Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 16:35 uur

Courtois, Kompany, Vermaelen, Lombaerts, Van Buyten en Vertonghen zouden allemaal vlot in de basis staan bij Oranje. Maar gelukkig ben jij het maar, musician. Jij leeft wel vaker in een roze wereld.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 16:38 uur
De verdediging van Nederland is redelijk dramatisch hoor. Kompany en Vermaelen in het centrum is echt een droomverdediging, daar kan geen verdediging van Nederland van de afgelopen 10 jaar tegenop.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 16:39 uur
FlyLo schreef:

Courtois, Kompany, Vermaelen, Lombaerts, Van Buyten en Vertonghen zouden allemaal vlot in de basis staan bij Oranje. Maar gelukkig ben jij het maar, musician. Jij leeft wel vaker in een roze wereld.

Daar ben ik het dan weer volledig met eens, dat de verdediging het heikele punt van Oranje is daar waren tijdens het EK al achter gekomen.

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 16:57 uur
FlyLo schreef:

Over Courtois en van Buyten heb ik mn twijfels daarin, maar Nederland mocht idd willen dat ze verdedigers van het niveau Kompany of Vermaelen hadden... Wellicht dat van de huidige jeugdige internationals er 1 of 2 naar dat niveau doorgroeien, maar ze zijn er nog lang niet.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 16:57 uur
Van Buyten en Defour in de basis? ik versta die bondscoaches in België al lang niet meer, het lijkt er altijd op dat ze niet willen winnen ...
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 18:01 uur
He$$el_01 schreef:
De verdediging van Nederland is redelijk dramatisch hoor. Kompany en Vermaelen in het centrum is echt een droomverdediging, daar kan geen verdediging van Nederland van de afgelopen 10 jaar tegenop.
Stam/De Boer? De verdediging van Nederland is redelijk dramatisch hoor. Kompany en Vermaelen in het centrum is echt een droomverdediging, daar kan geen verdediging van Nederland van de afgelopen 10 jaar tegenop.
Belgie heeft inderdaad betere verdedigers op het moment en voor de posities voorin hoeven ze zich eigenlijk ook niet zo te schamen... het wordt op de een of andere manier alleen nooit omgezet in klinkende munt, want dit geldt wel langer voor België.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 18:06 uur
Stam/De Boer was in 2002 toch al geen centraal duo meer?
En dat bericht van musician een stuk hierboven is natuurlijk lachwekkend. Wij mogen alleen maar dromen van zo'n verdediging als de Belgen hebben.
En dat bericht van musician een stuk hierboven is natuurlijk lachwekkend. Wij mogen alleen maar dromen van zo'n verdediging als de Belgen hebben.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 18:08 uur
EK 2004 nog in ieder geval, hij was toen zo te zien wel even geblesseerd aan het begin.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 18:26 uur
Tegen Zweden en Letland vormden zij in ieder geval het duo, maar Bouma stond er ook weleens. Ik had het wel meegemaakt, maar ik volgde het niet zo nou... ik denk dat De Boer niet helemaal fit was of zo...
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 19:18 uur
FlyLo schreef:

Het gaat niet om achteruit kijken maar om vooruit. Dus je zult tot woensdagavond moeten wachten voordat je mij om de oren zou kunnen meppen.
En hoezo, "gelukkig ben jij het maar"? Gaan we hier denigrerend zitten doen? Het EK mag dan mislukt zijn, maar ik ga er toch ook niet op wijzen dat Nederland zo'n beetje aan elke deelname van EK's en WK's meedoet en dat de Belgen daar zo'n beetje elke keer van zijn verstoken? Om begrijpelijke redenen?
En over de stand op de Fifa lijst nog maar gezwegen? Ik kondig alleen alvast een verbeterde verdediging aan, in weerwoord op Vertongen e.a. Vertongen had als speler in dienst van Ajax vorig jaar ook al weinig antwoord op De Vrij en kornuiten.
Dus de belgische achterhoede zal ongetwijfeld danig versterkt zijn, verdedigen is al tientallen jaren tot voetbalkunst verheven in België, Gerets staat mij nog levendig voor de geest. Maar met een Nederland in beetje goede doen is een aardige verdediging te weinig.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 20:09 uur
He$$el_01 schreef:
Ik verwacht dat de verdediging over 2 jaar prima is bij Oranje. Laat de Vrij, Martins Indi, van Rhijn en Willems zich maar snel het laatste stapje ontwikkelen.
Stam en de Boer vond ik ook een prima centrale verdedigingdsduo overigens... edit: is al genoemd.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 20:14 uur
Paap_Floyd schreef:
Musician kan wel O qua M zijn, maar volgens mij heeft ie nog al zijn knikkers, en de stuiters erbij

De Belgen mogen idd dromen van zo'n frequentie qua deelname als de onze en zo'n aanval idem. Want - whatever - mag ik even de statistieken van Belgische verdedigers in Premier League en Bundesliga tegen Van Persie, Robben en The Hunt? Ik denk dat gijlie mij wel begrijpt!
Okidoki - stillekens dan gaarne aan Belgische zijde of ik vraag aan alle Oranje-fans hier om aan VCSS - virtual collective stereo singing te gaan doen.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 20:38 uur
Dat was natuurlijk te verwachten, een hoop gelul over de deelnames in het verleden 
Nogal een geluk dat de discussie daarover ging, anders zouden die lappen tekst wel héél irrelevant zijn

Nogal een geluk dat de discussie daarover ging, anders zouden die lappen tekst wel héél irrelevant zijn

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 20:43 uur
FlyLo schreef:
Dat was natuurlijk te verwachten, een hoop gelul over de deelnames in het verleden

Hoelang spelen de heren Kompany, Vermaelen, Vertonghen, etc. nu al bij elkaar? De afgelopen deelnames mogen best genoemd worden.

