Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2012, 12:56 uur
Hopelijk ontwikkelt Büttner zich degelijk bij Manchester United.
Btw FIFA 13 demo is uit.
Btw FIFA 13 demo is uit.

0
geplaatst: 12 september 2012, 13:10 uur
Wat is Fifa 13 demo? 
Ik vond Denneboom ook wel meevallen in Oranje. Was best een aardige speler in zijn jonge jaren, maar zijn carriere is wel flink afgegleden. Geloof dat ie nu in de topklasse speelt.

Ik vond Denneboom ook wel meevallen in Oranje. Was best een aardige speler in zijn jonge jaren, maar zijn carriere is wel flink afgegleden. Geloof dat ie nu in de topklasse speelt.
0
geplaatst: 12 september 2012, 13:15 uur
De demo van het spel Fifa 13. Duh 
Voor de PS3 is 't voor onbepaalde tijd uitgesteld

Voor de PS3 is 't voor onbepaalde tijd uitgesteld

0
geplaatst: 12 september 2012, 13:51 uur
Ah, ik heb wel Fifa 97 gespeeld, maar ze gaan dus terug in de tijd? 

0
geplaatst: 12 september 2012, 14:45 uur
herman schreef:
Als we de komende twee wedstrijden ook winnen zitten we gebakken. Daar zit ook de uitwedstrijd tegen Roemenië bij.
Dit is zo in ieder geval wel een aardig basisteam, alleen zou ik Afellay op de plek van Narsingh zetten en Willems nog even in de wachtkamer zetten. En Fer of Anita op de plek van Clasie, zodat er meer tempo in het spel komt. De Jong is goed, maar hij mist voor mijn gevoel toch wat drive, vind hem vaak te nonchalant spelen. Vaart is in dit systeem hooguit wisselspeler, ben ik bang.
Als we de komende twee wedstrijden ook winnen zitten we gebakken. Daar zit ook de uitwedstrijd tegen Roemenië bij.
Dit is zo in ieder geval wel een aardig basisteam, alleen zou ik Afellay op de plek van Narsingh zetten en Willems nog even in de wachtkamer zetten. En Fer of Anita op de plek van Clasie, zodat er meer tempo in het spel komt. De Jong is goed, maar hij mist voor mijn gevoel toch wat drive, vind hem vaak te nonchalant spelen. Vaart is in dit systeem hooguit wisselspeler, ben ik bang.
Clasie zorgt normaliter juist voor het tempo. Gisteren ook af en toe (doelpunt Huntelaar), al doet hij het nog veel te weinig. HIj heeft een prachtige traptechniek. Dit is nog niet de Clasie die ik gewend ben, maar dat komt er vast nog wel uit in Oranje. HIj speelt nog met teveel zenuwen en te aftastend. Sneijder was overigens lovend over hem.
Anita hoeft van mij niet bij de selectie. Heeft er weinig te zoeken. Kan het niveau van Newcastle voorlopig nog niet aan. Fer zou van mij voorlopig een basisplaats krijgen boven Clasie. Die is al een stuk ferder.
0
geplaatst: 12 september 2012, 14:46 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat weet ik nog zo net niet. Straks gaan ze weer met z'n allen doen alsof ze wel even gaan knallen op het WK, omdat ze eerste in een zwakke poule zijn geworden. Een beetje serieuze tegenstand hebben ze echt nodig om te groeien.
(quote)
Dat weet ik nog zo net niet. Straks gaan ze weer met z'n allen doen alsof ze wel even gaan knallen op het WK, omdat ze eerste in een zwakke poule zijn geworden. Een beetje serieuze tegenstand hebben ze echt nodig om te groeien.
Hoezo weer? Dat maken bepaalde mensen ervan.
