MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik zie ook liever Fer maar ik kan me de keuze voor Clasie ook wel voorstellen. Het zijn 2 totaal verschillende types en Clasie vind ik meer controlerend dan Fer. En dat past wellicht beter op het middenveld naast Sneijder.

Clasie is meer een type Sneijder. Vooral de bal het werk laten doen. Ideaal om zulke spelers te hebben. Daarnaast ook een echte balveroveraar. Zou me niet verbazen als hij vanavond moeiteloos mee kan.

De nieuwelingen moeten zich nog bewijzen. Martins Indi en Willems vind ik meer jongens voor de toekomst. Janmaat is momenteel niet slechter dan v/d Wiel en van Rhijn. Van Rhijn en Janmaat mogen het van mijn apart uitmaken wie er vast op die plek komt te staan.

Ben zelf niet kapot van Strootman. Staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling. Hij zou de opvolger van Bommel kunnen worden, al is hij daar te introvert voor.

Fer ontwikkelt zich daartegen wel zoals verwacht. Over een tijdje ga ik mijn gelijk halen bij Herman.

Edit: Fer schijnt ipv Strootman te spelen. Nog beter dus.

Zou Van Gaal het licht hebben gezien?

Gevoelsmatig zeg ik dat hij enige lekken boven water heeft gekregen.
En het lijkt er op dat hij een elftal wil opbouwen dat ten dienste gaat staan van Van Persie.

Het kan ook strategie zijn: als er wordt verloren is hij alvast ingedekt. Hij zit middenin het proces van opbouw van een nieuw elftal, het zijn nog jonge jongens etc.

Dus dan ligt het aan iedereen, behalve aan hem.
Er kan veel lelijks over hem worden gezegd (wat ik ook niet zal laten) maar er kan niet worden gezegd dat het hem ontbreekt aan intelligentie.

Nicolage Rico schreef:
Zou me niet verbazen als hij vanavond moeiteloos mee kan.

De nieuwelingen moeten zich nog bewijzen. Martins Indi en Willems vind ik meer jongens voor de toekomst.

Ik vind Clasie ook bij de nieuwelingen horen die zich nog moeten bewijzen...hij heeft mij nog niet overtuigd dat hij op dit moment al rijp is (hij heeft wel de potentie voor de toekomst) voor een basisplaats in Oranje...wat niet wil zeggen dat hij vanavond - mocht hij inderdaad spelen - uit de toon gaat vallen.

Nicolage Rico schreef:
Ben zelf niet kapot van Strootman. Staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling. Hij zou de opvolger van Strootman kunnen worden, al is hij daar te introvert voor.

Komt voornamelijk omdat hij stil staat in zijn ontwikkeling.

El Ninjo schreef:
Als we de Wakkere Krant van Nederland mogen geloven dan wordt dit vanavond de opstelling van Oranje.

Krul
Janmaat - Heitinga - Martens Indi - Willems
Clasie - Sneijder - Strootman
Narsingh - van Persie - Robben

volgens andere kranten/bladen is het geen Strootman maar Fer.

Krul

Krul in het doel juich ik ook wel toe, zie hier wel de doelman vh toekomstige Oranje in dus dan maar meteen opstellen ook. En met Stekelenburg en Vorm hebben we 2 uitstekende doelmannen achter de hand.

Van Gaal
Krul in het doel is een hele sterke zet. Al een tijdje duidelijk de beste Nederlandse doelman, maar Stekelenburg heeft de status. Verder ben ik ook blij met Van Persie, Fer en Clasie. Voor Martens Indi vrees ik wel een beetje voor onervarenheid (wat ik totaal niet heb bij Clasie). Als Van Gaal nu ook nog een keertje Donk uitnodigt is het helemaal een held, vreemd dat die naam in de media nooit genoemd wordt.

Veel deskundologen die al lopen te juichen, voor Van Gaal nota bene Als ik de heren koekeperen een tip mag geven:

Sla de Van Dale open, en ga naar het lemma "beer". De échte kenners zijn beduidend gematigder - en vraag maar eens aan de Belgen hier hoe het is om tegen de Turken te voetballen.

