Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2012, 09:20 uur
0
geplaatst: 11 juli 2012, 09:59 uur
Jocharo-T schreef:
Daar heb ik wel degelijk een berichtje aan besteed en al hadden ze hem gratis laten gaan. De marktwaarde van deze rotte appel in de selectie daalde flink (...)
Daar heb ik wel degelijk een berichtje aan besteed en al hadden ze hem gratis laten gaan. De marktwaarde van deze rotte appel in de selectie daalde flink (...)
Potverdeppipe - Jochersma daar heb je echt een nacht over moeten slapen he? En zo te zien was je nog niet helemaal klaarwakker, want:
Een beetje groenteboer (coach) zorgt goed voor zijn fruit, weet wat er ingekocht is en hoe ermee om te gaan. Jol wist donders goed wie en hoe Hamdaoui was. Door die info GOED over te dragen had dit heel anders kunnen gaan en had Hamdaoui op beslissende momenten wél een bijdrage kunnen leveren. Omgang met spelers is een essentieel gegeven en dat borgt continuïteit en waarde van een elftal. Je moet een goed alternatief (voor Sigthorsson bijv) achter de hand hebben als het mis gaat.
Jocharo-T schreef:
Bij Ajax zijn ze op de goede weg. Zowel met salarisen, als met aankopen. Heel veel eigen jeugd, zoals we van Ajax gewend zijn en een paar aankopen. Natuurijk heeft Ajax domme aankopen gedaan en ook dom met geld gesmeten, maar feit is wel dat er elke jaar ook wat jeugd doorbreekt. Soms staat er zelfs meer dan 60% eigen jeugd in het veld. Dat is wel een flink verschil met dat clubje uit Brabant.
Bij Ajax zijn ze op de goede weg. Zowel met salarisen, als met aankopen. Heel veel eigen jeugd, zoals we van Ajax gewend zijn en een paar aankopen. Natuurijk heeft Ajax domme aankopen gedaan en ook dom met geld gesmeten, maar feit is wel dat er elke jaar ook wat jeugd doorbreekt. Soms staat er zelfs meer dan 60% eigen jeugd in het veld. Dat is wel een flink verschil met dat clubje uit Brabant.
Welkom in de wondere wereld - nee niet van de drie biggetjes - maar van de roze bril. Een buitengewoon opvallende omkering van de feiten in de werkelijkheid. De hele soap (met Cruijff, Ten Have, V.d Boog en Edgar Davids in hoofdrollen) rondom Ajax onstond juist ruim 1,5 geleden omdat Johan de Redder van mening was dat het sfructureel fout zat met de jeugdopleiding van Ajax. Dat Ajax inmiddels 2 kampioenschappen heeft behaald is een mooi resultaat, maar kom niet aan met het verhaal dat zoiets komt vanwege de gedegen jeugdopleiding - is ook deels gewoon MAZZEL (en ja dat kan je ook afdwingen).
Feit blijft dat ook een P$V (zie je 'em?) daar meer aandacht aan zou moeten schenken. In het verleden speelde Rijvers daarin een belangrijke rol. Voor een goede jeugdopleiding heb je iemand nodig met een consistente visie én roots in de club. En Ajax profiteert nog altijd van de uitstraling die de club heeft - en dat merk je als in Noord aan de dijk met een vriend (zijn zoon speelt daar) gaat kijken naar de D-tjes die spelen bij de club waar ooit Kluivert en Bergkamp debuteerden.
Jocharo-T schreef:
Voor de rest kom je natuurlijk net als al je P$V vriendjes hier op het forum over als een Provinciaaltje. Elke keer weer met z'n allen huilie huilie dat er over die subsidie wordt begonnen, of dat er een dollartekentje staat in plaat van een S.
Voor de rest kom je natuurlijk net als al je P$V vriendjes hier op het forum over als een Provinciaaltje. Elke keer weer met z'n allen huilie huilie dat er over die subsidie wordt begonnen, of dat er een dollartekentje staat in plaat van een S.