0
geplaatst: 12 september 2012, 14:48 uur
Titmeister schreef:
Voor de 2 middenveldposities mogen Clasie, Strootman, de Jong en Fer het van mij uitvechten - vind ze weinig voor elkaar onderdoen, maar elk heeft zo zn specifieke kwaliteiten. Willems komt nog wel tekort, maar echt veel betere opties zijn er ook niet. Wellicht Martins Indi, maar dan moet er wel een oplossing gevonden worden voor LCV, of mss Büttner als die daadwerkelijk gaat spelen bij Man Utd
Voor de 2 middenveldposities mogen Clasie, Strootman, de Jong en Fer het van mij uitvechten - vind ze weinig voor elkaar onderdoen, maar elk heeft zo zn specifieke kwaliteiten. Willems komt nog wel tekort, maar echt veel betere opties zijn er ook niet. Wellicht Martins Indi, maar dan moet er wel een oplossing gevonden worden voor LCV, of mss Büttner als die daadwerkelijk gaat spelen bij Man Utd
Eens over de middenveldposities. Hoewel v/d Vaart er ook nog bij mag. Maher als back up voor Sneijder.
De Vrij zou het centrale duo kunnen gaan vormen met Heitinga. Indi is beter dan Willems op linksback, maar ik zou het anderzijds jammer vinden van zijn CV talent.
0
geplaatst: 12 september 2012, 14:53 uur
Martins Indi zou van linksback door kunnen schuiven naar het centrum als Heitinga te oud wordt. Of als hij beter is dan Heitinga en er tegelijkertijd wel een goed alternatief is voor de linksbackpositie. Is in het verleden wel vaker gebeurd, ook met Frank de Boer bv. Die had lange tijd Blind voor zich.
Je kunt ook zeggen dat Clasie het niveau van Oranje nog niet aan kan op basis van twee wedstrijden. Ik denk dat zowel Clasie als Anita hun draai wel kunnen vinden. Maar op basis van vorig seizoen kun je toch wel zeggen dat Anita niet onderdoet voor Clasie, want toen hij een van de beste spelers van de eredivisie (in de tweede seizoenshelft althans).
Heb na afloop wel het interview met Sneijder gezien, maar zo lovend was hij daar toch niet? Ik vond hem licht positief omdat Hans Kraaij er expliciet naar vroeg, meer niet.
Nicolage Rico schreef:
Anita hoeft van mij niet bij de selectie. Heeft er weinig te zoeken. Kan het niveau van Newcastle voorlopig nog niet aan.
Anita hoeft van mij niet bij de selectie. Heeft er weinig te zoeken. Kan het niveau van Newcastle voorlopig nog niet aan.
Je kunt ook zeggen dat Clasie het niveau van Oranje nog niet aan kan op basis van twee wedstrijden. Ik denk dat zowel Clasie als Anita hun draai wel kunnen vinden. Maar op basis van vorig seizoen kun je toch wel zeggen dat Anita niet onderdoet voor Clasie, want toen hij een van de beste spelers van de eredivisie (in de tweede seizoenshelft althans).
Heb na afloop wel het interview met Sneijder gezien, maar zo lovend was hij daar toch niet? Ik vond hem licht positief omdat Hans Kraaij er expliciet naar vroeg, meer niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 september 2012, 15:00 uur
Nee, Sneijder stond ook telkens met zo'n houding voor de camera. Ze zijn er zelf ook voor uitgekomen een grote titelkandidaat te zijn.
0
geplaatst: 12 september 2012, 15:01 uur
herman schreef:
Martins Indi zou van linksback door kunnen schuiven naar het centrum als Heitinga te oud wordt. Of als hij beter is dan Heitinga en er tegelijkertijd wel een goed alternatief is voor de linksbackpositie. Is in het verleden wel vaker gebeurd, ook met Frank de Boer bv. Die had lange tijd Blind voor zich.
(quote)
Ik vind dat Clasie gisteren vrij makkelijk mee kon. Maar hij is nog geen basisplaatskandidaat voor Oranje. Hij is dit jaar 20 jaar geworden. Hij is meer iemand voor de nabije toekomst, net zoals Maher.
Clasie heeft de Zilveren schoen gewonnen. Anita deed het bij Ajax prima (tweede seizoenshelft inderdaad), maar ik vind hem niet veel potentie hebben (minder dan Clasie).
Sneijder over Clasie:
http://www.vi.nl/nieuws/227649/Sneijder-Clasie-heeft-gedurfd-gespeeld-na-de-kritiek.htm
Ik vind het ook wat overdreven. Clasie kan veel beter.