FlyLo, stipte het al aan: deze rookworstredenering van Rico is erg fijn:
Nicolage Rico schreef:
Ben zelf niet kapot van Strootman. Staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling. Hij zou de opvolger van Strootman kunnen worden, al is hij daar te introvert voor.

Strootman V2 volgt Strootman V1 op. "Hij staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling" aardig Amsterdams populistisch voor iemand met een Rotterdamse ziel. Hoe meet je tijdje en hoe meet je stilstaan? Strootman heeft vorig seizoen een lastige periode gehad (terugval - hoe zou dat nou komen, gozer is net 22), net zoals anderen, maar is de laatste 2 wedstrijden zeker weer goed.

Welke echte kenners heb je het over?

Verder is Van Gaal tot nu toe gewoon goed bezig, of het goed uitpakt weet je pas achteraf maar hij is tenminste niet behoudend.

trebremmit schreef:
Welke echte kenners heb je het over?

O.a. snor/sigaar en zijn kompanen die ik wel een stukje hoger aansla dan de meisjes van het koffieclubje hier.

Moet zeggen dat vanuit motivatie-oogpunt bepaalde keuzes niet slecht zijn, maar over de hele linie... Belangrijkste vraag welke aanvaller gaat nou bibberen van een verdediging met zo weinig internationale ervaring?

En al die Feyenoorders hier kunnen beter hun mond houden: in de EL afgaan tegen Molde - zoek het maar eens op op Google maps - een modale defensieve Noorse club (check gerust hun Europese resultaten) - dat geloof je niet als je dat in het buitenland in de krant leest, f* Molde

Heerenveen speelde tegen Molde, meneer de kenner

Nicolage Rico schreef:
Fer ontwikkelt zich daartegen wel zoals verwacht. Over een tijdje ga ik mijn gelijk halen bij Herman.

Wat heb ik ook alweer precies gezegd?

Het gaat inderdaad de goede kant uit met Fer. Nu maar hopen dat 'ie niet na dit seizoen al naar een grotere club vertrekt. Ik vind het wel een type Frank Rijkaard, zou mooi zijn voor Oranje als ie daadwerkelijk dat niveau (ietsje eronder mag ook) haalt.

De verdediging lijkt me op het eerste gezicht toch wel erg matig, maar laten we hopen dat Martins Indi het grote talent is dat sommigen erin zien. Matthijsen lijkt zijn top in ieder geval al 2 jaar achter zich te hebben.

trebremmit schreef:
Heerenveen speelde tegen Molde, meneer de kenner

Vergipsing: zo zie je maar, paar weken weg en alles opnieuw op moeten pakken. Maar het verklaart wel meteen waarom Feyenoord tegen Sparta Praag niet verder kwam. En het geeft aan dat mijn schok tav Molde groot was.

Afgezien van die blooper blijft mijn kritiek overeind - geen goede spits zal bibberen van zo'n defensie. De grote winst zal het meespelen van Van Persie zijn.

W8+C!

Mja volgens mij ziet elke noob dat de problemen bij Feyenoord niet in de verdediging liggen. Wat betreft Oranje: we moeten nog zien hoe het uit gaat werken (ze zullen vast nog wel een keer op hun bek gaan), maar voorlopig ben ik gematigd positief. Ga maar na:

- Een middenveld met Sneijder en vd Vaart wordt simpelweg overlopen. Sneijder is de betere voetballer, dus is het vervangen van vd Vaart voor de fysiek veel sterkere Fer best logisch.
- Migel De Jong is momenteel nog verder, maar iedereen ziet dat Clasie veel potentie heeft en sowieso een betere techniek heeft dan de Jong, dus ook daar geen onlogische keuze.
- De verdediging was sowieso al matig, dan kan het geen kwaad om de 'ouwe knarren' eens te vervangen door jongere talenten.
- Het systeem met naar binnen trekkende buitenspelers (Robben en Afellay) werkte absoluut niet op het EK. Met een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links komen er hopelijk nog wat fatsoenlijke voorzetten.

Over de discussie Huntelaar/van Persie is wmb genoeg gezegd. Slechter dan de afgelopen wedstrijden kan het iig niet gaan, dus ik ben benieuwd hoe het huidige team het gaat doen...

