Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 10:43 uur
Die lotingen van europese bekerrondes gaan mij meer en meer tegenstaan. Topclubs worden tot in den treure beschermd om topclub te blijven, de meest extreme beschermingen van status worden toegepast.
De lotingen worden zo verricht, dat het nagenoeg niet mogelijk is dat er interessante dingen kunnen gebeuren. Alles wordt er op ingericht dat we een zoveelste Real Madrid tegen Barcelona in de finale te zien krijgen.
Door dit soort handelingen, die vooral ook om financiële redenen worden ingegeven, kun je haast stellen dat het nog maar even duurt dat scheidsrechters wedstrijden voor die grote clubs gaan beslissen. Of in ieder geval de schijn tegen zich gaan krijgen.
Waarom zou er zoveel geld moeten omgaan bij de Uefa dat dan vervolgens allemaal weer wordt afgedragen aan de grote clubs binnen Europa die (allemaal beschermd) zo gemakkelijk mogelijk mogen doorstomen naar de volgende ronde?
Gooi elke club in één pot, laat iedereen evenveel kans maken wie er tegen wie speelt , zie maar wat er wordt geloot. De uiteindelijke kampioen zal toch alles moeten winnen en als Barcelona dan zo goed is, maakt het niet uit wanneer ze wie tegen komen op hun pad naar het kampioenschap. We moeten ook van die poule-fase af, dat is alleen maar bedacht om mogelijke misstappen van een grote club later te kunnen corrigeren.
Het geldt eigenlijk voor alles, ook hier in den lande. Laat alle clubs werken voor hun geld. Wat geeft het als Ajax eens loot tegen een hoofdklasser in de eerste ronde van de KNVB beker? Voor zo'n club ook wel eens leuk.
@Nicolage Rico
Ik heb veel waardering voor Martin van Geel, maar de wijze hoe er nu alsnog aan een spits moet worden gekomen en hoe daar mee is omgegaan is wel erg tenenkrommend. Hij mag dan pech hebben gehad met de komst van Kuijt e.a. maar het belang van een goede spits had in maart al bedacht moeten zijn en vanaf die tijd geregeld.
De lotingen worden zo verricht, dat het nagenoeg niet mogelijk is dat er interessante dingen kunnen gebeuren. Alles wordt er op ingericht dat we een zoveelste Real Madrid tegen Barcelona in de finale te zien krijgen.
Door dit soort handelingen, die vooral ook om financiële redenen worden ingegeven, kun je haast stellen dat het nog maar even duurt dat scheidsrechters wedstrijden voor die grote clubs gaan beslissen. Of in ieder geval de schijn tegen zich gaan krijgen.
Waarom zou er zoveel geld moeten omgaan bij de Uefa dat dan vervolgens allemaal weer wordt afgedragen aan de grote clubs binnen Europa die (allemaal beschermd) zo gemakkelijk mogelijk mogen doorstomen naar de volgende ronde?
Gooi elke club in één pot, laat iedereen evenveel kans maken wie er tegen wie speelt , zie maar wat er wordt geloot. De uiteindelijke kampioen zal toch alles moeten winnen en als Barcelona dan zo goed is, maakt het niet uit wanneer ze wie tegen komen op hun pad naar het kampioenschap. We moeten ook van die poule-fase af, dat is alleen maar bedacht om mogelijke misstappen van een grote club later te kunnen corrigeren.
Het geldt eigenlijk voor alles, ook hier in den lande. Laat alle clubs werken voor hun geld. Wat geeft het als Ajax eens loot tegen een hoofdklasser in de eerste ronde van de KNVB beker? Voor zo'n club ook wel eens leuk.