0
geplaatst: 12 september 2012, 15:05 uur
Stijn_Slayer schreef:
Nee, Sneijder stond ook telkens met zo'n houding voor de camera. Ze zijn er zelf ook voor uitgekomen een grote titelkandidaat te zijn.
(quote)
Vind het wel meevallen. Tot een jaar of 3, 4 geleden vond ik Sneijder nog erg vervelend en arrogant doen binnen en buiten het veld, maar het lijkt of Yolanthe hem veel goed doet.

Lijkt me logisch dat je uit wil stralen dat je in vorm bent en dat je de rest kunt pakken. Helaas heeft Sneijder niet het niveau meer van 2008-2010. Ik vond hem gisteren in de eerste helft erg matig (veel balverlies) en ook tegen Turkije niet super.
0
geplaatst: 12 september 2012, 18:38 uur
Heb ongeveer de helft gezien en daarop afgaand vond ik zowel Clasie als Willems te druistig en ongebalanceerd spelen. De één heeft een te sterke drang naar voren en de ander is nog redelijk onbehouwen in zijn acties: penalty en niet gespotte hands.
Als Erik Pieters weer hersteld is, lijkt me dat een betere voor de linksbackpositie - meer routine/ervaring; al vind ik hem ook geen 100% superback - maar laten we eerlijk zijn die lopen er (nog) niet rond in NL. Voor de rechtsbackpositie lijkt mij Nigel de Jong ook een reële optie.
En eerlijk gezegd zie ik niet in wat een Anita toe zou voegen aan het middenveld; dan is VdV een meer reële optie, al heeft die niet de handelingssnelheid die zijn naam aangeeft (Vaart). Sneijder heeft idd betere jaren gehad - wie weet komt het terug. Mijn idee zou zijn om eerst wat balans in het elftal te brengen. Ik vond Lens het wel goed doen.
Als Erik Pieters weer hersteld is, lijkt me dat een betere voor de linksbackpositie - meer routine/ervaring; al vind ik hem ook geen 100% superback - maar laten we eerlijk zijn die lopen er (nog) niet rond in NL. Voor de rechtsbackpositie lijkt mij Nigel de Jong ook een reële optie.
En eerlijk gezegd zie ik niet in wat een Anita toe zou voegen aan het middenveld; dan is VdV een meer reële optie, al heeft die niet de handelingssnelheid die zijn naam aangeeft (Vaart). Sneijder heeft idd betere jaren gehad - wie weet komt het terug. Mijn idee zou zijn om eerst wat balans in het elftal te brengen. Ik vond Lens het wel goed doen.
0
geplaatst: 13 september 2012, 14:24 uur
Speciaal voor Joy:
Juventus is verliefd geraakt op Bruno Martins Indi en Daryl Janmaat, meldt La Gazzetta dello Sport. De twee Feyenoord-verdedigers speelden zich in de kijker bij Oranje en staan nu op het verlanglijstje van de Italiaanse kampioen.
De roze sportkrant schrijft dat Juventus het duo nu nog voor niet al te veel geld kan kopen van Feyenoord, maar dat dat spoedig anders kan zijn als Martins Indi en Janmaat zich verder profileren.
Juventus is verliefd geraakt op Bruno Martins Indi en Daryl Janmaat, meldt La Gazzetta dello Sport. De twee Feyenoord-verdedigers speelden zich in de kijker bij Oranje en staan nu op het verlanglijstje van de Italiaanse kampioen.
De roze sportkrant schrijft dat Juventus het duo nu nog voor niet al te veel geld kan kopen van Feyenoord, maar dat dat spoedig anders kan zijn als Martins Indi en Janmaat zich verder profileren.
0
geplaatst: 13 september 2012, 14:49 uur
Nicolage Rico schreef:
De roze sportkrant
De roze sportkrant

Opmerkelijk nieuws. Juventus heeft de beste verdediging van Europa, ik zie niet in wat Martins Indi en vooral Janmaat kunnen toevoegen. Maar goed, Juventus houdt net als alle andere topclubs honderden spelers in de gaten. In dat opzicht niet zo een boeiend bericht. Maar toch lief dat je speciaal voor mij een berichtje plaatst hier
.
