Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 00:36 uur
Laat onze zuiderburen die wedstrijd aub winnen. Ze hebben al zo weinig. Zie de olympische spelen.....
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 00:37 uur
Ik wil onze sportresultaten met hun onderwijssysteem en culinaire cultuur wel ruilen hoor. 

0
geplaatst: 15 augustus 2012, 08:25 uur
FlyLo schreef:
Benteke
Heeft zich echt ontwikkeld tot een toppertje afgelopen seizoen. De bal tot bij hem krijgen wordt het grote probleem
Verder wel akkoord hoor
(quote)
Benteke

Heeft zich echt ontwikkeld tot een toppertje afgelopen seizoen. De bal tot bij hem krijgen wordt het grote probleem
Verder wel akkoord hoor
RC Genk-fan toevallig? Eerst je adoratie voor De Bruyne en nu Benteke naar voor schuiven als een topper terwijl ze allebei wel nog een lange weg te gaan hebben?
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2012, 09:27 uur
benieuwd wat Hendrik bedoelde
Nou Jasper, ik bedoelde in ieder geval niet dat ik me serieus afvroeg wanneer de volgende OS zijn. Ik kan bijna uit mijn hoofd wel vertellen wanneer en waar alle Spelen geweest zijn en waar en wanneer ze nog komen gaan. De sluitingsceremonie is echter nog niet afgelopen of het moddergooien m.b.t. voetbal begint alweer. En waar hebben we het over? Nederland-Belgie in oefenvorm. Geen speler die hier zin in heeft vanavond, dus ik zou me hier niet druk over maken en ik zou al helemaal geen conclusies aan de uitslag verbinden.
Ik ben nog helemaal vol van de Spelen (in positieve zin) en mijn FC heeft zijn eerste 4 tegengoals alweer geincasseerd. Was ik in mijn jeugd nog ziek van een nederlaag, zo vlak na die prachtige OS doet het mij werkelijk helemaal niets. Je begint een voetbalcompetie gewoon niet nog tijdens de Spelen. De Belgische competitie begon al een paar weken geleden midden tijdens de OS. Wat is dat voor onzin, er komt helemaal geen groot toernooi volgend jaar, dus alle tijd. Waarom zo vroeg beginnen. Het publiek is er gewoon nog helemaal niet klaar voor. Eens in de 4 jaar mag de grootste sport die er bestaat best even respect tonen naar andere sporten toe. Te beginnen het wachten tot de competitiestart tot na de Spelen en ten tweede met het verdwijnen van de sport op de Spelen. Met de Olympische titel voor Mexico en Honduras dat Spanje uitschakelt bewijst het voetbal de OS niet serieus te nemen.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 09:35 uur
Hendrik68 schreef:
En waar hebben we het over? Nederland-Belgie in oefenvorm. Geen speler die hier zin in heeft vanavond, dus ik zou me hier niet druk over maken en ik zou al helemaal geen conclusies aan de uitslag verbinden.
(quote)
En waar hebben we het over? Nederland-Belgie in oefenvorm. Geen speler die hier zin in heeft vanavond, dus ik zou me hier niet druk over maken en ik zou al helemaal geen conclusies aan de uitslag verbinden.
Misschien aan Nederlandse kant, aan Belgische zijde staat elke speler te trappelen van ongeduld om er zijn beste beentje voor te zetten.
en ten tweede met het verdwijnen van de sport op de Spelen. Met de Olympische titel voor Mexico en Honduras dat Spanje uitschakelt bewijst het voetbal de OS niet serieus te nemen
Da's een uitloper van het feit dat vroeger alleen maar amateurteams naar de speler mochten. Bij Basketbal is dat zoals geweten in 1992 veranderd met het Dream Team, maar bij voetbal dus (deels) nog niet, met het feit dat het voor -23-jarigen is aangevuld met 3 ouderen.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2012, 09:38 uur
Wat betreft de IOC doen alle sterren mee, maar de FIFA is bang dat op termijn de OS belangrijker worden dan hun eigen toernooi. Vandaar dit lapmiddel.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 10:35 uur
jasper1991 schreef:
Ik wil onze sportresultaten met hun onderwijssysteem en culinaire cultuur wel ruilen hoor.
Culinaire cultuur van België? Vlaamse frieten ofzo?

