Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2012, 13:37 uur
Maar wel dank voor deze overwinning! Het zal het zelfvertrouwen van de PSV-ers niet al te goed doen in de komende wedstrijd tegen Feyenoord. Het ziet er ook niet uit als een elftal dat uit zal zijn op eerherstel.
Het enige geluk voor PSV is dat de Kuipgangers net zo schotvaardig zijn als een geblindoekt pak ontbijtkoek.
Dus een 0 - 0 ligt al snel in het verschiet.
Ik wil overigens wel wedden dat Van Bommel de winterstop niet gaat halen bij PSV. Daar gaat Advocaat niet meer mee aan de slag. Zoals al eerder aangekondigd: het wordt maar zelden iets, 35+ ers bij hun oude club. Ergo: Van Bommel blijkt gewoon een miskoop en mag binnenkort de C-jeugd gaan trainen. Met geluk.
Het enige geluk voor PSV is dat de Kuipgangers net zo schotvaardig zijn als een geblindoekt pak ontbijtkoek.
Dus een 0 - 0 ligt al snel in het verschiet.
Ik wil overigens wel wedden dat Van Bommel de winterstop niet gaat halen bij PSV. Daar gaat Advocaat niet meer mee aan de slag. Zoals al eerder aangekondigd: het wordt maar zelden iets, 35+ ers bij hun oude club. Ergo: Van Bommel blijkt gewoon een miskoop en mag binnenkort de C-jeugd gaan trainen. Met geluk.
0
geplaatst: 17 september 2012, 14:31 uur
musician schreef:
het wordt maar zelden iets, 35+ ers bij hun oude club. Ergo: Van Bommel blijkt gewoon een miskoop en mag binnenkort de C-jeugd gaan trainen. Met geluk.
het wordt maar zelden iets, 35+ ers bij hun oude club. Ergo: Van Bommel blijkt gewoon een miskoop en mag binnenkort de C-jeugd gaan trainen. Met geluk.
Wishful thinking are we? Moet ik nu echt de lijst met veterane 30+ plussers die de afgelopen 10 jaar naar de Kuip zijn gehaald, met wisselend succes: Van Brockhorst vs Das Fantom bijv?
Hadden alle spelers maar dezelfde 'over my dead body' mentaliteit als Van Bommel, dan was het een ander verhaal. Want die mentaliteit hebben ook Guidetti en Clasie bijv.
Voor VB zijn geen transfersom of afkooppremie betaald, dus het woord "miskoop" is echt misplaatst - zonder op de kolderieke inhoud in te gaan.
0
geplaatst: 17 september 2012, 15:49 uur
musician schreef:
Ik wil overigens wel wedden dat Van Bommel de winterstop niet gaat halen bij PSV. Daar gaat Advocaat niet meer mee aan de slag.
Ik wil overigens wel wedden dat Van Bommel de winterstop niet gaat halen bij PSV. Daar gaat Advocaat niet meer mee aan de slag.
Van Bommel speelt niet verkeerd hoor. Ik denk eerder dat andere spelers bij PSV even een bezinningspauze verdienen. Bommel is een prima speler en een echte professional. Leuk om hem gisteren aan het werk te zien.
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:37 uur
Mjuman schreef:
Wishful thinking are we? Moet ik nu echt de lijst met veterane 30+ plussers die de afgelopen 10 jaar naar de Kuip zijn gehaald, met wisselend succes: Van Brockhorst vs Das Fantom bijv?
Hadden alle spelers maar dezelfde 'over my dead body' mentaliteit als Van Bommel, dan was het een ander verhaal. Want die mentaliteit hebben ook Guidetti en Clasie bijv.
Voor VB zijn geen transfersom of afkooppremie betaald, dus het woord "miskoop" is echt misplaatst - zonder op de kolderieke inhoud in te gaan.
Mwah, één euro 50 uitgeven kan ook nog steeds tot miskoop leiden. Guidetti en Clasie zijn 19 en 20. Dat vergelijk gaat wat mank vooral omdat ze in ieder geval niet elke wedstrijd een gele kaart haalden.
