Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 augustus 2012, 18:09 uur
Hendrik68 schreef:
Van der Vaart kun je nooit op een gebrek aan inzet betrappen.
Van der Vaart kun je nooit op een gebrek aan inzet betrappen.
Dat klopt, maar al sinds zijn tijd bij Ajax is hij wél te vaak te betrappen op wedstrijden die hij niet kan belopen. Het moet haast wel natuurlijk zijn, want anders was 'ie vast wel weggestuurd bij z'n clubs.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 19:25 uur
panjoe schreef:
Sorry, ik heb de wedstrijd niet gezien en kan het dus niet beoordelen. Ik reageer ook niet op de inhoud van de discussie verder hoor, maar vind het opvallend dat een opmerking over Mathijsen gelijk moet worden gepareerd met opmerkingen over een hele rits (ex-)Ajacieden.
Sorry, ik heb de wedstrijd niet gezien en kan het dus niet beoordelen. Ik reageer ook niet op de inhoud van de discussie verder hoor, maar vind het opvallend dat een opmerking over Mathijsen gelijk moet worden gepareerd met opmerkingen over een hele rits (ex-)Ajacieden.
Daar kan ik niets aan doen, het Nederlands Elftal bestaat nu eenmaal vrijwel volledig uit (ex-) Ajaxieden en daar gaat Van Gaal geen verandering in brengen. Dus schrijf je over het Nederlands elftal, dan gaat het ongetwijfeld al snel over een (ex-) Ajaxied.
Nu kan ik het als ex Amsterdammer met te achterhalen banden tot in de 17e eeuw overigens prima vinden met Amsterdammers en weet ik er redelijk de weg.
Voor de liefhebbers: lees vandaag de column van Frits Abrahams in de NRC over het Nederlands Elftal. Het is ook maar een mening, maar hij weet weer eens precies onder woorden te brengen waar ik tekort in schiet. Zijn analyse lijkt mij 100% juist.
0
johannesA
geplaatst: 16 augustus 2012, 19:53 uur
Jammer voor Ajax. Assaidi gaat naar Liverpool. Wel een hele mooie club, maar ik had graag Assaidi nog in de eredivisie zien schitteren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 augustus 2012, 20:53 uur
Kan hij daar op de bank gaan zitten, verstandig. Hij zal dan al wel contact gehad hebben met Liverpool en daar zijn salariseis bij Ajax op gebaseerd hebben?
In ieder geval wel 8,5 miljoen voor Anita binnen. Mooie deal voor zo'n matige speler.
In ieder geval wel 8,5 miljoen voor Anita binnen. Mooie deal voor zo'n matige speler.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 20:55 uur
johannesA schreef:
Jammer voor Ajax. Assaidi gaat naar Liverpool. Wel een hele mooie club, maar ik had graag Assaidi nog in de eredivisie zien schitteren.
(Babel + Drenthe)²
edit: had geen idee dat 'ie al 24 was. Dat maakt het eigenlijk nog lachwekkender. Eerder een (Jovanovic + Onyewu)² dan
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:03 uur
Alleen wordt Assaidi steeds beter, terwijl Babel en Drenthe op hun 20ste al op hun top zaten. Moet ook niet vergeten dat Assaidi afgelopen seizoen niet eens in vorm is geweest door blessures.
De belangrijkste speler van Ajax in het afgelopen seizoen. Die gaan ze nog missen.
Stijn_Slayer schreef:
De belangrijkste speler van Ajax in het afgelopen seizoen. Die gaan ze nog missen.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:19 uur
De op één na belangrijkste speler. De nummer 1 is ook al weg.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:20 uur
Ach, met een deel van dat geld moet wat leuks terug te halen zijn, toch?
Hoffenheim moet Babels salaris verdubbelen als hij nog vier wedstrijden speelt. Ik zou 'm eigenlijk wel opnieuw bij Ajax willen zien (huren en een gunstig salaris?). Volgens mij heeft hij geen zware blessures gehad en is 't meer een vormcrisis.