0
geplaatst: 13 september 2012, 16:46 uur
Dat Juventus de beste verdediging van Europa heeft is op zijn minst discussie-waardig.
Een club als Juventus moet zich altid bezig houden met de toekomst (welke club niet?
). Indi is 20 jaar en een veelbelovend talent, dat al in Oranje speelt. Ik denk wel dat Juventus iets aan Inid kan hebben over een aantal jaar. Janmaat zal dat niveau nooit gaan halen, ben ik bang. Echter, er zijn maar bar weinig goede backs, vandaar dat dat soort namen gekoppeld worden aan grotere clubs. Net als Emanuelson, Büttner, Manolev, v/d Wiel, enzovoort.
Een club als Juventus moet zich altid bezig houden met de toekomst (welke club niet?
). Indi is 20 jaar en een veelbelovend talent, dat al in Oranje speelt. Ik denk wel dat Juventus iets aan Inid kan hebben over een aantal jaar. Janmaat zal dat niveau nooit gaan halen, ben ik bang. Echter, er zijn maar bar weinig goede backs, vandaar dat dat soort namen gekoppeld worden aan grotere clubs. Net als Emanuelson, Büttner, Manolev, v/d Wiel, enzovoort.
0
geplaatst: 13 september 2012, 16:47 uur
de topclubs zouden beter de 18jarige middenvelder van Kroatië volgen 

0
geplaatst: 13 september 2012, 22:50 uur
Nicolage Rico schreef:
Precies waar ik altijd bang voor ben bij die selectie voor het Nederlands Elftal. De selectie op zich is leuk, maar bij twee keer winnen op rij en aardige prestaties, staat half Europa al weer gelijk op de stoep om de betreffende talenten weg te kapen. Voor weinig.
Feyenoord (maar ook andere clubs die dit gevaar altijd lopen) zou zich er beter tegen moeten wapenen.
0
geplaatst: 13 september 2012, 22:55 uur
Janmaat gaat echt niet naar Juventus hoor, of ze moeten daar stekeblind zijn.
Martins Indi is weer een ander verhaal, die zie ik ooit nog wel naar een topclub gaan.
Martins Indi is weer een ander verhaal, die zie ik ooit nog wel naar een topclub gaan.
0
geplaatst: 13 september 2012, 22:55 uur
Vreemd trouwens, na zoveel spelers die al geflopt zijn door te snel die stap te zetten (Castaignos, Drenthe, Babel..)
0
geplaatst: 13 september 2012, 23:07 uur
Ach, na Buttner kijk ik nergens meer van op. Ik zou het zelf ook wel weten: op hoog niveau trainen en spelen en geld binnenhalen zodat mijn familie en ik voor de rest van ons leven financieel goed zitten. En al die spelers zijn nog jong genoeg om er alsnog wat van te maken (zeker Castaignos die pas 19 is).
0
geplaatst: 13 september 2012, 23:34 uur
Het gekke is dat het zgn Bosman-arrest dat juist de voetballer meer vrijheid van handelen zou moeten geven in Europa juist averechts heeft gewerkt.
Voordien bedroeg een transfersom ongeveer 10* het jaarsalaris van de voetballer + een toeslag - en dienden voetballers hun contract gewoon uit. Nu is het schering en inslag om een voetballer lang vast te leggen ten einde een hoge afkoopsom (van het contract) te kunnen claimen.
Wat je ook ziet dat een handvol redelijk 'goedkope' talenten worden opgekocht, met als insteek "baat het niet dan schaadt het ook niet" en als optie die talenten elders onder te kunnen brengen. Breken er een of twee door, dan hebben ze mazzel, zo niet worden ze veelal toch nog met een winst verkocht.
Ondertussen zijn de talenten weggehaald uit de omgeving waar ze het spel hebben geleerd, nog voordat ze (aardig) wat ervaring hebben opgedaan. Het afbreukrisico is erg groot - ik denk dat iemand als Royston Drenthe daar wel een idee over heeft. Voetballers als handel - de minst leuke kant van de sport en het is eigenlijk schandalig dat er UEFA en FIFA nog steeds toestaan dat er talenten van 12 - 15 jaar door topclubs geronseld worden.