Het is van belang de meerwaarde in te schatten van de speler van 35+ die je haalt naar het elftal dat de basis vormt waar hij in terecht komt. Als hij wordt gehaald en vervolgens leidt dat tot de prestaties en het spel wat er nu is vertoond, heeft het geen enkele waarde.
Toivonen en Mertens waren zo slecht dat zij er uiteindelijk in de rust werden uitgehaald, al erkende Advocaat dat hij ze alle elf wel had kunnen wisselen.
Als de aanwezigheid van Van Bommel leidt tot collectief wanpresteren, ongeacht zijn eigen inzet, is er voor PSV dus niets gewonnen.
Het laatste kwart voor de competitie leidde al enigszins tot verval, resulterend in een derde plek. Individueel vond ik Mertens en Toivonen toen beter spelen, om bij dezelfden te blijven. Bij die derde plek werd terecht gedacht dat het roer enigszins om moest.
Wat moest leiden tot een versterking, toegevoegde waarde, is voorlopig een klein drama gebleken. Met de wedstrijd tegen Utrecht als voorlopig dieptepunt.
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:48 uur
musician schreef:
Wat moest leiden tot een versterking, toegevoegde waarde, is voorlopig een klein drama gebleken. Met de wedstrijd tegen Utrecht als voorlopig dieptepunt.
Nu je - na 5 van de 34 wedstrijden - het seizoen al aan het overzien en evalueren "bent, beschik je blijkbaar over een kristallen bol en een goed voorspellingsvermogen. Vertel daarom gelijk maar hoe lang de kabinetsvorming gaat duren, wat de uiteindelijke regering zal zijn, want dat zal eerder gepiept zijn dan de lopende competitie.
Of is het een sportbol? In dat geval voorspel dan gelijk even wie de CL gaat winnen - moet een koud kunstje zijn met zoveel visionair vermogen.
In ruil wil ik wel voor jou voorspellen waar Feyenoord gaat eindigen.
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:49 uur
Hoe kom je er bij dat de aanwezigheid van van Bommel leidt tot collectief wanpresteren?
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:54 uur
0
geplaatst: 17 september 2012, 20:00 uur
Kill_illuminati schreef:
1e natuurlijk
(quote)
1e natuurlijk
Voor jou een Borsatootje: De meeste dromen zijn bedrog
Voor Muscian een Fleetwoodmacje: Dreams
0
geplaatst: 18 september 2012, 00:34 uur
He$$el_01 schreef:
Hoe kom je er bij dat de aanwezigheid van van Bommel leidt tot collectief wanpresteren?
Ja, daar hoef je de wedstrijden alleen maar voor te bekijken.
Spelers die worden aangetrokken, moeten passen in het bedachte concept of anders zich aanpassen aan de groep. Dat laatste is bij jonge spelers vrij gemakkelijk, die zijn nog kneedbaar.
Van Bommel is inmiddels net zo kneedbaar als de betonnen palen onder de Stichtse Brug, dus als je die aantrekt is het erg afwachten hoe dat valt binnen de spelersgroep.
En ik denk dat dat niet meevalt en de persoonlijkheid van Van Bommel speelt daar een belangrijke rol in.
Mjuman komt met de voorbeelden Makaay en Van Bronckhorst die als oudere spelers die zijn aangetrokken bij Feyenoord. Maar met Van Bronckhorst krijgt sowieso niemand ruzie en Makaay was een belangrijke spits die Feyenoord op dat moment niet had. Twee totaal verschillende spelers, die beiden nog niet versleten waren (had ook nog gekund) en ook goed pasten binnen de Feyenoord selectie van dat moment.
Ik heb geen glazen bol maar heb vantevoren al wel gedacht en gezegd dat het aantrekken van Van Bommel geen oplossingen gaat bieden voor de problemen bij PSV. Je ziet nu Mertens en Toivonen gewoon hun kont tegen de krib gooien, om het bij die spelers te laten.
Dus ongeacht de eigen inzet nog van Van Bommel, werkt zijn aanwezigheid psychologisch de totaal verkeerde kant uit. Oftewel: de meeste medespelers willen hem niet hebben ook al zullen ze dat niet zeggen. Het spel spreekt inmiddels voor zich.