Volgens mij hebben ze ook nog steeds geen linksback. Ze kunnen moeilijk een heel jaar op Blind en Boilesen teren. Krijg je weer die treurige beelden van een speler die scoort en allang juichend is weggerend en dán pas zie je Blind veel te laat aankomen.
Hoffenheim moet Babels salaris verdubbelen als hij nog vier wedstrijden speelt. Ik zou 'm eigenlijk wel opnieuw bij Ajax willen zien (huren en een gunstig salaris?). Volgens mij heeft hij geen zware blessures gehad en is 't meer een vormcrisis.
Volgens mij hebben ze ook nog steeds geen linksback. Ze kunnen moeilijk een heel jaar op Blind en Boilesen teren. Krijg je weer die treurige beelden van een speler die scoort en allang juichend is weggerend en dán pas zie je Blind veel te laat aankomen.
0
johannesA
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:22 uur
FlyLo schreef:
(Babel + Drenthe)²
edit: had geen idee dat 'ie al 24 was. Dat maakt het eigenlijk nog lachwekkender. Eerder een (Jovanovic + Onyewu)² dan
(quote)
(Babel + Drenthe)²
Als Assaidi fit wordt (en blijft), heeft Liverpool een erg goede aankoop gedaan. Mark my words.
Die Jovanovic vond ik trouwens ook wel een aardige spits.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:35 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Het was wel een beetje een wisselwerking. Vertonghen kon lekker opkomen terwijl Anita het achterin dichthield. Maar inderdaad, de twee beste spelers van afgelopen seizoen. En Janssen ook al weg. Het zal vast wel weer goedkomen, maar ik zie Ajax niet zo makkelijk kampioen worden als afgelopen jaar. Al hoop ik wel dat de ontwikkeling omhoog vastgehouden wordt.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:49 uur
Ajax zal even door de zure appel heen moeten en dan ben ik daarna vooral benieuwd naar de prestaties van onze goede vriend Wim Jonk.
Heeft hij inmiddels talenten achter de hand die, geheel in de leer van Johan Cruyff, de uitgeholde selectie van Ajax kunnen aanvullen?
Ik begrijp overigens nog steeds niet hoe dat zit met Ajax, geld en de Telegraaf/AD. Als het waar is dat elke euro die Ajax voor een speler krijgt in een diep gat valt zal Wim Jonk inderdaad de belangrijkste man bij Ajax gaan worden.
Anders moeten ze toch ook bereid zijn in de buidel te tasten voor enige aanwinsten. Aangezien dat helemaal nog niet noemenswaardig is gebeurd en ze ook vrij snel afhaken bij allerlei biedingen (zie Narsingh) denk ik toch dat er minder geld is dan Ajax ons wil doen geloven.
Heeft hij inmiddels talenten achter de hand die, geheel in de leer van Johan Cruyff, de uitgeholde selectie van Ajax kunnen aanvullen?
Ik begrijp overigens nog steeds niet hoe dat zit met Ajax, geld en de Telegraaf/AD. Als het waar is dat elke euro die Ajax voor een speler krijgt in een diep gat valt zal Wim Jonk inderdaad de belangrijkste man bij Ajax gaan worden.
Anders moeten ze toch ook bereid zijn in de buidel te tasten voor enige aanwinsten. Aangezien dat helemaal nog niet noemenswaardig is gebeurd en ze ook vrij snel afhaken bij allerlei biedingen (zie Narsingh) denk ik toch dat er minder geld is dan Ajax ons wil doen geloven.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 22:24 uur
Ajax is nu wel goed geld aan het verdienen met een paar mooie transfers en de inkomsten uit de CL. Op de salarissen wordt flink bezuinigd (dat was een paar jaar geleden nog meer dan 60% van de begroting, meen ik), dus het zou wel de goede kant uit moeten gaan, zou je zeggen.
Zo'n Assaidi (of zijn zaakwaarnemer) weet gewoon wat er te halen is bij andere clubs en zet daarom hoog in bij Ajax. Op zich goed dat ze daar niet in mee gaan. Een speler moet intrinsiek gemotiveerd zijn bij een club aan de slag te gaan, anders heb je er waarschijnlijk toch niet veel aan.
