MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
B-sport, tja... in feite is het minder populair dan voetbal dus de link naar films en merken vind ik vrij logisch.

Dat zinnetje van AOVV vind ik erg vaag, Wielrennen is leuker en Martin bewijst dat?

jasper1991 schreef:
B-sport, tja... in feite is het minder populair dan voetbal dus de link naar films en merken vind ik vrij logisch.

Dat zinnetje van AOVV vind ik erg vaag, Wielrennen is leuker en Martin bewijst dat?

Ik bedoelde het niet in de zin van "leuker", wel "indrukwekkender". Dat soort "straffer".

Het was niet helemaal duidelijk, daar heb je gelijk in. Ik vind het allebei sporten die het waard zijn om naar te kijken. Dat wielrennen minder populair is wereldwijd, dat is een feit, maar bij ons in Vlaanderen zou het best populairder kunnen zijn dan voetbal.

jasper1991 schreef:

qua populariteit wereldwijd is voetbal dan ook maar een b-sport hoor ...

Ligt er maar net aan hoe je de populairiteit wil meten. Denk zelf toch echt dat voetbal de populairste sport is, gevolgt door cricket en F1.

De meeste lijstjes geven deze volgorde (dalende populariteit):
- Voetbal
- Cricket
- Veldhockey (vooral door het grote aantal vrouwen)
- Tennis
- Volleybal

niet F1 op 1?

Het is maar hoe je "populair" definieert. In mijn lijst werd rekening gehouden met zowel supporters (TV), toeschouwers (die een kaartje kopen) en effectieve deelnemers.

Het verbaast me trouwens wel een beetje dat hockey zo hoog staat. Ik weet dat het in veel landen wordt gespeeld, maar ik vind die 'stadions' toch altijd redelijk leeg.

FlyLo schreef:
De meeste lijstjes geven deze volgorde (dalende populariteit):
- Voetbal
- Cricket
- Veldhockey (vooral door het grote aantal vrouwen)
- Tennis
- Volleybal

Tja, Cricket maar in drie landen ofzo? Komt natuurlijk doordat het zo populair is in India, vind ik niet helemaal eeriijk en representatief.

Edit: voordat iemand bijdehand gaat doen... Natuurlijk niet letterlijk drie landen, maar wel vooral VK, Australië en India. Ik vind het daarmee nou niet echt een wereldsport, maarja, er wonen wel veel mensen in de landen waar het wordt gespeeld. Dat geeft een vertekend beeld.

Arrie schreef:
(quote)

Tja, Cricket maar in drie landen ofzo? Komt natuurlijk doordat het zo populair is in India, vind ik niet helemaal eeriijk en representatief.

Edit: voordat iemand bijdehand gaat doen... Natuurlijk niet letterlijk drie landen, maar wel vooral VK, Australië en India. Ik vind het daarmee nou niet echt een wereldsport, maarja, er wonen wel veel mensen in de landen waar het wordt gespeeld. Dat geeft een vertekend beeld.

Australië, Engeland, Zuid-Afrika, West-Indië, Nieuw-Zeeland, India, Pakistan , Sri Lanka, Zimbabwe en Bangladesh zijn de landen waar het echt groot is.

Cricket, de ultieme Jiskefet-sport

Ooit een match gezien in Corfu stad en na 15 minuten bedacht dat de rust in een voetbalwedstrijd nog spannender is.

In de UK schijnen snooker (met name) en darts hoog te scoren. In Roemenië dwergwerpen

FlyLo schreef:
(quote)

Waar het in jouw berichten op neerkomt: iedereen die niet dezelfde mening is aangedaan als jou, en daar dan nog argumenten weet voor te vinden ook, itt jou, draait maar mee met de wind en verafgoodt Spanje blind.
Wellicht ook een factor afgunst aanwezig? Spanje blijft (ondanks reëele successen) nederig en hardwerkend en ze slagen er zelfs in om de enorm hevige rivaliteit opzij te zetten om te presteren. Dit alles in tegenstelling tot Nederland..

Afgunst e.d. heeft niets te maken met wat ik er van vind.

Ook al kan Nederland momenteel zeker van de speelwijze leren, ik vind dat ze gewoon geen mooi voetbal spelen, punt.
Ik zeg ook niet dat ze niet terecht hebben gewonnen, want dat hebben ze nl. wel.
Het is gewoon mijn mening en daar blijf ik bij, ook al winnen ze tien toernooien op deze wijze.
Dan kan men met legio argumenten komen, dan vind ik er nog steeds van wat ik er persoonlijk van vind, maar dat kan blijkbaar niet.

Mjuman schreef:
Cricket, de ultieme Jiskefet-sport

Ooit een match gezien in Corfu stad en na 15 minuten bedacht dat de rust in een voetbalwedstrijd nog spannender is.

In de UK schijnen snooker (met name) en darts hoog te scoren. In Roemenië dwergwerpen

Volgens mij moet je cricket ook als een dagje uit zien. Met rondom het veld een Fancy Fair, Boot Sale en ruimte voor een High Tea. Idyllische plaatjes en Agatha Christie die vanuit haar tuin zaken hoort die niet voor haar oren bestemd zijn.

Gelukkig is het voetbalseizoen begonnen en schoorvoetend ook de eerste vriendschappelijke wedstrijden. Met Sigthorsson die, in ogenschouw genomen, nauwelijks het niveau Huizen weet te ontstijgen.

3,5 miljard wereldwijde liefhebbers voor het wel en wee van alles wat er speelt in het voetbal. Soms wat over de top. Maar verreweg het leukst van alle sporten. Wanneer begint de eerste wedstrijd van het seizoen?

jassn schreef:
niet F1 op 1?