Dat gaat Advocaat ook inzien en daarom stopt hij voor de winterstop met Van Bommel, is mijn inschatting.
0
geplaatst: 18 september 2012, 15:17 uur
Makaay was alleen het eerste halve seizoen écht goed bij Feyenoord. Daarna voegde hij niet veel toe. Van Bronckhorst is nooit een topvoetballer geweest. Verdienstelijk als back, wanneer hij geen directe tegenstander had. Goed genoeg voor de Eredivisie toen hij terugkeerde naar Feyenoord natuurlijk, maar als back werd hij vooral het laatste seizoen dikwijls voorbij gelopen, door matige voetballers als Duplan, bijvoorbeeld. Op het W.K. deed hij het vrij goed - ook weer omdat de tegenstanders van Oranje niet met echte buitenspelers speelden.
Van Bommel lijkt me gewoon een aanwinst voor PSV. Al moet hij zijn gebrek aan snelheid opvallend vaak compenseren met idiote ingrepen/overtredingen.
Van Bommel lijkt me gewoon een aanwinst voor PSV. Al moet hij zijn gebrek aan snelheid opvallend vaak compenseren met idiote ingrepen/overtredingen.
0
geplaatst: 18 september 2012, 15:32 uur
musician schreef:
Spelers die worden aangetrokken, moeten passen in het bedachte concept of anders zich aanpassen aan de groep. Dat laatste is bij jonge spelers vrij gemakkelijk, die zijn nog kneedbaar.
Van Bommel is inmiddels net zo kneedbaar als de betonnen palen onder de Stichtse Brug, dus als je die aantrekt is het erg afwachten hoe dat valt binnen de spelersgroep.
En ik denk dat dat niet meevalt en de persoonlijkheid van Van Bommel speelt daar een belangrijke rol in.
Mjuman komt met de voorbeelden Makaay en Van Bronckhorst die als oudere spelers die zijn aangetrokken bij Feyenoord. Maar met Van Bronckhorst krijgt sowieso niemand ruzie en Makaay was een belangrijke spits die Feyenoord op dat moment niet had. Twee totaal verschillende spelers, die beiden nog niet versleten waren (had ook nog gekund) en ook goed pasten binnen de Feyenoord selectie van dat moment.
Ik heb geen glazen bol maar heb vantevoren al wel gedacht en gezegd dat het aantrekken van Van Bommel geen oplossingen gaat bieden voor de problemen bij PSV. Je ziet nu Mertens en Toivonen gewoon hun kont tegen de krib gooien, om het bij die spelers te laten.
Dus ongeacht de eigen inzet nog van Van Bommel, werkt zijn aanwezigheid psychologisch de totaal verkeerde kant uit. Oftewel: de meeste medespelers willen hem niet hebben ook al zullen ze dat niet zeggen. Het spel spreekt inmiddels voor zich.
Dat gaat Advocaat ook inzien en daarom stopt hij voor de winterstop met Van Bommel, is mijn inschatting.
(quote)
Oké. Ik vind het knap dat jij na vijf wedstrijden kan zien dat PSV achteruit is gegaan door de komst van van Bommel. Of beter gezegd, niemand presteert meer doordat van Bommel er bij is gekomen...
Je argumenten hiervoor zijn ook niet erg sterk, dus ik hou het hier maar bij denk ik.
PSV was tegen Utrecht gewoon niet dwingend genoeg. Om eerlijk te zijn had ik tot de 60ste minuut nog steeds niet het gevoel dat ze gingen verliezen, Utrecht creëerde namelijk ook vrij weinig. Echter was er in de voorhoede van PSV helemaal niemand die goed speelde, dus dan wordt het natuurlijk ook moeilijk om zelf te scoren. Depay deed het wel leuk, maar liep zich veel te vaak vast. Toivonen was redelijk onzichtbaar en zijn vervanger Wijnaldum denkt nog steeds dat het nodig is om de bal zes keer aan te raken voordat je hem naar iemand anders mag passen. Verder was er over het algemeen ook veel te weinig beweging. Van Bommel en Strootman vond ik beiden wel redelijk goed spelen. Van Bommel zorgde een aantal momenten goed voor rust en Strootman was redelijk constant in zijn passes en verdedigde ook best sterk. Nu moet vooral Strootman nog wat meer naar voren gaat voetballen, maar dat gaat hij vanzelf wel weer doen als hij zich goed voelt.
