Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2012, 13:02 uur
Tja, mijn opa weigert zelfs om digitale TV te kijken. Dat is een kleinere stap dan technologische hulpmiddelen in het voetbal 

0
geplaatst: 20 juni 2012, 13:08 uur
FlyLo schreef:
Tja, mijn opa weigert zelfs om digitale TV te kijken. Dat is een kleinere stap dan technologische hulpmiddelen in het voetbal
Als jullie kabeltv-maatschappijen net zo werken als de onze (ziggo) snap ik dat wel
Draait ie wel cd's - a bunch of bits stuffed on a disk?Misschien moet je hem eens inwijden in de wondere wereld van het web, kunnen jullie mailen

0
geplaatst: 20 juni 2012, 13:37 uur
Feitelijk zou er een soort van wedstrijdstop moeten kunnen zijn, waarin beslist wordt op basis van de waarnemingen die er zijn.
Die camera liegt niet, dus met een pauze van 20 seconden had het doelpunt geconstateerd en toegekend kunnen worden.
Maar de fout wordt gemaakt, weggemoffeld, en dan vervolgens als één van de charmes van het Voetbal (iedereen kan fouten maken) opgevoerd.
Oldfart heeft gelijk, het voetbal begint inderdaad op reizen per diligence te lijken. Terwijl juist het inschakelen van een lijnrechter op de achterlijn (waar zat die man overigens naar te kijken) een nieuwigheid is die juist nu vruchten had kunnen afwerpen.
Het hadden daarna nog 20 hete minuten kunnen worden, Oekraine speelde leuk, aantrekkelijk en hartstochtelijk voetbal waar de Engelsen nauwelijks raad mee wisten.
Het is overigens dat die Rooney nu een doelpunt maakt (die overigens menigeen van ons ook had kunnen inkoppen) maar voor het overige was hij maar heel matigjes aan het acteren. Waar die man zijn reputatie vandaan heeft. Engeland speelde hiervoor beter dan met Rooney. Hij is ontzettend traag, leidt veel balverlies en ziet voor de hand liggende oplossingen qua afspelen gewoon niet. Bovendien verprutst hij ook nog aardig wat kansen.
In de vorige EK's en WK's was hij ook al niet best, dus nogmaals, die reputatie is groter dan zijn daadwerkelijke inbreng.
Voor het laatst gespeeld begin mei, wist Frank Snoecks. Als hij vanaf die tijd dan nog in vorm moet komen, had ik hem op de reservebank gelaten. Met een beetje pech had Engeland er uit gelegen.
Die camera liegt niet, dus met een pauze van 20 seconden had het doelpunt geconstateerd en toegekend kunnen worden.
Maar de fout wordt gemaakt, weggemoffeld, en dan vervolgens als één van de charmes van het Voetbal (iedereen kan fouten maken) opgevoerd.
Oldfart heeft gelijk, het voetbal begint inderdaad op reizen per diligence te lijken. Terwijl juist het inschakelen van een lijnrechter op de achterlijn (waar zat die man overigens naar te kijken) een nieuwigheid is die juist nu vruchten had kunnen afwerpen.
Het hadden daarna nog 20 hete minuten kunnen worden, Oekraine speelde leuk, aantrekkelijk en hartstochtelijk voetbal waar de Engelsen nauwelijks raad mee wisten.
Het is overigens dat die Rooney nu een doelpunt maakt (die overigens menigeen van ons ook had kunnen inkoppen) maar voor het overige was hij maar heel matigjes aan het acteren. Waar die man zijn reputatie vandaan heeft. Engeland speelde hiervoor beter dan met Rooney. Hij is ontzettend traag, leidt veel balverlies en ziet voor de hand liggende oplossingen qua afspelen gewoon niet. Bovendien verprutst hij ook nog aardig wat kansen.
In de vorige EK's en WK's was hij ook al niet best, dus nogmaals, die reputatie is groter dan zijn daadwerkelijke inbreng.
