MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
trebremmit schreef:
Jammer dat Groningen nog even in de laatste minuut een goal tegen krijgt. Ze hadden het makkelijk af kunnen maken met 3-1.

Een wedstrijd duurt 90 minuten en blijkbaar had Groningen niet genoeg aan een getalsmatige meerderheid van 65 minuten met 11 tegen 10.

Running On Empty schreef:
En weer een puntje voor FC Utrecht .... (Had ik niet verwacht).8)

Nog van harte!

AZ heeft een aantal fantastische wedstrijden gespeeld dit seizoen, maar toch ook wel wat pech gehad. Tegen Heerenveen bv. Feit is dat het team wel wat aan kwaliteit heeft ingeleverd afgelopen zomer, een Poulsen en Elm worden toch wel gemist.

De goede Elm dan.

Poulsen missen ze niet hoor. Was afgelopen seizoen bijzonder matig.

Viergever speelt tot dusver ook een erg matig seizoen. Veel fouten en speelt paniekerig. Als hij zo doorgaat, zal hij Oranje nooit halen.

Lekkere week voor PSV dit. NAC redelijk simpel weggespeeld. Volgens mij heeft NAC geen enkel schot op doel gehad en zo wel dan was het niet echt een gevaarlijk schot. De verdediging lijkt ook steeds beter te staan, in de laatste vier wedstrijden de nul gehouden. Misschien zorgt Waterman toch net voor dat extra beetje rust dat ze nodig hebben.

Nicolage Rico schreef:
Poulsen missen ze niet hoor. Was afgelopen seizoen bijzonder matig.

Geintje zeker?

herman schreef:
(quote)

Geintje zeker?

Blijft een misser van PSV en Ajax dat ze die niet voor niks hebben gehaald.

Ronaldo twee keer en Messi twee keer. Ik heb niet gekeken, maar ze laten het blijkbaar toch weer zien. Ongelofelijk eigenlijk.

Stijn_Slayer
Die eerste van Messi was nogal een klutsbal. Al met al wel een terechte uitslag. Benzema had Real absoluut op 2-0 móeten zetten, maar Barca kreeg op 't eind ook nog een paar grote kansen.

Vond het commentaar bij verscheidene streams wel erg overdreven. Alsof 't de wedstrijd van het jaar was.

Of het nou zo handig was dat Ronaldo met een geblesseerde schouder doorspeelde.. Dan speel je niet echt optimaal meer. En met Essien voor Di Maria hoef je er ook niet meer op te rekenen om op de counter te scoren.

Ik heb het wel gezien en we hebben het hier over 2 fantastische spelers.
Overigens vond ik het commentaar op sport1 zwaar op de hand van Real. De eerste helft stelde Barcelona ietwat teleur, maar ze waren nog wel beter dan of op z'n minst gelijkwaardig aan Real. In de tweede helft was Barcelona sterker. Beide goals van Ronaldo ontstonden ook min of meer "uit het niets". In de slotminuten vergat Barcelona er de 3-2 in te leggen (bal op de lat).
Mooi vond ik het slimmigheidje van Messi om de bal bij de vrije trap, waaruit hij de 2-1 zou maken, stiekem even een metertje naar achter te sprokkelen, zodat hij hem makkelijker over de muur kon krijgen. Mijn zoon dacht trouwens dat de bal door de muur nog was aangeraakt, maar dat heb ik niet gezien.

Die Sierd de Vos is toch juist altijd zo pro Barca?

Stijn_Slayer
Ik vond de eerste helft vrij gelijk opgaan. Real misschien iets gevaarlijker, Barca had vast weer wat meer balbezit. Tweede helft begon Real wel een stuk sterker dan Barcelona, maar dat hielden ze niet helemaal goed vast.

Justus18 schreef:
Mooi vond ik het slimmigheidje van Messi om de bal bij de vrije trap, waaruit hij de 2-1 zou maken, stiekem even een metertje naar achter te sprokkelen, zodat hij hem makkelijker over de muur kon krijgen.

Grappig, dat viel me ook al op.