@Nicolage Rico
Ik heb veel waardering voor Martin van Geel, maar de wijze hoe er nu alsnog aan een spits moet worden gekomen en hoe daar mee is omgegaan is wel erg tenenkrommend. Hij mag dan pech hebben gehad met de komst van Kuijt e.a. maar het belang van een goede spits had in maart al bedacht moeten zijn en vanaf die tijd geregeld.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:03 uur
Vanaf die tijd is van Geel natuurlijk al lang en breed bezig geweest en had een lijst opgemaakt van 6 tot 10 spelers, en nog eens een heel scoutingsteam in stelling gebracht. Er is gewoon niks haalbaar voor 0 euro. Tenminste, geen spits die écht iets toevoegd. Pelle waarschijnlijk ook niet, maar ik geef hem de voordeel van de twijfel. Liever Pelle dan Fernandez. Achahbar mag ook zijn minuten gaan maken dit seizoen. Denk dat hij er aan een heel wat komt.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:08 uur
FlyLo schreef:
3 Belgische ploegen in Europa (waaronder mijn Genk
) ten opzichte van twee voor Nederland
3 Belgische ploegen in Europa (waaronder mijn Genk
) ten opzichte van twee voor Nederland
Die Belgen moeten wel steeds vergelijken zeg als ze het een keer beter doen. Daar zit een hoop frustratie in

0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:15 uur
Running On Empty schreef:
Die Belgen moeten wel steeds vergelijken zeg als ze het een keer beter doen. Daar zit een hoop frustratie in
(quote)
Bovendien zijn er drie Nederlandse ploegen door in Europa.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:25 uur
musician schreef:
Alles wordt er op ingericht dat we een zoveelste Real Madrid tegen Barcelona in de finale te zien krijgen.
Alles wordt er op ingericht dat we een zoveelste Real Madrid tegen Barcelona in de finale te zien krijgen.
Dat is inderdaad al heel vaak voorgekomen in de CL...
Ik snap je punt hoor, ik vond de loting ook erg vaag. Maar dat sommige teams meer beschermd zijn dan anderen vind ik niet heel raar. Dat heb je namelijk bij elke sport. Ik wil bij het tennis ook geen Djokovic - Federer in de eerste ronde zien bijvoorbeeld. Dat moet minstens een halve finale zijn.
En laat die Belgische teams maar zien wat ze kunnen. Zou leuk zijn als ze tegen PSV en Twente moeten. Dan kunnen we ze zelf er even uit knikkeren.

0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:26 uur
chevy93 schreef:
alsof Iniesta alleen een sterk EK gespeeld heeft ....(quote)
Je zou toch zeggen dat er bij zo'n prijs "van het jaar" ook daadwerlijk gekeken wordt naar de prestaties in dat specifieke jaar.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:28 uur
He$$el_01 schreef:
Dat fair-play gebeuren trouwens ook. Nu worden al onze punten die nog worden gehaald gedeeld door zeven ipv zes. Ik zou zeggen, nooit meer fair playen dus...
Behalve dan dat FC Twente degene was die door fair-play in de EL belandt is.Dat fair-play gebeuren trouwens ook. Nu worden al onze punten die nog worden gehaald gedeeld door zeven ipv zes. Ik zou zeggen, nooit meer fair playen dus...
angelin schreef:
Mocht je nog niet in de politiek zitten, misschien is het wat voor je.
Mijn stem zul je nooit krijgen.
Care to elaborate?Mocht je nog niet in de politiek zitten, misschien is het wat voor je.
Mijn stem zul je nooit krijgen.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:28 uur
(quote)
Toch zeker 1 belg

0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:30 uur
musician schreef:
Die lotingen van europese bekerrondes gaan mij meer en meer tegenstaan. Topclubs worden tot in den treure beschermd om topclub te blijven, de meest extreme beschermingen van status worden toegepast.
ooit al eens bedacht dat zo ook de kleine teams worden beschermd door dit pottensysteem?Die lotingen van europese bekerrondes gaan mij meer en meer tegenstaan. Topclubs worden tot in den treure beschermd om topclub te blijven, de meest extreme beschermingen van status worden toegepast.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:30 uur
jassn schreef:
(quote)
alsof Iniesta alleen een sterk EK gespeeld heeft .... Het viel mij juist tegen hoe lang het heeft geduurd voordat Iniesta die erkenning heeft gekregen. Ik vind het meer dan terecht.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:31 uur
He$$el_01 schreef:
Maar dat sommige teams meer beschermd zijn dan anderen vind ik niet heel raar. Dat heb je namelijk bij elke sport. Ik wil bij het tennis ook geen Djokovic - Federer in de eerste ronde zien bijvoorbeeld. Dat moet minstens een halve finale zijn.