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 20:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik verwacht dat de verdediging over 2 jaar prima is bij Oranje. Laat de Vrij, Martins Indi, van Rhijn en Willems zich maar snel het laatste stapje ontwikkelen.
Over een jaar of 2 kun je aan de linksback positie de naam Dave Bulthuis toevoegen, groot talent van de FC Utrecht school.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 21:00 uur
Maar niet een groter talent dat Willems (letterlijk waarschijnlijk wel).
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 21:07 uur
FlyLo schreef:
Ach, jullie bevinden je in goed gezelschap. Luxemburg, IJsland, Liechtenstein slaan ook wel eens een toernooi over

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 22:22 uur
Tuurlijk Jasper, de volgende winterspelen zijn in Rio...
Nog anderhalf jaar wachten op de volgende OS: 2014 Winter Olympics - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Trouwens, dit is dan weer vreemd om te lezen:
Vooral als het met dit plaatje gepaard gaat:

Daar krijg ik nu niet echt de winterkriebels van...
Nog anderhalf jaar wachten op de volgende OS: 2014 Winter Olympics - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Trouwens, dit is dan weer vreemd om te lezen:
Sochi has a humid subtropical climate[12][13] with mild winters (average 11 °C (52 °F) during the day and 4 °C (39 °F) at night in the period from December to March)
Vooral als het met dit plaatje gepaard gaat:

Daar krijg ik nu niet echt de winterkriebels van...
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 22:30 uur
FlyLo schreef:

Humor: die Fly Lo:
qua gelul, a.k.a. shit
the brother's so full
he's almost leakin 'it
in fact he's a g...
Kom op met die pudding van Flupselhoven - een bekend NL gezegde luidt: The proof of the pudding is in the eating
Serveer 'em maar liefst met veel chocola erin - dat vinden we lekker.

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 22:34 uur
Zie ik dit nu goed? Narsingh rechts en Robben links.
We gaan 5-0 verliezen
We gaan 5-0 verliezen

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 22:56 uur
jassn schreef:
We gaan 5-0 verliezen
We gaan 5-0 verliezen
Hoe pessimistisch kan je zijn? Als Robben zijn vizier even goed afgesteld staat als op het EK dan gaan alleen de supporters helemaal in de nok van het stadion moeten vrezen voor zijn schoten. En anders zijn onze topverdedigers er nog altijd!

Narsingh heb ik hier al vrij vaak horen voorbij komen tijdens het EK, blijkbaar toen z'n kans niet gekregen, ben eens benieuwd naar wat hij kan.
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 23:31 uur
realistisch bedoel je?
1) er zou al een scorende spits moeten opstaan eer we scoren of we zouden een binnentikkertje moeten doen, wat misschien wel mogelijk is tegen hun centrale verdedigers
2) onze topverdedigers? Zolang van buyten speelt zeg ik niks over topverdediging en onze leider achteraan is er niet bij dus zou wel eens een fiasco kunnen worden.
3) Robben op links gaat veel minder op doel schieten
4) Nederland heeft flankverdedigers wat hebben wij, 4 centrale verdedigers
5) defour speelt, belooft niks goed
6) wat heeft België de laatste tijd al bewezen? We spelen dominerend, maar veel te traag en we verliezen bijna altijd
1) er zou al een scorende spits moeten opstaan eer we scoren of we zouden een binnentikkertje moeten doen, wat misschien wel mogelijk is tegen hun centrale verdedigers
2) onze topverdedigers? Zolang van buyten speelt zeg ik niks over topverdediging en onze leider achteraan is er niet bij dus zou wel eens een fiasco kunnen worden.
3) Robben op links gaat veel minder op doel schieten
4) Nederland heeft flankverdedigers wat hebben wij, 4 centrale verdedigers
5) defour speelt, belooft niks goed
6) wat heeft België de laatste tijd al bewezen? We spelen dominerend, maar veel te traag en we verliezen bijna altijd
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 23:33 uur
jassn schreef:
realistisch bedoel je?
realistisch bedoel je?
Benteke

Heeft zich echt ontwikkeld tot een toppertje afgelopen seizoen. De bal tot bij hem krijgen wordt het grote probleem
Verder wel akkoord hoor

0
geplaatst: 14 augustus 2012, 23:44 uur
mja ik zou sowieso met 2 spitsen spelen hoor, misschien tesamen met vossen of de sutter (zie ik wel openbloeien dit jaar)
Wanneer krijgt Legaer eigenlijk eens zijn kansen (jammer dat die zo blessuregevoelig is) Spitsen dromen van de voorzetten die hij kan geven. Een fitte Legaer hoort altijd te spelen.
Wanneer krijgt Legaer eigenlijk eens zijn kansen (jammer dat die zo blessuregevoelig is) Spitsen dromen van de voorzetten die hij kan geven. Een fitte Legaer hoort altijd te spelen.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 00:23 uur
Hmm... wel Narsingh en geen Van Persie bij het Nederlands Elftal. Verder kan ik me wel redelijk vinden in de punt naar achteren, een tweede breker hebben we toch niet echt (meer). De keuze van Van Rhijn vind ik ook begrijpelijk, maar daar zou ik Janmaat ook weleens willen zien.
Oh, voor mij zijn er de spelen en de winterspelen... benieuwd wat Hendrik bedoelde. Het was alsnog met een paar muisklikken wel te vinden.
Oh, voor mij zijn er de spelen en de winterspelen... benieuwd wat Hendrik bedoelde. Het was alsnog met een paar muisklikken wel te vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.