MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
He$$el_01 schreef:
Balen dat ze bij Ajax geen grond hebben of iets dergelijks dat ze voor veel geld kunnen verkopen hè.

Parkeerterrein of zo?

Voor alle duidelijkheid: de Amsterdam Arena is niet van Ajax, al is Ajax de vaste bespeler. De site van de Amsterdam Arena geeft daarover duidelijkheid. Dat voetbalsupporters niet geïnteresseerd zijn in de (fin.) achtergrondinformatie over hun club geeft aan waarom het zo makkelijk fout kan gaan met clubs (ook Utrecht idd tot tweemaal toe).

De nauwe banden met Philips zorgden er iig voor dat er voldoende fin. know-how beschikbaar was binnen PeeYesVau, ook al zorgde 3 jaar ontbreken in CL wel voor een fikse fin. strop.

Die 15 miljoen die Ajax nu ontvangt als enige voor de CL is een welkome injectie.

Aan de hand van de fin. info kan je iig de balans opmaken van de verhouding inkomsten : uitrgaven : afschrijvingen op transfers; en het interen op eigen vermogen - maar da's ongetwijfeld niet interessant voor een échte Ajacied (want dat deert hem niet).

Ik ben de enige die daar wat van zei. En ik ben alles behalve een echte Ajacied. Sterker nog: veel nepper vind je ze niet. Ik volg het voetbal vanwege het spelletje, de overige zaken interesseren me geen moment. Een voorbeeld als PSV van Ajax wint dan heb ik alsnog een goed weekend. Behalve als het weekend wel kut is geweest. Dan niet. Het enige leuke aan supporter zijn voor mij is dat je collega's/vrienden die voor een andere ploeg zijn kunt plagen met de nederlagen en even een lach hebt als je "eigen ploeg" het naar behoren doet.

Mensen die trouwens wel een jaarverslag gaan lezen sporen niet helemaal.

(vanaf 1:00)

Haha (Stam+Ramos)²

Gehaat, maar desalniettemin: de impact van Mart Smeets op social media Mart Smeets - Senk Joe?

Stijn_Slayer
Wat een penalty. Je moet eigenlijk zelfs je best doen om zo hoog te schieten.

Zou hij een weddenschap hebben afgesloten? Dit is inderdaad wel heel knap.

Mjuman schreef:
Gehaat, maar desalniettemin: de impact van Mart Smeets op social media Mart Smeets - Senk Joe?

Ik vind eerlijk gezegd Mart Smeets nog wel meevallen, als journalist en presentator. Op een gegeven ogenblik wordt het mode om zo iemand te gaan zitten bashen maar er zijn eigenlijk geen inhoudelijke redenen om dat vol te houden. Hij heeft zijn meningen en zijn eigen vorm van aanpakken. Maar hij verstaat zijn vak heel behoorlijk en is bepaald geen representant van de inhoudelijke leeghoofdigheid die ik regelmatig bij (sport-)journalisten waarneem.

In zijn kielzog de publieke omroep: met alle beperkte middelen (de Nederlandse publieke omroep krijgt per hoofd van de bevolking zo'n beetje het minste geld te besteden van alle Europese omroepen) vind ik dat er toch een heel behoorlijke prestatie is neergezet aangaande de verslaggeving van de Olympische Spelen.

Je kunt uit het hele aanbod twisten over wat je wel of niet direct laat zien op een bepaald moment. Maar je kunt maar één onderwerp kiezen, dus dat is altijd aan kritiek onderhevig, wat er ook wordt gekozen. Als je naar 5 zenders met Olympische Spelen zapte zag je ook vaak 5 verschillende sporten.

Zo'n Mart Smeets Bingo vind ik dan wel weer leuk verzonnen. Maar per saldo blijkt opeens dat voor veel bekende Nederlanders zo'n taalspelletje mogelijk is. Gisteren las ik ook een leuke van onze nationale 24-Kitchen kok Rudoph van Veen.....

De pointe heb je blijkbaar niet helemaal meegekregen: RTL had vét ingezet om te kunnen concurreren met de NOS, maar trock slechts 400.000 kijkers per uitzending en de NOS met Mart trok een veelvoud daarvan. En da's natuurlijk grappig (wat je ook van Mart vindgt).

De kijkcijfersstrijd is de manier waarop publiek omroep en commerciëlen succes tov elkaar afmeten. Blijkbaar verandert dus niet alles, waarop Johan en zijn team de handen leggen, in goud. Da's ook wel eens prettig om te lezen.

En die bingo was niet anders dan een variant van de zgn bullshit-bingo die al een aantal jaren de ronde doet in het bedrijfsleven.

