MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Toivonen was een van de beste spelers van de eredivisie de laatste tijd, dus dat Wijnaldum echt een versterking is lijkt me sterk. Dat provocerende was ook weer heel erg overdreven. Hij heeft de afgelopen maanden helemaal niks verkeerd gedaan, alleen dat tikkie tegen Clasie, maar dat was wel grappig. Maar je hebt wel gelijk dat scheidsrechters door die hele hype rond Ola meer op hem kunnen gaan letten.

Als hij er echt tot april uit ligt is dat echt wel een aderlating voor PSV, behalve als Wijnaldum opeens 2x zo goed gaat voetballen als vorig jaar.

Running On Empty schreef:
(quote)

OK ja dan is 1-4 wel logisch. Volgens de media had Feyenoord maar 8 basisspelers inderdaad.

Ach joh, waaschijnlijk zullen meer spelers van Excelsior Feyenoord 1 halen dan de spelers van Feyenoord gisteren.

Er klopt geen reet van bovenstaande zin, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Running On Empty schreef:
(quote)

OK ja dan is 1-4 wel logisch. Volgens de media had Feyenoord maar 8 basisspelers inderdaad.

Volgens mij waren het 8 spelers van de A selectie en dat is toch anders dan 8 basispelers. Onder die spelers zaten ook nog wat jongens die voor het eerst na lang blessureleed weer mee konden doen (Goossens bv.)

Nicolage Rico schreef:
(quote)
Ach joh, waaschijnlijk zullen meer spelers van Excelsior Feyenoord 1 halen dan de spelers van Feyenoord gisteren.

Er klopt geen reet van bovenstaande zin, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Tja dan ben ik valselijk geïnformeerd door een kennis van mij, fan van Sparta, de club van Rotterdam.

He$$el_01 schreef:
Maar je hebt wel gelijk dat scheidsrechters door die hele hype rond Ola meer op hem kunnen gaan letten.
Hype? Het is pas een paar jaar zo dat hij zich zo gedraagt... Zo erg als Suarez met schwalbes was, zo erg is Toivonen met provocatie en smerige overtredingen.

panjoe (moderator)
Provocatie

Nederland - Andorra

Ik moest er wel een cd-tje bij opzetten om de wedstrijd uit te kunnen blijven zitten....

chevy93 schreef:
(quote)
Hype? Het is pas een paar jaar zo dat hij zich zo gedraagt... Zo erg als Suarez met schwalbes was, zo erg is Toivonen met provocatie en smerige overtredingen.

Allemaal zwaar overdreven, vooral die 'smerige' overtredingen. Toivonen had twee seizoenen geleden een aantal wedstrijden waarin hij inderdaad erg vervelend was. Hierin naaide hij onder andere een ADO speler twee gele kaarten aan en gaf hij een elleboog aan Vertonghen (die opzich niet eens zo heel raar was aangezien hij gewoon een duw in de rug kreeg). Vorig seizoen heeft Toivonen amper zware overtredingen gemaakt en ook dit seizoen heeft hij nog vrij weinig fout gedaan. Ja, die duw tegen Clasie was overdreven, meer niet.

Dat provoceren, tja, valt ook wel mee. Hij heeft een beetje arrogante uitstraling en vraagt nog wel eens om kaarten (wat iedereen tegenwoordig doet), en zelfs dat is hij minder gaan doen sinds hij geen aanvoerder meer is.

Voor de rest zou ik echt niet weten waar iedereen zich druk om maakt. Als Koeman niet was gaan schreeuwen in die wedstrijd tegen PSV was het waarschijnlijk al weer veel minder over Toivonen gegaan. Dan was van Bommel denk ik nog het gespreksonderwerp geweest...

musician schreef:
Nederland - Andorra

Ik moest er wel een cd-tje bij opzetten om de wedstrijd uit te kunnen blijven zitten....

Ik heb het alleen de eerste helft volgehouden, vreselijk, maar goed dat heb je altijd tegen zulke landen. Wat wel opviel was dat Janmaat zelfs het nivo Andorra niet aan kan.

musician schreef:
Nederland - Andorra

Na het eerste kwartier was de wedstrijd ook gedaan en leek het alsof Nederland ook geen enkele moeite deed om er echt nog een grote score van te maken. Wat betreft Schaken is het leuk dat hij debuteert met een doelpunt, maar het was veelal balletje terug.

trebremmit schreef:

Ik heb het alleen de eerste helft volgehouden, vreselijk, maar goed dat heb je altijd tegen zulke landen. Wat wel opviel was dat Janmaat zelfs het nivo Andorra niet aan kan.

Ik heb gisteren alleen de eerste 25 minuten gezien. Maar dit is wel een vreemde constatering.