Ja, altijd al gedacht dat Utrecht een voordorp was van metropool Nieuwegein, dat overigens wel in Noord-Holland ligt. Nieuwegein, waar de voornaamste attractie de bouwpunt van het te renoveren centrum is.

0
geplaatst: 11 juli 2012, 10:41 uur
corn1holio1 schreef:
Ik ben is benieuwd of dat verschrikkelijk sterke Sky-blok vandaag onder druk gaat gezet worden!
Waarschijnlijk gaan ze meer tijd kunnen nemen bergaf dan bergop, dus lijkt deze rit mij zich daar wel toe te lenen.
Het zal vooral te hopen zijn dat bv Nibali zich niet tevreden stelt met een podiumplaats, maar er echt nog voor wil gaan. Dan hebben we met Liquigas, Lotto, BMC en volgens mij Radioshack toch 4 blokken die Sky het vuur aan de schenen kunnen leggen.
Ik ben is benieuwd of dat verschrikkelijk sterke Sky-blok vandaag onder druk gaat gezet worden!
Waarschijnlijk gaan ze meer tijd kunnen nemen bergaf dan bergop, dus lijkt deze rit mij zich daar wel toe te lenen.
Het zal vooral te hopen zijn dat bv Nibali zich niet tevreden stelt met een podiumplaats, maar er echt nog voor wil gaan. Dan hebben we met Liquigas, Lotto, BMC en volgens mij Radioshack toch 4 blokken die Sky het vuur aan de schenen kunnen leggen.
Ben bang van niet, daar lijkt het me niet de etappe voor. Ik vermoed eerder kansen voor de avonturiers en de toppers vlak bij elkaar...
0
geplaatst: 11 juli 2012, 10:42 uur
Mjuman schreef:
Ja, altijd al gedacht dat Utrecht een voordorp was van metropool Nieuwegein, dat overigens wel in Noord-Holland ligt. Nieuwegein, waar de voornaamste attractie de bouwpunt van het te renoveren centrum is.
Waar zou Jocharo-T zelf eigenlijk wonen? Het is wel makkelijk om anderen als provincialen te bestempelen maar meestal blijkt de bestempelaar zelf in St. Heerejezusveen te wonen.
Jij en ik hebben geen enkele schroom op dat gebied, want ik heb de woonplaats braaf ingevuld op het lijstje van musicmeter, van jou is het algemeen bekend. Maar Jocharo?
0
geplaatst: 11 juli 2012, 10:50 uur
GrafGantz schreef:
Een werkwoord is voldoende hoor.
(quote)
Een werkwoord is voldoende hoor.
is = kort voor eens
0
geplaatst: 11 juli 2012, 10:51 uur
Titmeister schreef:
Ben bang van niet, daar lijkt het me niet de etappe voor. Ik vermoed eerder kansen voor de avonturiers en de toppers vlak bij elkaar...
(quote)
Ja ik vrees ook voor zo'n scenario. Langs de andere kant, als de toppers nog iets willen doen, zullen ze ook vandaag moeten proberen. Er blijven nog maar goed 4 kansen over om Wiggins onder druk te zetten.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 10:53 uur
He$$el_01 schreef:
Volgens mij eens het gewoon een heel ander woord hoor.
Volgens mij eens het gewoon een heel ander woord hoor.
Zucht, taalpolitie alarm. Ja het is een beetje dialect, maar ik denk niet dat er 2 vlamingen over zouden vallen. Zal ik mijn bericht corrigeren, of kunnen jullie het wel aan zo?
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 12:10 uur
Mjuman schreef:
Potverdeppipe - Jochersma daar heb je echt een nacht over moeten slapen he?
Ik las je bericht vanmorgen pas, ik heb namelijk ook nog een privéleven. Potverdeppipe - Jochersma daar heb je echt een nacht over moeten slapen he?