Voor het laatst gespeeld begin mei, wist Frank Snoecks. Als hij vanaf die tijd dan nog in vorm moet komen, had ik hem op de reservebank gelaten. Met een beetje pech had Engeland er uit gelegen.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 14:51 uur
Als Oekraïne had gewonnen lag Frankrijk eruit. En met technische hulpmiddelen kon er ook worden geconstateerd dat het daarvoor al buitenspel was en dat het doelpunt dus niet geldig zou zijn. Neemt niet weg dat het van de zotte is dat een "time-out" o.i.d. nog niet bestaat in het voetbal. Gewoon hetzelfde systeem hanteren dat nu ook in hockey gebruikt wordt, dan hoeft de voetbalbond hoeft niet eens zelf iets te verzinnen.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 15:22 uur
musician schreef:
Dat je je twijfels hebt over het inzetten van Rooney gisteren kan ik me voorstellen. Want hij speelde niet goed (zo slecht vond ik het overigens ook niet). Dat kan in mijn ogen zeker met wedstrijdritme te maken hebben. Daarom is het moeilijke beslissing geweest om hem mee te nemen.
Maar om te doen of hij sowieso zwaar overschat is slaat werkelijk echt nergens op. Dan heb je zeker nog nooit een wedstrijd van Manchester United gezien. Want buiten prima goals scoren (afgelopen seizoen 27 in de PL) is hij daar de absolute leider die heel het spel bepaald. Hij verplaatst het spel (hij heeft juist een prima overzicht), is bij elke aanval betrokken en geeft met zijn werklust ook nog het goede voorbeeld voor de rest van het team. Ik denk zelfs dat United zonder hem echt een stuk minder punten hadden gehad.
Dat hij bij Engeland vaak te weinig brengt ben ik met je eens, hoewel we hem voor dit toernooi nog niet moeten afschrijven (zie Ronaldo). Maar dit doet absoluut niets af aan de zeer complete wereldvoetballer die Rooney is. Maar om te doen alsof hij geen overzicht heeft en veel kansen verprutst op basis van 1 wedstrijd slaat echt nergens op.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juni 2012, 15:22 uur
Lees net dat ook Kuipers mag vertrekken. Hij behoort niet tot de laatste 8 scheidsrechters. Hier begrijp ik helemaal niks van. Hij floot compleet foutloos en dient als Nederlander geen enkel belang meer. Zo'n Howard Webb die al eens een WK finale verknalde en ook nu weer niet al te best fluit mag wel blijven terwijl ook Engeland er nog in zit. Zou toch wel eens willen weten wat de mensen die het voor het zeggen hebben toch drijft. De volstrekte willekeur bij het aanstellen van scheidsrechters, het halstarrig blijven afwijzen van TV beelden in de arbitrage. Wanneer worden ze daar nou eens volwassen?
0
geplaatst: 20 juni 2012, 15:25 uur
Nouja Kuipers had Menez overduidelijk van het veld moeten sturen bij Frankrijk - Oekraïne. Wat geen onbelangrijke fout was, aangezien Menez later de 1-0 maakte. Bovendien had ik Frankrijk met 10 man een hele helft tegen Oekraïne met de fans erachter nog maar moeten zien.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juni 2012, 15:54 uur
Ja, als we zo gaan beginnen. waarom mag de man die Nederland 2 strafschoppen onthield tegen Denemarken dan wel door. Waarom mag Webb die een elleboog van de Kroaten niet eens affluit wel door? Waarom moet Stark naar huis omdat een assistent een doelpunt niet ziet? Het gaat om het geheel. Kuipers was zeer consequent waar bijvoorbeeld Webb de ene overtreding met praten probeert te verzachten gaat de volgende zo ineens op de bon. Dick Jol was ook zo iemand, daar vergelijk ik Webb vaak mee. De ene wedstrijd perse alles zonder kaart op proberen te lossen, maar is hij met het verkeerde been uit bed gestapt is ineens alles een kaart. Je weet nooit wat je aan zo'n man hebt.
