MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ik vind een middenveld met Clasie Sneijder en Fer heel logisch, Fer is echt een pendelspeler met veel loopvermogen die nu geweldig in vorm is, Clasie is voetballend goed en verdedigend sterk en Sneijder is een ideale aanvallende middenvelder. Lijkt me redelijk complementair aan elkaar. Vorige keer zag je dat het niet goed ging met van der Vaart en de Jong dus het lijkt me logisch dat hij nu andere spelers een kans geeft en dit lijken me de ideale. Al had een Strootman of Emanuelson wat mij betreft ook zo kunnen spelen. Wat de verdediging betreft was het niveau niet heel hoog dus snap ik dat jonge spelers kansen krijgen. Snap alleen Janmaat niet helemaal hoewel hij het wel aardig doet de laatste tijd, we zullen zien. Martins Indi is wat mij betreft gewoon een erg groot talent. Net als van Rhijn, de Vrij (helaas geblesseerd) en in mindere mate Willems, Viergever en Nuytinck. De aanval lijkt me ook logisch, Robben is gewoon je beste buitenspeler, van Persie heeft afgelopen week maar eens laten zien waarom hij beter is dan Huntelaar en Narsingh is altijd gevaarlijk al had ik daar liever Kuyt gezien.

We zullen zien hoe ze het er vanavond vanaf brengen maar ik vind het allemaal heel logische keuzes.

Van Gaal heeft wel een grote verjongingsdrang, dat we nu een subtop-elftal hebben is er wel het gevolg van. Voor een van de belangrijkste wedstrijden in de poule neemt de man veel risico vind ik. We krijgen nog wedstrijden tegen Estland en Andorra en uiteraard de vriendschappelijke wedstrijden, daar kun je prima tegen experimenteren zou ik zeggen. Ik houd mijn hart vast vanavond...

jasper1991 schreef:
Van Gaal heeft wel een grote verjongingsdrang, dat we nu een subtop-elftal hebben is er wel het gevolg van. Voor een van de belangrijkste wedstrijden in de poule neemt de man veel risico vind ik. We krijgen nog wedstrijden tegen Estland en Andorra en uiteraard de vriendschappelijke wedstrijden, daar kun je prima tegen experimenteren zou ik zeggen. Ik houd mijn hart vast vanavond...

Nou dan mag Truus wel uitkijken

Tja dat is het gevaar, maar je hebt natuurlijk geen enkele garantie dat het beter zou gaan met v/d Vaart, v/d Wiel, Stekelenburg, Mathijssen en Afellay.

Dat zijn in ieder geval spelers met ervaring, volgens mij is het halve elftal debutant of of onder 5 caps. Ik zou om de eerste wedstrijd over de streep te trekken wat meer op safe spelen in ieder geval.

Stijn_Slayer
Het is inderdaad een subtop-elftal. Ik zie daar ook nog niet heel snel verandering in komen. De jonkes zijn nog niet zo heel erg ver. Ik zie 't wel vanavond, het kan alle kanten op.

Al maakt 't mij verder niet zoveel uit of NL zich kwalificeert of niet. Eens een toernooi zonder Oranjegekte lijkt me ook wel wat.

Het liefst maakt Van Gaal de beste keuzes, de andere 16.499.999 Nederlanders denken er toch anders over.

FlyLo schreef:
(quote)

Je zegt het juist: vechtertjes. Oranje zal denk ik wel winnen vanavond, maar makkelijk wordt het zeker niet

Waarom zou het uberhaupt makkelijk moeten zijn tegen de Turken?

Vooral Clasie is een vechtertje. Maar met zijn hoge handelingsnelheid, zijn uitstekende techniek en geweldige pass zal hij bij balbezit geen duels hoeven uit te vechten.

herman schreef:
(quote)

Dan was ik erg zeker van mijn zaak. Ik had ook niet verwacht dat hij De Jong en Van der Vaart zo snel zou bedreigen. Hij heeft overigens 2 jaar geleden al in Oranje gespeeld (die gekke wedstrijd tegen Oekraïne).

(quote)

Donk wellicht, maar die zie ik nooit spelen. En Douglas, maar die is te druistig. Lijkt me ook niet het type dat een Willems goed zou kunnen coachen.

Ik noemde die wedstrijd tegen de Oekraïne express niet, vanwege het b en c garnituur dat toen speelde.

Ik vind Fer momenteel al beter dan de Jong. V/d Vaart is momenteel ook veel te traag voor Oranje. Fer heeft de toekomst.

Douglas en Donk zijn op dit moment niet beter dan Martins Indi. Enkel wat meer ervaring.

Belgïe heeft ook een lekkere opstelling vanavond

Courtois, Gillet, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Witsel, Fellaini, Dembele, Mertens, Hazard en Mirallas zullen het mogen doen tegen Wales. Hopelijk gunnen ze Kevin de Bruyne, Steven Defour en Lukaku wat speelminuten ook. Vooral een De Bruyne splijt een verdediging zo in 2

Een vrij zenuwachtige start maar niet onaardig. Was er al een pooltje gemaakt? Ik vrees toch een gelijkspel maar hoop uiteraard op beter.

Van Persie!! En dat al na een kwartier!

Die foutjes van diverse onervaren spelers hebben ook hun charme.
Maar het tempo ligt lekker hoog en bovendien speelt het Nederlands Elftal vooralsnog alleraardigst, eerlijk is eerlijk. Beter dan het statisch willen controleren, het trage spel van de afgelopen 1,5 jaar.

