er eindelijk druk werd uitgeoefend op de verdediging van Nederland, komen de gedachten van "matige verdediging" waar, al was het nog slechter dan gedacht. In het vorige toernooi hebben we enkel 1 helftje tegen Brazilië onder druk gestaan en toen werden we ook weggespeeld.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2012, 12:11 uur
Cruijff zei ook dat Kuijt rechtsachter moet spelen.
Willems was de openingswedstrijd wel aardig, maar Vd Wiel vond ik de eerste helft tegen Duitsland nog niet eens zo onaardig. Tegen Portugal kwam hij in 't begin goed mee op, maar daarna sloeg het nergens op. Was het nou bij de tweede goal van Ronaldo dat hij er maar gewoon bij ging liggen?
Maar Willems heeft totaal geen spelinzicht. Hij leverde de ene na de andere bal in bij de Portugezen. Tegen Duitsland zag je Sneijder in de tweede helft ook steeds zoeken naar een andere man. Hij wou Willems gewoon niet aanspelen en tegen de Portugezen ging 'ie ook weer terecht tekeer tegen hem.
Willems was de openingswedstrijd wel aardig, maar Vd Wiel vond ik de eerste helft tegen Duitsland nog niet eens zo onaardig. Tegen Portugal kwam hij in 't begin goed mee op, maar daarna sloeg het nergens op. Was het nou bij de tweede goal van Ronaldo dat hij er maar gewoon bij ging liggen?Maar Willems heeft totaal geen spelinzicht. Hij leverde de ene na de andere bal in bij de Portugezen. Tegen Duitsland zag je Sneijder in de tweede helft ook steeds zoeken naar een andere man. Hij wou Willems gewoon niet aanspelen en tegen de Portugezen ging 'ie ook weer terecht tekeer tegen hem.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:14 uur
Sneijder moet niet zeuren, die heeft verdedigend helemaal niks gedaan. Hij had Willems wel wat meer mogen helpen.
Willems heeft trouwens wel spelinzicht, alleen dit EK komt gewoon veel te vroeg voor zo'n jonge speler.
Willems heeft trouwens wel spelinzicht, alleen dit EK komt gewoon veel te vroeg voor zo'n jonge speler.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:15 uur
Stijn_Slayer schreef:
Maar Willems heeft totaal geen spelinzicht. Hij leverde de ene na de andere bal in bij de Portugezen. Tegen Duitsland zag je Sneijder in de tweede helft ook steeds zoeken naar een andere man. Hij wou Willems gewoon niet aanspelen en tegen de Portugezen ging 'ie ook weer terecht tekeer tegen hem.
Willems heeft wel degelijk spelinzicht en als je een beetje op hebt gelet kon je dit ook goed zien. Ook is ''de ene na de andere bal'' overdreven; ik heb het niet bijgehouden maar ik durf bijna te stellen dat Willens meer goede (balbezit houden) dan slechte ballen (balverlies) heeft gegeven gisteren.Maar Willems heeft totaal geen spelinzicht. Hij leverde de ene na de andere bal in bij de Portugezen. Tegen Duitsland zag je Sneijder in de tweede helft ook steeds zoeken naar een andere man. Hij wou Willems gewoon niet aanspelen en tegen de Portugezen ging 'ie ook weer terecht tekeer tegen hem.
Kuijt rechtsback was overigens niet zo'n hele gekke gedachte. Maar goed, het zegt genoeg dat dat überhaupt een punt van discussie is.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:18 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Laatste twee wedstrijden kon natuurlijk niet; het is onverantwoord zo'n onervaren speler tegen Duitsland en Portugal te laten spelen. Wel een aantekening: beide backs, ik neem dus ook ook op voor van der Wiel, kregen nul steun van vleugenaanvallers die weigerden mee te verdedigen. Een Emanuelson zou ook zijn overlopen tijdens die wedstrijden.
Ik geloof dat willen terugvallen op ervaring een gotspe is, in deze. Als er een groep voetballers door de mand is gevallen bij het Nederlands elftal dan zijn het wel onze ervaren vedettes.
In normale omstandigheden zou een man als Willems gewoon moeten kunnen worden gebracht, met voldoende ondersteuning.
Dat hij dan nog een ronddartelend veulen is, zij hem dan vervolgens vergeven. Maar je kunt niet verwachten dat hij het niveau aanvult dat alle anderen tekort kwamen en dan moord en brand schreeuwen.
Die ervaring van een groot aantal spelers kan van mij voorlopig even aan de kant worden gezet. Tijd voor een forse bezem door de selectie.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:23 uur
Het wordt tijd voor spelers als Emanuelson, Anita, Strootman, Narsingh, etc. En ook goed om eens te kijken welke jonge verdedigers we hebben en welke complementair zijn en kunnen worden samengesmeed tot een fatsoenlijke verdediging.
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Emanuelson niet eens een kans heeft gehad als linksback in de oefenwedstrijden.
