Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2012, 21:03 uur
Mulder is ook een matige keeper. Hoewel hij het 2e seizoenshelft van het afgelopen seizoen wel wat gegroeid is. 1 Centimeter.
Nee, een goede keeper is voor mij betrouwbaar. Dat is Mulder niet. Vermeer niet. Isaksson niet. En Verhoeven al helemaal niet, die in iedere wedstrijd minstens 1 fout maakte, maar de meeste mensen dat vergaten omdat hij ook een paar ballen uit de hoek plofte.
Nee, een goede keeper is voor mij betrouwbaar. Dat is Mulder niet. Vermeer niet. Isaksson niet. En Verhoeven al helemaal niet, die in iedere wedstrijd minstens 1 fout maakte, maar de meeste mensen dat vergaten omdat hij ook een paar ballen uit de hoek plofte.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 21:52 uur
Vorm was bij FC Utrecht in zijn laatste jaar ook niet echt betrouwbaar. Wel zonde als potentieel talentvolle keepers op de bank zitten te verpieteren zoals Cilessen dus bij Ajax.
Bij FC Utrecht verwachten ze komend jaar veel van keeper Robin Ruiter. We gaan het zien: de start op 12 Augustus met om 12.30 FC Utrecht-Feyenoord en voor de kerst komen FC Twente, PSV en AZ ook nog langs in Utrecht en Ajax zelfs 2 keer !!! Vermeer mag dan keepen van mij hoor !!
Bij FC Utrecht verwachten ze komend jaar veel van keeper Robin Ruiter. We gaan het zien: de start op 12 Augustus met om 12.30 FC Utrecht-Feyenoord en voor de kerst komen FC Twente, PSV en AZ ook nog langs in Utrecht en Ajax zelfs 2 keer !!! Vermeer mag dan keepen van mij hoor !!

0
geplaatst: 12 juli 2012, 11:35 uur
chevy93 schreef:
Chavanel gaat hopelijk stunten dit jaar, want wat een geweldige tijdrit(ten) heeft hij gereden.
Enige minpunt is dat hij nu te dichtbij staat waardoor hij waarschijnlijk niet te ver weg zal mogen, maar hij zal in de bergen wel (minimaal) één dag afhaken, zodat later hij weer eens een fenomenale ontsnapping kan doen. Hopelijk samen met Voeckler, mijn andere favoriete renner.
Geen Chavanel dus, maar wel Voeckler. Wat een wielrenner is het toch. Chavanel gaat hopelijk stunten dit jaar, want wat een geweldige tijdrit(ten) heeft hij gereden.

Enige minpunt is dat hij nu te dichtbij staat waardoor hij waarschijnlijk niet te ver weg zal mogen, maar hij zal in de bergen wel (minimaal) één dag afhaken, zodat later hij weer eens een fenomenale ontsnapping kan doen. Hopelijk samen met Voeckler, mijn andere favoriete renner.

Volgens mij begint de Eredivisie pas over een maand.

0
geplaatst: 12 juli 2012, 11:42 uur
Geen nood, elke scheet die de heren voetballers laten zal hier ongetwijfeld tot in den treure besproken gaan worden.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 11:43 uur
Vooral een heel irritante, protserige, opschepperige, aandachtszoekende chauvinist! Maar inderdaad een prachtprestatie gisteren!
Vandaag ben ik toch echt eens benieuwd. Als ze Wiggins geen verlies kunnen aansmeren vandaag, dan is de winnaar van de tour bekend. Aanvalleeuuh!
Vandaag ben ik toch echt eens benieuwd. Als ze Wiggins geen verlies kunnen aansmeren vandaag, dan is de winnaar van de tour bekend. Aanvalleeuuh!
0
geplaatst: 12 juli 2012, 11:52 uur
De oefencampagnes zijn al begonnen, dan moeten wij toch ook oefenen ??

0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juli 2012, 12:09 uur
Ben allang blij dat het hier bij vlagen weer over een echte sport gaat en niet over wielrennen enzo. 

0
geplaatst: 12 juli 2012, 12:19 uur
Met die beklimmingen is wielrennen écht wel topsport, op individueel niveau. Maar ik begrijp dat je meer een curling-man bent 
Alhoewel vervang één letter en je hebt wel een echte-mannensport: Hurling