Was ie bij Feyenoord gebleven, had Castaignos ongetwijfeld het afgelopen jaar meer gespeeld, had ie wat minder 'brass in the pocket' gehad, maar was het beter geweest voor zijn ontwikkeling. Want wat heeft ie nu helemaal geleerd in Milaan - bankzitten, winkelen?
Voordien bedroeg een transfersom ongeveer 10* het jaarsalaris van de voetballer + een toeslag - en dienden voetballers hun contract gewoon uit. Nu is het schering en inslag om een voetballer lang vast te leggen ten einde een hoge afkoopsom (van het contract) te kunnen claimen.
Wat je ook ziet dat een handvol redelijk 'goedkope' talenten worden opgekocht, met als insteek "baat het niet dan schaadt het ook niet" en als optie die talenten elders onder te kunnen brengen. Breken er een of twee door, dan hebben ze mazzel, zo niet worden ze veelal toch nog met een winst verkocht.
Ondertussen zijn de talenten weggehaald uit de omgeving waar ze het spel hebben geleerd, nog voordat ze (aardig) wat ervaring hebben opgedaan. Het afbreukrisico is erg groot - ik denk dat iemand als Royston Drenthe daar wel een idee over heeft. Voetballers als handel - de minst leuke kant van de sport en het is eigenlijk schandalig dat er UEFA en FIFA nog steeds toestaan dat er talenten van 12 - 15 jaar door topclubs geronseld worden.
Was ie bij Feyenoord gebleven, had Castaignos ongetwijfeld het afgelopen jaar meer gespeeld, had ie wat minder 'brass in the pocket' gehad, maar was het beter geweest voor zijn ontwikkeling. Want wat heeft ie nu helemaal geleerd in Milaan - bankzitten, winkelen?
0
geplaatst: 14 september 2012, 09:19 uur
Mjuman schreef:
Want wat heeft ie nu helemaal geleerd in Milaan?
Want wat heeft ie nu helemaal geleerd in Milaan?
Een jaar trainen met jongens als Zanetti, Stankovic, Lucio, Sneijder, Forlan, Maicon, Milito.
Als Inter voor je op de stoep staat dan zeg je geen nee. Althans, Castaignos niet. Want stel dat hij nee had gezegd en nog een jaartje bij Feyenoord was gebleven. Grote kans dat Inter dan voor een andere speler was gegaan. Daarnaast maar de vraag of Castaignos zijn goede vorm had voortgezet bij Feyenoord. Daarnaast het risico dat hij geblesseerd kon raken. Nu prijkt toch maar mooi Inter op zijn CV en heeft hij mee mogen maken hoe het eraan toegaat bij een internationale topclub.
0
geplaatst: 14 september 2012, 11:34 uur
Janmaat mag van mij naar Juve voor een leuk bedrag - prima speler voor Feyenoord, maar absoluut niet onvervangbaar. BMI moeten ze gewoon de hoofdprijs voor vragen, maar ik vermoed toch dat deze geruchten niet heel erg waarheidsgetrouw zijn...
0
geplaatst: 14 september 2012, 11:55 uur
Is een speler beter af, als hij op 18-jarige (of daaromtrent) wordt weggehaald, vervolgens niet doorbreekt bij een club met 50 selectiespelers en dan gaat bankzitten of, in het meest gunstige geval, wordt verhuurd?
Alleen financieel lijkt er in eerste instantie sprake van winst. Maar zelfs dat is wellicht te kort door de bocht.
Had Castaignos bij Feyenoord gebleven en had hij zich kunnen doorontwikkelen, was een plaats bij het Nederlands Elftal niet ondenkbeeldig geweest en had hij na een paar jaar alsnog een boeiende transfer kunnen maken. Als lid van het Nederlands Elftal had hij een goede kans op een basisplaats gehad.