Qua sponsors en geld vast de grootste sport, maar qua populariteit moet het sowieso onderdoen voor voetbal. Wel de meest globale sport denk ik. Ik kan me trouwens totaal niet voorstellen dat hockey populairder is dan Formule 1, maar ik denk dan ook dat ze in dat lijstje van FlyLo F1 niet meenemen.

EDIT: Aan de andere kant zijn 2 miljard hockeyfans er wel heel veel. De miljard moet Formule 1 toch wel halen.

EDIT2: Het is maar de vraag of we die cijfers serieus moeten nemen, dezelfde site zegt dat worstelen Hollands vijfde populairste sport is

He$$el_01 schreef:
(quote)

Ja, laten we maar stoppen met dit EK.

Lisicki

En Kvitova Jammer dat Williams nog net wist te winnen anders lagen alle vervelende vrouwen eruit. Helaas is de leukste vrouw er al uit Kimmeke

Balen dat Ana eruit ligt inderdaad. Maja, Azarenka speelde ook wel heel erg sterk. Echt een verademing tussen al die hardhitters bij de dames.

Djokovic heeft trouwens weer eens laten zien waarom hij de beste van dit moment is.

Nieuw hoofdstuk in de Labyadsoap. Laat ook maar zien uit wat voor hout Sporting zijn gesneden, wat dat betreft zal die smerige rat zich goed thuis voelen. Nu maar hopen dat die befaamde Portugezen schoppers hun werk doen! Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, want Brands zal zich niet laten kennen vermoed ik zo. Bovendien heeft Labyad geen voet om op te staan lijkt me, aangezien hij vergeten is zijn contract op te zeggen en dus automatisch een jaar verlengd heeft.

En we zijn weer terug bij voetbal

Dan moet je bij herman wezen, die het voetbaltopic gesloten heeft

Ja, daar doelde ik ook op. Jou neem ik niets kwalijk hoor

Ik had net voor dat aparte voetbaltopic (ik ben er een groot voorstander van) een heel betoog geschreven voor....... het aannemen van Peter Bosz als bondscoach, na het bekend maken van Faber dat hij er na vandaag mee stopt.

De samenvatting:
Geen ijdeltuiterij. Recht door zee. Goede trainingen. Creatieve oplossingen. Intelligent. Benaderbaar. Duidelijk. Geweldige opbouwende kwaliteiten inzake teamgeest en collectief.

Loopt niet naast z'n schoenen. Alleen een avondje stappen met Bosz is misschien één van z'n mindere kanten. Die verhalen van die trainers die het al een keer geprobeerd hebben met het Nederlands Elftal ( Van Gaal, Advocaat, Hiddink), kennen we inmiddels en ze zijn allen niet geslaagd. Bovendien moet het iemand zijn die qua leeftijd een beetje in de buurt staat van de spelers en nog een tijdje mee kan.

Ik heb ook nog gedacht aan Gert Jan Verbeek maar hij lijkt mij iemand die al snel een heel scala aan conflicten oproept. Hoewel dat op zich wellicht ook verfrissend kan zijn.

Nee, doe mij maar Peter Bosz.

Wanneer wordt eigenlijk bekend gemaakt wie de nieuwe bondscoach wordt?
Zo lang hebben ze niet meer tot die oefenpot tegen de Belgen.

Ward schreef:
Nieuw hoofdstuk in de Labyadsoap. Laat ook maar zien uit wat voor hout Sporting zijn gesneden, wat dat betreft zal die smerige rat zich goed thuis voelen. Nu maar hopen dat die befaamde Portugezen schoppers hun werk doen! Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, want Brands zal zich niet laten kennen vermoed ik zo. Bovendien heeft Labyad geen voet om op te staan lijkt me, aangezien hij vergeten is zijn contract op te zeggen en dus automatisch een jaar verlengd heeft.

http://www.sporting.pt/English/Football/football_players.asp

Op de site van Sporting kan ik niets vinden, ook wordt hij niet genoemd bij de spelers voor komend seizoen.?!

De vervanger van El Ahmadi is binnen. Heerlijk, zo'n van Geel die lekker snel te werk gaat.

YouTube - Harmeet Singh - Vålerenga

Rudi S schreef:
(quote)

http://www.sporting.pt/English/Football/football_players.asp

Op de site van Sporting kan ik niets vinden, ook wordt hij niet genoemd bij de spelers voor komend seizoen.?!

http://www.sporting.pt/Noti...
Bah, ik word al misselijk van die verwaande rotkop! Sorry het zit diep

Nicolage Rico schreef:
De vervanger van El Ahmadi is binnen. Heerlijk, zo'n van Geel die lekker snel te werk gaat.

Nog nooit van gehoord maar hij speelt in Noorwegen zie ik.

Zal wel een topper zijn

Dat mij aan Elyounoussi denken. Laten we hopen dat hij beter is.

trebremmit schreef:
Wanneer wordt eigenlijk bekend gemaakt wie de nieuwe bondscoach wordt?
Zo lang hebben ze niet meer tot die oefenpot tegen de Belgen.

Misschien komt er een interimcoach voor die pot?

Het is hopen op een type Van Basten, dat is wel iemand die een flinke vernieuwing heeft doorgevoerd (waar Van Marwijk op heeft voort kunnen borduren).

Ben je een vriend van hem? Een van de slechtste bondscoaches ooit.... altijd gedoe met spelers en slechte resultaten (in ieder geval op de hoofdtoernooien). Dat nieuwe systeem is veel te laat gekomen en moesten de spelers erdoor drukken.

Nicolage Rico schreef:

Moet nog veel boterhammetjes eten.. Werd ook gescout door Genk en te min bevonden wegens te statisch en te lage handelingssnelheid. Zal zeker nog een jaar of twee nodig hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:24 uur

geplaatst: vandaag om 07:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.