Nog even over Kuipers die had een paar zeer goede assistenten langs de lijn. Dat gevalletje buienspel of niet van Ierland vond ik moedig en die Fries langs de lijn had meer uitstekende momenten.
Nog even over Kuipers die had een paar zeer goede assistenten langs de lijn. Dat gevalletje buienspel of niet van Ierland vond ik moedig en die Fries langs de lijn had meer uitstekende momenten.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 16:02 uur
Kuipers floot niet slecht, maar dat deden er dit EK heel veel. Voor zover ik me herinner zijn er alleen bij de laatste wedstrijden van Spanje en Engeland grote fouten gemaakt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 juni 2012, 16:03 uur
Is de scheidsrechter van NL-Duitsland nog wel van de partij? Dat was echt een hele goede.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 16:08 uur
Oh ik bedoelde ook niet dat het scheidsrechterbeleid terecht was. Ik reageerde alleen op je opmerking dat hij foutloos heeft gefloten. Dat is gewoon niet waar, want dat moment met Menez is niet een foutje maar gewoon een grote fout, die Oekraïne een grote kans op een volgende ronde heeft gekost. Oekraïne had op dat moment al drie punten en 45 minuten tegen Frankrijk bij een 0-0 stand had best een overwinning kunnen opleveren. Dat andere scheidsrechters die grote fouten maken dan wel door mogen is natuurlijk wel scheef.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juni 2012, 16:17 uur
Webb en Collina hebben een kale kop, dat moet het zijn, dat schept een band.
Ja Eriksson van NL - DLD is ook door, inderdaad een goede. Die Italiaan, ben zijn naam even kwijt, was ook erg goed. Ik vind Italiaanse scheidsrechters over het algemeen aardig goed, dit i.t.t. tot eigenlijk elke Brit die ooit op een fluit blies.
Collina vindt trouwens dat het systeem met de assistent op de achterlijn (aan de zelfde kant als de grensrechter, ook zoiets) wel geslaagd, want staitistisch is het een verbetering. Domme praat, je hebt gewoon de mogelijkheid om elke fout op de doellijn uit te sluiten, dan ga je daarvoor en dan kom je met zulke praat. Met 20 scheidsrechters zal het ook heus beter gaan, maar nooit beter dan met 1 camera.
Ja Eriksson van NL - DLD is ook door, inderdaad een goede. Die Italiaan, ben zijn naam even kwijt, was ook erg goed. Ik vind Italiaanse scheidsrechters over het algemeen aardig goed, dit i.t.t. tot eigenlijk elke Brit die ooit op een fluit blies.
Collina vindt trouwens dat het systeem met de assistent op de achterlijn (aan de zelfde kant als de grensrechter, ook zoiets) wel geslaagd, want staitistisch is het een verbetering. Domme praat, je hebt gewoon de mogelijkheid om elke fout op de doellijn uit te sluiten, dan ga je daarvoor en dan kom je met zulke praat. Met 20 scheidsrechters zal het ook heus beter gaan, maar nooit beter dan met 1 camera.
0
Jocharo-T
geplaatst: 20 juni 2012, 16:25 uur
Ward schreef:
Maar om te doen alsof hij geen overzicht heeft en veel kansen verprutst op basis van 1 wedstrijd slaat echt nergens op.
Als hij nou Guidetti had geheten, dan had musician het misschien nog wat gevonden. Maar om te doen alsof hij geen overzicht heeft en veel kansen verprutst op basis van 1 wedstrijd slaat echt nergens op.