Janmaat en Willems spelen toch wel erg matig. Het is ze vergeven, maar hebben we echt niets beters...? Het is jammer dat Narsingh die kans verprutste net. Clasie en Martins Indi zijn goed bezig, die mogen we wel laten staan. Ik heb het idee dat het verse bloed Robben en Sneijder ook wel goed doet, ze lijken wat gretiger dan de laatste tijd.

Martins Indi vind ik erg onrustig spelen. Sowieso een foutenfestival. Maakt het wel leuk om te kijken.

Alle jonkies zitten in een leerproces en kunnen foutjes uit onervarenheid maken. Het grote aantal aanwezige jonge spelers maakt het risicovol, maar niet minder goed.

Dus die fouten zijn wel aan te rekenen maar zullen voorlopig onbestraft moeten blijven. Er zit rek en groei in, er moet worden gekeken of ze mee gaan groeien. Als dat niet het geval is moeten ze inderdaad uiteindelijk afvallen. Maar niet na één wedstrijd.

Belgie 0-1 voor bij de rust Kopbal van kompany op de corner binnen 5 minuten voor rust!

Ernie schreef:
Belgïe heeft ook een lekkere opstelling vanavond

Courtois, Gillet, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Witsel, Fellaini, Dembele, Mertens, Hazard en Mirallas zullen het mogen doen tegen Wales. Hopelijk gunnen ze Kevin de Bruyne, Steven Defour en Lukaku wat speelminuten ook. Vooral een De Bruyne splijt een verdediging zo in 2

Ik had zeker Benteke & KDB erin gezet ipv Mirallas en Dembele of Mertens. Het spel is echt niet goed (zoals tegen Engeland)

bone machine (crew)
FlyLo schreef:
(quote)

Ik had zeker Benteke & KDB erin gezet ipv Mirallas en Dembele of Mertens

De Bruyne mag er van mij ook in. Dembele & Mirallas zitten niet goed in de match, maar we staan 0-1 voor!

Dembele vind ik vandaag ook niet zo super! speelt goed mee en recupereert goed maar aanvallend niet zo een meerwaarde. Mertens vind ik goed vandaag leunt zwaar door op de verdediging en alle ballen van zijn voet afkomstig zijn de grotere kansen geweest. Benteke valt nog wel in rond 60-70ste minuut met hopelijk De Bruyne! Die jongen snakt naar wat speelminuten bij de duivels denk ik en kan zowiezo vaste waarde worden...

Hoe slecht is het praatpanel trouwens op VT4? Vooral Jordan Lukaku...

FlyLo schreef:

De invulling van de rust op sporza is toch echt van een heel ander niveau. Wat een belachelijk gedoe daarnet.

bone machine (crew)
FlyLo schreef:

Boeit me ook niet. 2° helft met Lukaku ipv Mirallas, geen slechte keuze lijkt me.

Blij met succes voor de lage landen!

Nederland moet de 2e helft iets meer uit z'n schulp kruipen.
De Turken gaan kansjes krijgen door eigen inzet. Ik vind een aantal spelers uit dat team eerlijk gezegd een beetje een viezerikken met van die geniepige overtredingen. Gaan zelf bij de minste of geringste contact theatraal naar de vlakte.

Maar goed voetballen ho maar.

Geweldig die buitenspel ontlopen, grandioze goal van Narsingh!
Fluit maar af, scheids!!
Drie punten in ieder geval in de pocket en heb mij zeer vermaakt. Dit biedt alvast perspectief voor de toekomst.
Oogverblindend was het niet maar werklust en opkomend talent vergoedde veel.

wat een dramatische match van België, veel te statisch voetbal

Geen goede maar wel een leuke pot, Beetje onwennig allemaal maar dat is op zich wel logisch. De backs blijven toch wel het probleem bij Oranje want dat was toch wel bibberen met die 2. Weet iemand trouwens de reden waarom Fer 2 minuten na rust er in kwam? Had dat niet gewoon in de rust plaats moeten vinden of bv. een kwartierje in de 2de helft?

Ik had overigenshet idee dat Indi iets te enthousiast bij Van Gaal in de armen vloog

Achterin was het toch wel bedroevend slecht, vooral Willems en Janmaat waren aan het prutsen. Martens Indi vind ik wel goed maar is soms nog wat te onervaren.Krul vind ik wel een fijne keeper, mooie redding ook.
Sneijder, Robben en Van Persie tilden het nivo de tweede helft wel omhoog maar de Turken waren toen al moe gestreden.
Maar goed wel drie belangrijke punten te pakken en daar gaat het om.

Ja die backs moet iets op worden gevonden.
Links Buttner wellicht of eindelijk Pieters weer.
Rechts Van der Wiel? Of Van Rijn toch? Janmaat was dramatisch.
Krul prima. Eindelijk eens die matige Stekelenburg eruit.

jassn schreef:
wat een dramatische match van België, veel te statisch voetbal

Zoals verwacht, met die opstelling (ik verwijs opnieuw naar Engeland). Invalsbeurt Lukaku trouwens ook dramatisch. Ik eis Benteke in de spits dinsdag.
Mertens, Witsel, Fellaini en de achterste vijf konden mij vandaag bekoren. De rest zat ver onder het beoogde niveau

trebremmit schreef:
. Martens Indi vind ik wel goed maar is soms nog wat te onervaren.

Hoe hij zijn fout corrigeerde op de lijn was overigens wel magnifiek!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:45 uur

geplaatst: vandaag om 09:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.