Andorra is namelijk van het niveau Jupiler League, of zelfs topklasse, van Nederland, terwijl Janmaat wekelijks laat zien in de Eredivisie het niveau makkelijk aan te kunnen. Sterker: hij is vaak één van de betere van het veld.

Dat hij gisteren slecht speelde, geloof ik wel.

België 0-3 gaan winnen op Servie
De uitslag is misschien niet representatief voor de wedstrijd, maar toch een prachtig resultaat.
Benteke en De Bruyne waren echt TOP!

corn1holio1 schreef:
België 0-3 gaan winnen op Servie
De uitslag is misschien niet representatief voor de wedstrijd, maar toch een prachtig resultaat.
Benteke en De Bruyne waren echt TOP!

Dat was zeker onverwacht - gelijkspel had ik eerder gedacht (vooraf). Waarschijnlijk heeft Oranje drie doelpunten aan de Rode Duivels gegeven; als ik de commentaren lees, had het 6-0 moeten zijn voor Oranje. Ik haakte na 10 minuten al af - wat een enorm zouteloze wedstrijd.

Had Spielberg Tintin gekocht op dvd in de aanbieding en heb die maar bekeken - was fun.

Stijn_Slayer
musician schreef:
Nederland - Andorra

Ik vond Hatfield and the North - The Rotters' Club (1975) ook een stuk interessanter dan de wedstrijd. Goed, het zag er amusant uit, maar dat móet ook wel tegen Andorra. Schaken.

Ik vond van Gaal naderhand leuker dan de wedstrijd. Jammer dat Kraaij het laatste zetje niet durfde te geven.

Kom op België! Het is een beetje een geflatteerde uitslag begrijp ik?

Wat Nederland betreft - met een half oog zitten kijken. Het zat niet altijd even mee, maar het gaat te ver om van een afgang te spreken. Zeker ook als je kijkt wie er op het veld staan aan Oranje-zijde.

jasper1991 schreef:
Kom op België! Het is een beetje een geflatteerde uitslag begrijp ik?

Wat Nederland betreft - met een half oog zitten kijken. Het zat niet altijd even mee, maar het gaat te ver om van een afgang te spreken. Zeker ook als je kijkt wie er op het veld staan aan Oranje-zijde.

Jij gunt de Belgen niet een beetje mazzel?
Jij houdt van visueel SM op de vrijdagavond of heb je een kleine hand?
Vrijdagavond - end of working week, tijd voor leuke dingen
Ooit al eens eerder gezegd - geluid wegdraaien en de juiste muziek eronder, jazzrock bijv, en het lijkt een stuk beter

Tja, ik was in gesprek met iemand...

De Belgen gun ik best wat mazzel, maar ik ben gewoon benieuwd hoe het daar is gegaan. Ik heb het idee dat daar een sterke generatie staat.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Ik vond van Gaal naderhand leuker dan de wedstrijd. Jammer dat Kraaij het laatste zetje niet durfde te geven.

Ja, want nu geloven wij allemaal dat Andorra een best wel goede en vooral goed georganiseerde (dubbele dekking) ploeg heeft.
Dat beloofd nog wat als wij daar naar het kolkende Andorra moeten.
Je weet wel Andorra uit , altijd lastig

jasper1991 schreef:
Tja, ik was in gesprek met iemand...

De Belgen gun ik best wat mazzel, maar ik ben gewoon benieuwd hoe het daar is gegaan. Ik heb het idee dat daar een sterke generatie staat.

Het eerste halfuur was België niet goed. Servië zette hoog druk en België vergat te voetballen. Servië had een aantal uitstekende kansen, maar miste of had een beetje pech bij de afwerking.

Een klasse-assist van De Bruyne zorgde voor de 0-1. In de tweede helft kon Servie geen echte vuist meer maken, Tosic en Tadic zaten niet fris meer. België speelde de bal beter rond en had de beste kansen. De 3-0 volgde bovendien uit buitenspel.

Sterk resultaat voor een uitwedstrijd in Servië, al had het er na een halfuur dramatich kunnen uitzien.

Iemand vannacht (vanmorgen) game 5 in de NLDS gezien, de St Louis Cardinals tegen de Washington Nationals? De Cardinals tot twee keer toe aan hun laatste strike in de 9e inning en de wedstrijd er toch uitslepen. Knap.

Match-ups:

NLCS: St Louis Cardinals tegen de San Francisco Giants
ALCS: Detroit Tigers tegen de New York Yankees

De winnaars spelen de World Series.