Mjuman schreef:
Welkom in de wondere wereld - nee niet van de drie biggetjes - maar van de roze bril. Een buitengewoon opvallende omkering van de feiten in de werkelijkheid. De hele soap (met Cruijff, Ten Have, V.d Boog en Edgar Davids in hoofdrollen) rondom Ajax onstond juist ruim 1,5 geleden omdat Johan de Redder van mening was dat het sfructureel fout zat met de jeugdopleiding van Ajax. Dat Ajax inmiddels 2 kampioenschappen heeft behaald is een mooi resultaat, maar kom niet aan met het verhaal dat zoiets komt vanwege de gedegen jeugdopleiding - is ook deels gewoon MAZZEL (en ja dat kan je ook afdwingen).
Misschien leg je graag dingen bij een man in zijn mond, maar bij mij hoef je helemaal niets in mijn mond te leggen. Welkom in de wondere wereld - nee niet van de drie biggetjes - maar van de roze bril. Een buitengewoon opvallende omkering van de feiten in de werkelijkheid. De hele soap (met Cruijff, Ten Have, V.d Boog en Edgar Davids in hoofdrollen) rondom Ajax onstond juist ruim 1,5 geleden omdat Johan de Redder van mening was dat het sfructureel fout zat met de jeugdopleiding van Ajax. Dat Ajax inmiddels 2 kampioenschappen heeft behaald is een mooi resultaat, maar kom niet aan met het verhaal dat zoiets komt vanwege de gedegen jeugdopleiding - is ook deels gewoon MAZZEL (en ja dat kan je ook afdwingen).

Ik heb enkel gezegd dat bij Ajax nog steeds jeugd doorstroomt. Soms staat er zelfs meer dan 60% eigen jeugd in het veld. Ik heb nergens gezegd dat die jongens van het kaliber Kluivert of de Boer zijn. Dus mijn roze bril is wel af hoor. Ik zie echt wel wat er fout gaat, maar dat de jeugd bij Ajax nog steeds vollop de kans krijgt, is gewoon een constatering.

musician schreef:
Waar zou Jocharo-T zelf eigenlijk wonen?
Ik ben geboren en getogen in Nieuwegein (Utreg). Ben drie jaar geleden naar het Noorden verhuist voor het werk van mijn vrouw, maar mis Utreg nog elke dag, wat wil je als je er 26 jaar heb gewoond en bent opgegroeid. Je moet wel goed lezen btw. Ik noemde ze geen Provinciaaltje, maar zei dat ze zich zo gedroegen. Waar zou Jocharo-T zelf eigenlijk wonen?

0
geplaatst: 11 juli 2012, 12:18 uur
Them schreef:
Gevoel van Narsingh lijkt me doorslaggevend.
Gevoel van Narsingh lijkt me doorslaggevend.
Waar Brands gisteren nog riep noet hoger te gaan bieden, komt vandaag het bericht dat er dan toch een hoger bod is gekomen van PSV.
Wordt een verhaal net als Mertens, wil graag naar Ajax, maar gaat naar PSV.
Overigens juich ik de komst van Narsingh hard toe.. Mertens links, Narsingh rechts en dan Lens in de spits.. moet goed komen dit jaar.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 12:22 uur
Wel apart dat Rodney Sneijder naar RKC gaat, vorig jaar liep Koeman nog zo moelijk te doen bij Utrecht omdat hij hem niet wilde.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 12:27 uur
trebremmit schreef:
Wel apart dat Rodney Sneijder naar RKC gaat, vorig jaar liep Koeman nog zo moelijk te doen bij Utrecht omdat hij hem niet wilde.
Dat was niet het punt: Koeman was op zijn p* getrapt, omdat alles al in kannen en kruiken was, hij werd met Sneijder opgezadeld zonder dat ie daarin gekend was. Misschien had Koeman wel een heel ander type/een heel ander speler willen hebben.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 13:08 uur
lennon schreef:
Waar Brands gisteren nog riep niet hoger te gaan bieden, komt vandaag het bericht dat er dan toch een hoger bod is gekomen van PSV.