De verdediging was weer niet erg sterk. Ik hoop dat Zanka het snel gaat laten zien. Willems moet zich wat meer op het verdedigen gaan focussen en net zoals Wijnaldum leren dat je de bal ook wat eerder mag overspelen dan na een rush van 40 meter.
0
geplaatst: 18 september 2012, 15:37 uur
Makaay was alleen het eerste halve seizoen écht goed bij Feyenoord. Daarna voegde hij niet veel toe. Van Bronckhorst is nooit een topvoetballer geweest. Verdienstelijk als back, wanneer hij geen directe tegenstander had. Goed genoeg voor de Eredivisie toen hij terugkeerde naar Feyenoord natuurlijk, maar als back werd hij vooral het laatste seizoen nog weleens voorbij gelopen, door bijvoorbeeld Duplan. Op het W.K. deed hij het vrij goed - ook weer omdat de tegenstanders van Oranje niet met echte buitenspelers speelden.
Van Bommel lijkt me gewoone en aanwinst voor PSV. Al moet hij zijn gebrek aan snelheid opvallend vaak compenseren met idiote ingrepen/overtredingen.
Van Bommel lijkt me gewoone en aanwinst voor PSV. Al moet hij zijn gebrek aan snelheid opvallend vaak compenseren met idiote ingrepen/overtredingen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 september 2012, 15:59 uur
Vanavond laat ik Ajax maar schieten. Je moet wel gek zijn als je niet voor Real - City gaat, dat belooft wat te worden. 

0
geplaatst: 18 september 2012, 16:07 uur
Stijn_Slayer schreef:
Vanavond laat ik Ajax maar schieten. Je moet wel gek zijn als je niet voor Real - City gaat, dat belooft wat te worden.
Gek genoeg heb ik juist het idee dat als de Borussen Ajax laten schieten, het wat kan worden. En voor Real wordt het now or never.
0
geplaatst: 18 september 2012, 16:23 uur
Nicolage Rico schreef:
Van Bommel lijkt me gewoone en aanwinst voor PSV
Van Bommel lijkt me gewoone en aanwinst voor PSV
En dat blijkt uit het spel van PSV, de komende schorsingen van Mark, zes punten achterstand na zes wedstrijden, de gezelligheid bij de club en andere verfrissende, opbeurende geluiden uit Eindhoven?
Ik had liever gezien dat hij had gespeeld, het komende weekend tegen Feyenoord. Met zijn schorsing kan de PSV-selectie plotseling wel weer eens de geest krijgen.
0
geplaatst: 18 september 2012, 16:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Je moet wel gek zijn als je niet voor Real - City gaat, dat belooft wat te worden.
Ja wat ben jij toch ongelooflijk kosmopolitisch, we weten het.Je moet wel gek zijn als je niet voor Real - City gaat, dat belooft wat te worden.
0
geplaatst: 18 september 2012, 16:28 uur
Teveel Slayer beluisteren, ik wist wel dat dat niet goed voor een mens kon zijn.
0
geplaatst: 18 september 2012, 16:30 uur
musician schreef:
En dat blijkt uit het spel van PSV, de komende schorsingen van Mark, zes punten achterstand na zes wedstrijden, de gezelligheid bij de club en andere verfrissende, opbeurende geluiden uit Eindhoven?
Ik had liever gezien dat hij had gespeeld, het komende weekend tegen Feyenoord. Met zijn schorsing kan de PSV-selectie plotseling wel weer eens de geest krijgen.
(quote)
Poets 'em eens op die kristallen bol van je, wat je nog meer ziet. Hoe gaat het in Den Haag, wat gaat de economie doen; hoe lang duurt de crisis nog?