Mb.
Ik keek gisteren naar de Belgische zenders en ik verbaasde me over het feit dat België met de grootste afvaardiging ooit slechts drie medailles heeft gehaald (1 zilver, 2 brons) waarvan het zilver in een sport (50m kleinkalibergeweer) die toch weinig allure kent. Men keek met bewondering naar Nederland. En wij maar zeuren over het gebrek aan sportcultuur in ons land. Daar in België bleken ze er haast jaloers op. Ironisch.

Mjuman schreef:
Blijkbaar verandert dus niet alles, waarop Johan en zijn team de handen leggen, in goud. Da's ook wel eens prettig om te lezen.

Wilfred presenteerde het programma niet en Johan is slechts tweemaal als gast komen opdagen. Er stond een heel ander team dan diegene die bij VI staat. Eigenlijk was Wilfred erg nodig, want Rick Nieman kon ik zelden betrappen op enige sportliefhebberij. De verplichte spelletjes van de sponsor hielpen ook niet bepaald in de opmaak van het programma. Joop Alberda en Dennis van der Geest vond ik op zich wel verfrissend. Als ik op de NOS afstemde zat Mart de topsporter aan tafel weer eens bij te brengen wat topsport nou eigenlijk inhield.

@Mb: misschien moet je eerst eens de link naar MarketingFacts aanklikken om te lezen wat de marketingexperts daar te vertellen hebben die meten mbv objectieve kijkcijfergegevens.

Ik sprak bewust van "Johan en zijn team" omdat die uiteraard mede het format hebben helpen vormgegeven - en ik heb het niet op kunnen brengen om langer dan 3* 15 minuten te kunnen kijken zo genant vond ik de presentatie van Rick Niemand (zoals Joep van 't Hem noemde) en me ergerde aan het gewapper met de (hand)microfoon. En Dennis.... ? Ook als DJ is ie maar matig.

Nee ik ben geen fan van Mart, maar ik heb wel waardering voor de cijfers die ie realiseert en daarom plaatste ik die link.

Mart ontving de Olympische helden (want NOS), dus zo knap is het niet dat hij veel kijkers trekt. Ik bedoel, al had er een aap gezeten en waren de gasten nog steeds de medaillewinnaars dan kijken er nog steeds zoveel mensen.

Hendrik68
Mart Smeets wilde in het verleden inderdaad wel eens heel irritant de betweter uithangen, had iemand kritiek op hem dan kon je het schudden bij hem. Maar je moet gewoon eerlijk zijn en constateren dat hij het tijdens de Olympische Spelen gewoon geweldig deed. Hij was oprecht geinteresseerd in de sporters, vroeg heel belangstellend hoe bepaalde dingen in elkaar zaten en geef bijna iedereen gelijke spreektijd. Ik vond het geweldig hoe hij Celine van Gerner in haar waarde liet toen die het woord "consequent" niet bleek te begrijpen. Hij liet een ieder in zijn waarde en steeg daardoor zelf ook in achting. Ik vind over de hele linie dat de NOS het geweldig heeft gedaan.
Over RTL kan ik niet oordelen, want daar heb ik de hele zomer nauwelijks naar gekeken. Ik wilde alleen even weten hoe Johan Derksen op de aanstelling van Van Gaal zou reageren. Toen had ik voor de rest van het seizoen weer genoeg Derksen gezien. Die man verrast al jaren niet meer. Prima vent hoor, maar geen enkele voetbalanalyticus moet meer dan eens per week op TV en zeker geen jarenlang, Derksen vormt daarop geen uitzondering. Derksen was van het weekend Zomergast bij het Dagblad van het Noorden, daar leer Derksen van een compleet andere kant kennen en vergeet je even zijn irrtitante trekjes van TV.

Mb.
Mjuman schreef:
@Mb: misschien moet je eerst eens de link naar MarketingFacts aanklikken om te lezen wat de marketingexperts daar te vertellen hebben die meten mbv objectieve kijkcijfergegevens.

Ik sprak bewust van "Johan en zijn team" omdat die uiteraard mede het format hebben helpen vormgegeven - en ik heb het niet op kunnen brengen om langer dan 3* 15 minuten te kunnen kijken zo genant vond ik de presentatie van Rick Niemand (zoals Joep van 't Hem noemde) en me ergerde aan het gewapper met de (hand)microfoon. En Dennis.... ? Ook als DJ is ie maar matig.

Nee ik ben geen fan van Mart, maar ik heb wel waardering voor de cijfers die ie realiseert en daarom plaatste ik die link.