Alhoewel vervang één letter en je hebt wel een echte-mannensport: Hurling
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:14 uur
Jocharo-T schreef:
Ben allang blij dat het hier bij vlagen weer over een echte sport gaat en niet over wielrennen enzo.
Ik snap dit eigenlijk niet echt. Ik begrijp dat je nu niet heel serieus bent hoor, maar voetbal is toch over het algemeen een erg saaie sport. Van de 9 eredivisie wedstrijden per week zijn er meestal maar één of twee echt een beetje de moeite waard. In de meeste andere competities is dat niet heel anders. Ik snap dat het ook voor een deel clubliefde is en dergelijke (dit heb ik zelf namelijk ook). Bij de belangrijke wedstrijden van PSV en soms Chelsea zit ik ook hartstikke gespannen op de bank, maar dit zijn maar zo'n 15 wedstrijden per jaar. De rest is leuk om te kijken, maar niet meer dan dat.
Nou is wielrennen nou ook niet de meest dynamische sport dus ik begrijp dat sommige mensen dit helemaal niks vinden. Echter is het naar mijn mening 10x zo knap wat wielrenners doen dan wat de meeste voetballers doen. Bij wielrennen heb je namelijk een stuk meer nodig dan alleen talent.
Geef mij dan maar tennis, ijshockey of rugby of iets dergelijks. Bij tennis zijn een stuk meer wedstrijden echt spannend en zelfs bij de minder spannende wedstrijden zie je nog genoeg mooie rally's. En een van de grootse voordelen van tennis is dat het eigenlijk pas na het laatste punt beslist is doordat je altijd een bepaald aantal sets moet winnen. Ijshockey is leuk omdat het lekker snel gaat. Klein veld en binnen twee seconden ben je aan de andere kant van het veld. Rugby is gewoon vet omdat ze niet zo huilen om overtredingen.
Het enige wat bij voetbal soms veel vetter is dan bij andere sporten zijn de supporters. Maar dit verschilt ook per club en land.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:39 uur
Tactisch blaast voetbal al die sporten compleet weg (ook het wielrennen!). En nergens zijn er zo vaak verrassingen als in het voetbal.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:52 uur
Tactisch gezien blaast honkbal (hoe saai die sport ook mag lijken) op haar beurt voetbal weer weg, 

0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:59 uur
Running On Empty schreef:
Tactisch gezien blaast honkbal (hoe saai die sport ook mag lijken) op haar beurt voetbal weer weg,
American Football dan?
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:01 uur
Mjuman schreef:
(quote)
American Football dan? Ook zeer tactisch maar ben ik geen liefhebber van.

0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:02 uur
FlyLo schreef:
Tactisch blaast voetbal al die sporten compleet weg (ook het wielrennen!). En nergens zijn er zo vaak verrassingen als in het voetbal.
Tja, als er per week honderden wedstrijden op tv zijn zie je ook veel verrassingen inderdaad. Wil niet zeggen dat deze er in andere sporten niet zijn natuurlijk. In de afgelopen editie van de CL waren er misschien vier verrassingen. United en City niet door, en Barca en Real die verliezen in de halve finales. Daarnaast had geen een competitie een echt verrassende winnaar.
Dat voetbal de andere sporten tactisch wegblaast valt ook erg mee. Dat lijkt misschien zo doordat je van voetbal een stuk meer verstand hebt.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:07 uur
Apoel Nicosia tot in de kwartfinales van de CL..
In de Eredivisie verwachtte iedereen PSV. In Engeland hadden er maar weinig voorspeld dat Chelsea zo laag zou eindigen (City kampioen was ook zeer twijfelachtig). In Duitsland werd eerder gedacht aan BM dan BVB. Italië eerder Milan dan Juventus. Spanje eerder FCB dan RM. In Frankrijk had al zéker niemand aan Montpellier gedacht.
In de Eredivisie verwachtte iedereen PSV. In Engeland hadden er maar weinig voorspeld dat Chelsea zo laag zou eindigen (City kampioen was ook zeer twijfelachtig). In Duitsland werd eerder gedacht aan BM dan BVB. Italië eerder Milan dan Juventus. Spanje eerder FCB dan RM. In Frankrijk had al zéker niemand aan Montpellier gedacht.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:14 uur
Apoel en Montpellier zijn inderdaad ook nog echte verrassingen. De andere niet echt naar mijn mening. City heeft gewoon het meeste geld en bij BM en Chelsea zat het intern niet helemaal lekker. Juventus en Real vind ik niet echt verrassingen. Waren ook gewoon goede kanshebbers.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:20 uur
Vooruit, nog eentje dan: Nederland er uit in de eerste ronde 
(en bv. Griekenland & Italië verder dan gedacht)

0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:21 uur
FlyLo schreef:
Tactisch gezien is schaken het summum van de sporten. Hoef ik ook niet te zien. Laat iedereen gewoon zijn eigen favoriete sporten hebben en daarover praten als ze dat willen, zo lang het maar een beetje niveau heeft...
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:26 uur
FlyLo schreef:

Ja oké jij wint. Er zijn wat meer verrassingen.
Maar je hebt nu wel al iets van zeven competities genoemd waarin heel veel wedstrijden zijn gespeeld. Als ik zeven tennistoernooien bekijk kan ik daar ook wel genoeg verrassingen in vinden. Verrassingen zijn er zeker in het voetbal en ze maken de sport ook leuker, maar ze zijn in andere sporten ook genoeg te vinden.
0
Jocharo-T
geplaatst: 12 juli 2012, 14:30 uur
Titmeister schreef:
Tactisch gezien is schaken het summum van de sporten. Hoef ik ook niet te zien. Laat iedereen gewoon zijn eigen favoriete sporten hebben en daarover praten als ze dat willen, zo lang het maar een beetje niveau heeft...
Wie bepaalt wat een acceptabel niveau is dan?Tactisch gezien is schaken het summum van de sporten. Hoef ik ook niet te zien. Laat iedereen gewoon zijn eigen favoriete sporten hebben en daarover praten als ze dat willen, zo lang het maar een beetje niveau heeft...
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:34 uur
Lekker dan...
Zowel Ruigh, als Westra als Mollema binnen 5 à 10 minuten afgestapt.