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Emanuelson niet eens een kans heeft gehad als linksback in de oefenwedstrijden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2012, 12:23 uur
Balbezit behouden tilt in principe minder zwaar dan balverlies lijden. Een tikje opzij is ook al een goede pass, maar 'm in de voeten van de tegenstander spelen is meteen een stuk gevaarlijker. Hij durfde Nani ook al een keer niet aan te pakken. Nee, het leek echt nergens op gisteren en tegen Duitsland. Dat is natuurlijk wel meer de schuld van Bert van Marwijk dan van Willems zelf.
Overigens wel geinig dat Johan Derksen nu zegt dat je Willems niet mag brengen, terwijl het altijd Cruijff is geweest die jonge spelers voor de leeuwen wil gooien.
Overigens wel geinig dat Johan Derksen nu zegt dat je Willems niet mag brengen, terwijl het altijd Cruijff is geweest die jonge spelers voor de leeuwen wil gooien.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:25 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Je gaat het écht voor van der Wiel opnemen?
Ja, ik heb een betere vd Wiel gezien dan aan het einde van het seizoen bij Ajax. Aanvallend ingesteld, vaak goed mee opkomend, helaas verdedigend nog te onstuimig. En we hebben het hier wel over Ronaldo, hè... Dan kunnen we natuurlijk gaan roepen dat hij de vorige wedstrijden niet in vorm was, maar zelfs een Ronaldo niet in vorm is levensgevaarlijk. Balletje precies door zijn benen, een weergaloze aanname waarmee hij in één keer weg is en de 2-1 kapt Ronaldo echt weergaloos. Uiteraard ziet dat er knullig uit van Vd Wiel, maar uit het interview met VI Oranje bleek wel dat hij ab-so-luut niet in zijn vel zit. Laat die jongen eerst maar eens vertrouwen krijgen door hem te laten spelen, zoals hij dat wil (en stel hem anders helemaal niet op) en dan ben ik bereid om inderdaad toe te geven dat het een mislukt talent is als hij dan nog steeds ruk speelt.Je gaat het écht voor van der Wiel opnemen?
Ten tweede: opkomen is niet hetzelfde als aanvallend iets toevoegen; hij mocht van Portugal ook steeds, terecht, opkomen en bracht dan ook amper iets in dit opzicht.
Het was inderdaad zo dat Portugal specifiek vd Wiel op liet komen, omdat hij zo slecht speelde.
. Newsflash: Ronald komt nooit mee terug, dat heeft niets met Vd Wiel te maken. Bovendien was hij aanvallend genoeg, want op een gegeven moment heeft Portugal een speler opgeofferd, zodat die al het verdedigende werk van Ronaldo op mocht knappen.Edit: En dan zie ik nu dat je het wel voor Willems op gaat nemen. Tegen Denemarken redelijk, maar tegen Duitsland en Portugal echt drama. Geen goeie actie gezien van hem. Vooral al die loze ballen die niet eens in buurt van een Nederlander kwamen.
Voor hem geldt die bovenstaande quote zeker, was regelmatig op de helft van Portugal te vinden, maar ik heb hem daar niets goeds zien doen. In tegenstelling tot vd Wiel die regelmatig voor veel dreiging zorgde.
Dat hij te jong is, krijg ik overigens een punthoofd van. Als je erin gaat staan, moet je er staan. Geen tijd voor spelers die voor spek en bonen mee doet. Als je bang bent er nog niet klaar voor te staan, moet je passen en Boulahrouz daar laten staan.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 12:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Balbezit behouden tilt in principe minder zwaar dan balverlies lijden. Een tikje opzij is ook al een goede pass, maar 'm in de voeten van de tegenstander spelen is meteen een stuk gevaarlijker. Hij durfde Nani ook al een keer niet aan te pakken. Nee, het leek echt nergens op gisteren en tegen Duitsland. Dat is natuurlijk wel meer de schuld van Bert van Marwijk dan van Willems zelf.
Willems heeft ook genoeg gedurfde, geslaagde ballen gegeven die betuigen van spelinzicht, wat ie nogmaals wel degelijk heeft. Ik vrees dat je je teveel laat leiden door de negatieve omstandigheden en direct maar zegt dat Willems geen overzicht heeft omdat ie wat ballen heeft ingeleverd. Nou weten wij ellebei dat het voor Willems nog veel te vroeg was, maar ik voel wel de plicht het wat op te nemen voor hem, zeker als je dingen beweert die niet kloppen. Je kan beter kritisch zijn op Vlaar en Mathijsen (van der Wiel zal ik even met rust laten) die niet durven op te bouwen en élke bal terug op Stekelenburg spelen. Dat was op een gegeven moment gewoon gênant om te zien, hoe iedere bal terug op de keeper ging.Balbezit behouden tilt in principe minder zwaar dan balverlies lijden. Een tikje opzij is ook al een goede pass, maar 'm in de voeten van de tegenstander spelen is meteen een stuk gevaarlijker. Hij durfde Nani ook al een keer niet aan te pakken. Nee, het leek echt nergens op gisteren en tegen Duitsland. Dat is natuurlijk wel meer de schuld van Bert van Marwijk dan van Willems zelf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.