MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Joy4ever schreef:
(afbeelding)

Ik zie niks

Hendrik68 schreef:
Ik lees net op VI.nl dat Standard in een redelijk tumultueus duel Anderlecht heeft verslagen. Dan mag Jans vast nog wel een weekje blijven.
die match moest gewoon stil gelegd worden, als zo'n dingen buiten het stadion gebeuren krijgen er een heleboel een paar jaar cel ...

Conclusie van deze match, als je ploeg slecht bezig is wat vuurpijlen op het veld smijten en je beinvloedt de match

Nicolage Rico schreef:
Jammer van zijn vallende ziekte.

Schandalig die gast die zijn collega's bewust kaarten aan probeert te naaien. Ik hoop dat Zeefuik binnenkort voor dit irritante gedrag eens flink wat gele kaarten krijgt. Hier kun je als club nauwelijks trots op zijn, net als FC Twente op Rosales trouwens.

Zie je wel, gewoon de beste ooit. Zelfs de USADA is die mening toegedaan.

Tsja, het definitieve bewijs van wat we allemaal al lang wisten. Armstrong was de opperbaas der dopeheads. Al zijn concurrenten gebruikten ook. Net als Indurain, Merckx, Hinault en al die andere grote wielrenners. Gaan ze die ook van hun voetstuk stoten? Leuk dat het allemaal bewezen is nu, doet wat mij betreft weinig af aan zijn prestaties...

inderdaad. Als iedereen het gebruikt is het nog steeds knap als je wint, zeker als je het zeven keer achter elkaar doet.

Het akelige is evenwel dat nu die Fransozen van L'Equipe helemaal alle beerputten los zulen rukken om even wat karretjes poep uit te rijden. Zie me dat Franse journaille overuren maken met het swengelen aan de pretstengel, nu ze met veel bravoure hun gelijk zullen claimen. Bah - wat een naar gedoe.

Net zoals die onnozelpraat dat Fabian Cancellara een motortje in zijn fiets verstopt had.

Mot ie nou al zijn yellow jerseys inleveren? En gaan ze dan die opnieuw achteraf toekennen?. Lijkt me veel handiger om dan BNN maar als hoofdsponsor te contracteren en de Tour de France te hernoemen in Drie weken spuiten en slikken toerend en France

Ik denk er toch iets anders over dan Hessel en Heiko.
Heb zojuist grote delen van het USADA rapport doorgelezen en vind het toch bij vlagen wel behoorlijk schokkend wat daarin allemaal te lezen valt.

Met name het deel met bedreigingen van personen door Armstrong om met de waarheid naar buiten te komen, vind ik ronduit crimineel.
Maar ook de rol van het UCI vind ik misdadig. gewoon glashard ontkennen dat er iets speelt/speelde. dat moet dan de wereldwielerbond voorstellen?

Dat nu ook uitkomt dat de Rabo ploeg net zo verrot is als de andere ploegen is natuurlijk geen verrassing. Maar zo'n hypocriet als Boogerd hoef ik bij de NOS niet meer te horen als commentator.

De wielersport is een dood en doodzieke wereld. Nog een wonder dat er niet meer echte doden zijn gevallen.

Mee eens.

Alle grandeur is inmiddels van de wielersport af. Aan de andere kant is het goed dat de oude generatie renners een boekje heeft opengedaan - ter lering van de huidige generatie.

Zal er nog steeds doping worden gebruikt bij het wielrennen? Of weten ze het steeds beter te maskeren?
Die artsen, de toeleveranciers van doping, horen die eigenlijk niet gewoon in de gevangenis thuis voor poging tot moord? Daarbij een levenslange ban als medicus in verband met het opzettelijk in gevaar brengen van mensenlevens door hun medisch handelen?

Aan de andere kant, ik heb ook een klein kastje met voor de hele week visolie, multitotaal, een middeltje tegen kramp, vitaminen en voor bestaande pijntjes een ibuutje vooraf, zodat een amateurwedstrijd voetbal op zaterdag zo pijnloos en vlekkeloos mogelijk verloopt.

Om goed te kunnen blijven spelen ben je misschien tot veel bereid en worden de grenzen, zeker voor sporters op topniveau, steeds verder verlegd.
Duidelijkheid in wat wel en niet mag is dan nog de enige optie.

Armstrong: de grootste cheater in de sportgeschiedenis. Maar goed, dat wisten we al voordat de beerput openging. Wat een loser. Hadden die vervelende Franse bloedzuigers destijds toch gelijk. En Lance met zijn heilige hoofd tegenover kanker patiëntjes verkondigen dat ome Lance kanker overwon en op wilskracht de Tour won .

Hij had dat natuurlijk allemaal kunnen doen zonder de kankerpatiënten zo te steunen. Het zou pas echt hypocriet zijn om het werk dat hij in kanker in het algemeen gestoken heeft nu ook te gaan bekritiseren.