Daar staat Marcel Brands toch bekend om.Waar Brands gisteren nog riep niet hoger te gaan bieden, komt vandaag het bericht dat er dan toch een hoger bod is gekomen van PSV.
"Wij hebben de naam een koopclub te zijn en daar willen wij vanaf, wij gaan meer investeren in onze eigen jeugd!'.....2 mnd later heeft ie kleine 35miljoen uitgegeven en nu hij hoort dat Ajax en Narsingh naar alle waarschijnlijkheid een akkoord hebben en dan snel even het bod verhogen. Het is een beetje een angstig mannetje.
Ik hoop dat Ajax voet bij stuk houdt. Niet meer dan vier miljoen bieden voor deze speler en anders maar iemand anders, of een jongen uit de jeugd de kans geven
0
geplaatst: 11 juli 2012, 13:11 uur
Zegt de man die supporter is van de club die Sulejmani voor €16.000.000,- kocht.. 
Maar.. Ajax is goed bezig momenteel, kan ik niet ontkennen...

Maar.. Ajax is goed bezig momenteel, kan ik niet ontkennen...
0
geplaatst: 11 juli 2012, 13:15 uur
Bezem, die kinderachtige plaatjes zijn meer iets voor het ketnet-forum.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 13:17 uur
Deze discussie heb ik al eens met je gevoerd, Leo. Dat was ook een domme aankoop voor veel teveel. Het gaat mij om de intentie van de clubs om de jeugd de kans te durven geven en dat durven ze niet echt bij P$V. Wel roepen dat je ervan baalt dat je de naam koopclub hebt en dat je jeugd de kans wilt geven, maar het vervolgens niet doen. Bij Ajax breekt elk jaar, los van de kwaliteit van de spelers, zat talent door. Ook in de tijd dat Miralem gekocht werd. Ik heb ook helemaal niets tegen het kopen van spelers, maar ik vind het wel belangrijk dat jeugd ook de kans krijgt en dat aangevuld met wat aankopen. Bij Ajax en Feyenoord krijgen ze dat, bij P$V sporadisch.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Brands erg veel draait en nooit doet wat hij zegt. Hij is angstig voor een jaar weer geen CL en daar gaat hij op afgerekend worden als best betaalde technisch directeur, maar ga dan niet lopen huilen dat P$V de koopclub van Nederland is en zeg gewoon dat dat je helemaal niets kan interesseren. Ik zal dat niet begrijpen, maar het is wel eerlijk.
Wat ik bedoel te zeggen is dat Brands erg veel draait en nooit doet wat hij zegt. Hij is angstig voor een jaar weer geen CL en daar gaat hij op afgerekend worden als best betaalde technisch directeur, maar ga dan niet lopen huilen dat P$V de koopclub van Nederland is en zeg gewoon dat dat je helemaal niets kan interesseren. Ik zal dat niet begrijpen, maar het is wel eerlijk.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 14:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
*Inmiddels verwijderde post met de vraag of het dollarteken niet verboden kan worden hier op het topic* .
Mijn bovenstaande post was in zijn geheel serieus bedoeld en dus niet ironisch. De koosnaampjes maken het wat luchtiger. Los daarvan ben jij zo'n beetje de enige die keer op keer gaat huilie huilie als ik een S met een streepje gebruik (dollar tekentje). Goh goh dat is erg zeg. Geloof mij als ik zeg dat de meeste mensen, dus niet allemaal, jouw chagereinige berichtjes vele malen vervelender vinden. Je kunt het ook negeren. Als ik moest gaan huilen als iemand Ajax met een K schrijft dan had ik een dagtaak. Dat zal mij mijn kont roesten. Een beetje supporterspraat moet kunnen, zolang het niet beledigent wordt. Je neemt jezelf veel te serieus, man.*Inmiddels verwijderde post met de vraag of het dollarteken niet verboden kan worden hier op het topic* .
