Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2012, 12:33 uur
musician schreef:
Ik had Utrecht graag zien winnen van Vitesse, maar helaas, Running On Empty...
Ik had Utrecht graag zien winnen van Vitesse, maar helaas, Running On Empty...
Hele leuke wedstrijd in Utrecht gisteren waar FC Utrecht op zijn minst een punt had verdiend en misschien wel alle 3. Maar ja het was Bony die toch echt het verschil maakte, wat een voetballer, samen met Van Ginkel. Veel kansen maar FC Utrecht heeft geen echt geweldige voorhoede en Mulenga werd te laat gebracht. Jammer van de punten, maar we staan nog steeds netjes.
Eigenlijk is iedereen nog een beetje overdonderd van woensdag. Ajax won volkomen verdiend met 0-3 maar de verziekte sfeer dankzij de Bunnikside vergalde de avond compleet. We gaan vrijwel zeker als straf een wedstrijd zonder publiek krijgen en als de club in plaats van die gasten te pamperen nu niet keihard gaat optreden tegen (een deel van) de Bunnikside worden het moeilijke tijden. Als je hoort wat daar allemaal kan en gebeurt met drank en pillen, echt ongelooflijk.

0
geplaatst: 30 september 2012, 18:22 uur
Locadia 
Ik keek al reikhalzend uit naar zijn eredivisiedebuut, maar dit was toch wel erg stijlvol: twintig minuten voor tijd invallen, drie keer scoren. Geen wereldgoals, maar wel drie echte spitsengoals. Heb goede hoop dat Locadia binnen een seizoen of twee onze eerste spits is.

Ik keek al reikhalzend uit naar zijn eredivisiedebuut, maar dit was toch wel erg stijlvol: twintig minuten voor tijd invallen, drie keer scoren. Geen wereldgoals, maar wel drie echte spitsengoals. Heb goede hoop dat Locadia binnen een seizoen of twee onze eerste spits is.
0
geplaatst: 30 september 2012, 18:36 uur
En een zeer goede dag voor PEC Zwolle, dat van mij in de eredivisie mag blijven.
VVV, Roda en Willem II hebben na 7 comeptitieduels qua spel inmiddels aangetoond niet eredivisiewaardig te zijn dus degradatie, ook na de kleine play offs met de beste jupiler league clubs, lijkt mij het beste.
Er komen wel meer eredivisieclubs voor degradatie in aanmerking maar deze drie zijn de meest dramatische. En bij gebrek aan goede vervanging uit de eerste divisie: terug naar 16 eredivisie clubs en ook zoveel in de eerste divisie. Spelen ze gelijk weer wat minder wedstrijden en blijft iedereen weer wat frisser.
VVV, Roda en Willem II hebben na 7 comeptitieduels qua spel inmiddels aangetoond niet eredivisiewaardig te zijn dus degradatie, ook na de kleine play offs met de beste jupiler league clubs, lijkt mij het beste.
Er komen wel meer eredivisieclubs voor degradatie in aanmerking maar deze drie zijn de meest dramatische. En bij gebrek aan goede vervanging uit de eerste divisie: terug naar 16 eredivisie clubs en ook zoveel in de eerste divisie. Spelen ze gelijk weer wat minder wedstrijden en blijft iedereen weer wat frisser.
0
geplaatst: 30 september 2012, 20:31 uur
Ja, dat weet ik. Herinner mij na 34 ronden er nog even aan wie ik heb genoemd na de 7 eerste wedstrijden 
Overigens, FC Groningen is op sterven na ook dood, als ik Henk Kok van Langs de Lijn (en dat is een échte Noorderling) zo hoorde vanmiddag.
Maar wat ik van die drie clubs tot nu toe heb gezien:

Overigens, FC Groningen is op sterven na ook dood, als ik Henk Kok van Langs de Lijn (en dat is een échte Noorderling) zo hoorde vanmiddag.
Maar wat ik van die drie clubs tot nu toe heb gezien:

