MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Natuurlijk deed Komany niet mee, maar dan heb je nog 3 buitengewoon matige verdedigers. Ja, beter dan Heitinga en Matthijssen, maar dat kan al gauw. Van Buyten en Vermaelen kunnen goed koppen, maar dat is alles en wie er op de vleugels verdedigden ben ik allang vergeten. Vertonghen lijkt daarentegen steeds beter te worden en wordt meer en meer de leider van dit Belgie.

Vertonghen stond linksachter. Ik vond hem verdedigend vrij flauw, maar in aanvallend opzich wel erg sterk.

Hendrik68
Ja, Vertonghen moet gewoon centraal komen te staan en dan het liefst als middenvelder, het is ook helemaal geen pure verdediger en al helemaal geen vleugelspeler. Vertonghen kan prima steekpassjes geven. Maar jullie moeten ook een andere coach. Wilmots is veel te zenuwachtig, straalt totaal geen rust uit. Is ook veel te veel met beslissingen van de scheidsrechter bezig en met het gedrag van de tegenstander. Dat kenmerkt zwakke coaches zonder zelfvertrouwen. De beste coaches komen af en toe eens van de stoel om de boel te corrigeren en zijn alleen met hun eigen team bezig. Als je tijdens de wedstrijd alles nog recht moet zetten heb je in de voorbereiding je werk niet goed gedaan.

Hendrik68 schreef:
Ja, Vertonghen moet gewoon centraal komen te staan en dan het liefst als middenvelder, het is ook helemaal geen pure verdediger en al helemaal geen vleugelspeler. Vertonghen kan prima steekpassjes geven. Maar jullie moeten ook een andere coach. Wilmots is veel te zenuwachtig, straalt totaal geen rust uit. Is ook veel te veel met beslissingen van de scheidsrechter bezig en met het gedrag van de tegenstander. Dat kenmerkt zwakke coaches zonder zelfvertrouwen. De beste coaches komen af en toe eens van de stoel om de boel te corrigeren en zijn alleen met hun eigen team bezig. Als je tijdens de wedstrijd alles nog recht moet zetten heb je in de voorbereiding je werk niet goed gedaan.

Daar hadden we hier ook vrij veel heisa rond en voorlopig geven we Wilmots nog het voordeel van de twijfel, mede doordat de coaches die wouden aanstellen (Gerets, Preud'homme) niet beschikbaar/te duur waren. Daarom hadden we verwacht, dat er bij zo'n onervaren coach zeker een ervaren assistent zou aangesteld worden, maar dat werd het dus ook totaal niet. Momenteel gaat het dus goed, dus laat ons hopen dat het ook zo blijft en dat Wilmots groeit in zijn rol als bondscoach.

Stijn_Slayer
Altijd als ik een keer niet kijk, vallen er ineens onwijs veel doelpunten. Op basis van wat ik hier en elders lees is er in de praktijk niet veel veranderd t.o.v. het EK.

Ben overigens wel verbaasd dat Van Persie nog zoveel opbrengt met een eenjarig contract.

Hendrik68 schreef:

Vermaelen en Kompany staan normaal gesproken toch centraal? Die zijn beiden nog wel een stukje beter dan Vertonghen denk ik.

Hendrik68
Vertonghen vind ik sowieso beter als verdedigende middenvelder. Ik heb Vertonghen nooit een verdediger gevonden. Hoe dan ook, je zet Vertonghen nooit linksback, dat slaat nergens op. Vermaelen ben ik nog nooit gecharmeerd van geweest. Heb het altijd een overgewaardeerde voetballer gevonden.

Hendrik68 schreef:
Vertonghen vind ik sowieso beter als verdedigende middenvelder. Ik heb Vertonghen nooit een verdediger gevonden. Hoe dan ook, je zet Vertonghen nooit linksback, dat slaat nergens op.

Tja bij gebrek aan echte en deftige flankverdedigers kunnen we al meer dan 2 jaar niet anders.

Running On Empty schreef:
Stekelenburg heeft zijn beste tijd echt gehad

Wissel !!!!

al een aantal keer aangeven maar zowel Van Marwijk als mede Van Gaal leest maar slecht mee op dit forum!

Hopelijk de volgende keer wel Krul er in want Stekelenburg maakte een paar fouten en had daarbij dan (gelukkig) nog wel het geluk dat het doelpunt opleverde.