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2012, 10:49 uur
Huntelaar krijgt voorlopig de voorkeur boven Van Persie las ik gisteren. Eindelijk gerechtigheid.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 10:51 uur
Het team van Mexico bezig gezien op de OS Hendrik? Het is niet omdat er niemand in europa speelt dat het prutsers zijn hoor. Van mij mogen die 2 centrale verdedigers direct naar Barcelona gaan. Vooral die Reyes. en voor de rest loopt het er ook vol met toppers.
De grote vraag is of ze wel willen komen naar europa.
De grote vraag is of ze wel willen komen naar europa.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2012, 10:59 uur
Voetbalde er niet ooit een Mexicaanse Reyes bij Barca?
Nee natuurlijk heb ik geen voetbal op de OS gezien. Mexico zal geen team met prutsers zijn, maar Mexico zal nooit een WK winnen of ook maar de halve finale halen.
Nee natuurlijk heb ik geen voetbal op de OS gezien. Mexico zal geen team met prutsers zijn, maar Mexico zal nooit een WK winnen of ook maar de halve finale halen.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 11:10 uur
Hendrik68 schreef:
Ik neem aan dat je Rafael Marquez bedoelt?
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 11:12 uur
Stijn_Slayer schreef:
Huntelaar krijgt voorlopig de voorkeur boven Van Persie las ik gisteren. Eindelijk gerechtigheid.
Krijgen we vanavond dan het ongelijk van Bert ??
0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2012, 11:13 uur
Dumb Helicopter, je hebt gelijk. Marquez was het.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2012, 11:29 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Het zou mij eerlijk gezegd een beetje verbazen als het team meteen weer draait (ik moet 't eerst maar zien voor ik in een 'schokeffect' geloof). Aanvallend zie ik 't wel beter gaan met Robben op links en KJH in de spits, maar de verdediging blijft bagger.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 12:04 uur
jasper1991 schreef:
Weet je het zeker? V.w.b. het eerste spreken de reacties hier boekdelen (ze hebben allen les gehad aan de Hogere Calimero School) en v.w.b het tweede zou ik zeker wat field research gaan doen. Over het algemeen staan NL restaurants hoog aangeschreven (net onder Scandinavische en Noord-Spaanse) jouw perceptie is verouderd.
Verder heeft Hendrik68 groot gelijk en zal het idd ook worst wezen, maar dan wel een lekkere.
Het zal wel een gelijk spel worden.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 13:24 uur
Ik zou inzake koken toch zeker één hele goede Belgische kok willen noemen:

Mijn favoriet inzake klassieke gerechten op 24 Kitchen. "Wat peper, zout. En dat is echt mega lekker"
Ik wil nog graag eens naar het Hof van Cleve (€ 200,00 per couvert maar wel inclusief goede fles wijn) maar ik aarzel of mijn zoons bij gebrek aan spareribs, sushi of een grote pizza de uitgave wel waard zijn.
Peter Goossens in Belgische "stoverij"

Mijn favoriet inzake klassieke gerechten op 24 Kitchen. "Wat peper, zout. En dat is echt mega lekker"
Ik wil nog graag eens naar het Hof van Cleve (€ 200,00 per couvert maar wel inclusief goede fles wijn) maar ik aarzel of mijn zoons bij gebrek aan spareribs, sushi of een grote pizza de uitgave wel waard zijn.
Peter Goossens in Belgische "stoverij"
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 13:33 uur
Hendrik68 schreef:
Nou Jasper, ik bedoelde in ieder geval niet dat ik me serieus afvroeg wanneer de volgende OS zijn.....
Juist, ik dacht al... maar je liet geen blijk van cynisme kennen. Je hebt van die handige emoticons he? (quote)
Nou Jasper, ik bedoelde in ieder geval niet dat ik me serieus afvroeg wanneer de volgende OS zijn.....

De volgende emoticon had de juiste strekking in je bericht doorgegeven:

0
Hendrik68
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:20 uur
Sorry, Jasper, maar ik gebruik geen smileys. De lezer moet maar uit mijn tekst opmaken of ik al dan niet iets serieus bedoel. Als ik dat niet duidelijk genoeg laat blijken, dan moet ik het mezelf aantrekken.
Lees overigens zojuist in de VI een stukje van Boskamp, die meldt dat het Koning Boudewijnstadion voor het eerst in 10 jaar is uitverkocht (het is blijkbaar in Belgie). dan meldt hij nog het volgende, het is geen grap, maar Boskamp zegt echt het volgende: "...het moet straks 1 rode zee worden, ze zijn bezig vanaf de grens de snelwegen E40 en E17 van een rode streep te voorzien-alles is gericht om het oranje van Nederland te overtreffen."
Ook zegt hij dat de derby der Lage Landen al weken leeft "Iedereen is er al WEKEN mee bezig".
Leg me uit jongens, wat mis ik dat ik hier echt geen bal van snap. Een oefenpotje middenin de zomer.
Lees overigens zojuist in de VI een stukje van Boskamp, die meldt dat het Koning Boudewijnstadion voor het eerst in 10 jaar is uitverkocht (het is blijkbaar in Belgie). dan meldt hij nog het volgende, het is geen grap, maar Boskamp zegt echt het volgende: "...het moet straks 1 rode zee worden, ze zijn bezig vanaf de grens de snelwegen E40 en E17 van een rode streep te voorzien-alles is gericht om het oranje van Nederland te overtreffen."
Ook zegt hij dat de derby der Lage Landen al weken leeft "Iedereen is er al WEKEN mee bezig".
Leg me uit jongens, wat mis ik dat ik hier echt geen bal van snap. Een oefenpotje middenin de zomer.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:22 uur