Justus18 schreef:
Mijn zoon dacht trouwens dat de bal door de muur nog was aangeraakt, maar dat heb ik niet gezien.

Ik zag het eerst ook niet, maar in de allerlaatste herhaling leek het plots wel zo te zijn. Zeker weten doe ik het dus ook niet.

He$$el_01 schreef:
Die Sierd de Vos is toch juist altijd zo pro Barca?

Ik weet niet wie het was. De co-commentator was Wim Kieft, maar die had wat mij betreft z'n mond dicht mogen houden.

Hendrik68
Een wedstrijd duurt 90 minuten en blijkbaar had Groningen niet genoeg aan een getalsmatige meerderheid van 65 minuten met 11 tegen 10.

Voor de 3e achtereenvolgende keer de grootste problemen met een man meer. Tegen Roda was echter al een verbetering te zien. Tegen Feyenoord liep het qua veldspel als een trein. Grote voordeel is dat Feyenoord natuurlijk geen backs heeft en je zo door kan lopen over het algemeen. Maar als je dan voldoende kansen creeert maar er geen een inschopt dan houdt het op. Vooral De Leeuw baalde enorm van zichzelf en terecht. Zeefuik was echt heel erg goed. Toen hij uitviel was de grootste dreiging weg. Ook Van Dijk herstelt steeds beter van zijn ziekte en lijkt de topvorm bijna terug te hebben. Heeft alleen nog wat problemen met de coordinatie. Maar elke hoge bal is voor hem. Heel verrassend was het optreden van Kieftenbeld. Groningen staat al in het linkerrijtje, maar als het spel zich zo blijft ontwikkelen dan gaat het meedoen voor plek 6.

Ik was met een stel Feyenoorders die maar weinig pluspunten zagen, maar dat is met 10 man ook wel wat lastig natuurlijk. De verdediging was vooral in de eerste helft zeer onzeker, maar herstelde zich over de hele linie vrij goed in de 2e helft. MIj viel vooral op dat Pelle voorin eigenlijk geen bal vasthield. Ik meende dat dat juist zijn kwaliteit was en dat had Feyenoord enorm kunnen helpen.

herman schreef:
Geintje zeker?

Ik vermoed dat je je verward met het seizoen ervoor.

Wel beter dan wat er nu bij AZ staat natuurlijk, dus in zekere zin missen ze hem wel.

Hendrik68 schreef:
(quote)

Ik was met een stel Feyenoorders die maar weinig pluspunten zagen, maar dat is met 10 man ook wel wat lastig natuurlijk. De verdediging was vooral in de eerste helft zeer onzeker, maar herstelde zich over de hele linie vrij goed in de 2e helft. MIj viel vooral op dat Pelle voorin eigenlijk geen bal vasthield. Ik meende dat dat juist zijn kwaliteit was en dat had Feyenoord enorm kunnen helpen.

Ik zag er 2:
- Dat ze in een toch wel traditioneel lastige uitwedstrijd tegen een man meer en tegen een veldoverwicht toch nog een puntje hebben gehaald.
- Dat Martins Indi zich steeds meer als een leider opwerpt, en dat op z'n 20e. Krijg steeds meer het idee dat niet De Vrij, maar BMI de absolute groeibriljant van de Feyenoord-verdediging is...

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik vermoed dat je je verward met het seizoen ervoor.

Wel beter dan wat er nu bij AZ staat natuurlijk, dus in zekere zin missen ze hem wel.

AZ mist vooral Moisander en Wernbloom. Aanvallend staat het nog prima, maar verdedigend ontbreekt de routine en de klasse op de organisatie in stand te houden en eventuele tegenslagen op te vangen. Dat merk je ontzettend in de topwedstrijden. Dat je 2 beste spelers tegen zulke domme rode kaarten aanlopen is als trainer natuurlijk pure pech hebben...

Hendrik68
- Dat Martins Indi zich steeds meer als een leider opwerpt, en dat op z'n 20e. Krijg steeds meer het idee dat niet De Vrij, maar BMI de absolute groeibriljant van de Feyenoord-verdediging is...

