Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2012, 14:10 uur
Freire heb ik altijd een geweldige coureur gevonden. Lekker bijdehand en ik vond het altijd prachtig hoe hij het in zijn eentje opnam tegen de treintjes.
0
geplaatst: 25 september 2012, 14:33 uur
Teunnis schreef:
(...)tegen de treintjes.
(...)tegen de treintjes.
Treintjes: wij constateren een ernstig geval van Herbert/Maarten-speak - ditmaal laten we het passeren - niet meer doen, svp. Ik gun Knabbel en Babbel geen eigen lemma (of een extensie van een bestaand) in de Van Dale

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 september 2012, 14:45 uur
Opvallend trouwens dat Drenthe nog steeds geen club heeft.
Ajax heeft nog een linksback nodig.
Ajax heeft nog een linksback nodig.

0
geplaatst: 25 september 2012, 14:46 uur
jassn schreef:
Niemand die iets zegt over 1 van de beste wielrenners van de afgelopen 13 jaar die zondag zijn laatste koers reed
Niemand die iets zegt over 1 van de beste wielrenners van de afgelopen 13 jaar die zondag zijn laatste koers reed
Misschien een apart topic maken voor B-Sporten ???

0
geplaatst: 25 september 2012, 15:15 uur
Graag! Dan kan dat eindeloos geleuter over de B-competitie die het Nederlandse voetbal is geworden daar ondergebracht worden, en kunnen we hier over klassesporten zoals onder andere wielrennen praten!
(btw, belgische = C-competitie)
0
geplaatst: 25 september 2012, 15:22 uur
corn1holio1 schreef:
Graag! Dan kan dat eindeloos geleuter over de B-competitie die het Nederlandse voetbal is geworden daar ondergebracht worden, en kunnen we hier over klassesporten zoals onder andere wielrennen praten!

0
geplaatst: 25 september 2012, 16:07 uur
FC Barcelona wil alléén stewardessen
Geef de spelers ongelijk
. Hoewel ik nu wel klachten van de spelersvrouwen verwacht
.
Geef de spelers ongelijk
. Hoewel ik nu wel klachten van de spelersvrouwen verwacht
.
0
geplaatst: 25 september 2012, 18:17 uur
corn1holio1 schreef:
Of we maken een apart topic met doping sporten

0
geplaatst: 26 september 2012, 00:17 uur
Meer mensen die het idee hebben dat Roda dit jaar wel eens zou kunnen degraderen? Ze hebben echt geen enkele goede voetballer.
0
geplaatst: 26 september 2012, 01:20 uur
Dat valt wel mee, het is nog bijna hetzelfde team als vorig jaar. Alleen Vormer en Junker zijn weg. Nu waren dat wel goede spelers, maar bv. Nemeth kan er toch ook wel wat van?
0
Hendrik68
geplaatst: 26 september 2012, 11:15 uur
Als het even tegenzit kan elke club het moeilijk krijgen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Roda rechtstreeks degradeert, maar blijft het zo moeizaam lopen dan moet het vrezen voor de nacompetitie. Komend weekend mogen ze bij mijn FC Groningen op bezoek, voor wie het seizoen vorig jaar net op tijd eindigde, anders hadden wij ook nacompetitie moeten spelen.
Nol Hendriks heeft echter al aangegeven Roda weer te willen helpen, dus als het in de winterstop nog zo beroerd gaat dan trekt hij de portemonnee wel weer. Clubs als NAC, Zwolle en Willem II hebben die luxe niet. Vooral die laatste 2 lijken me toch de grootste kandidaten voor degradatie, ondanks de overwinning van PEC op Roda gisteren. De selectie van NAC kan niet veel hebben, maar normaal gesproken zijn ze sterk genoeg om boven de streep te eindigen. Persoonlijk zie ik Heracles het heel moeilijk krijgen dit jaar.
Het wordt ongeveer vanaf plek 6,7 gewoon van begin tot eind stuivertje wisselen. 1 nederlaag en je zakt 4 plekken. Iedereen is bijvoorbeeld lyrisch over het spel van AZ, waar ik zelf niets van begrijp overigens. Iedereen (mijzelf incluis) loop te zeiken over het dramatische spel van FC Groningen. Het verschil? 1 punt. Mijn voorspelling is dat Groningen en Heerenveen stukje bij beetje de boel op orde krijgen en dat AZ steeds meer gaat beseffen dat de 6e plek het hoogst haalbare is. Utrecht zal daar misschien ook voor gaan strijden, ik heb echter wel het idee dat ze nu iets boven hun stand leven. Maar dat dachten we vorig jaar van RKC ook.
Nol Hendriks heeft echter al aangegeven Roda weer te willen helpen, dus als het in de winterstop nog zo beroerd gaat dan trekt hij de portemonnee wel weer. Clubs als NAC, Zwolle en Willem II hebben die luxe niet. Vooral die laatste 2 lijken me toch de grootste kandidaten voor degradatie, ondanks de overwinning van PEC op Roda gisteren. De selectie van NAC kan niet veel hebben, maar normaal gesproken zijn ze sterk genoeg om boven de streep te eindigen. Persoonlijk zie ik Heracles het heel moeilijk krijgen dit jaar.
Het wordt ongeveer vanaf plek 6,7 gewoon van begin tot eind stuivertje wisselen. 1 nederlaag en je zakt 4 plekken. Iedereen is bijvoorbeeld lyrisch over het spel van AZ, waar ik zelf niets van begrijp overigens. Iedereen (mijzelf incluis) loop te zeiken over het dramatische spel van FC Groningen. Het verschil? 1 punt. Mijn voorspelling is dat Groningen en Heerenveen stukje bij beetje de boel op orde krijgen en dat AZ steeds meer gaat beseffen dat de 6e plek het hoogst haalbare is. Utrecht zal daar misschien ook voor gaan strijden, ik heb echter wel het idee dat ze nu iets boven hun stand leven. Maar dat dachten we vorig jaar van RKC ook.
0
geplaatst: 26 september 2012, 12:01 uur
Statistisch gezien is het natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat Ajax vanavond in Utrecht voor de 4e (!!) keer op rij van FC Utrecht gaat verliezen gelet op de voetbalkwaliteiten die Ajax heeft maar in een kolkende Galgenwaard is alles mogelijk.