Ik reageerde puur op "Johan en zijn team", beste man. Ik had die link al lang aangeklikt. Dat zij mede het format hebben vormgegeven doet er niet toe, want het gaat ook om de mensen die je in het format neerzet. In andere woorden... ik denk dat het eerder ligt aan de mensen die je er neer hebt gezet (Rick Nieman voorop) dan aan het format zelf.

Verder ontvangt, zoals R&P aangeeft, Mart de olympische helden. Dat Mart het daarmee schopt tot twitterfenomeen is een bijkomstigheid van het tijdperk van de social media.

Tsja, de reden dat VI het wint van Studio Voetbal en RTL met het rest van de sportprogramma's is m.i. ook het vakmanschap van Smeets. Natuurlijk is het een egoshow, maar er is geen ander presentator die zo goed ad hoc een boeiend programma in elkaar kan lullen. Daar kan van Gelder, met zijn nauwelijks verholen Ajax- en Barcalikkerij, nog een groot voorbeeld aan nemen.
Mjuman schreef:
En Dennis.... ? Ook als DJ is ie maar matig.

Hij heeft wel eens bij ons 'gedraaid', en dat kan ik beamen. Verder wel een aardige kerel.

Kompany kan door een blessure al niet meedoen aan de Derby der Lage Landen en ook Hazard is nog vrij onzeker met een dijcontractuur.

Titmeister schreef:
Tsja, de reden dat VI het wint van Studio Voetbal en RTL met het rest van de sportprogramma's is m.i. ook het vakmanschap van Smeets. Natuurlijk is het een egoshow, maar er is geen ander presentator die zo goed ad hoc een boeiend programma in elkaar kan lullen. Daar kan van Gelder, met zijn nauwelijks verholen Ajax- en Barcalikkerij, nog een groot voorbeeld aan nemen.
(quote)

Hij heeft wel eens bij ons 'gedraaid', en dat kan ik beamen. Verder wel een aardige kerel.

Da's dus toch een format-kwestie. RTL heeft m.i. net als met de Tour voor een me too aanpak gekozen, zonder goed over de beperkte reikwijdte van hun format (niet on-site, geen beelden uit Holland House) te hebben nagedacht.

En wat voor 'blaatpraat' ook tegen Mart en NOS wordt ingebracht, geen enkele commerciële omroep kan een programma met slechts 400.000 kijkers voor langere tijd in de lucht houden: het programma wordt daarvoor onvoldoende betaald (reclame, weet u wel, wordt immers berekend o.b.v. kijkcijfers).

Mjuman schreef:
De pointe heb je blijkbaar niet helemaal meegekregen: RTL had vét ingezet om te kunnen concurreren met de NOS, maar trock slechts 400.000 kijkers per uitzending en de NOS met Mart trok een veelvoud daarvan. En da's natuurlijk grappig (wat je ook van Mart vindgt).

Jawel, ik had wel de pointe. Maar ik wilde daarnaast meegeven dat ik op zich helemaal niet ontevreden was met Smeets en de verslaggeving rond de O.S. Hij heeft soms z'n eigenaardigheden. Smeets kan met die kijkcijfers daar op zijn Smeets natuurlijk weer mee pochen en dat is, in dit geval, wat mij betreft terecht.

Het lijkt er wel eens op dat wij de zegeningen van de publieke omroep vergeten. Maar blijkbaar weet de meerderheid van de kijkers dat toch te waarderen.

Waar de publieke omroep zich (zonder reclame behalve rond de nieuwsuren) kan beperken tot (inhoudelijke) verslaggeving die volledig rekening houdt met de prestaties van de Nederlandse ploeg, ben je bij de commerciële omroep weer afhankelijk van alle beslissingen die om reclame-technische redenen worden genomen om te kiezen voor bepaalde beelden en commentaren (naast alle onderbrekingen).

Zo zal er nauwelijks kritiek worden geüit, als de commerciële omroep allerlei afspraken maakt met de sponsors van spelers. Uiteindelijk is winstgevendheid altijd de drijfveer bij commerciële omroepen.

Dat laatste maakt het altijd minder boeiend en zal om die redenen ook altijd minder serieus geïnteresseerde kijkers trekken.
De verslaggeving op de BBC (op meerdere zenders zelfs) was ook geweldig.

dumb_helicopter schreef:
Kompany kan door een blessure al niet meedoen aan de Derby der Lage Landen en ook Hazard is nog vrij onzeker met een dijcontractuur.

Spijtig inderdaad, nu maken we zeker geen kans
edit: en die ******** van een Wilmots stelt dan ook nog eens geen De Bruyne op

Hendrik68
Ik denk dat wanneer Johan Derksen om commerciele redenen iets niet mag zeggen, dat hij vandaag nog stopt bij RTL.