0
geplaatst: 30 september 2012, 21:01 uur
Groningen ja
Staan weer ruim een uur tegen 10 man, en weten dit keer ternauwernood te winnen. En dan is het nog tegen Roda, dat ook al extreem zwak is en misschien wel de slechtste keeper van de Eredivisie heeft..
Staan weer ruim een uur tegen 10 man, en weten dit keer ternauwernood te winnen. En dan is het nog tegen Roda, dat ook al extreem zwak is en misschien wel de slechtste keeper van de Eredivisie heeft..
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 september 2012, 21:44 uur
Hehe, eíndelijk weer het Real van vorig jaar gezien. 5-1, maar het hadden er nog meer kunnen zijn. Als Ramos gewoon VC stond was de nogal lullige 0-1 niet eens gevallen (Varane bezorgde Deportivo ook nog bijna een penalty, maar 't was al buitenspel). Real was gedreven, scherp en voortdurend de bovenliggende partij. Marcelo speelde als Roberto Carlos in z'n beste dagen, Khedira en Di Maria waren ook bijzonder goed. Kaka kwam erin voor Ozil en vond ik toch een stuk beter spelen. Kaka en Ronaldo hoeven niet eens naar elkaar te kijken om te weten waar de ander staat.
En drie goals van Ronaldo, gaat nooit vervelen.
En drie goals van Ronaldo, gaat nooit vervelen.

