Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2012, 10:14 uur
lennon schreef:
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.. Als PSV die en die niet had verloren, en AZ of H'veen...
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.. Als PSV die en die niet had verloren, en AZ of H'veen...
Rico doelt met name op de thuiswedstrijd tegen NEC (0-1) en de uitwedstrijd bij VVV (2-1). De wedstrijden die je "gewoon" had moeten winnen. En dan was Feyenoord "gewoon" kampioen geweest. Voor de rest heeft Feyenoord namelijk geen punt gestolen.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 10:19 uur
lennon schreef:
Krijg je zulke reacties weer... zucht.
Op basis van het voetbal en het spel per wedstrijd. Nogmaals: er zit geen gestolen punt bij (op die wedstrijd in Heerenveen na dan
). En als je kijkt naar wedstrijden als AZ - Feyenoord, Ajax - Feyenoord, PSV - Feyenoord, Feyenoord - RKC, Feyenoord - Utrecht. Uiteraard had Feyenoord het zelf af moeten maken, maar er had echt veel meer in gezeten.Feyenoord heeft gewoon een zeer goed seizoen gedraaid, boven ieders verwachting, en dat is alleen maar meegenomen!
Klopt. Zelfs zo goed dat ze een meer dan reële kans hadden om kampioen te worden.
Was ook wel behoefte aan in Rotterdam, alleen nu verwachten veel mensen wonderen, terwijl het team alleen maar weer aan kwaliteit heeft ingeleverd inmiddels.
Natuurlijk kan het weer goed gaan, maar echt realistisch is dat niet.
Mensen? Je hebt het nu enkel over Musician.
Ik denk dat Feyenoord het dit seizoen een stuk zwaarder krijgt als er niet nog wat bij gaat komen!
Als er geen behoorlijke spits bijkomt, gaan ze spelen voor plek 5 t/m 9.
Dat Feyenoord heeft mogen ruiken aan het kampioenschap is leuk, maar dat heeft er nooit ingezeten vorig seizoen, te wisselvallig.
Na de winterstop 1 maal verloren, tweemaal gelijk en de rest gewonnen...
Vlammen tegen topclubs (en dat heeft het uiteindelijke kampioenschap zeker beinvloed) maar zware wanprestaties tegen de kleintjes waar je juist de 3 punten moet pakken. Met als dieptepunt verliezen van GA Eagles voor de beker.
Is maar een aantal maal voorgekomen (vooral in het begin v/d competitie). En de andere kampioenskandidaten hadden er ook last van.
Ik denk dat iedere voetbal liefhebber (ook ik als PSVer) wel genoten heeft van het plezier wat eindelijk terug was bij dat team, (behalve die wedstrijd tegen psv
) en dat de club weer omhoog kan kijken. Want eerlijk is eerlijk, zo'n club mag nooit en te nimmer ten onder gaan. Zo'n club gaat ook nimmer ten onder.

0
geplaatst: 18 juli 2012, 10:22 uur
Joy4ever schreef:
Rico doelt met name op de thuiswedstrijd tegen NEC (0-1) en de uitwedstrijd bij VVV (2-1). De wedstrijden die je "gewoon" had moeten winnen. En dan was Feyenoord "gewoon" kampioen geweest. Voor de rest heeft Feyenoord namelijk geen punt gestolen.
(quote)
Als ik eerlijk ben, was het verlies tegen VVV wel terecht. Toen speelde Feyenoord trouwens zonder Guidetti en El Ahmadi, en dat kon niet opgevangen worden. Het probleem voor het komende seizoen, hoewel ik wel wat verwacht van Vormer en Singh.
Tja, die buitenspelgoal van 2 meter tegen NEC. Zo'n voorval heeft ieder team wel, maar deze wedstrijden had Feyenoord wel moeten winnen uiteraard.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 10:23 uur
lennon schreef:
Dat dachten de supporters van Glasgow Rangers ook
(quote)
Dat dachten de supporters van Glasgow Rangers ook
Over een aantal jaar heet FC Rangers gewoon weer Glasgow Rangers en spelen ze weer in de hoogste divisie van Schotland. Alleen dan met een lege prijzenkast...
0
geplaatst: 18 juli 2012, 10:27 uur
Ja, maar al die "als" verhalen..
Wijnaldum had wel 3 keer kunnen scoren in Rotterdam, dan "had" PSV daar gewonnen, en dus dichterbij het kampioenschap geweest, Feyenoord "had" dan 3 punten minder gehad etc etc.
Wijnaldum had wel 3 keer kunnen scoren in Rotterdam, dan "had" PSV daar gewonnen, en dus dichterbij het kampioenschap geweest, Feyenoord "had" dan 3 punten minder gehad etc etc.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 10:45 uur
Maar nu ga je dus weer overdrijven met Wijnaldum en drie keer scoren. Hij had 1 kans die niet te missen was, maar op basis van het voetbal (waar ik het dus over heb, maar dat blijkt maar niet door te dringen) was Feyenoord beter dan PSV die wedstrijd en wint het terecht met 2-0.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:01 uur
Jongens koop een hengel en ga vissen of ga klaverjassen. Wat een ouwewijvenpraat.
"As is verbrande turf" zei mijn opa, een fanatiek GVAV-supporter, en hij kon het weten. De tweede plaats van Feyenoord was een ferme prestatie
en de derde van PSV een wanprestatie
- en dat voor de derde maal op rij - tijd om te vlammen.
"As is verbrande turf" zei mijn opa, een fanatiek GVAV-supporter, en hij kon het weten. De tweede plaats van Feyenoord was een ferme prestatie
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:07 uur
Mjuman schreef:
. De tweede plaats van Feyenoord was een ferme prestatie
. De tweede plaats van Feyenoord was een ferme prestatie
- en dat voor de derde maal op rij - tijd om te vlammen. Je herhaalt nu wat ik al zei.. dus je kan zelf ook gaan vissen of kaarten