Ik volg de Italiaanse competitie te weinig, maar elke keer als ik iets zie van AS Roma dan is het omdat Stekelenburg weer iets negatiefs doet (rode kaart, kleine blunders). Hij zit daar nog niet op zijn plaats heb ik dan het idee, en ook bij het Nederlands Elftal is het matig geworden.

Gisteren een leuke, maar niet al te beste wedstrijd gezien. Beide ploegen kwamen er aanvallend erg gemakkelijk doorheen, na alle fouten die op het middenveld en in de verdediging werden gemaakt. Wat dat betreft is het nog bijna een wonder dat er slechts 6 doelpunten vielen.

Stijn_Slayer
Ik zie 't ook wel gebeuren dat Lobont hem er (opnieuw) uit gaat keepen, en Lobont is ook nooit zo'n denderende keeper geweest... Stekelenburg heeft eigenlijk twee jaar fantastisch gekeept en nu is hij alweer een jaar hetzelfde onzekere keepertje als hij daarvoor jaren was. Het wordt nu echt tijd dat hij zich gaat herpakken.

dumb_helicopter schreef:
Over ons moet je je geen zorgen maken, maar zie maar dat jullie niet weer een 'Van Gaaltje' doen.

1 overwinning en je denkt dat de kwalificatie (voor het eerst in 12 jaar!) alweer binnen is... En dan zeggen ze dat wij arrogant zijn.

herman schreef:
(quote)

1 overwinning en je denkt dat de kwalificatie (voor het eerst in 12 jaar!) alweer binnen is... En dan zeggen ze dat wij arrogant zijn.

Niet arrogant eerder hoopvol, "Mathematisch kan het nog" behoort tot ons standaard taalgebruik.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Niet arrogant eerder hoopvol, "Mathematisch kan het nog" behoort tot ons standaard taalgebruik.

Haha Klopt volledig

Stijn_Slayer schreef:
Ik zie 't ook wel gebeuren dat Lobont hem er (opnieuw) uit gaat keepen, en Lobont is ook nooit zo'n denderende keeper geweest... Stekelenburg heeft eigenlijk twee jaar fantastisch gekeept en nu is hij alweer een jaar hetzelfde onzekere keepertje als hij daarvoor jaren was. Het wordt nu echt tijd dat hij zich gaat herpakken.

De hele groep sterspelers van het Nederlands maakt een futloze indruk. Uit vorm, niet fit, inspiratieloos. Of het nu gaat over V.d. Vaart, Sneijder of Robben. Van wat ik ooit van ze heb gezien zou ik zeggen dat ze op nog geen 50% van hun oude vorm zitten.

Ik weet niet of Van Gaal er in gaat slagen om dat uitgebluste vedettenpark weer op 100% te krijgen. Volgens mij is het geen zaak meer voor een trainer maar voor een psycholoog en zit het vooral tussen hun oren. Of zijn hun clubbelangen dusdanig dat zij geen 100% voor het Nederlands Elftal kunnen en willen geven.

En dat is juist het moment dat ik roep om vervanging. Zodra de motivatie wegvalt, zeker op een moment dat ze alles al wel een keer gezien hebben, moet je aan een nieuwe generatie beginnen. Dat tijdstip van vervangen kan per speler verschillen. V.d. Sar was een gunstige uitzondering.

Maar ik zie Robben niet meer opflakkeren met veel doelpunten en het Nederlands elftal aan de hand meenemen naar de overwinning. Voor af en toe een aardig paasje zijn er genoeg anderen te vinden. Daarom: op zoek naar hongerige talentvolle jonge spelers.

De hongerigheid is inderdaad ver te zoeken bij sommigen, maar Sneijder en De Jong waren op het EK gewoon in vorm. En we moeten ook niet vergeten dat dit maar een trainingspotje was nog voor dat het eigenlijke seizoen begonnen is.

Toch weer opvallend dat je Mathijsen in je uitleg vergeet, musician. Zag er te dik uit en speelde een dramatische eerste helft (gaat ook in de fout bij de 1-0)

Je zit te zeiken, zie mijn eerdere posts inzake Mathijsen. Een laatste man heeft nu eenmaal geen creatieve voortrekkersrol en die hebben middenvelders en aanvallers wel.

Wat moet je met opmerkingen "ziet er te dik uit"? Mathijsen speelde een sobere rol in de eerste helft waarbij het woord dramatisch volstrekt niet van toepassing is en wordt een keer mooi uitgekapt waar een doelpunt uit valt. Hij gokte op een schot, waar waarschijnlijk 90% van de aanvallers dat ook zouden hebben gedaan. Dus ik zou hier zeggen: een sterke actie van die belgische aanvaller.