0
geplaatst: 1 oktober 2012, 00:00 uur
Tja Groningen heeft een hele matige selectie en als je dan zo'n dikkerd als Zeefuik in de spits hebt staan weet je zeker dat er nooit gescoord gaat worden, wat een miskoop is dat zeg.
Alleen De Leeuw vind ik tot nu toe een aanwinst.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 00:25 uur
Ryder Cup
Ongelooflijk spannende ontknoping. Toen Stricker op de laatste hole nog een par haalde en Woods ook op voorsprong kwam, was ik nog even bang voor een doemscenario voor Europa. Woods heeft uiteindelijk geen wedstrijd gewonnen 
Ongelooflijk spannende ontknoping. Toen Stricker op de laatste hole nog een par haalde en Woods ook op voorsprong kwam, was ik nog even bang voor een doemscenario voor Europa. Woods heeft uiteindelijk geen wedstrijd gewonnen 
0
Hendrik68
geplaatst: 1 oktober 2012, 09:53 uur
Overigens, FC Groningen is op sterven na ook dood, als ik Henk Kok van Langs de Lijn (en dat is een échte Noorderling) zo hoorde vanmiddag
Ik weet niet of je wel vaker naar Langs de Lijn hebt geluisterd. Ik hoor de laatste jaren weinig meer op de radio, omdat teletekst net zo handig en vooral neutraler is. Ik heb van pakweg 1978 tot 2008 wel regelmatig geluisterd en kan er wel wat over vertellen. Henk Kok is werkzaam bij RTV Noord en in die zin zou je enige betrokkenheid bij het wel en wee van de FC mogen verwachten. Als je hart echter klopt voor de andere ploeg uit het noorden en dat niet onder stoelen of banken schuift(Heerenveen) dan is het lastig objectief te blijven. Henk Kok is vanwege zijn vooringenomen gedrag ook al eens lange tijd door de NOS bij Groningen weggehouden. Zijn negatieve praat t.o.v. de FC ging op den duur helemaal nergens meer over.
Toen ik nog seizoenkaarthouder was kwam ik regelmatig voldaan thuis van een middagje prachtig voetbal om vervolgens te horen dat mijnheer Kok het weer niks vond. Zijn mening is hetzelfde als geen mening. Ook journalist Jan Mennega die voor het Dagblad van het Noorden schrijft is net zo'n negatief stuk vreten die nooit op enige objectiviteit te betrappen is. Hans Nijland en Ron Jans hebben hem wel een stukje rustiger gekregen, maar de aard van het beestje verander je niet. Gelukkig is hij bijna met pensioen. Een journalist moet verslag doen en niet schrijven wat hij wil zien.
Tja Groningen heeft een hele matige selectie en als je dan zo'n dikkerd als Zeefuik in de spits hebt staan weet je zeker dat er nooit gescoord gaat worden, wat een miskoop is dat zeg.
Dat Groningen een matige selectie heeft ben ik met je eens. Maar Groningen heeft geluk: er zijn nog 12 clubs met net zo'n matige selectie of nog minder. Ik kan begrijpen dat je Zeefuik een miskoop vindt en De Leeuw niet als je puur naar de goals kijkt. Zeefuik is echter veel meer een aanspeelpunt en bliksemafleider waar De Leeuw van kan profiteren. Zo bleek gisteren. Ik ben zeer lij met Zeefuik. Bovendien is het nog veel te vroeg om van miskopen of aanwinsten te spreken. Ik dacht gisteren ook toen ik zag dat we voor de 2e keer tegen 10 man in de problemen kwamen van hoe kan dit nou toch? Als je dan de wedstrijd op TV ziet zie je dat Groningen erg veel kansen kreeg en het spel op zich redelijk goed verzorgd was. De druk van het moeten winnen na zo'n lange periode zonder thuisoverwinning speelde ook erg mee. Dan nog een keeper die het even totaal niet heeft en je maakt het je erg lastig. Nu staan we gewoon boven AZ en dat blijven we ook als AZ niet heel gauw afscheid van Viergever, Marcellis en Reijnen neemt. Als je de selectie van AZ bekijkt valt het bij Groningen nog wel mee. Zondag wacht Feyenoord. Normaal gesproken kansloze zaak voor Groningen.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 09:57 uur
FC Groningen leeft toch al jaren in onmin met de dat Dagblad?
0
Hendrik68
geplaatst: 1 oktober 2012, 10:14 uur
Valt sinds de Jans periode wel mee. Jans is de confrontatie aangegaan met Mennega en sindsdien hield hij zich redelijk rustig. Ook Nijland heeft de krant ervan kunnen overtuigen dat ze mekaar nodig hebben en dat zo'n krant er niks mee opschiet als ze de club telkens willens en wetens de grond ingeboord wordt. Zo'n Henk Mulder (broer van) die ook voor de krant schrijft is wel objectief. Als hij zegt dat het bagger was, dan geloof ik dat. Zegt Mennega dat dan weet je dus nog niks, want dat zegt hij altijd. Ook Mennega is hartstochtelijk Heerenveen supporter. Mennega maakte zich ooit compleet ongeloofwaardig in tijd dat Heerenveen onder Foppe hoogtij vierde: Wat heeft Heerenveen meer dan Groningen? Kwam er een staatje met allerlei feitjes die stuk voor stuk gewoon verzonnen waren. Zelfs de oprichtingsdatum van Heerenveen was zo ongeveer een eeuw mis.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 15:07 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 19:24 uur
Hendrik68 schreef:
Henk Kok is werkzaam bij RTV Noord en in die zin zou je enige betrokkenheid bij het wel en wee van de FC mogen verwachten. Als je hart echter klopt voor de andere ploeg uit het noorden en dat niet onder stoelen of banken schuift(Heerenveen) dan is het lastig objectief te blijven. Henk Kok is vanwege zijn vooringenomen gedrag ook al eens lange tijd door de NOS bij Groningen weggehouden. Zijn negatieve praat t.o.v. de FC ging op den duur helemaal nergens meer over.
Henk Kok is werkzaam bij RTV Noord en in die zin zou je enige betrokkenheid bij het wel en wee van de FC mogen verwachten. Als je hart echter klopt voor de andere ploeg uit het noorden en dat niet onder stoelen of banken schuift(Heerenveen) dan is het lastig objectief te blijven. Henk Kok is vanwege zijn vooringenomen gedrag ook al eens lange tijd door de NOS bij Groningen weggehouden. Zijn negatieve praat t.o.v. de FC ging op den duur helemaal nergens meer over.
Aha. Ja, nu je het zegt zal er ongetwijfeld ook enige animositeit tussen Heerenveen/Groningen of de provincies Friesland en Groningen bestaan. Voor mij is, heel slecht, alles boven Lelystad al gauw het Noorden maar dat zal waarschijnlijk te kort door de bocht zijn
.Dat die Kok Heerenveen aanhanger zal zijn is voor Groningen dan uiteraard niet prettig maar ik heb afgezien verder van Langs de Lijn, ook niet van anderen een positief bericht gehoord over FC Groningen dit weekend. Het kan natuurlijk inderdaad net toevallig een slechte wedstrijd zijn geweest.
A.s. zondag mag Groningen dan thuis tegen Feyenoord. Ik zou nog niet wanhopen of alvast een lang weekend Drielandenpunt boeken: heel vaak geeft zo'n wedstrijd tegen de Kuipbewoners een ploeg als Groningen plotseling vleugels en een inzet die het hele jaar nog niet was vertoond en ook de rest van het seizoen niet meer zal worden herhaald.
Dus afwachten maar!