Voor het eerst in lange tijd, post je een bericht waarvan de teneur me behaagt - al snap ik de redenering niet helemaal; imo lijkt het wel alsof je met een auto met een motor waarvan 1 cilinder hapert niet naar de garage gaat, omdat je verwacht dat de andere 5 ervoor zullen zorgen dat de motor beter gaat lopen.
Soms vraag ik me wel eens af wat ze in Hilversum in de thee doen, dat je er zo visionair van gaat hallucineren

0
geplaatst: 18 september 2012, 18:19 uur
Stijn_Slayer schreef:

0
geplaatst: 18 september 2012, 18:26 uur
Ach, Real is duidelijk nog niet in vorm en City speelt uit altijd verdedigend. Wordt een saaie wedstrijd joh.
0
geplaatst: 18 september 2012, 18:27 uur
Kan goed zijn, maar dan nog blijft het een behoorlijk epische krachtmeting tussen twee bijeengekochte sterrenelftallen.
0
geplaatst: 18 september 2012, 18:27 uur
Vergeten jullie de Champions League-pool niet:
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 september 2012, 19:14 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Ja wat ben jij toch ongelooflijk kosmopolitisch, we weten het. Weer een nieuw woord geleerd?
Het is toch zonde om een wedstrijd tussen twee van de beste selecties ter wereld te missen? Dan ga ik echt niet naar Siem de Jong kijken.
0
geplaatst: 18 september 2012, 19:50 uur
Mjuman schreef:
Poets 'em eens op die kristallen bol van je, wat je nog meer ziet. Hoe gaat het in Den Haag, wat gaat de economie doen; hoe lang duurt de crisis nog?
Voor het eerst in lange tijd, post je een bericht waarvan de teneur me behaagt - al snap ik de redenering niet helemaal; imo lijkt het wel alsof je met een auto met een motor waarvan 1 cilinder hapert niet naar de garage gaat, omdat je verwacht dat de andere 5 ervoor zullen zorgen dat de motor beter gaat lopen.
Soms vraag ik me wel eens af wat ze in Hilversum in de thee doen, dat je er zo visionair van gaat hallucineren

Ja, dat zou misschien een ideetje zijn, ware het niet dat ik geen liefhebber van thee ben.
Het is puur fingerspitzengefuhl, niets geen glazen bol. Als ik die had, had ik hem overigens gebruikt voor de Staatsloterij.
Ik voetbal zelf al 44 jaar maar in al die jaren is het principe rond het voetbal min of meer hetzelfde gebleven. Succes is, naast talent, in belangrijke mate afhankelijk van chemie.
Je ziet heel wat mensen komen en gaan en ik denk dat ik (onbescheiden als ik ben) wel iets van een gevoel heb ontwikkeld waaruit ik een beetje kan afleiden of een speler meer of minder matched binnen een elftal.
Dat hangt uiteraard van de speler af, maar natuurlijk ook van de rest van het elftal. Botst het, dan zal de speler moeten worden ingepast en worden afgestemd op de anderen. En niet andersom. Het kan heel goed dat Van Bommel perfekt pastte bij de spelersgroep van AC Milan. Maar dat hoeft voor hem niet altijd zo te zijn.
Bij PSV is hij met zijn ervaring o.a. aangetrokken voor het beter laten spelen van het team. Beter dan het in ieder geval was.
Maar als je de wedstrijden hebt gezien van PSV zie je dat die doelstelling alvast niet heeft gewerkt. Of op z'n minst niet goed. En dat ligt ook aan de ego's van de andere spelers. Maar als zij elkaar wel versterken en bij Van Bommel lukt dat niet, dan zal Advocaat daar wat op moeten verzinnen.
Gezien het karakter van Van Bommel geen gemakkelijke opgave, zo niet een onmogelijke.
Als PSV zondag tegen Feyenoord opeens vleugels krijgt, ligt daar voor een belangrijk deel de oplossing en het probleem voor PSV. Met een klinklare overwinning (wat god moge verhoeden) zal Van Bommel met zeer gemengde gevoelens z'n "maatjes" in de kleedkamer gaan opzoeken.