Rare jongens, die Belgen. Mij interesseert het in elk geval geen zier, ik ben vanavond sowieso niet thuis maar al had ik geen plannen dan had ik nog niet gekeken.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:25 uur
Ach, die Belgen hebben ons zien feesten op de OS en de eerste dag van het EK, en dat willen zij nu ook wel eens.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:27 uur
dumb_helicopter schreef:
RC Genk-fan toevallig? Eerst je adoratie voor De Bruyne en nu Benteke naar voor schuiven als een topper terwijl ze allebei wel nog een lange weg te gaan hebben?
(quote)
Ja en ja, maar noem eens alternatieven, voor beiden?
He$$el_01 schreef:
Ach, die Belgen hebben ons zien feesten op de OS en de eerste dag van het EK, en dat willen zij nu ook wel eens.

Niet alleen op jou trouwens, maar op quasi alle Nederlanders hier. We hebben bijna allemaal al gezegd dat we vandaag gaan verliezen. Het enige positieve punt dat we hebben aangehaald is dat jullie op dit moment alleen maar kunnen dromen van onze verdedigers. En als reactie daarop komt iedereen zeuren over deelnames en de OS

Jullie zijn sowieso een stuk chauvinistischer dan ons, maar mag het hier nog een beetje binnen de perken blijven?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:33 uur
Naast de verdediging zou ik op dit moment ook liever Hazard en Witsel hebben dan vd Vaart. Fellaini is ook beter dan Nigel de Jong.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:35 uur
GrafGantz schreef:

Rare jongens, die Belgen. Mij interesseert het in elk geval geen zier, ik ben vanavond sowieso niet thuis maar al had ik geen plannen dan had ik nog niet gekeken.

We geloven gewoon in onze ploeg, en er staat een heel belangrijke kwalificatieperiode aan te komen. Het voorbije jaar ongeveer is er een sterke ommezwaai gekomen in de sfeer rond de Rode Duivels. Er zijn meer dan 10.000 Belgen naar de vriendschappelijk match Engeland - België geweest. Dat zou pakweg 2 jaar geleden geen waar geweest zijn.
We geloven erin. Als we een groot toernooi willen halen, moet dat nu gebeuren. Zeker voor Kompany, zo nen klasbak en nog geen enkel groot landentoernooi meegemaakt.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:38 uur
Hendrik68 schreef:
Sorry, Jasper, maar ik gebruik geen smileys. De lezer moet maar uit mijn tekst opmaken of ik al dan niet iets serieus bedoel. Als ik dat niet duidelijk genoeg laat blijken, dan moet ik het mezelf aantrekken.
Ik denk dat gekheid die rond die match in België leeft te vergelijken is met een match die jullie tegen Duitsland zouden spelen. Het mag dan misschien een oefenwedstrijd voor ons is dat hoegenaamd zo niet, zeker omdat we genoeg van die schrijnende reacties hebben gekregen (à la Mjuman
) omdat we er niet bij waren op het afgelopen EK en jullie wel (hoewel, na zo'n belabberde prestatie leek het me misschien beter om gewoon niet te hebben deelgenomen, maar soit), zo'n dingen gooien alleen nog maar wat meer olie op het vuur. Verder zijn er nog de Duiveluitdagingen, om ervoor te zorgen dat de Rode Duivels het publiek wat meer achter zich hebben gekregen, wordt er vanaf nu elke keer een uitdaging door enkele Rode Duivels gelanceerd voor een match. Momenteel staat dus zo goed als heel voetbalminnend België in vuur en vlam en achter de Rode Duivels en dat met maar één doel: die opschepperige Hollanders eens heel erg stil te laten worden!