En verder blijft het natuurlijk lachwekkend dat Armstrong nu als de grote boosdoener wordt afgebeeld, terwijl de laatste zuivere tourwinnaar waarschijnlijk.... nuja wie durft dat nog zeggen. Heel het wereldje is gewoon ziek (zie ook maar naar de UCI) en Armstrong een ideaal mikpunt voor heel veel media-aandacht. (Zonder daarmee zijn handelingen goed te praten!)

Ja, wat corno zegt dus. Het is ook wel tekenend dat ze hebben besloten om niemand tot winnaar uit te roepen nadat ze Armstrong z'n zeges van vroeger afgepakt hadden. Aan de nummers 2 tot en met weet ik veel uit die tijd zit namelijk eveneens een luchtje.

Ik ben het met corn1holio1 eens. Moest onwillekeurig (?) denken aan Bloc Party - Hunting for Witches - de hele sportjournalistiek lijkt wel een soort van inquisitie die op zoek is naar het grootste kruis om de overtreders op vast te nagelen.

Paar jaar geleden een boeiend interview gelezen met een Nederlandse deskundige die de hele gang van zaken bij de dopingcontroles (expertise - contraexpertise) ernstig bekritiseerde. Er zijn lijsten met verboden stoffen die enerzijds gewoon in geneesmiddelen zitten die OTC (over the counter - i.e. zonder recept) verkrijgbaar zijn of anderzijds de laatste jaren pas zijn opgenomen. Kan je iemand veroordelen op grond van gebruik van een stof in 2004 terwijl die stof pas in 2007 op de lijst van verboden stoffen is gekomen.

Geef dan vooraf meer openheid van zaken. Wat er nu naar buiten komt is zo apert anti-Armstrong terwijl de rol van de 'stool pigeons' zoals Hincapie en Leipheimer (what's in a name: link van huis uit ) buiten beschouwing blijft. Bedenk evenwel dat in het US recht praten (come clean = zeg maar je straatje schoonvegen) gelijk staat aan strafvermindering.

corn1holio1 schreef:
En verder blijft het natuurlijk lachwekkend dat Armstrong nu als de grote boosdoener wordt afgebeeld
Hij was wel degene die het hardste riep dat hij clean was.

Armstrong is uiteraard de grootste vis. Ik begrijp dat de focus op hem ligt. Voor de rest wel eens met je verhaal. Ik heb zelf altijd geroepen dat ze die doping moeten vrijgeven. Want er zullen altijd wel wegen worden gevonden waardoor gebruik gemaskeerd wordt. Hoewel de ene renner dan weer aan "betere" doping zal kunnen komen dan de ander. En aan de andere kant zullen ze bij een compleet clean peloton de etappes moeten inkorten want dan zullen de hoge gemiddeldes niet meer gehaald worden.

Ik ga later nog wel uitgebreider in op de rol van Armstrong binnen het jarenlange, massale bedrog en met name waarom de lading poep die hij over zich heen krijgt (terecht) groter is dan die die anderen over zich heen krijgen, Nu wil ik alleen even zeggen dat Livestrong een commerciele organisatie met een miljoenenomzet is, The Lance Armstrong Foundation is de naam van het goede doel.

Mjuman schreef:
Geef dan vooraf meer openheid van zaken. Wat er nu naar buiten komt is zo apert anti-Armstrong terwijl de rol van de 'stool pigeons' zoals Hincapie en Leipheimer (what's in a name: link van huis uit ) buiten beschouwing blijft. Bedenk evenwel dat in het US recht praten (come clean = zeg maar je straatje schoonvegen) gelijk staat aan strafvermindering.

Tsja das natuurlijk de aloude mobtactiek: leg de ondermannetjes in de watten om de grote vis in het fuik te krijgen.

Ik beweer verder ook niet dat dit door de beugel kan. Wat mij betreft worden de betrokkenen bestraft voor hun criminele daden - met name degene die het faciliteerden: leidinggevenden, artsen en toeleveranciers. Ik bedoel alleen te zeggen dat deze postume opschoonactie weinig toegevoegde waarde heeft in het toekennen van resultaten.

Ik werk zelf momenteel als inkoop controller voor de overheid, waarbij inkopen moeten voldoen aan Europese en interne regelgeving. Ons motto daarbij is dat we aankopen in het verleden niet rechtmatig kunnen maken, maar er enkel voor kunnen zorgen dat het in de toekomst wel rechtmatig gebeurt. Dat motto zou de UCI en de anti-dopinginstanties ook moeten hanteren. Straf degene die gestraft moeten worden, maar steek je energie in het (zo veel mogelijk) voorkomen van dopinggebruik in de toekomst en ga niet als een olifant door de porseleinkast om zo veel mogelijk winnaars uit het verleden te kruisigen met als resultaat dat de trui straks om de schouders van de nummer 27 hangt - totdat deze ook gepakt wordt en hij opschuift naar nummer 28.