Heerlijke overwinning van de Belgen tegen Servie. Het eerste halfuur was lastig maar daar hadden we op gerekend. Kansen werden er niet gecreerd maar het is heel positief dat we de bal goed kunnen bijhouden op het middenveld (bij dembele en witsel plakt de bal soms aan hun voeten) en kort kunnen rondspelen! De verdediging stond er wel maar we hebben 2 keer geluk gehad met de paal en 1 schot juist over de lat! Na dat furieus begin konden we eindelijk ons spel wat spelen. Benteke en Debruyne is echt wel goud waard samen. Het spel miste diepgang maar nu Debruyne zijn steekkpasjes naar hartelust mag geven kon je zien wat een gevaar dat oplevert. benteke paar keer mooi voor doel gezet maar keep was te vlug en dan 10min later die perfecte voorzet voor de 0-1 Debruyne mag vanaf nu Hazard zijn plek inemen. hij verdedigt mee, kan een bal recuperen en is heel gevaarlijk in de opbouw. dat die laatste goal uit buitenspel viel mag geen blaam opleveren! de andere goals waren perfect gedaan en het is nog altijd de arbitrage die het moet zien. Leider in onze groep na 3 matchen en 16 oktober komt Schotland naar hier

Edit : en Kevin De Bruyne is nu ook nog eens uitgeroepen tot beste speler van speeldag 3 in de kwalificatievoorondes door FIFA

Frederik Van Lierde

jammer van Vanhoenacker

Zijn voetballers. En een scheidsrechter.

Mjuman schreef:
(quote)

Het voordeel is dat ie nu met de komende transferperiode niet in de etalage zal staan. Een ander vorrdeel is dat ie nu evenniet in the spot staat - met zijn manier van spelen (provocerend/uitdagend) was het wachten op de eerste gele of rode kaart. En het geeft wellicht Wijnaldum een goede kans - die is imo technisch beter.

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens en ben vooral heel benieuwd hoe Wijnaldum het gaat doen. Toont zich dit seizoen in zijn weinige speelminuten een stuk scherper voor de goal, dus dat is zeker hoopvol.

Over het wachten op een kaart voor Toivonen ben ik het niet echt mee eens. Ten eerste gedraagt hij zich dit seizoen best netjes, op een duw op Clasie na (boehoehoe). Ten tweede is Toivonen een meester in vuil en provocatief spel, hij krijgt namelijk vrijwel nooit rood (niet om zijn gedrag daarmee te verdedigen overigens). Ik heb het opgezocht en hij heeft alleen rood gekregen voor een twijfelachtige ellenboogstoot in een van zijn eerste wedstrijden en hij is een keer 4 wedstrijden geschorst geweest op beelden voor die ellenboogstoot op Vertonghen. Dat was natuurlijk wel een domme fout (hoewel als ik dan iemand een ellenboogstoot zou geven ik ook voor Vertonghen was gegaan). Maar een zeer twijfelachtige rode kaart en 1 terechte schorsing op beelden in een jaar of 4 valt toch alles mee voor wat volgens de meesten de grootste smeerlap van de eredivisie is. Nogmaals ik verdedig zijn gedrag allerminst, ik leg alleen uit waarom ik me als PSV-supporter nooit zorgen maak dat Toivonen rood zal krijgen.

Helemaal met je eens Ward. Meestal is het wat papegaaien, als iets in de pers wordt gezegd, wordt het al vaak voor de waarheid aangenomen, maar Toivonen is waarschijnlijk het verschil tussen wel of niet kampioen worden.

Waarschijnlijk zal het zo zijn dat over een tijd wordt gezegd: "we missen de slimmigheid van Toivonen, die af en toe de ploeg op scherp kon zetten". Met dode spelmomenten, fysiek spel en koplracht zal PSV behoorlijk erop achteruit gaan.

Deren Bliksem schreef:
[img[/img]

De meeste zijn wel leuk. Gemaakt door een Arsenalfan neem ik aan (van Persie)?

Hendrik68
ALCS: Detroit Tigers tegen de New York Yankees

Ja ROE, ik zal maar niet weer kijken. Eerste wedstrijd die ik dit seizoen zie en de grote vedette, de man die ik zelf nog zag spelen, Derek Jeter breekt zijn enkel. Zeg maar de Ola Toivonen van de Yankees. Leuk trouwens voor Detroit, die overwinning. De stad die zo zwaar getroffen is door de crisis.

Djokovic is weer lekker bezig. Vorige week het toernooi van Shanghai gewonnen en de week daarvoor Beijing. Hij staat nu nog maar 195 punten achter Federer.

1. (1) Roger Federer (Zwi) 12165 ptn

2. (2) Novak Djokovic (Ser) 11970

Het is trouwens opvallend dat Djokovic de minste toernooien heeft gespeeld van de hele top 100, namelijk 18 stuks. Federer heeft er 21 gespeeld, terwijl die er altijd om bekend stond weinig toernooien te spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.