Maar voor z'n algmeenheid en nog één keer dan speciaal voor jouw harde kop: MATHIJSEN MAG VAN MIJ ZIJN LAATSTE VOETBALJAREN UITSLUITEND NOG SPELEN IN DE KUIP (NIET ZIJNDE WEDSTRIJDEN VAN HET NEDERLANDS ELFTAL).

Voor het geval het je weer een keer ontgaat...

De analisten op België (incl. Mario Been) merkten nochtans hetzelfde op als mij. Was echt één van de allerslechtsten op het veld (itt Robben (degelijk), Sneijder (Defour kleefde er tegenaan) of VdV (matig)).
En dat verdedigers geen voortrekkersrol hebben is onzin in het kwadraat (Kompany, Puyol, Piqué (niet vorig seizoen), Vidic/Ferdinand (de goede jaren)..)

Alleen Belgen verheffen verdedigen tot kunst, vandaar dat Belgisch voetbal meestal niet om aan te zien is. Creativiteit hoort thuis bij middenvelders en aanvallers, daar moet uit worden gescoord namelijk.

Wat deed Mathijsen dan nog meer zo slecht? Als je dat eenmalig uitkappen dan zo nodig wilt meerekenen?
Ik heb verder niets met analisten op de Belgische TV, ik heb mijn eigen scherm.

Van der Vaart viel één keer op omdat hij doorliep op de keeper, wat geen enkele nut had. Robben gaf één keer een pass waar een doelpunt uit voortkwam en werd voor de rest tegengehouden door Belgische verdedigers. Sneijder heeft geen enkele pass gegeven die aankwam.
Huntelaar heeft één keer gescoord en voor de rest vooral balverlies geleden.
Nigel de Jong kwam vooral in beeld omdat hij het tweede belgische doelpunt op een presenteerblaadje gaf.
Stekelenburg keepte als een natte krant en was zo vrij de belgen de herkansing te geven voor de 3-2.

Ik denk dat Muiderberg 3 waarschijnlijk ook nog een aardig oefenpotje tegen dit Nederlands Elftal zou hebben gespeeld.

musician schreef:
Alleen Belgen verheffen verdedigen tot kunst, vandaar dat Belgisch voetbal meestal niet om aan te zien is. Creativiteit hoort thuis bij middenvelders en aanvallers, daar moet uit worden gescoord namelijk.

Blijkbaar niet naar de winnaar van de afgelopen Champions League-editie gezien?

Hendrik68
Van der Vaart viel één keer op omdat hij doorliep op de keeper, wat geen enkele nut had. Robben gaf één keer een pass waar een doelpunt uit voortkwam en werd voor de rest tegengehouden door Belgische verdedigers. Sneijder heeft geen enkele pass gegeven die aankwam.

Maar dat is wat anders dan dat de "vedetten" futloos waren. Robben en Sneijder waren beslist niet ongemotiveerd, Van der Vaart kun je nooit op een gebrek aan inzet betrappen. Robben speelde overigens een prima pot voor een speler die nog aan de competitie moet beginnen. Zijn tegenstander, waar buiten Belgie nog nooit iemand van gehoord zal hebben, misschien in Belgie ook wel niet, had zijn handen meer dan vol aan Robben. Robben speelde bovendien op een plek die al jaren zijn vaste plek niet meer is. Natuurlijk ontbreekt de echte scherpte, het gaat ook nergens om. Het kan arrogant zijn, maar ik kan me er alles bij voorstellen dat wanneer je 2 jaar geleden een WK finale hebt gespeeld, dat je niet warm of koud wordt van een midzomernachtoefenpotje. Ook al hebben ze nog zoveel goed te maken na het afgelopen EK.

Zo'n fout die De Jong maakt, maakt hij normaal echt niet. Dan nog, als iemand op die plek zo'n fout maakt mag dat nooit tot een doelpunt leiden. Maar zelfs iets elementairs als rugdekking is voorlopig voor welke Nederlandse verdediger ook, te veel gevraagd. Gewoon een gebrek in onze jeugdopleiding.

Oefenpot of niet, vanaf de laatste poule-wedstrijd tegen Zweden, de oefenwedstrijden er voor en het hele EK wordt er al zo dramatisch gespeeld. We kunnen bepaald niet meer spreken van een uitzondering.