Hendrik68
Helemaal mee eens. Een ongelofelijk dure pot mosterd na de maaltijd met alleen maar verliezers. Neem als bond je verlies en accepteer dat Armstrong gewoon slim is geweest en straf hem desnoods alleen financieel. Holzenbein gaf in 1974 ook toe dat hij zich liet vallen. Duitsland mocht zijn wereldtitel behouden. Argentinie is ook betrapt op omkoping in 1978, maar mocht de titel houden.

In het vorige millenium won hij voor het eerst, in 2012 is hij al zijn overwinningen kwijt en moeten we er geloof ik aan wennen dat de Tour ergens in 2003 of zo is gewonnen door Andreas Kloden. "Ja joh, prachtig was dat, die Kloden reed iedereen de vernieling tijdens die Tour, je wist dat hij de grote favoriet was en hij maakt het nog waar ook......."

Niemand maakt mij wijs dat Armstrong niet 1 keer betrapt is geweest in al die jaren. Daar is meer voor nodig dan tegenpreparaten en de juiste timing. Daar is vooral een hoop geld voor nodig om mensen het zwijgen op te laten leggen. Niet alleen wielrenners, maar vooral ook medici en mensen binnen de diverse bonden.

Armstrong verpest het gewoon weer voor de andere kankerpatiënten. De beste man heeft doping gebruikt. Geld gegeven om het te verdoezelen en/of doping gebruikt dat niet te achterhalen is (die techniek hebben ze vast in Amerika).

Joy4ever schreef:
Ik heb zelf altijd geroepen dat ze die doping moeten vrijgeven.

Dat is sowieso onmogelijk. Dan weten de renners, die geen doping willen (als ze er zijn), dat het een ongelijke strijd is, en dat ze in feite kansloos zijn. Dat zou de omgekeerde wereld zijn.

Mjuman schreef:
Het akelige is evenwel dat nu die Fransozen van L'Equipe helemaal alle beerputten los zulen rukken om even wat karretjes poep uit te rijden. Zie me dat Franse journaille overuren maken met het swengelen aan de pretstengel, nu ze met veel bravoure hun gelijk zullen claimen. Bah - wat een naar gedoe.

Dat zit er (helaas) wel in ja. Dat terwijl onze grote Franse vriend Richard Virenque die zelfs een aantal keer gewoon gepakt is een enorme held is Frnakrijk, Vive la France...

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat is sowieso onmogelijk. Dan weten de renners, die geen doping willen (als ze er zijn), dat het een ongelijke strijd is, en dat ze in feite kansloos zijn. Dat zou de omgekeerde wereld zijn.

Bovendien is er nu nog een soort van controle, mochten ze het vrij geven dan valt de ene na de andere dood van zijn fiets.

Of doping toestaan die de gezondheid niet in de weg staan, zoals de bloedtransfusies. Dit levert natuurlijk ook geen eerlijke strijd op en wint al snel de rijkste ploeg.

Maar als je alleen één soort doping toestaat gebruikt iedereen dat en heeft niemand er voordeel van. Dan gaan ze toch weer aan andere dopingsoorten.

De oefenwedstrijden van vandaag:
Feyenoord-Excelsior 1-4
FC Utrecht-Go Ahead Eagles 3-1 (was een leuke wedstrijd, lekker zonnetje)

Bij Feyenoord waren er slechts een handjevol selectie-spelers aanwezig, gezien alle interlandverplichtingen. Volgens mij hadden ze er ook nog een paar uitgeleend aan Excelsior omdat die te weinig mensen hadden

Kill_illuminati schreef:
Of doping toestaan die de gezondheid niet in de weg staan, zoals de bloedtransfusies. Dit levert natuurlijk ook geen eerlijke strijd op en wint al snel de rijkste ploeg.

Hoezo gezondheid niet in de weg staat, bij bloeddoping (opgeslagen bloed weer terugbrengen in het lichaam) is er een serieus gevaar namelijk trombose, best ongezond.

musician schreef:
Bij Feyenoord waren er slechts een handjevol selectie-spelers aanwezig, gezien alle interlandverplichtingen. Volgens mij hadden ze er ook nog een paar uitgeleend aan Excelsior omdat die te weinig mensen hadden

OK ja dan is 1-4 wel logisch. Volgens de media had Feyenoord maar 8 basisspelers inderdaad.

Toivonen waarschijnlijk minstens een half jaar geblesseerd. Erg zuur voor hem en PSV, toch een bepalende speler. Nu maar hopen dat Wijnaldum een beetje goede vervanger zal zijn.

He$$el_01 schreef:
Toivonen waarschijnlijk minstens een half jaar geblesseerd. Erg zuur voor hem en PSV, toch een bepalende speler. Nu maar hopen dat Wijnaldum een beetje goede vervanger zal zijn.

Het voordeel is dat ie nu met de komende transferperiode niet in de etalage zal staan. Een ander vorrdeel is dat ie nu evenniet in the spot staat - met zijn manier van spelen (provocerend/uitdagend) was het wachten op de eerste gele of rode kaart. En het geeft wellicht Wijnaldum een goede kans - die is imo technisch beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.