0
geplaatst: 20 juni 2012, 16:26 uur
Voor iedereen die geïnteresseerd is in het hele scheidsrechtersgebeuren: Kill the Referee is een aanrader. Tijdens het EK2008 zijn ze gevolgd, ook Howard Webb die na het nemen van een foute beslissing heel wat doodsbedreigingen van Poolse 'supporters' kreeg, en ook het veld moest ruimen na de groepsfase.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 16:32 uur
Mooie docu inderdaad, heeft bij mij wel wat meer respect voor de scheidsrechters opgebracht. Ik wist niet dat er in de kleedkamer van de scheidsrechters na een goed gefloten match zoveel euforie is. Dat geeft aan hoe belangrijk zo'n wedstrijd ook voor de scheidsrechters is.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 16:43 uur
Ik zie nu wie de afvallers zijn. Drie zeer logische keuzes. Het lijkt me dat Kuipers dan net de pech heeft dat hij een paar kleine foutjes heeft gemaakt en dat er maar drie man waren die echt slecht hadden gefloten. Webb wordt hier veel genoemd, maar de twee wedstrijden die hij floot waren toch prima? Het is zeker niet mijn favoriete scheids, maar op basis van de gefloten wedstrijden kan je hem toch niet naar huis sturen?
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:04 uur
Ik vond Webb niet echt sterk fluiten (en niet alleen dit toernooi) ... en daarnaast, hij blijft toch 1 vd scheidsrechters uit een land dat nog deelneemt ook al heeft Tsjechie - Portugal niets te maken met Engeland.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:07 uur
Hendrik68 schreef:
Collina vindt trouwens dat het systeem met de assistent op de achterlijn (aan de zelfde kant als de grensrechter, ook zoiets) wel geslaagd, want staitistisch is het een verbetering.
Collina vindt trouwens dat het systeem met de assistent op de achterlijn (aan de zelfde kant als de grensrechter, ook zoiets) wel geslaagd, want staitistisch is het een verbetering.
Logisch...die 3 extra man die onder zijn organisatie vallen worden anders "werkeloos" (zijn dan overbodig) ... tenminste ik ga er vanuit dat dat de achtergrond van zijn opmerking is...niet omdat hij werkelijk meent dat het zoveel beter is.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:14 uur
De laatste jaren fluit Webb inderdaad niet meer zo goed. Dit toernooi wel redelijk foutloos (maar viel een beetje te vaak op).
Ik heb hem één wedstrijd live zien fluiten in het stadion (KRC Genk - Macabbi Haifa dacht ik) en daar vond ik hem echt héél erg goed. Nog nooit een scheids zo onopvallend zien fluiten. Sindsdien is hij toch in mijn aanzien gestegen.
Beste "jonge" scheids vind ik die Turk die ook al de halve finale van Barcelona floot in de CL. Ook dit EK vind ik hem sterk fluiten.
Ik heb hem één wedstrijd live zien fluiten in het stadion (KRC Genk - Macabbi Haifa dacht ik) en daar vond ik hem echt héél erg goed. Nog nooit een scheids zo onopvallend zien fluiten. Sindsdien is hij toch in mijn aanzien gestegen.
Beste "jonge" scheids vind ik die Turk die ook al de halve finale van Barcelona floot in de CL. Ook dit EK vind ik hem sterk fluiten.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:24 uur
Je hebt er niks aan maar atijd leuk die statistieken....nu blijkt het NL elftal weer bij de 3 ploegen te horen die de minste kilometers hebben afgelegd op het EK, alleen Frankrijk en Griekenland (maar die komen inderdaad ook niet vh eigen strafschopgebied af) hebben in de 3 poule wedstrijden minder gelopen.
vd Wiel was trouwens de speler die de meeste kilometers heeft afgelegd....ik heb nog eens wat fragmenten van NL - Portugal gekeken en zonder hem verder te willen vrijpleiten van een zwak toernooi want dat heeft ie zonder meer gespeeld - ik zag 'm nu achteraf toch best heel vaak heel diep aanvallend en heel vrij op rechts staan, zwaaiend met z'n armen maar geen medespeler die oog voor hem had en het spel naar rechts kon of durfde te verplaatsen terwijl dat naar mijn mening een aantal keren wel makkelijk gekund had.