0
geplaatst: 26 september 2012, 13:36 uur
Als ik naar de bekeruitslagen van gisteren kijk wordt ik erg blij dat clubs uit de Eerste Divisie tegenwoordig kunnen degragderen. Almere verliest 4-1 van ADO'20 terwijl ze de hele tweede helft met een man meer speelde
Verder verloren FC Oss, Fortuna Sittard en Excelsior van een amateurclub, had Den Bosch een rode kaart voor de tegenstander en verlenging nodig, wint Eindhoven pas na extra tijd en Emmen zelfs pas na de pingels.
Nu hopen dat er eindelijk een amateurclub de stap naar de eerste divisie wilt maken.
Verder verloren FC Oss, Fortuna Sittard en Excelsior van een amateurclub, had Den Bosch een rode kaart voor de tegenstander en verlenging nodig, wint Eindhoven pas na extra tijd en Emmen zelfs pas na de pingels.Nu hopen dat er eindelijk een amateurclub de stap naar de eerste divisie wilt maken.
0
geplaatst: 26 september 2012, 13:55 uur
Vergis je niet in amateurclubs, hoor. Vaak genoeg is er een drempel die niets met kwaliteit te maken. Zo willen zaterdagclubs niet op vrijdag spelen of willen clubs niet aan stadioneisen voldoen. Ook betekent Jupiler League gelijk een salarisverhoging, wat dus meer kosten betekent. Soms willen ze gewoon een 'simpel' clubje blijven. 
Daarbij speelt thuisvoordeel een hele grote rol, zeker in de beker. Eerste Divisie-clubs (en regelmatig ook Eredivisieclubs) hebben het bijna altijd moeilijk uit in de beker.

Daarbij speelt thuisvoordeel een hele grote rol, zeker in de beker. Eerste Divisie-clubs (en regelmatig ook Eredivisieclubs) hebben het bijna altijd moeilijk uit in de beker.
0
geplaatst: 26 september 2012, 14:14 uur
chevy93 schreef:
Vergis je niet in amateurclubs, hoor. Vaak genoeg is er een drempel die niets met kwaliteit te maken. Zo willen zaterdagclubs niet op vrijdag spelen of willen clubs niet aan stadioneisen voldoen. Ook betekent Jupiler League gelijk een salarisverhoging, wat dus meer kosten betekent. Soms willen ze gewoon een 'simpel' clubje blijven.
Daar doelde ik ook op met mijn laatste zin.
Weet iemand trouwens of er op dit moment amateurclubs zijn die (op de lange termijn) plannen hebben om naar de Eerste Divisie te gaan?
0
geplaatst: 26 september 2012, 14:39 uur
Vast niet. Als je niet de mogelijkheid hebt om over een paar jaar mee te doen voor promotie naar de eredivisie heeft promotie naar de eerste divisie alleen maar nadelen.
0
geplaatst: 26 september 2012, 14:40 uur
In het amateurvoetbal spelen is financieel wel aantrekkelijker dan spelen bij een matige eerstedivisieclub. Je verdient er vaak meer èn kunt er naast werken, omdat je niet maar een paar keer per week hoeft te trainen.
0
geplaatst: 26 september 2012, 21:04 uur
Van amateurvoetbal gesproken gesproken : Bekerwedstrijd Sint-Truiden-Beerschot nu live te volgen op canvas! 