Lijkt me duidelijk. Hij scoorde niet alleen heel beheerst, maar hij zorgde er ook voor dat de rust in de defensie gehandhaafd bleef. Het houdt niet over wat er allemaal naast hem staat, maar hij hield de boel redelijk tot goed bij elkaar. Als Groningen die kansen er gewoon in schiet praat je misschien wel anders, maar Indi heeft al in meerdere wedstrijden aangetoond dat hij de onbetwiste leider van Feyenoord is en dus was het gisteren voor mij geen toeval meer.

Hendrik68 schreef:
Zeefuik was echt heel erg goed.

Jammer van zijn vallende ziekte. Schandalig eigenlijk. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij het beheerst als geen ander. Iedere scheidsrechter trapt erin.

MIj viel vooral op dat Pelle voorin eigenlijk geen bal vasthield. Ik meende dat dat juist zijn kwaliteit was en dat had Feyenoord enorm kunnen helpen.

Deed in hij de voorgaande wedstrijd wel goed. Daardoor komen spelers als Immers vaker in scoringspositie.

Titmeister schreef:

BMI ontwikkelt zich in razend tempo. Heerlijk om weer eens zo'n speler te hebben in de achterste linie. Maar BMI had ook meer ruimte om zich te ontwikkelen dan de Vrij het laatste jaar. Daarnaast is de Vrij helaas te vaak geblesseerd geweest. Ik vond erg sterk aan het begin van het seizoen, vooral Europees.

AZ mist vooral Moisander en Wernbloom. Aanvallend staat het nog prima, maar verdedigend ontbreekt de routine en de klasse op de organisatie in stand te houden en eventuele tegenslagen op te vangen. Dat merk je ontzettend in de topwedstrijden. Dat je 2 beste spelers tegen zulke domme rode kaarten aanlopen is als trainer natuurlijk pure pech hebben...

En Elm niet te vergeten. Viergever lijkt het het leiderschap achterin niet aan te kunnen en mist Moisander als geen ander.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

BMI ontwikkelt zich in razend tempo. Heerlijk om weer eens zo'n speler te hebben in de achterste linie. Maar BMI had ook meer ruimte om zich te ontwikkelen dan de Vrij het laatste jaar. Daarnaast is de Vrij helaas te vaak geblesseerd geweest. Ik vond erg sterk aan het begin van het seizoen, vooral Europees.

De Vrij is ook zeker een goede verdediger, maar wel schrikbarend veel geblesseerd voor zo'n jonge speler. Daar moet wel wat aan gedaan worden, anders kan het op termijn zijn ontwikkeling in de weg staan.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

En Elm niet te vergeten. Viergever lijkt het het leiderschap achterin niet aan te kunnen en mist Moisander als geen ander.

Elm wordt vooral gemist bij dode spelmomenten, voetbaltechnisch ook wel, maar dat is redelijk opgevangen. Dat laatste ben ik zeker met je eens. Maar vlak het gemis van Wernbloom niet uit, volgens mij één van de redenen dat AZ vorig seizoen de tweede seizoenshelft terugviel. Door zijn sluwe, soms zelfs geniepige manier van spelen hielp AZ wel vaak over het dode punt heen.

Hendrik68
Jammer van zijn vallende ziekte. Schandalig eigenlijk. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij het beheerst als geen ander. Iedere scheidsrechter trapt erin.

Als ik een lijstje Feyenoorders moet op noemen uit het heden en verleden die geen haar beter zijn of waren dan loopt de site vast. Kom op Rico, natuurlijk is het misselijkmakend gedrag, maar iedereen doet het tegenwoordig. Tegenwoordig? Mensen van onder de 30 hebben niet eens meegemaakt dat je bij een elleboog gewoon terugsloeg en dat de scheidsrechter kwam vragen of het zo klaar was.

Titmeister schreef:
De Vrij is ook zeker een goede verdediger, maar wel schrikbarend veel geblesseerd voor zo'n jonge speler. Daar moet wel wat aan gedaan worden, anders kan het op termijn zijn ontwikkeling in de weg staan.