0
geplaatst: 1 oktober 2012, 19:27 uur
In Turkije is een tijdperk vandaag afgesloten; Alex stopt bij Fener. Al heb ik persoonlijk niks met de Super Liga, ik weet wel wat voor staat van diensten de beste man had. Hoewel 35 was hij toch een belangrijke schakel in het team. En dat nadat er net pas een standbeeld van hem is onthuld.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 19:32 uur
Jezus, als dat is ingestudeerd word ik een beetje misselijk. Voetbal dat een soort balletachtige trekjes krijgt, in plaats dat die bal er gelijk wordt ingerost.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 19:55 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 2 oktober 2012, 02:52 uur
Eh Musician, het is je vergeven dat je alle Noordelingen over 1 kam scheert. Ik heb niet zoveel met dat afzetten tegen de buurprovincie.. De rivaliteit tussen Groningen en Heerenveen is er wel, maar niet op een vijandige manier, zoals die er wel is t.o.v. Twente en Ajax. Maar dan praat je over de fanatieke aanhang en dus een kleine minderheid. Ikzelf heb niks tegen welke club dan ook. Dat Henk Kok en Jan Mennega een voorkeur hebben voor Heerenveen is hun probleem, maar je moet in je werk wel objectief blijven. Verslag doen, hoor en wederhoor, dat werk. Evert ten Napel uit het naburige Klazienaveen is een enorme Ajaxfan, maar die doet wel zijn uiterste best objectief te blijven en zal zeker geen vooringenomen vragen stellen. Tom Egbers is Heraclesfan, maar zal nooit ten koste van andere clubs rare dingen gaan roepen. Dat is het verschil. Tot zondag. Kom je ook?
0
geplaatst: 2 oktober 2012, 07:56 uur
Mijn eerstkomende bezoek aan Groningen zal de 25e zijn, het concert van de Steve Miller Band. Eerlijk gezegd kijk ik daar meer naar uit 

0
geplaatst: 2 oktober 2012, 11:05 uur
Hendrik68 schreef:
Tom Egbers is Heraclesfan, maar zal nooit ten koste van andere clubs rare dingen gaan roepen.
Tom Egbers is Heraclesfan, maar zal nooit ten koste van andere clubs rare dingen gaan roepen.
Sterker nog, ik merk dat Tom Egbers wel vaker positief is over andere kleine clubs die het leuk doen. Dit in tegenstelling tot Jack Van Gelder die echt alleen maar over Ajax kan praten.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 oktober 2012, 11:53 uur
Jack van Gelder probeert al jaren de schijn te wekken dat hij niet pro-Ajax is. Gaat 'ie zogenaamd objectief probleempjes en niemendalletjes aanstippen. Da's nog irritanter.
Maar JvG is dan ook niets meer dan een groupie.
0
geplaatst: 2 oktober 2012, 12:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Mijn band zou 'em de kleedkamer uit gooien, vanwege een gebrek aan feminiene kwaliteiten, ook al is ie rond van boven

0
geplaatst: 2 oktober 2012, 16:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Jack van Gelder probeert al jaren de schijn te wekken dat hij niet pro-Ajax is. Gaat 'ie zogenaamd objectief probleempjes en niemendalletjes aanstippen. Da's nog irritanter.
En ook gemaakt positief over Feyenoord. Vaak ook in denigrerende zin.
0
geplaatst: 2 oktober 2012, 22:46 uur
De blessure van Puyol ziet er vreselijk uit, en dat bij zijn rentree 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.