Maar dat sommige teams meer beschermd zijn dan anderen vind ik niet heel raar. Dat heb je namelijk bij elke sport. Ik wil bij het tennis ook geen Djokovic - Federer in de eerste ronde zien bijvoorbeeld. Dat moet minstens een halve finale zijn.
Maar waarom? Waarom moeten elke keer dezelfde spelers tegenover elkaar staan in een elke keer vantevoren uitgedacht pad richting finale?
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:51 uur
Anderlecht en N.E.C. akkoord over transfer Bram.. • N.E.C. Nijmegen - nec-nijmegen.nl
hoe goed is die juist? kan die een beetje uitvoetballen?
@Kill_illuminati: ik vind het ook meer dan terecht hoor
hoe goed is die juist? kan die een beetje uitvoetballen?
@Kill_illuminati: ik vind het ook meer dan terecht hoor
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:52 uur
Het klopt toch ook niet? PSV, Twente en Ajax?(quote)
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:56 uur
Je wilt toch de beste spelers/teams in de finales zien? Anders zou het maar een matige finale zijn. Als de beste teams elkaar voor de finale al uitschakelen heb je veel meer kans op een mindere finale. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook leuk vinden om wat meer verschillende teams in de finales te zien. Echter, alleen als ze dat verdienen.
De manier om meer verschillende teams in de finales te krijgen is door het geld beter te verdelen en dergelijke. Niet de beste teams elkaar laten uitschakelen voor de finales.
@Chevy93, dat was dan inderdaad onze mazzel ja. Bedacht ik me later pas. Maar dit zal niet altijd zo zijn. Dat fair-play is echt weer iets dat helemaal niks toevoegt. Nu was het dan Twente dat dankzij fair-play EL mocht spelen, maar de volgende keer is het wel Heracles of Groningen ofzo. Dat gaat ons dan weer punten kosten.
De manier om meer verschillende teams in de finales te krijgen is door het geld beter te verdelen en dergelijke. Niet de beste teams elkaar laten uitschakelen voor de finales.
@Chevy93, dat was dan inderdaad onze mazzel ja. Bedacht ik me later pas. Maar dit zal niet altijd zo zijn. Dat fair-play is echt weer iets dat helemaal niks toevoegt. Nu was het dan Twente dat dankzij fair-play EL mocht spelen, maar de volgende keer is het wel Heracles of Groningen ofzo. Dat gaat ons dan weer punten kosten.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 12:03 uur
Aha toch nog een transfer dan voor Anderlecht! In de verdediging konden ze echt nog wel iets gebruiken dat een beetje kan voetballen.
Is dat het geval voor deze Bram Nuytinck?
Anderzijds, een Nederlandse verdediger die zelfs niet goed genoeg is om international te zijn, dat voorspelt niet veel goeds...
Anderzijds, een Nederlandse verdediger die zelfs niet goed genoeg is om international te zijn, dat voorspelt niet veel goeds...

0
geplaatst: 31 augustus 2012, 12:28 uur
Lijkt mij een goede deal voor Feyenoord met Verhoek en zonder Cabral. Verder is het weer flink bal geloof ik!
o.a.
Nigel de jong naar AC Milan
V/D Vaart naar HSV
Bram Nuytinck naar Anderlecht
Ibrahim Afellay naar Schalke
Yoshida naar Southampton
ander nieuws, Clasie wel maar V/D Vaart niet bij Oranje
o.a.
Nigel de jong naar AC Milan
V/D Vaart naar HSV
Bram Nuytinck naar Anderlecht
Ibrahim Afellay naar Schalke
Yoshida naar Southampton
ander nieuws, Clasie wel maar V/D Vaart niet bij Oranje

0
geplaatst: 31 augustus 2012, 12:31 uur
Ben benieuwd voor Club Brugge vandaag. Odidja en Vleminckx gaan mss weg...Typisch Brugge altijd versterkingen aankopen om ze niet te laten renderen (Vleminckx dus) en dan van 6 goede spitsen naar slechts 2 gaan (Bacca en Tchite) echt 1 van de slechtse managementen van heel Belgie...