Zo'n Assaidi (of zijn zaakwaarnemer) weet gewoon wat er te halen is bij andere clubs en zet daarom hoog in bij Ajax. Op zich goed dat ze daar niet in mee gaan. Een speler moet intrinsiek gemotiveerd zijn bij een club aan de slag te gaan, anders heb je er waarschijnlijk toch niet veel aan.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 12:31 uur
Stijn_Slayer schreef:
Volgens mij hebben ze ook nog steeds geen linksback.
Er is sprake van een ruil tussen Janssen en Büttner ...Volgens mij hebben ze ook nog steeds geen linksback.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 augustus 2012, 13:39 uur
Vandaag stond in de Gelderlander een artikel waarin Ajax beweert dat het verhaal van de Telegraaf onjuist is. De waarheid zal wel in 't midden liggen.
Büttner vind ik erg overschat en hij is volgens mij ook een rotte appel. Hij heeft bij pa op school gezeten (niet in de klas) en via via heb ik ook wel eens opgevangen dat het een vervelende jongen is. Volgens pa was dat zacht uitgedrukt....
Büttner vind ik erg overschat en hij is volgens mij ook een rotte appel. Hij heeft bij pa op school gezeten (niet in de klas) en via via heb ik ook wel eens opgevangen dat het een vervelende jongen is. Volgens pa was dat zacht uitgedrukt....
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 23:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
Vandaag stond in de Gelderlander een artikel waarin Ajax beweert dat het verhaal van de Telegraaf onjuist is. De waarheid zal wel in 't midden liggen.
De Gelderlander: geroemd om zijn financiële expertise in The City - Paternoster Square huivert als de Gelderlander onthult.
Be real - ga naar de site van Ajax, download de jaarverslagen, neem de moeite ze te lezen. Volgens R&P moet je geschuffeld zijn omdat te doen - nou, no doubt here, mjuman knows the Wallstreet Shuffle, my homey!
Lees dat tot zo'n 3 jaar geleden de salariskosten 75% van de omzet bedroegen en dat het verlies per jaar 12 - 17 miljoen bedroeg.
Twee jaar geleden analyseerde VI al dat van de afgelopen 10 jaar alleen 1 jaar onder Van Gaal zwarte cijfers had opgeleverd, Al die gegevens zijn gewoon openbaar, Ajax i beursgenoteerd boerenverstand volstaat om ze te bekijken en te analyseren.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 08:34 uur
Door ook m.n. die beursgenoteerdheid is de controle op de boeken van Ajax behoorlijk te noemen. De vraag is echter of je met die officiële kant van het verhaal wel alles ziet of weet. De Telegraaf kan zich inzake Ajax geen canard veroorloven.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 18:19 uur
Romelu Lukaku (door Chelsea uitgeleend aan West Bromwich) heeft z'n eerste doelpunt in de Premier League gemaakt ! 
Hopelijk volgen er nog vele !

Hopelijk volgen er nog vele !
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 20:48 uur
PSV wel lekker gespeeld. Tenminste, de tweede helft in ieder geval (eerste niet gezien). Vooral het laatste doelpunt was sterk gevoetbald, hoewel Roda niet echt veel tegenstand bood. Mooi dat Zanka er ook nog in kwam. We hebben straks wel een van de meest kopsterke teams van de eredivisie denk ik (Matavz, Toivonen, van Bommel, Marcelo en Zanka).
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 22:06 uur
Hing al een aantal weken in de lucht. Iedereen krijgt een eerlijke kans maar ik verwacht een gigantische flop.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 00:17 uur
Damn, wat was Feyenoord - Heerenveen een dramatische wedstrijd zeg.
Ongelofelijk hoeveel foute passes er in één wedstrijd kunnen worden gegeven. Die voorhoede waar Feyenoord mee begon was trouwens ook best apart. Dat zijn namelijk drie spelers die precies hetzelfde spelen. Bal aannemen en er heel hard mee gaan rennen en dan op doel schieten. 