Ik probeer alleen die "als dit en als dat" verhalen te ontkrachten
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:07 uur
En daarom was een titel voor Feyenoord afgelopen seizoen onrealistisch geweest? 

0
Jocharo-T
geplaatst: 18 juli 2012, 11:20 uur
Jij kijkt alleen maar vanuit Feyenoord perspectief. Feyenoord had meer punten kunnen halen in sommige wedstrijden, maar dat geldt ook voor andere ploegen. Bij Ajax-Twente is er een doelpunt van Vertonghen afgekeurd wat bij lange na geen buitenspel was, dan was het 2-0 geweest en was de wedstrijd nooit meer in 1-1 geeindigd en zo zijn er wel mee voorbeelden. P$V, Twente, Heerenveen hebben vast ook zulke wedstrijden ertussen gehad. Dat is voetbal. Ik ben het dus eens met Lennon, het hele 'als' verhaal gaat nergens over en al helemaal niet als je het enkel en alleen vanuit het oogpunt van één club bekijkt. Dan moet je alles op een rijtje zetten en alle mogelijkheden van alle clubs bekijken en dan schiet je er nog steeds niets mee op.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:21 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoe realistisch was die titel voor Ajax,vanuit het perspectief van december 2011?
"Achteraf kennie een koe ..." vamuit datzelfde 'realisme' had Feyenoord idd zomaar kampioen kunnen worden, als ...
Schoppen troef, deze ronde

0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:24 uur
Jocharo-T schreef:
Bij Ajax-Twente is er een doelpunt van Vertonghen afgekeurd wat bij lange na geen buitenspel was, dan was het 2-0 geweest en was de wedstrijd nooit meer in 1-1 geeindigd
Ja hoor, die club uit Amsterdam is ook weer benadeeld Bij Ajax-Twente is er een doelpunt van Vertonghen afgekeurd wat bij lange na geen buitenspel was, dan was het 2-0 geweest en was de wedstrijd nooit meer in 1-1 geeindigd

Ga toch vissen ouwe

0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:27 uur

Koninginnerit in de tour vandaag, alhoewel die in de Alpen ook kon tellen.
Ik hoop dat VDB, Evans, en Nibali het Sky bastion verder gaan bestoken. Ik denk niet dat ze Wiggins gaan kunnen doen kraken, maar het zou wel interessant zijn om de reactie bij Froome te zien indien dit toch gebeurt!
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:28 uur
(en, zeker gezien de totale inhoudsloze voetbaldiscussie hierboven, opnieuw een oproep om miss een apart voetbaltopic te openen?)
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:30 uur
Nicolage Rico schreef:
Omdat een als verhaal altijd wel zorgt dat van niets iets gemaakt kan worden.
Als FC Utrecht alles had gewonnen waren ze kampioen... Kan er zo weinig mee.
Feyenoord heeft een leuk seizoen gedraaid, dat is een feit....
0
geplaatst: 18 juli 2012, 11:43 uur
corn1holio1 schreef:
(en, zeker gezien de totale inhoudsloze voetbaldiscussie hierboven, opnieuw een oproep om miss een apart voetbaltopic te openen?)
Wellicht beter om een apart dopingtopic te openen? Dan kun je daar terecht met posts over de Tour

0
geplaatst: 18 juli 2012, 12:20 uur
Nicolage Rico schreef:
Pardon, zou ik geen mens wezen?