0
geplaatst: 18 september 2012, 20:38 uur
musician schreef:
(...)Het kan heel goed dat Van Bommel perfekt pastte bij de spelersgroep van AC Milan. Maar dat hoeft voor hem niet altijd zo te zijn.
Bij PSV is hij met zijn ervaring o.a. aangetrokken voor het beter laten spelen van het team. Beter dan het in ieder geval was. Maar als je de wedstrijden hebt gezien van PSV zie je dat die doelstelling alvast niet heeft gewerkt. Of op z'n minst niet goed. En dat ligt ook aan de ego's van de andere spelers. Maar als zij elkaar wel versterken en bij Van Bommel lukt dat niet, dan zal Advocaat daar wat op moeten verzinnen.
(...)Het kan heel goed dat Van Bommel perfekt pastte bij de spelersgroep van AC Milan. Maar dat hoeft voor hem niet altijd zo te zijn.
Bij PSV is hij met zijn ervaring o.a. aangetrokken voor het beter laten spelen van het team. Beter dan het in ieder geval was. Maar als je de wedstrijden hebt gezien van PSV zie je dat die doelstelling alvast niet heeft gewerkt. Of op z'n minst niet goed. En dat ligt ook aan de ego's van de andere spelers. Maar als zij elkaar wel versterken en bij Van Bommel lukt dat niet, dan zal Advocaat daar wat op moeten verzinnen.
Ik waardeer je reactie en zal daarom proberen een goede reactie te geven. Laat ik voorop stellen dat ik geen voetbal-cv heb van 44 jaar, maar wel inzicht hoe teams (ook onder druk) moeten presteren en hoe je een team aan de gang houdt.
PSV ontbeerde - vanaf het moment van wegvallen van Cocu - een leider in het veld. Zo iemand kan spelen vanuit de achterhoede of het middenveld. De vacature is drie jaar lang gewoon niet adequaat vervuld - en daar kon Van Bommel met zijn internationale ervaring goed inschuiven.
Echter dat was, helaas niet het enige probleem: de statistieken leren dat PSV altijd vanuit een sterke verdediging kon opereren - welnu die verdediging is de laatste drie jaar beduidend slechter geworden, terwijl dat voorheen min of meer het fundament van PSV was - zeker als je over langere termijn kijkt.
Als je in 2 van de 3 linies een probleem hebt, moet je daar echt aan werken. Daar komt bij dat - o ironie - het aankoopbeleid van PSV de afgelopen 3 jaar onvoldoende erop gericht is geweest om de aangestipte problemen op te lossen - in boerentaal: er is geen goede cv gekocht, er is hoofdzakelijk geïnvesteerd in talenten. Je kunt je afvragen waarom bijv niet is gekeken naar iemand als Ryan Donk, Bruma of een andere speler. Feit is waar PSV voorheen wél een goede cv wist aan te trekken van Scandinavische of Oosteuropese origine, men daar nog steeds niet in is geslaagd.
Mijn Sinterklaaswenslijst voor PSV is heel beperkt: één goede cv. Goed voetbal begint ook van achteruit.

0
geplaatst: 18 september 2012, 20:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Real Madrid ga ik geen 90 minuten volhouden. Vreselijk gewoon.
0
geplaatst: 18 september 2012, 20:57 uur
Die opstelling van Mourinho ook 
Voor het seizoen zou ik het nooit hebben gezegd, maar ondertussen voorspel ik echt een flopseizoen voor Real. Misschien eindigen ze zelfs lager dan de tweede plaats en halen ze geen KO-fase in de CL.

Voor het seizoen zou ik het nooit hebben gezegd, maar ondertussen voorspel ik echt een flopseizoen voor Real. Misschien eindigen ze zelfs lager dan de tweede plaats en halen ze geen KO-fase in de CL.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 september 2012, 21:00 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Hoezo?
0
geplaatst: 18 september 2012, 21:02 uur
Omdat een middenveld Essien-Alonso-Khedira tegen Barry-Touré-Garcia een kutwedstrijd voorspelt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 september 2012, 21:14 uur
Tot nu toe is het wel aardig. City laat nog niet veel zien en Real heeft al twee goede kansen gehad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.