0
geplaatst: 26 september 2012, 22:15 uur
Running On Empty schreef:
Statistisch gezien is het natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat Ajax vanavond in Utrecht voor de 4e (!!) keer op rij van FC Utrecht gaat verliezen gelet op de voetbalkwaliteiten die Ajax heeft maar in een kolkende Galgenwaard is alles mogelijk.
(afbeelding)
(afbeelding)

De lasershow met DJ van tevoren was waarschijnlijk net iets te veel van het goede.
0
geplaatst: 26 september 2012, 22:41 uur
De wedstrijd tussen Utrecht en Ajax is ook stilgelegd vanwege spreekkoren en voorwerpen op het veld, begrijp ik.
Ik ben alweer blij met drie doelpunten in Nijmegen. Het toont gelukkig enige veerkracht bij Feyenoord na afgelopen zondag. Je kunt ook in een negatieve spiraal komen waar je geruime tijd niet meer uitkomt. Toch ook weer twee tegendoelpunten.
Ik ben alweer blij met drie doelpunten in Nijmegen. Het toont gelukkig enige veerkracht bij Feyenoord na afgelopen zondag. Je kunt ook in een negatieve spiraal komen waar je geruime tijd niet meer uitkomt. Toch ook weer twee tegendoelpunten.
0
geplaatst: 26 september 2012, 22:53 uur
Running On Empty schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)

0
geplaatst: 26 september 2012, 23:18 uur
ROE dacht ik: ik heb three of a kind in mijn handen, met een beetje bluf wordt het een carré. Maar eenieder weet: ge zult het noodlot niet tarten. Overigens is de lokale FC écht wel een cupfighter.
En of de toekomst van Ajax nou zo bright is one has to wear shades, remains to be seen
En of de toekomst van Ajax nou zo bright is one has to wear shades, remains to be seen

0
geplaatst: 27 september 2012, 02:34 uur
herman schreef:
Dat valt wel mee, het is nog bijna hetzelfde team als vorig jaar. Alleen Vormer en Junker zijn weg. Nu waren dat wel goede spelers, maar bv. Nemeth kan er toch ook wel wat van?
Als Roda supporter zou ik het heel graag met je eens zijn. Maar na het wegvallen van de genoemde twee meest bepalende spelers van het team van vorig jaar (dat zich uiteindelijk met geluk in het linkerrijtje heeft kunnen handhaven), het uit vorm zijn van Donald en de afwezigheid van Malki zie ik het somber in.
Aan de andere kant; onder Van Veldhoven is de start van het seizoen altijd slecht geweest, en hebben ze, op één seizoen na, altijd het linkerrijtje gehaald.
Nu nog een oplossing zien te vinden voor het PSV-probleem (een belabberde verdediging) en we spelen volgend jaar in Europa

0
geplaatst: 27 september 2012, 11:51 uur
Dexter schreef:
Als Roda supporter zou ik het heel graag met je eens zijn. Maar na het wegvallen van de genoemde twee meest bepalende spelers van het team van vorig jaar (dat zich uiteindelijk met geluk in het linkerrijtje heeft kunnen handhaven), het uit vorm zijn van Donald en de afwezigheid van Malki zie ik het somber in
Als Roda supporter zou ik het heel graag met je eens zijn. Maar na het wegvallen van de genoemde twee meest bepalende spelers van het team van vorig jaar (dat zich uiteindelijk met geluk in het linkerrijtje heeft kunnen handhaven), het uit vorm zijn van Donald en de afwezigheid van Malki zie ik het somber in
Roda is aan een serie hele slechte wedstrijden bezig maar ik zie ze nog wel terugkomen om samen met Heerenveen, Groningen, RKC, Heracles en FC Utrecht om de plekken onder in het linkerrijtje.te strijden. Men heeft toch een redelijke selectie dacht ik zo. Misschien moeten ze met de Kerst eens kijken of er een betere doelman beschikbaar is.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 27 september 2012, 12:34 uur
Zolang Heerenveen door die pannekoek wordt gecoacht zie ik ze niet meedoen om een plek in het linkerrijtje
...
...
0
geplaatst: 27 september 2012, 12:36 uur
van Basten doet het best goed. Het is niet zijn schuld dat hij met een team moet spelen waarvan de helft nog niet eens aan de sterke drank mag.
0
geplaatst: 27 september 2012, 12:38 uur
He$$el_01 schreef:
van Basten doet het best goed. Het is niet zijn schuld dat hij met een team moet spelen waarvan de helft nog niet eens aan de sterke drank mag.
Overdrijven is een kunst - zo meteen ga je nog roepen dat ze een adreslabel omhebben zodat ze altijd naar huis kunnen worden gebracht als ze de weg kwijtraken

Hij zal heus wel hebben nagedacht voor ie tekende.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.