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 12:35 uur
En De Jong ook niet zie ik, gelukkig maar want de laatste wedstrijden leek het nergens meer op met hem.
0
Hendrik68
geplaatst: 31 augustus 2012, 12:50 uur
Aha toch nog een transfer dan voor Anderlecht! In de verdediging konden ze echt nog wel iets gebruiken dat een beetje kan voetballen.
Een basisplaats bij Anderlecht betekent nog steeds niet dat je goed genoeg bent om international te zijn. Maar Nuytinck is een pima aankoop voor Anderlecht. Hij is nog jong, er zit een goede kop op, is intelligent en pikt zijn goaltjes bij vrije trappen en corners mee. Kan uitgroeien tot een leider. Volgens mij had Ajax in een eerder stadium ook belangstelling en ook Gladbach nog even. Ik ben er van overtuigd dat hij het gaat maken bij Anderlecht. Misschien dat hij van daaruit de stap naar de Europese subtop kan maken en heel misschien zelfs wel international kan worden
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 12:55 uur
Nicolage Rico schreef:
Dat duurt nog wel even, omdat we het de vorige jaren prima hebben gedaan. Daarnaast zijn er nog 3 clubs in de race en kunnen we het de komende jaren eventueel herstellen.
Dat duurt nog wel even, omdat we het de vorige jaren prima hebben gedaan. Daarnaast zijn er nog 3 clubs in de race en kunnen we het de komende jaren eventueel herstellen.
Oekraine is ons in ieder geval nu al voorbij en reeele kans dat Rusland hetzelfde doet (staan niet zover achter en hebben in ieder geval nog 1 team meer in de race en in de CL gaan ze veel meer scoren dan Ajax).
Maar goed, zolang we niet nog verder zakken verandert er niets qua deelname voor de Nederlandse ploegen aan de CL en EL en zowel Griekenland als Belgie staan nog ver achter ons.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 augustus 2012, 13:35 uur
Terecht. Kon het de laatste handvol wedstrijden conditioneel niet eens aan en bracht voetballend ook erg weinig. Ik denk dat het wel goed is om de grote namen er af en toe eens naast te zetten, misschien motiveert dat ze.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 13:46 uur
Club Brugge heeft een loodzware poule, Genk kan nog min of meer de tweede plaats ambiëren, al zal daar een dosis geluk voor nodig zijn. Matige verplaatsingen wel, dit jaar wordt het alleen Lissabon denk ik.
PSV & Twente konden ook makkelijker loten, maar ik zie ze wel doorstoten
PSV & Twente konden ook makkelijker loten, maar ik zie ze wel doorstoten
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 13:47 uur
PSV en Twente moeten zeker door kunnen. Enige moeilijke tegenstander is Napoli.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 13:48 uur
Dnipro niet onderschatten. Hannover & Levante zijn in principe wel haalbaar, maar zeker niet de makkelijkste ploegen uit die potten
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 13:52 uur
Ze hadden allemaal veel lastiger kunnen loten als ik de ploegen zie die meedoen. Je moet er niet aan denken dat je Anzji uit pot 4 treft.
En als ik voor v. Gaal zijn opstelling mag maken (ook al is zijn verdediging belachelijk, daarom uit protest andere namen):
Vorm - Buttner, Donk, Viergever, v.d. Wiel - Fer, Clasie, Sneijder, Strootman - v. Persie, Huntelaar
En als ik voor v. Gaal zijn opstelling mag maken (ook al is zijn verdediging belachelijk, daarom uit protest andere namen):
Vorm - Buttner, Donk, Viergever, v.d. Wiel - Fer, Clasie, Sneijder, Strootman - v. Persie, Huntelaar
0
Hendrik68
geplaatst: 31 augustus 2012, 13:55 uur
Club lijkt van Nederland en Belgie het zwaarst te hebben geloot, maar zijn absoluut niet kansloos. De rest moet 2e kunnen worden of nog beter. Met het verleden in het achterhoofd kan ik je verzekeren FlyLo dat Dnjepr niet onderschat zal worden door PSV.