De reden dat hij er vorig seizoen zo lang uit de roulatie was, kwam door een doodschop van Ibarra (dacht ik) tegen Vitesse. Iedere speler was op dat moment langdurig geblesseerd geraakt. Schandalig dat Ibarra slechts geel kreeg. Daarnaast is hij niet vaak langdurig geblesseerd geweest, al begrijp ik dat hij de schijn tegen heeft.

Elm wordt vooral gemist bij dode spelmomenten, voetbaltechnisch ook wel, maar dat is redelijk opgevangen. Dat laatste ben ik zeker met je eens. Maar vlak het gemis van Wernbloom niet uit, volgens mij één van de redenen dat AZ vorig seizoen de tweede seizoenshelft terugviel. Door zijn sluwe, soms zelfs geniepige manier van spelen hielp AZ wel vaak over het dode punt heen.

Tuurlijk missen ze Wernbloom. Een matige voetballer, maar wel iemand die de beuk erin zet.

Hendrik68 schreef:
Als ik een lijstje Feyenoorders moet op noemen uit het heden en verleden die geen haar beter zijn of waren dan loopt de site vast.

Net of ik dergelijk gedrag van Feyenoorders of van spelers van ieder andere club wel goed keur. Dat is het hele punt natuurlijk niet. Feit is dat Zeefuik al menig tegenstander heeft genaaid door te vallen. Ik geloof dat hij de tegenstander maar liefst 8 keer (!!) dit seizoen een gele kaart heeft aangesmeerd met zijn geval. Maar hij kan het als de beste, zelfs in de herhaling moet je goed kijken, wil je zijn theater kunnen doorgronden.

Kom op Rico, natuurlijk is het misselijkmakend gedrag, maar iedereen doet het tegenwoordig.

Iedereen doet het tegenwoordig, dus dat rechtvaardigt zijn vervelende gedrag...

Tegenwoordig? Mensen van onder de 30 hebben niet eens meegemaakt dat je bij een elleboog gewoon terugsloeg en dat de scheidsrechter kwam vragen of het zo klaar was.

Gelukkig ben ik boven de 30. Naja gelukkig...

Hendrik68
Zeefuik is een speler met die zijn lichaam tussen tegenstander en bal draait. Kortom veel contact waarbij de tegenstander vaak automatisch zijn handen gebruikt en waardoor er sneller wordt vastgehouden. Die eerste kaart was overigens volledig normaal, de tweede was overdreven ja, maar als hij zijn handen thuishoudt is er ook geen discussie. Kortom, zoals ze tegenwoordig zeggen: je moet de scheidsrechter niet de gelegenheid geven. Zeefuik liet zich misschien vallen, hij schreeuwt geen moord en brand. Kan me een wedstrijd Groningen Feyenoord van een paar jaar terug heugen toen Lovre met 2 benen in kwam op een Feyenoorder, weet even niet meer wie. Een overtreding rood waardig, dat zeker(hij kreeg geel), maar hij raakte in de verste verte helemaal niets. En er ging met toch een potje gekerm door de Euroborg.

Maar uiteraard is het hele gedrag afkeurenswaardig. Houdt alleen wel in dat wanneer je dit gedrag niet wil zien dat je geen enkele wedstrijd meer kan kijken. In Nederland valt het nog aardig mee over het algemeen.

Even een vraag voor de Belgen: Hoe is het met de positie van Jans bij Standard? Ik had begrepen dat hij iets van 4 keer achtereen verloren had. Hoe zit dat?

Feit is dat ze allemaal gevangen komen te zitten in de Zeefuik.

Hendrik68
Ik lees net op VI.nl dat Standard in een redelijk tumultueus duel Anderlecht heeft verslagen. Dan mag Jans vast nog wel een weekje blijven.

Nicolage Rico schreef:
Feit is dat ze allemaal gevangen komen te zitten in de Zeefuik.

Zeefuik is 2x zo zwaar als Kongolo, toch knap dat ie elke keer op de grond lag

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.