Wat De Jong bij Manchester laat zien, daar neemt hij bij het Nederlands Elftal elke keer een snipperdag voor op.
De belangen voor zijn Engelse broodheer zijn blijkbaar veel belangrijker dan die van het nationale elftal en dan moet je er gewoon een streep onder zetten.

Je kunt toch moeilijk nog eens 50 wedstrijden blijven proberen om te kijken of het een keer wat gaat worden?

musician schreef:

Wat deed Mathijsen dan nog meer zo slecht? Als je dat eenmalig uitkappen dan zo nodig wilt meerekenen?

Ongeveer al zijn passes waren mooi in de voeten...

...van de tegenstander.

Opbouwen is toch echt wel een van de belangrijkste taken van een verdediger. Dit deed hij echt dramatisch slecht.

panjoe (moderator)
Je wordt voorspelbaar in je argumentatie, musician. Je laat je zo enorm beïnvloeden door je eigen voorkeuren dat je het (mij iig) moeilijk maakt je überhaupt serieus te nemen.

FlyLo schreef:
Toch weer opvallend dat je Mathijsen in je uitleg vergeet, musician. Zag er te dik uit en speelde een dramatische eerste helft (gaat ook in de fout bij de 1-0)

Mathijsen speelde natuurlijk niet goed, maar vond het geen fout bij de 0-1. De bal komt met geluk bij Benteke (van richting verandert) bij Benteke, die pal voor de goal staat. Mathijsen moet dan heel snel handelen en de keuze maken, afwachten of proberen het eventuele schot te blokken - wat hij probeerde. Benteke kapte gewoon erg fraai en maakt goed af.

Mathijsen is al een tijdje op zijn retour en hoeft van mij niet meer in de basis. De Vrij erin voor Mathijsen en anders Heitinga.

panjoe schreef:
Je wordt voorspelbaar in je argumentatie, musician. Je laat je zo enorm beïnvloeden door je eigen voorkeuren dat je het (mij iig) moeilijk maakt je überhaupt serieus te nemen.

Ben ik begonnen over eigen voorkeuren? Volgens mij ben ik nog niet veel verder gekomen dan aan te geven dat het zo niet verder kan, zonder onderscheid des persoons.

Dat is bij dit collectieve falen ook niet zo moeilijk.

Maar ik heb jouw mening over de wedstrijd nog niet gelezen, dat hoort er dan wel bij. Alleen constateren dat je anderen (of mij in het bijzonder) niet serieus kunt nemen is een beetje wat aan de magere kant, na zo'n wedstrijd.

panjoe (moderator)
Sorry, ik heb de wedstrijd niet gezien en kan het dus niet beoordelen. Ik reageer ook niet op de inhoud van de discussie verder hoor, maar vind het opvallend dat een opmerking over Mathijsen gelijk moet worden gepareerd met opmerkingen over een hele rits (ex-)Ajacieden.

Hendrik68
Wat vinden de Belgen op dit forum van Eden Hazard. Ik heb ooit eens in de krant de term "de Messi van de Lage Landen" horen vallen. Dat moet zeker 3 jaar geleden zijn. Hij is getransfereerd naar Chelsea en dus zou het zo onderhand een grote voetballer moeten zijn. Zijn prestaties in de Franse competitie ken ik niet, maar dat is ook geen maatstaf, net zoals de Nederlandse competitie dat ook niet is. Wel heb ik hem al een aantal malen bij de Rode Duivels gezien en dat viel telkens weer behoorlijk tegen. Wat vinden jullie ervan? Gaat het nog wat worden met hem?

In Frankrijk is hij 2 keer uitgeroepen tot belofte van het jaar en vervolgens 2 keer tot profvoetballer van het jaar dus daar deed hij het goed en de Franse competitie hoort toch bij de grote 5. Op nationaal vlak hebben we dat echter nog maar vrij weinig kunnen zien van wat hij allemaal in huis heeft jammer genoeg. Ondanks zijn prestige dat hij in Frankrijk heeft gekregen, wordt er al vaker links en rechts gefluisted om hem op de bank te laten tvv één van de andere flankspelers die het wel goed doen bij de nationale ploeg. Nu hij bij Chelsea zit en alles via een nog groter vergrootglas wordt gevolgd wordt het tijd voor hem om te zien of hij zijn prestaties ook kan verderzetten in een minder vertrouwde omgeving dan die van LOSC.

Akkoord met bovenstaande. Dit wordt zo'n beetje het seizoen van de waarheid voor Hazard. Hopelijk leert hij wat bij mbt efficiëntie en meeverdedigen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.