0
geplaatst: 11 juli 2012, 14:04 uur
Ajakkes 
maar, Jocharo, ik snap je punt... PSV bestaat 100 jaar in 2013, en ik denk dat Brands een beetje in paniek raakt als het dit jar niet gebeuren gaat... dus inderdaad een draaikont, maar ik snap hem ook wel...

maar, Jocharo, ik snap je punt... PSV bestaat 100 jaar in 2013, en ik denk dat Brands een beetje in paniek raakt als het dit jar niet gebeuren gaat... dus inderdaad een draaikont, maar ik snap hem ook wel...
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 14:16 uur
Toen wij honderd jaar werden was het drama in de tent. Daar kom je ook wel overheen. Je kunt gewoonweg niet elk jaar kampioen worden en los daarvan loopt er zat talent bij jullie rond die de kans niet krijgt. Die jongens hebben weinig ervaring en je hoeft niet je hele elftal uit jeugdspelers te laten bestaan, maar dat aangevuld met wat leuke aankopen leidt ook tot kampioenschappen. Kijk maar in Amsterdam. 

0
geplaatst: 11 juli 2012, 14:20 uur
Jocharo-T schreef:
Mijn bovenstaande post was in zijn geheel serieus bedoeld en dus niet ironisch. De koosnaampjes maken het wat luchtiger. Los daarvan ben jij zo'n beetje de enige die keer op keer gaat huilie huilie als ik een S met een streepje gebruik (dollar tekentje). Goh goh dat is erg zeg. Geloof mij als ik zeg dat de meeste mensen, dus niet allemaal, jouw chagereinige berichtjes vele malen vervelender vinden. Je kunt het ook negeren. Als ik moest gaan huilen als iemand Ajax met een K schrijft dan had ik een dagtaak. Dat zal mij mijn kont roesten. Een beetje supporterspraat moet kunnen, zolang het niet beledigent wordt. Je neemt jezelf veel te serieus, man.
Als je het constant doet is dat geen supporterspraat meer, maar trieste en kinderachtige praat. Dan lijkt het op een gegeven moment, nu dus ongeveer, alsof je PSV niet meer op een normale manier kan of wil schrijven. Net als van die mensen die Ajax of Feyenoord niet bij de clubnaam willen noemen maar respectievelijk 020 of 010. En als je er dan voor kiest om je zelf te verlagen tot dit niveau en je PSV niet bij naam wil noemen, gebruik dan Pisvee o.i.d. en geen, zoals ik al tig keer heb gezegd, ironische koosnaam.Mijn bovenstaande post was in zijn geheel serieus bedoeld en dus niet ironisch. De koosnaampjes maken het wat luchtiger. Los daarvan ben jij zo'n beetje de enige die keer op keer gaat huilie huilie als ik een S met een streepje gebruik (dollar tekentje). Goh goh dat is erg zeg. Geloof mij als ik zeg dat de meeste mensen, dus niet allemaal, jouw chagereinige berichtjes vele malen vervelender vinden. Je kunt het ook negeren. Als ik moest gaan huilen als iemand Ajax met een K schrijft dan had ik een dagtaak. Dat zal mij mijn kont roesten. Een beetje supporterspraat moet kunnen, zolang het niet beledigent wordt. Je neemt jezelf veel te serieus, man.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 14:40 uur
Daar zijn we nu dus officieel vanaf. Fantastische voetballer met een zeer slechte mentaliteit. Jammer dat het achteraf toch zo'n slechte aankoop is gebleken. We maken er flink verlies op. Hij wordt verkocht voor dik vier miljoen minder en dan heb ik het nog niet eens over zijn salaris waar hij niets voor heeft gedaan. Gelukkig is hiermee het hoofdstuk El Hamdaoui afgesloten.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 14:41 uur
Rotte appel opgeruimd, moet je alleen maar blij om zijn!