En dan dit:
Als er geen behoorlijke spits bijkomt, gaan ze spelen voor plek 5 t/m 9.
Hoe kom je daar nou precies bij, waar is dat op gebaseerd? Bijzondere voorkennis die ons wordt onthouden?
De competitie is 34 wedstrijden en moet nog beginnen. Laten we nu eerst maar eens kijken. Ik zal direct toegeven dat er een paar grote namen zijn verkocht. Namen die pas vorig seizoen in de competitie groot zijn geworden. Er zijn er een paar teruggekomen.
Guidetti, El Ahmadi, Bakkal, wat waren daar vorig jaar nu precies de verwachtingen van? Zij zijn toen ver boven hun reputatie uitgestegen. Heb je toen ook voorspeld plek 5 t/m 9? Het vertrek van Vlaar is zwaar maar hij is ook pas vorig jaar goed en constant gaan voetballen.
Ik doe niet aan koffiedik kijken, dat is volstrekte onzin, heeft het vorige seizoen wel bewezen. Dus de aanhouder wint, Koeman heeft er vorig jaar ook iets moois van gesmeed. Eens kijken wat hij nu uit de hoed tevoorschijn haalt.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 12:37 uur
tja, het is wel zo dat Fer en Wijnaldum ook vertrokken vorig jaar, en iedereen dacht dat dat wel eens een probleem kon zijn, dus wie weet inderdaad.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 13:43 uur
Oh jongens toch, ik zet wel een potje thee. Pakken we er van die lekkere Pim's bij. En dan gaan we dit eens uitpraten, want er is nog meer chagrijn in dit topic dan in huishoudens waar iedereen tussen 6.00u en 8.00u op moet staan.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 13:51 uur
Ik heb hier even de bezem doorheen gehaald. Laten we verder het advies van R&P opvolgen. 

0
geplaatst: 18 juli 2012, 13:56 uur
En bovendien is er vandaag een mooie etappe in de Tour, ik ga dadelijk kijken. Lekker met een glaasje limonade en de snoeppot op de bank. Er zitten wat Nederlanders in de kopgroep hoor ik, dus dat maakt het voor een gelegenheidsliefhebber (zoals ik) alleen maar leuker.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 14:30 uur
Jocharo-T schreef:
Jij kijkt alleen maar vanuit Feyenoord perspectief. Feyenoord had meer punten kunnen halen in sommige wedstrijden, maar dat geldt ook voor andere ploegen. Bij Ajax-Twente is er een doelpunt van Vertonghen afgekeurd wat bij lange na geen buitenspel was, dan was het 2-0 geweest en was de wedstrijd nooit meer in 1-1 geeindigd en zo zijn er wel mee voorbeelden. P$V, Twente, Heerenveen hebben vast ook zulke wedstrijden ertussen gehad. Dat is voetbal. Ik ben het dus eens met Lennon, het hele 'als' verhaal gaat nergens over en al helemaal niet als je het enkel en alleen vanuit het oogpunt van één club bekijkt. Dan moet je alles op een rijtje zetten en alle mogelijkheden van alle clubs bekijken en dan schiet je er pnog steeds niets mee op.
Jij kijkt alleen maar vanuit Feyenoord perspectief. Feyenoord had meer punten kunnen halen in sommige wedstrijden, maar dat geldt ook voor andere ploegen. Bij Ajax-Twente is er een doelpunt van Vertonghen afgekeurd wat bij lange na geen buitenspel was, dan was het 2-0 geweest en was de wedstrijd nooit meer in 1-1 geeindigd en zo zijn er wel mee voorbeelden. P$V, Twente, Heerenveen hebben vast ook zulke wedstrijden ertussen gehad. Dat is voetbal. Ik ben het dus eens met Lennon, het hele 'als' verhaal gaat nergens over en al helemaal niet als je het enkel en alleen vanuit het oogpunt van één club bekijkt. Dan moet je alles op een rijtje zetten en alle mogelijkheden van alle clubs bekijken en dan schiet je er pnog steeds niets mee op.
Wat ik eerder al zei: iedere ploeg wordt wel een paar x per seizoen benadeeld. Daar heb ik het verder ook helemaal niet over. Ook niet over een "als" verhaal. Ik heb het over het voetbal per wedstrijd. Op basis daarvan heeft Feyenoord geen punt gestolen en had het op basis een boel meer punten kunnen en vooral moeten pakken. En waren ze een reële kampioenskandidaat (waar het dus over ging). Iets dat vooraf voor onmogelijk werd gehouden.
De wedstrijden waarin Feyenoord slechter was dan de tegenstander verloren ze ook (ADO, Groningen, VVV).
0
geplaatst: 18 juli 2012, 14:36 uur
Nicolage Rico schreef:
De wedstrijden waarin Feyenoord slechter was dan de tegenstander verloren ze ook (ADO, Groningen, VVV).
En GA Eagles niet vergeten he

0
geplaatst: 18 juli 2012, 14:39 uur
lennon schreef:
(quote)
Klopt, als ze die gewonnen hadden, waren ze kampioen geworden...........
0
geplaatst: 18 juli 2012, 14:46 uur
jaaaaaaa, lekker bijdehand

Nou ja, in ieder geval die troostprijs die nu in Eindhoven ergens staat te verstoffen.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 16:52 uur
Hij is niet bepaald mijn favo renner maar toch een kleine
voor Voeckler. Hij begon trouwens niet bepaald in vorm aan de Tour. Beetje verdacht is het wel. Maar ja, Franse renners worden vaak ontzien he
.
voor Voeckler. Hij begon trouwens niet bepaald in vorm aan de Tour. Beetje verdacht is het wel. Maar ja, Franse renners worden vaak ontzien he
.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.