0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:40 uur
Vreselijk jammer dat geen atletiek-onderdelen waren als 100 m Calimero, Marathon Calimero, Calimero-estafette en Keirin Calimero, hadden jullie ongewtijfeld alle medialles gewonnen.
Helaas was er ook geen onderdeel Calimero werpen, want daar hadden wij absoluut GOUD gehaald.
Met jullie geringe gevoel voor zelfreflectie en idem voor Harde Hollandse Humor ben ik heel blij dat ik dit jaar niet met de auto naar Frankrijk ga - de rit door België zou me zwaar op de maag gevallen zijn, als een rit door gedemilitariseerd gebied.
Boskamp is een dwaalBelg die niet echt onderdoet voor Bonnie St Clair, al verwacht ik dat Bonnie mogelijk een hoger EQ heeft.
Perken - welk dan wel - Jacques of grasperk? Als Belgen de piketpaaltjes slaan, is snoeverij opeens wél de norm.
Helaas was er ook geen onderdeel Calimero werpen, want daar hadden wij absoluut GOUD gehaald.
Met jullie geringe gevoel voor zelfreflectie en idem voor Harde Hollandse Humor ben ik heel blij dat ik dit jaar niet met de auto naar Frankrijk ga - de rit door België zou me zwaar op de maag gevallen zijn, als een rit door gedemilitariseerd gebied.
Boskamp is een dwaalBelg die niet echt onderdoet voor Bonnie St Clair, al verwacht ik dat Bonnie mogelijk een hoger EQ heeft.
Perken - welk dan wel - Jacques of grasperk? Als Belgen de piketpaaltjes slaan, is snoeverij opeens wél de norm.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:42 uur
FlyLo schreef:

Niet alleen op jou trouwens, maar op quasi alle Nederlanders hier. We hebben bijna allemaal al gezegd dat we vandaag gaan verliezen. Het enige positieve punt dat we hebben aangehaald is dat jullie op dit moment alleen maar kunnen dromen van onze verdedigers. En als reactie daarop komt iedereen zeuren over deelnames en de OS
Jullie zijn sowieso een stuk chauvinistischer dan ons, maar mag het hier nog een beetje binnen de perken blijven?
(quote)
(quote)

Je hoeft me reactie niet al te serieus te nemen hoor. Ik heb het alleen maar over de feesten. Vandaar ook de eerste dag van het EK, daarna was iedereen depressief hier. Want dat is ook Nederland. 'We' zijn alleen blij met sport als we winnen en we een feestje kunnen vieren.

Maar aan de andere kant. We mogen er best trots op zijn dat we het al een aantal jaren goed doen qua sport toch.
(De tour en het laatste EK even daar gelaten).
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:42 uur
Mjuman schreef:
Vreselijk jammer dat geen atletiek-onderdelen waren als 100 m Calimero, Marathon Calimero, Calimero-estafette en Keirin Calimero, hadden jullie ongewtijfeld alle medialles gewonnen.
Die Calimeromoppen beginnen wel heel erg flauw en uitgemolken te geraken. Als je niets beter weet te zeggen zouden we het appreciëren dat je gewoonweg zwijgt.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:46 uur
Het slaat ook gewoon nergens op. Misschien was Calimero wel van na jouw tijd, Mjuman? Want ik heb echt de indruk dat je die uitdrukking niet helemaal begrijpt.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:56 uur
FlyLo schreef:
Voor De Bruyne heb je langs de flank alternatieven genoeg: Hazard, Mertens, Chadli, Mirallas, ...
Op vlak van Benteke heb je wel gelijk, volgens mij komt niemand in de buurt, zeker in het systeem van 1 diepe spits om op die positie te staan momenteel. Normaal moet daar Lukaku staan, maar die heeft nogal weinig meegedaan afgelopen jaar, hopelijk speelt hij dit seizoen veel. Ik vind Benteke dan wel misschien de meest gerechtvaardigde keuze op die positie, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik hem altijd zou plaatsen in de basisploeg. Vooralsnog valt hij nog wat bleekjes uit als je ziet wie hem omringt en op één goed seizoen bij zowel Kortrijk als Genk na heeft hij ook niet enorm veel gepresteerd.
0
geplaatst: 15 augustus 2012, 14:57 uur
Het wordt een gelijk spel; ik heb Louis nét gesproken. Hij verleent zijn medewerking en zei toe dat Oranje op halve kracht zou spelen. Hij zou het - zijn letterlijke woorden - "ampetant vinden voor de Belgen".
Was ik NL op een Belgische muzieksite - waarom is die er niet? - zou ik heel wat minder lopen te stoeven dan BelPu United hier
Prettige wedstrijd, muziekvrienden
Was ik NL op een Belgische muzieksite - waarom is die er niet? - zou ik heel wat minder lopen te stoeven dan BelPu United hier

Prettige wedstrijd, muziekvrienden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.