Door bankzitten of verhuur en in ieder geval geen prestaties met de grote club waar hij in eerste instantie door was gekocht, zakt hij weg in een moeras met veel andere internationale talenten, zonder aandacht, geen noemenswaardige ontwikkeling en al helemaal geen plaats in het nationale elftal.
Zoals ook voor Drenthe geldt: dat wordt dan eerst een sportieve spiraal naar beneden en uiteindelijk zal dat ook voor zijn portemonnee gaan gelden.
Bruno Martins Indi heeft alle tijd van de wereld om nog twee seizoenen bij Feyenoord te blijven, volwaardig lid te worden van het Nederlands Elftal en dán over te stappen naar een Europese topploeg. In tijd verandert er nog niet eens zoveel voor hem, wel met betrekking tot zijn toekomst.
Alleen financieel lijkt er in eerste instantie sprake van winst. Maar zelfs dat is wellicht te kort door de bocht.
Had Castaignos bij Feyenoord gebleven en had hij zich kunnen doorontwikkelen, was een plaats bij het Nederlands Elftal niet ondenkbeeldig geweest en had hij na een paar jaar alsnog een boeiende transfer kunnen maken. Als lid van het Nederlands Elftal had hij een goede kans op een basisplaats gehad.
Door bankzitten of verhuur en in ieder geval geen prestaties met de grote club waar hij in eerste instantie door was gekocht, zakt hij weg in een moeras met veel andere internationale talenten, zonder aandacht, geen noemenswaardige ontwikkeling en al helemaal geen plaats in het nationale elftal.
Zoals ook voor Drenthe geldt: dat wordt dan eerst een sportieve spiraal naar beneden en uiteindelijk zal dat ook voor zijn portemonnee gaan gelden.
Bruno Martins Indi heeft alle tijd van de wereld om nog twee seizoenen bij Feyenoord te blijven, volwaardig lid te worden van het Nederlands Elftal en dán over te stappen naar een Europese topploeg. In tijd verandert er nog niet eens zoveel voor hem, wel met betrekking tot zijn toekomst.
0
geplaatst: 14 september 2012, 13:22 uur
@Musician - fijn dat een Feyenoorder naar een andere Feyenoorder mijn woorden nog even verduidelijkt. 
Een jaar Inter op je CV kan nl ook betekenen: "heeft het niet gered bij Juventus". En de mentaliteit van "voor poen zou ik het doen" kunnen we beter aanduiden als het CR-syndroom.

Een jaar Inter op je CV kan nl ook betekenen: "heeft het niet gered bij Juventus". En de mentaliteit van "voor poen zou ik het doen" kunnen we beter aanduiden als het CR-syndroom.
0
geplaatst: 14 september 2012, 13:38 uur
Het aantal voorbeelden van treurig afgelopen transfers van spelers die veel te jong zijn aangetrokken, neemt de afgelopen 10 jaar enorm toe. Nog even en het betaald voetbal stort zich op de markt van kinderarbeid.
Cruyff was 26 toen hij van Ajax naar Barcelona ging. Het heeft hem nooit windeieren gelegd, sportief en financieel niet. Nog steeds niet. De goede voorbereiding van zijn overgang heeft ongetwijfeld bijgedragen aan zijn succes.
Laat half twintig, misschien een jaar eerder, zo'n beetje de leeftijd zijn om een overstap te wagen. Dan heb je jezelf in ieder geval een jaar of 6 in de kijker kunnen spelen.
Nog benieuwd hoe het ooit gaat aflopen met Guidetti......
Cruyff was 26 toen hij van Ajax naar Barcelona ging. Het heeft hem nooit windeieren gelegd, sportief en financieel niet. Nog steeds niet. De goede voorbereiding van zijn overgang heeft ongetwijfeld bijgedragen aan zijn succes.
Laat half twintig, misschien een jaar eerder, zo'n beetje de leeftijd zijn om een overstap te wagen. Dan heb je jezelf in ieder geval een jaar of 6 in de kijker kunnen spelen.
Nog benieuwd hoe het ooit gaat aflopen met Guidetti......
0
geplaatst: 15 september 2012, 18:31 uur
En ik las dat hij de assist voor de 2-0 gaf. Dat is toch verrassend te noemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.