El Ninjo schreef:
(quote)

Ik vind Clasie ook bij de nieuwelingen horen die zich nog moeten bewijzen...hij heeft mij nog niet overtuigd dat hij op dit moment al rijp is (hij heeft wel de potentie voor de toekomst) voor een basisplaats in Oranje...wat niet wil zeggen dat hij vanavond - mocht hij inderdaad spelen - uit de toon gaat vallen.

Met nieuwelingen bedoelde ik ook alle nieuwelingen.

Op Europees niveau (subtop) kon Clasie makkelijk mee, al was hij uit bij Sparta Praag matig.

Van Gaal kiest bewust voor de toekomst. We zijn ook al bezig met een overgang tussen de oude kliek en de nieuwe. V/d Vaart, Nigel de Jong en Afellay zullen er de volgende keer best wel weer bij zitten.

Mjuman schreef:
Veel deskundologen die al lopen te juichen, voor Van Gaal nota bene Als ik de heren koekeperen een tip mag geven:

Sla de Van Dale open, en ga naar het lemma "beer". De échte kenners zijn beduidend gematigder - en vraag maar eens aan de Belgen hier hoe het is om tegen de Turken te voetballen.

FlyLo, stipte het al aan: deze rookworstredenering van Rico is erg fijn:
(quote)

Strootman V2 volgt Strootman V1 op. "Hij staat al een tijdje stil in zijn ontwikkeling" aardig Amsterdams populistisch voor iemand met een Rotterdamse ziel. Hoe meet je tijdje en hoe meet je stilstaan? Strootman heeft vorig seizoen een lastige periode gehad (terugval - hoe zou dat nou komen, gozer is net 22), net zoals anderen, maar is de laatste 2 wedstrijden zeker weer goed.

Haha, daar hebben we onze zoutzak weer.

Een stukje quoten dat voor je kinderlijke bericht al lang en breed gecorrigeerd was. Gut o gut, wat een fout! Bel de kranten! Schreeuw het uit het raam! Stuur het naar de privébladen!

Maar blijf hier gerust weg...

Mjuman schreef:
En al die Feyenoorders hier kunnen beter hun mond houden: in de EL afgaan tegen Molde - zoek het maar eens op op Google maps - een modale defensieve Noorse club (check gerust hun Europese resultaten) - dat geloof je niet als je dat in het buitenland in de krant leest, f* Molde

En dan vervolgens hier mee aankomen.

herman schreef:
Wat heb ik ook alweer precies gezegd?

Het gaat inderdaad de goede kant uit met Fer. Nu maar hopen dat 'ie niet na dit seizoen al naar een grotere club vertrekt. Ik vind het wel een type Frank Rijkaard, zou mooi zijn voor Oranje als ie daadwerkelijk dat niveau (ietsje eronder mag ook) haalt.

De verdediging lijkt me op het eerste gezicht toch wel erg matig, maar laten we hopen dat Martins Indi het grote talent is dat sommigen erin zien. Matthijsen lijkt zijn top in ieder geval al 2 jaar achter zich te hebben.

Ik riep 1 1/2 a 2 jaar geleden dat Fer binnen 2 jaar Oranje zou halen en jij zag zijn kwaliteiten toen absoluut niet. Volgens mij hadden we er nog een krat bier op gezet.

Martins Indi zal absoluut nog (grote) fouten maken. De pest is dat we geen ervaren verdedigers hebben die beter zijn. Mathijsen is inderdaad al een tijdje op zijn retour (wel goed genoeg voor de Eredivisie). Ben ook nooit kapot geweest van Heitinga, maar van mij mag hij het samen met de Vrij proberen - als hij terug is van zijn blessure. Kunnen Martins Indi, Willems, Büttner en de rest het uitvechten voor de linksbackpositie.

Janmaat is eigenlijk wel een beetje een grap. Hij heeft nu twee leuke wedstrijden gespeeld ofzo? Niet dat de rest van de verdediging zo ervaren is trouwens.

Nog mensen Tipsarevic - Ferrer gezien? Heerlijke wedstrijd. Ferrer heeft het uiteindelijk gewonnen op zijn loopvermogen en vechtersmentaliteit, maar toen Tipsarevic goed ging spelen had hij het heel erg lastig. Geweldige winners van vooral Tipsarevic en sommige rally's waren van een heel erg hoog niveau.