van Persie stond 2e op de speler die het meest gelopen had....dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Cristiano Ronaldo, Benzema en Van Persie zijn trouwens de spelers met de meeste schoten op doel uit de groepsfase.
vd Wiel was trouwens de speler die de meeste kilometers heeft afgelegd....ik heb nog eens wat fragmenten van NL - Portugal gekeken en zonder hem verder te willen vrijpleiten van een zwak toernooi want dat heeft ie zonder meer gespeeld - ik zag 'm nu achteraf toch best heel vaak heel diep aanvallend en heel vrij op rechts staan, zwaaiend met z'n armen maar geen medespeler die oog voor hem had en het spel naar rechts kon of durfde te verplaatsen terwijl dat naar mijn mening een aantal keren wel makkelijk gekund had.
van Persie stond 2e op de speler die het meest gelopen had....dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Cristiano Ronaldo, Benzema en Van Persie zijn trouwens de spelers met de meeste schoten op doel uit de groepsfase.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:33 uur
Voor de lol: hoeveel heeft Sneijder gelopen tov een Iniesta of Xavi dit toernooi?
Dat van schoten op doel klopt trouwens niet volgens de UEFA-website:
Attempts on target
13 Cristiano Ronaldo Portugal Portugal
12 Karim Benzema France France
10 Andrés Iniesta Spain Spain
7 Antonio Di Natale Italy Italy
7 Václav Pila%u0159 Czech Republic Czech Republic
7 Zlatan Ibrahimovi%u0107 Sweden Sweden
7 Robin van Persie Netherlands Netherlands
Dat van schoten op doel klopt trouwens niet volgens de UEFA-website:
Attempts on target
13 Cristiano Ronaldo Portugal Portugal
12 Karim Benzema France France
10 Andrés Iniesta Spain Spain
7 Antonio Di Natale Italy Italy
7 Václav Pila%u0159 Czech Republic Czech Republic
7 Zlatan Ibrahimovi%u0107 Sweden Sweden
7 Robin van Persie Netherlands Netherlands
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:36 uur
FlyLo schreef:
De laatste jaren fluit Webb inderdaad niet meer zo goed. Dit toernooi wel redelijk foutloos (maar viel een beetje te vaak op).
Ik wilde hem net eigenlijk al favoriete scheids van dit EK noemen.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 19:04 uur
El Ninjo schreef:
Can I get a hallelujah? vd Wiel was trouwens de speler die de meeste kilometers heeft afgelegd....ik heb nog eens wat fragmenten van NL - Portugal gekeken en zonder hem verder te willen vrijpleiten van een zwak toernooi want dat heeft ie zonder meer gespeeld - ik zag 'm nu achteraf toch best heel vaak heel diep aanvallend en heel vrij op rechts staan, zwaaiend met z'n armen maar geen medespeler die oog voor hem had en het spel naar rechts kon of durfde te verplaatsen terwijl dat naar mijn mening een aantal keren wel makkelijk gekund had.

0
geplaatst: 20 juni 2012, 19:10 uur
Denk je nou echt dat je je gelijk hebt gehaald?
Verspilde energie noemt men dat. Overigens worden de kilometers van achter de tegenstanders aanlopen ook meegeteld.
Verspilde energie noemt men dat. Overigens worden de kilometers van achter de tegenstanders aanlopen ook meegeteld.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 20:50 uur
Ach, wat schattig, het gaat puur alleen om het gelijk halen. Snap je nu waarom ik niet meer gereageerd heb? 
Schrijnend die statistieken gisteren bij Studio Sportzomer. Geen één speler meer uit de Eredivisie in het toernooi. Ze zijn allemaal al vertrokken eer ze bij hun land aan spelen toekomen.

Schrijnend die statistieken gisteren bij Studio Sportzomer. Geen één speler meer uit de Eredivisie in het toernooi. Ze zijn allemaal al vertrokken eer ze bij hun land aan spelen toekomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.