Ongelofelijk hoeveel foute passes er in één wedstrijd kunnen worden gegeven. Die voorhoede waar Feyenoord mee begon was trouwens ook best apart. Dat zijn namelijk drie spelers die precies hetzelfde spelen. Bal aannemen en er heel hard mee gaan rennen en dan op doel schieten. 
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 11:29 uur
Feyenoord speelde vanuit de verdediging tot het middenveld alleraardigst, maar dan houdt het op. Immers, Fernandez, Nelom en Cissé waren bijzonder slecht. Fernandez is sowieso van niveau Excelsior.
Ben overigens bang dat het nooit meer goed gaat komen met Guidetti. Zenuwen herstellen nauwelijks tot niet. Ik hoop dat ik het mis heb.
Ben overigens bang dat het nooit meer goed gaat komen met Guidetti. Zenuwen herstellen nauwelijks tot niet. Ik hoop dat ik het mis heb.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 11:38 uur

Ik had dat ook al gehoord, maar ik ben niet goed in medische beoordelingen. Dat zou echt dramatisch zijn, ongeacht waar hij speelt.
Waarom zou Immers wel bij Den Haag scoren en niet in De Kuip? Er zal voor 31 augustus toch nog wat moeten worden gedaan, dat net zal moeten bollen wil je wedstrijden winnen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2012, 11:51 uur
Heerenveen gaat dit seizoen ver wegzakken in het rechterrijtje. Dan zal Heerenveen wel meteen de laatste club van Van Basten zijn. Balen voor hem dat z'n beste spelers allemaal verkocht zijn. Nu kan hij er ook weinig aan doen (al vindt hij ook met goede spelers altijd wel een manier om 't te verpesten).
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 11:59 uur
Gullit is anders ook nog lang doorgesukkeld, misschien gaat Van Basten nog wel iets in de VS doen of Qatar ofzo.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 12:11 uur
Haha, er zijn pas twee wedstrijden gespeeld en nu al is Van Basten afgeschreven.

Als hij wat langer de kans krijgt, over twee seizoenen bijvoorbeeld, zie ik hem nog wel wat moois neerzetten.

Als hij wat langer de kans krijgt, over twee seizoenen bijvoorbeeld, zie ik hem nog wel wat moois neerzetten.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 12:28 uur
Ja, zo opportuun zijn mensen soms. Twente was na de eerste speeldag ook ineens de voornaamste titelkandidaat volgens sommigen. 
Bij Heerenveen mogen ze nog wel wat terughalen: van hun 5 beste spelers is alleen Djuricic nog over. En de complete aanval weg en als je ziet wat daar nu voor in het veld staat... Het zou een wonder zijn als ze het linkerrijtje weten te halen.

Bij Heerenveen mogen ze nog wel wat terughalen: van hun 5 beste spelers is alleen Djuricic nog over. En de complete aanval weg en als je ziet wat daar nu voor in het veld staat... Het zou een wonder zijn als ze het linkerrijtje weten te halen.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 12:37 uur
trebremmit schreef:
Haha, er zijn pas twee wedstrijden gespeeld en nu al is Van Basten afgeschreven.
herman schreef:
Ja, zo opportuun zijn mensen soms.
Jullie zijn niet zo snel he? De man heeft het laten afweten bij Ajax en Nederland in vijf jaar, dus ik zie niet hoe hij dit nog goed gaat maken. Überhaupt ongelooflijk dat een club hem nog aanstelt.Ja, zo opportuun zijn mensen soms.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 12:41 uur
Volledig mee oneens, maar dat ben ik het bijna altijd met jasper.
Zullen vanmiddag trouwens wel lome potjes voetbal worden met dit weer, Groningen speelt nu al, van Willem II moeten ze wel kunnen winnen.
Zullen vanmiddag trouwens wel lome potjes voetbal worden met dit weer, Groningen speelt nu al, van Willem II moeten ze wel kunnen winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.