Janmaat deed het bij Heerenveen al vrij goed.

Mocht er iemand zijn die beter is dan hij, mag hij opgesteld worden. Van der Wiel is de laatste 3 jaar echt onthutsend zwak.

Nederland moet tegen de Turken vooral vrezen voor de strijd op het middenveld lijkt me. Clasie-Sneijder-Fer/Strootman tegen die hypergemotiveerde Turken die voor iedere meter hun hoofd leggen?

He$$el_01 schreef:
Janmaat is eigenlijk wel een beetje een grap. Hij heeft nu twee leuke wedstrijden gespeeld ofzo?

Dat zijn er al evenveel als vd Wiel en van Rhijn de afgelopen 2 jaar samen Toppers hebben we nu eenmaal niet in de verdediging, van alle opties vind ik Janmaat momenteel de beste keuze op rechtsback.

FlyLo schreef:
Nederland moet tegen de Turken vooral vrezen voor de strijd op het middenveld lijkt me. Clasie-Sneijder-Fer/Strootman tegen die hypergemotiveerde Turken die voor iedere meter hun hoofd leggen?

Clasie en Fer zijn ook vechtertjes. Hopen dat Sneijder zijn vorm van 2-4 jaar geleden ooit weer terug krijgt.

Titmeister schreef:
(quote)

van alle opties vind ik Janmaat momenteel de beste keuze op rechtsback.

daar ben ik het mee eens, in de loop van de tijd zal Van Der Wiel (mits basisplaats in Parijs) wel terugkomen en zal Van Rhijn wel wat meer ervaring hebben want hij heeft wel de nodige potentie.

Denk niet dat v/d Wiel een basisplaats bij PSG krijgt. Van Rhijn heeft een stuk meer potentie dan Wiel en wellicht ook dan Janmaat.

Janmaat is inderdaad waarschijnlijk wel de beste keuze voor die plek, maar dat is juist het erge.

Maar misschien kan hij wel heel goed om gaan met de druk en komt hij makkelijk mee. Laten we het hopen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Clasie en Fer zijn ook vechtertjes. Hopen dat Sneijder zijn vorm van 2-4 jaar geleden ooit weer terug krijgt.

Je zegt het juist: vechtertjes. Oranje zal denk ik wel winnen vanavond, maar makkelijk wordt het zeker niet

Wat er ook over de nieuwe keuzes wordt gezegd: de feiten zijn dat er met een groot deel van het Nederlands Elftal dat tweede werd op het WK, niet meer viel te voetballen. Er was geen succes meer mee te behalen.

Ondanks alle oude kwaliteiten, kun je ze dan ook niet meer de hand boven het hoofd houden. Dat Louis van Gaal dat aanpakt en dan terecht komt bij de jongere generatie, die van Jong Oranje, vind ik niet zo'n raar verhaal.

Zij hebben natuurlijk nog niet een wereldwijdereputatie zoals hun illustere voorgangers maar ook zij moesten eens een keer beroemd worden.
Als Van Gaal nog wat wil in 2014 met het Nederlands Elftal, dan zal dat nu moeten worden georganiseerd. En het lijkt er op dat hij daar mee bezig is.

Heeft blijkbaar afgekeken bij de weg van het dameshockey en de Olympische Spelen.

Nicolage Rico schreef:
Ik riep 1 1/2 a 2 jaar geleden dat Fer binnen 2 jaar Oranje zou halen en jij zag zijn kwaliteiten toen absoluut niet. Volgens mij hadden we er nog een krat bier op gezet.

Dan was ik erg zeker van mijn zaak. Ik had ook niet verwacht dat hij De Jong en Van der Vaart zo snel zou bedreigen. Hij heeft overigens 2 jaar geleden al in Oranje gespeeld (die gekke wedstrijd tegen Oekraïne).

Martins Indi zal absoluut nog (grote) fouten maken. De pest is dat we geen ervaren verdedigers hebben die beter zijn.

Donk wellicht, maar die zie ik nooit spelen. En Douglas, maar die is te druistig. Lijkt me ook niet het type dat een Willems goed zou kunnen coachen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:54 uur

geplaatst: vandaag om 07:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.