Titmeister schreef:
en daarover praten als ze dat willen,
Op MoMe is er recentelijk een scheiding gemaakt tussen voetbal en andere sporten, omdat OH-gehalte van voetbal een overhand kreeg in het topic. Ditzelfde gebeurt hier en helaas is dezelfde scheiding hier recentelijk nog afgekeurd onder het mom "na het EK zal het voetbal wel minder in beeld komen". Jaja..en daarover praten als ze dat willen,
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:39 uur
chevy93 schreef:
Lekker dan...
Lekker dan...

Wat is dat toch met Nederlandse renners in de Tour de laatste jaren

0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:42 uur
Geen idee, maar wat mij betreft zijn er maar twee opties. Of we boycotten vanaf volgend jaar dat hele circus, of we sturen Anouk.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:42 uur
Ik ben nu voor Peter Velits. Dat klinkt wel een beetje Nederlands. 

0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:45 uur
Overigens vond ik Van Agt gisteren wel erg leuk om te zien bij de Avondetappe gisteren. Wat een uitstraling heeft die man!
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:47 uur
chevy93 schreef:
Ditzelfde gebeurt hier en helaas is dezelfde scheiding hier recentelijk nog afgekeurd onder het mom "na het EK zal het voetbal wel minder in beeld komen". Jaja..
Ditzelfde gebeurt hier en helaas is dezelfde scheiding hier recentelijk nog afgekeurd onder het mom "na het EK zal het voetbal wel minder in beeld komen". Jaja..
Het voetbaltopic ging destijds niet voor niets op slot chevy. De moderators waren constant bezig met bezemen. Waar het op MoMe wel goed gaat ging het hier vaak mis. Degenen die destijds actief waren op het voetbaltopic weten waarom... Door er een Algemeen Sporttopic van te maken is het geheel wat luchtiger omdat er ook ruimte is voor andere sporten. Prima zo dus.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:50 uur
GrafGantz schreef:
Geen idee, maar wat mij betreft zijn er maar twee opties. Of we boycotten vanaf volgend jaar dat hele circus, of we sturen Anouk.
(quote)
Het ljkt inderdaad verdomd veel op dat ESF-debacle:
Nederland precies 150 Touretappes zonder ritzege | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:50 uur
FlyLo schreef:

Zal ik er nog ééntje doen dan? De laatste voor vandaag.
Seizoen 2010-2011 : Ajax-FC Utrecht 1-2, FC Utrecht-Ajax 3-0
Seizoen 2011-2012 : FC Utrecht-Ajax 6-4, Ajax-FC Utrecht 0-2
Leuke verrassende sport dat voetbal ...

0
geplaatst: 12 juli 2012, 14:52 uur
De oude Havalange (1916!) bleek toch corrupt volgens nu.nl. De oude voetbalbaas van de Fifa was niet vies van een paar miljoentjes toegeschoven illegaal geld. En dan hebben we het alleen over wat er nu nog bekend is. Zijn eveneens bij de Wereldbond voor Voetbal aangeschoven schoonzoon vond het ook een prima vorm van kasversterking.
Misschien dat deze openbaring weer eens een moment kan zijn dat de Fifa weer eens volledig gaat worden doorgelicht.
Wie bepaalt er waarom er waar een WK wordt gehouden? Wie bepaalt alle regels inzake de voetbalsport? En zo kan er nog een hele waslijst richting voetbalbond, Havelange is inzake steekpenningen nog maar het topje van de ijsberg. Die Blatter heb ik ook nog nooit vertrouwd.
Trouwens, Nederland was ooit één van de oprichters in 1904 met zes andere landen maar is nog nooit voorzitter geweest van de Fifa. Misschien is het wel wat voor Johan Cruyff.....
Misschien dat deze openbaring weer eens een moment kan zijn dat de Fifa weer eens volledig gaat worden doorgelicht.
Wie bepaalt er waarom er waar een WK wordt gehouden? Wie bepaalt alle regels inzake de voetbalsport? En zo kan er nog een hele waslijst richting voetbalbond, Havelange is inzake steekpenningen nog maar het topje van de ijsberg. Die Blatter heb ik ook nog nooit vertrouwd.
Trouwens, Nederland was ooit één van de oprichters in 1904 met zes andere landen maar is nog nooit voorzitter geweest van de Fifa. Misschien is het wel wat voor Johan Cruyff.....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.