Edit: Voor de volledigheid: In 1985 dacht PSV met Dnjepr Dnjeprpetrovsk een makkie te hebben geloot in hun weg naar de UEFA Cup winst. Voorzitter Jacques Ruts wilde PSV naar de Europese top leiden en zou daarin hoe dan ook slagen. Een paar jaar later lukte het verdomd ook nog met de Europa Cup 1. Zelfs de shirts moesten van vorm veranderen, met rood wit gestreepte shirts zou het nooit lukken, zo wist hij zeker. In 1985 echter dacht PSV ook al een goede kans te hebben en Dnjepr was geen makkie, maar veel wist men niet van de club en dus dacht men het wel "even " te doen. PSV had echter geen rekening gehouden met de fenomenale Oleg Protasov (toen nog onbekend) die vanaf de buitenkant telkens verrassend naar binnen dook en het favoriete PSV eigenhandig naar de slachtbank leidde. In Eindhoven werd het 2-2 en uit maakte Dnjepr het met 1-0 af. Rene van der Gijp speelde destijds ook bij PSV.
Edit: Voor de volledigheid: In 1985 dacht PSV met Dnjepr Dnjeprpetrovsk een makkie te hebben geloot in hun weg naar de UEFA Cup winst. Voorzitter Jacques Ruts wilde PSV naar de Europese top leiden en zou daarin hoe dan ook slagen. Een paar jaar later lukte het verdomd ook nog met de Europa Cup 1. Zelfs de shirts moesten van vorm veranderen, met rood wit gestreepte shirts zou het nooit lukken, zo wist hij zeker. In 1985 echter dacht PSV ook al een goede kans te hebben en Dnjepr was geen makkie, maar veel wist men niet van de club en dus dacht men het wel "even " te doen. PSV had echter geen rekening gehouden met de fenomenale Oleg Protasov (toen nog onbekend) die vanaf de buitenkant telkens verrassend naar binnen dook en het favoriete PSV eigenhandig naar de slachtbank leidde. In Eindhoven werd het 2-2 en uit maakte Dnjepr het met 1-0 af. Rene van der Gijp speelde destijds ook bij PSV.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 14:23 uur
Wanneer moet PSV de verplaatsing maken naar Dnipro? Scheelt al snel een graad of 20.
De laatste transferdag zal ook weer do-or-die worden voor Genk. De vaste RB en depanneur op LB en CB heeft gisteren zijn kruisbanden gescheurd, en de vaste diepe spits weigert nog altijd om te komen trainen omwille van een mogelijke transfer naar Engeland..
Met een beetje pech gaan we op die manier nog vierde worden in de poules
De laatste transferdag zal ook weer do-or-die worden voor Genk. De vaste RB en depanneur op LB en CB heeft gisteren zijn kruisbanden gescheurd, en de vaste diepe spits weigert nog altijd om te komen trainen omwille van een mogelijke transfer naar Engeland..
Met een beetje pech gaan we op die manier nog vierde worden in de poules
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 14:40 uur
El Ninjo schreef:
Oekraine is ons in ieder geval nu al voorbij en reeele kans dat Rusland hetzelfde doet (staan niet zover achter en hebben in ieder geval nog 1 team meer in de race en in de CL gaan ze veel meer scoren dan Ajax).
Maar goed, zolang we niet nog verder zakken verandert er niets qua deelname voor de Nederlandse ploegen aan de CL en EL en zowel Griekenland als Belgie staan nog ver achter ons.
(quote)
Maar als we Oekraïne en Rusland voor blijven gaat de nummer 2 direct naar de laatste play-offs van de CL en de nummer 3 direct naar de groepsfase EL. Dat kunnen we nu wel vergeten.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 14:41 uur
El Ninjo schreef:
(quote)
Oekraïne en Rusland gaan ons sowieso voorbij, want daar zit immers veel geld.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.