Dat programma betaalt zichzelf goed terug bij RTL en wordt daarom uitgezonden.

Hij heeft een aantal jaren sowieso toch leuk de aandacht kunnen vestigen op Voetbal International en afgeleiden (boeken e.a.) en heeft daarmee ook geen slechte zaken gedaan.

Een belangrijke reden dat London Late Night het won van De Spelen lijkt me toch ook dat De Spelen voortdurend een dag achterliepen met de actuele gasten... maar dat is wellicht een oorzaak-gevolg-discussie. Ik meen echter dat dit al vanaf dag een was. Bovendien was het Heineken House, waar de sporters dus zo gezellig ontvangen worden, vlak naast de studio van Mart.

FlyLo schreef:
(quote)

Spijtig inderdaad, nu maken we zeker geen kans
edit: en die ******** van een Wilmots stelt dan ook nog eens geen De Bruyne op

Lijkt vrij logisch waarom hij geen De Bruyne opstelt (van waar haal je trouwens die opstelling?), als je op die posities al Hazard, Mertens, Chadli en Dembele hebt. En als midvoor kan je niet voorbij Witsel. Mij lijkt dat hij zich eerst moet bewijzen bij Werder in een wat moeilijkere competitie dan de Belgische vooraleer hij de voorkeur krijgt op een van de daarnet genoemde spelers. Hij heeft talent zat, maar ik vind het tot nu toe nog veel te wisselvallig.

En waarom zouden we plots geen kans maken? Qua centrale verdedigers kan Oranje nog een puntje aan de Rode Duivels zuigen, met naast Kompany nog Van Buyten, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts en Alderweireld.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Lijkt vrij logisch waarom hij geen De Bruyne opstelt (van waar haal je trouwens die opstelling?), als je op die posities al Hazard, Mertens, Chadli en Dembele hebt. En als midvoor kan je niet voorbij Witsel. Mij lijkt dat hij zich eerst moet bewijzen bij Werder in een wat moeilijkere competitie dan de Belgische vooraleer hij de voorkeur krijgt op een van de daarnet genoemde spelers. Hij heeft talent zat, maar ik vind het tot nu toe nog veel te wisselvallig.

Hazard is gekwetst. Mertens/Dembele hebben totaal andere kwaliteiten. Chadli zou op de tribune moeten zitten. De Bruyne is de enige speler bij de RD (buiten Hazard) die tempo kan maken en voor wat diepgang zorgen ipv dat eeuwige zolenwerk en trage gebrei.
De vermoedelijke opstelling staat op Defour start in de basis tegen Oranje - De Standaard

En waarom zouden we plots geen kans maken? Qua centrale verdedigers kan Oranje nog een puntje aan de Rode Duivels zuigen, met naast Kompany nog Van Buyten, Vertonghen, Vermaelen, Lombaerts en Alderweireld.

Van Blunder hoort niet bij de RD, Lombaerts valt ook iedere keer door de mand. Alderweireld is er alleen bij om op RB te depanneren.

Mijn opstelling (als Hazard, Fellaini en Kompany niet kunnen spelen):

Courtois
Alderweireld/Vermaelen/Lombaerts/Vertonghen
Nainggolan/Dembele/Witsel
De Bruyne/Benteke/Mertens

Maar die kluns van een Wilmots roept Nainggolan niet eens op
Kwestie van zeker geen smaakmakers uit de Serie A te selecteren ofzo..

FlyLo schreef:
(quote)

Hazard is gekwetst. Mertens/Dembele hebben totaal andere kwaliteiten. Chadli zou op de tribune moeten zitten. De Bruyne is de enige speler bij de RD (buiten Hazard) die tempo kan maken en voor wat diepgang zorgen ipv dat eeuwige zolenwerk en trage gebrei.
De vermoedelijke opstelling staat op Defour start in de basis tegen Oranje - De Standaard

(quote)

Van Blunder hoort niet bij de RD, Lombaerts valt ook iedere keer door de mand. Alderweireld is er alleen bij om op RB te depanneren.

Mijn opstelling (als Hazard, Fellaini en Kompany niet kunnen spelen):

Courtois
Alderweireld/Vermaelen/Lombaerts/Vertonghen
Nainggolan/Dembele/Witsel
De Bruyne/Benteke/Mertens

Maar die kluns van een Wilmots roept Nainggolan niet eens op
Kwestie van zeker geen smaakmakers uit de Serie A te selecteren ofzo..

Chadli heeft dit weekend 2 keer gescoord met Twente dus die zit echt wel in vorm. Hazard is tot nu toe alleen nog maar onzeker.