Was sprake dat ie naar PSV zou gaan verleden jaar.. ben echt blij dat dat niet gebeurd is.. Die was zo hard over Rutten heen gelopen, dat Rutten nu nog niet gevonden zou zijn...
Was sprake dat ie naar PSV zou gaan verleden jaar.. ben echt blij dat dat niet gebeurd is.. Die was zo hard over Rutten heen gelopen, dat Rutten nu nog niet gevonden zou zijn...
0
geplaatst: 11 juli 2012, 14:50 uur
Nog niet te vroeg juichen, ik heb dit nieuws in voorgaande jaren ook gelezen. Het is pas een feit als het op de site van Ajax staat.
Oh, daar staat het ook op zie ik nu. Nou, champagne!
Oh, daar staat het ook op zie ik nu. Nou, champagne!
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 14:56 uur
Het nieuws staat inderdaad al op de site van Ajax, anders had ik het niet gepost. Je weet het inderdaad maar nooit met Hamdaoui en zijn zaakwaarnemer, maar het is nu officieel.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 14:58 uur
lennon schreef:
Lees nou eens wat ik hierboven schrijf over die "rotte appel" - die non-term was al van Jochermsa, boer'nzoon oet Wisp en nou neem je 'em nog klakkeloos over alsof je eigen geheugen en memory is uitbesteed - en dat terwijl een paar GB extra nix meer kost, These Days.
Gek genoeg denk ik dat iemand als Rutten - die is meer diplomaat dan De Boer - veel handiger met hem was omgegaan dan jij voor mogelijk had gehouden. Wat dat betreft treft Reis het wel dat Rutten naar Vitesse gaat. Ben er maar trots op dat onder je hoofdtrainerschap
(De Boer) een speler zich ontwikkeld heeft van waarde 5.000.000 naar waarde 850.000.
Wat mij zo opvalt als dat alle provinciaaltjes - die normaal braaf de kattenbak weten te vinden - altijd weer breeduit moeten zeiken als een zondebok hebben gevonden. Ik denk dan: had er wat van gemaakt met die El Hamdaoui, maar ook had 'me niet met al die toeters en bellen extra (een scheerwollen tapijtje, een bouncer bij zijn sportwinkel, verse mintkruiden voor de thee) binnengehaald.

Als ik die reacties lees, denk ik ik wou dat estafette-zeiken een Olympische sport was, nou dan haalden verschillenden hier voor Oranje een gouden superzeikplak.

0
geplaatst: 11 juli 2012, 14:59 uur
Zou lachen zijn als ie topscorer in de serie a wordt en Fiorentina hem voor een dik bedrag kan verkopen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 11 juli 2012, 15:04 uur
Mjuman schreef:
*Heel Verhaal*
Ben het totaal niet met je eens. Soms valt een speler gewoon niet in het pulletje. Dan kun je alles wal op de Boer afschuiven, maar dat is te makkelijk. Als een speler het groepsproces ondermijnt dan houd je hem buiten de selectie. Natuurlijk was de situatie niet ideaal, maar Hamdaoui was gewoonweg onhandelbaar. Dat bleek later ook wel uit de manier waarop een halfjaar geleden de transfer naar Fiorentina was afgeketst. De manier waarop jij je reactie nu formuleerd weet ik er og wel een paar. De softe Rutten weet met een selectie aan ankopen geen prijs te pakken en de 'botte' de BOer wordt zonder de rotte appel Hamdaoui twee keer kampioen. Het is sneu geld, maar zulke dingen gebeuren wel eens.*Heel Verhaal*
trebremmit schreef:
Zou lachen zijn als ie topscorer in de serie a wordt en Fiorentina hem voor een dik bedrag kan verkopen.
Het is een geweldige voetballer, dus waarom niet en misschien past hij daar wel in het team.Zou lachen zijn als ie topscorer in de serie a wordt en Fiorentina hem voor een dik bedrag kan verkopen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.