Van Buyten mag dan misschien af en toe een foutje begaan, als je al zo lang bij Bayern de vaste centrale verdediger bent dan lijk je me vrij capabel. Lombaerts is ook altijd zeker van zijn stek bij Zenit en laat makkelijk anders spelers in zijn ploeg op de bank zitten die een veelvoud kosten van wat Zenit toen aan Gent heeft betaald. Verder wordt hij als hij opgeroepen wordt meestal uitgespeeld op één van de backs terwijl hij duidelijk beter tot zijn recht komt centraal. En de rechtsback wordt volgens Het Nieuwsblad ingevuld door Gillet dus of Alderweireld daar dan zou staan lijkt me dan ook de vraag.

De hype rond Nainggolan begrijp ik ook niet echt, wat heeft die dan al bewezen in de matchen die hij mocht spelen voor de Rode Duivels vriendschappelijk? En qua middenveldbezetting zitten we meestal zo vol dat Nainggolan op zich al eens blij mag zijn dat hij nog eens mag meedoen.

De keuze voor Defour vindt ik inderdaad vrij raar, ik vind niet dat hij het zo hard heeft waargemaakt bij Porto afgelopen jaar.

Volledig eens met Dumb helicopter. En Lombaerts heeft centraal bij de Belgen ook al heel veel heel goeie wedstrijden gespeeld. Ik kan er mij maar één slechte herinneren.
Dufour is inderdaad zo een typische Wilmots speler. Veel karakter, veel inzet, maar ik mis soms ook wat velen er in zien.

dumb_helicopter schreef:
Chadli heeft dit weekend 2 keer gescoord met Twente dus die zit echt wel in vorm.

Goals in de Eredivisie moet je door drie delen om op de reëele waarde uit te komen. Anders was Vleminckx nu de topspits van de RD. De Bruyne zit trouwens ook in vorm:

Hazard is tot nu toe alleen nog maar onzeker.

Ik ga er van uit dat hij niet kan meespelen, anders vervangt hij Mertens in mijn opstelling.
Van Buyten mag dan misschien af en toe een foutje begaan, als je al zo lang bij Bayern de vaste centrale verdediger bent dan lijk je me vrij capabel. Lombaerts is ook altijd zeker van zijn stek bij Zenit en laat makkelijk anders spelers in zijn ploeg op de bank zitten die een veelvoud kosten van wat Zenit toen aan Gent heeft betaald. Verder wordt hij als hij opgeroepen wordt meestal uitgespeeld op één van de backs terwijl hij duidelijk beter tot zijn recht komt centraal.

Lombaerts heeft al vaker centraal mogen spelen dan Vertonghen en Vermaelen gecombineerd. En hij maakte daar iedere keer opnieuw kapitale blunders. Mist ook gewoon snelheid en wendbaarheid
En de rechtsback wordt volgens Het Nieuwsblad ingevuld door Gillet dus of Alderweireld daar dan zou staan lijkt me dan ook de vraag.

Die liggen zowel bij mij als bij Wilmots in de balans.

De hype rond Nainggolan begrijp ik ook niet echt, wat heeft die dan al bewezen in de matchen die hij mocht spelen voor de Rode Duivels vriendschappelijk?

Die '45 die hij eens mocht meedoen? Heel representatief. Een smaakmaker van de Serie A moet een échte kans krijgen om zich ook bij de RD te bewijzen. Zéker ten voordele van een overschat paard dat bij Porto niet aan de bak komt.
En qua middenveldbezetting zitten we meestal zo vol dat Nainggolan op zich al eens blij mag zijn dat hij nog eens mag meedoen.

Nainggolan is een ander type dan de rest van onze middenvelders (gelijkend op Defour, maar dan beter)
De keuze voor Defour vindt ik inderdaad vrij raar, ik vind niet dat hij het zo hard heeft waargemaakt bij Porto afgelopen jaar.

Dit dus, inderdaad

dumb_helicopter schreef:

Dat dacht ik dus niet, met Mathijsen, de Vrij en Martins Indi in de gelederen.
Willems en Van Rhijn zijn ook rond de twintig dus pure jeugdige souplesse rond de ervaring van Mathijsen. Waarbij ik nog even zou wachten met Willems. Het lijkt mij ook hoog tijd om Heitinga aan een reservebeurt te laten beginnen. Dan kan hij misschien later in de 2e helft invallen.

Onpasseerbaar, Stekelenburg, Mathijsen, Martins Indi De Vrij (rechts) en Van Rhijn op links.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:11 uur

geplaatst: vandaag om 16:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.