MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
(quote)
Ja ROE, ik zal maar niet weer kijken. Eerste wedstrijd die ik dit seizoen zie en de grote vedette, de man die ik zelf nog zag spelen, Derek Jeter breekt zijn enkel. Zeg maar de Ola Toivonen van de Yankees. Leuk trouwens voor Detroit, die overwinning. De stad die zo zwaar getroffen is door de crisis.

Ja lullig voor Derek Jeter, een van de sterspelers van de Yankees die inmiddels alweer met 0-2 in de ALCS achter staan. Zal mij verder overigens een zorg zijn, ik hoop gewoon op een paar spannende series in de NLCS, ALCS en de World Series die alle liefst tot 7 wedstrijden doorgaan.

Mijn team (LA Dodgers) heeft de play-offs (ondanks 2 wildcards dit jaar !!) niet eens gehaald dus daarover hoef ik me geen zorgen te maken.

Hendrik68
Ik volg het verder nauwelijks hoor. Ik speelde zelf vroeger honkbal, maar ik kom er niet aan toe het te gaan kijken. Een favoriet heb ik eigenlijk ook niet. Mijn favoriete sport is American Football en ook daar kom ik ook al veel te weinig aan toe. Daar heb ik met de Jets wel een favoriet met de Texans en de Browns als goede 2e en 3e.

(afbeelding)

Baas boven baas.

Zou hij de bal van Ramos dan ook tegengekomen zijn?

panjoe (moderator)
Dankzij uitstelgedrag kwam ik zojuist deze weer tegen:

Kah

Politieke discussie verwijderd, daar is MusicMeter niet de plek voor. Wellicht wel iets voor de Facebook-groep of voor PM.

Bijna Belgie-Schotland heel benieuwd voor de opstelling. Fellaini is de enige basisspeler die niet is opgenomen in de wedtrijdkern, anders is iedereen present. mijn basisploeg is zo

Courtois
Gillet, Kompany, Vermaelen, Vertonghen
Dembele, Witsel, De Bruyne
Hazard
Mertens en Benteke

Wissels met Defour, Mirallas en vooruit laat Lukaku ook nog eens spelen

Opstelling Nederland
Stekelenburg; Van Rhijn, Heitinga, Vlaar en Martins Indi; De Jong, Van der Vaart en Strootman; Narsingh, Van Persie en Lens.

Gelukkig geen Janmaat. Vind het wel een vrij defensief middenveld. Al heeft dat misschien als voordeel dat VdV niet te veel hoeft te rennen.

Als het goed gaat de Jong misschien maar wisselen voor Clasie. Strootman speelt de laatste tijd weer lekker en dan vind ik hem meer toevoegen dat de Jong. de Jong speelde zelfs tegen Andorra maar 5 meter voor de verdediging waardoor er ruimte op het middelveld niet werd benut. Strootman kiest veel vaker de diepte, en meestal ook goed.

Ik denk dat een controlerend middenveld met Clasie en Strootman over een paar jaar erg sterk zou kunnen zijn. Zet daar Maher voor en je hebt, als ze zich blijven ontwikkelen, een topmiddenveld.

Startploeg Belgie is juist vrijgegeven

Courtois, Alderweireld, Vermaelen, Kompany, Vertonghen, Witsel, De Bruyne, Dembélé, Benteke, Chadli en Mertens."

Hazard op de bank

Zou dat een strategie zijn van Van Gaal: zorgen dat je scoort in de 6e minuut?

Boeiende eerste helft. In tijden was het niet zo aardig. Dit gaat ergens over, bij het Nederlands Elftal.

Benteke

2-0 al zelfs, het duurde even voor Schotland was gekraakt

Duitsland.

Nog leuker: Portugal

Belgie!!! Mooie overwinning door een mooie voorbereidng van hazard, afleggen aan de bruyne die voorzet en benteke die uiteraard binnekopt En dan Vincent Kompany Heerlijk uitgekapt en binnegetrapt! hij draait moeiteloos mee op het middneveld en trekt af en toe zelf de aanval op! schitterende kapitein! De vechtlust de hele match lang was een plezier om naar te kijken! oh en Courtois = held ! hoe hij die eerste vrije trap uit zijn doel houdt

Peter1234
Knappe overwinning van Nederland bij Roemenië.

Zweden
Spanje
België
Vince The Prince

Het is al Vintage Vince geworden ondertussen

Zweden

Die Zweden... echte Noormannen geven niet op!

Nederland vond ik trouwens niet best voetballen, vooral in verdedigend opzicht. Ook leuk van Belgie, ik heb beide goals nog mogen meepikken en de goal van Kompany zat er goed in.

Nederland deed het best goed, Van der Vaart heeft wel enorm wat meters gemaakt. Deed het eigenlijk beter dan Sneijder daar de laatste wedstrijden.

jasper1991 schreef:
Nederland vond ik trouwens niet best voetballen, vooral in verdedigend opzicht. Ook leuk van Belgie, ik heb beide goals nog mogen meepikken en de goal van Kompany zat er goed in.

Nederland deed het vrij goed. Klasse beter dan Roemenië. Had nooit het moment dat Roemenië zou kunnen winnen. Of die vrije trap had er direct in gemoeten.

Verdedigend stond het ook goed, al was Heitinga niet best - vooral bij de tegengoal ging hij de fout in. Of je moet bedoelen dat er te weinig druk werd gezet vanaf het middenveld? De Jong speelde ook een goede pot, in balbezit en in verdedigend opzicht.

Hendrik68
Heb het niet kunnen zien, maar Roemenie uit met 4-1 verslaan, dan speel je gewoon goed. Heel blij dat Martins Indi een goal meepikt. Ben erg blij met deze man. Eindelijk weer een solide verdediger waar je op bouwen kan.

Zie net even de hoogtepunten van Duitsland - Zweden. Die 2e goal van de Duitsers, wat een geniaal stukje tikwerk zeg. Maar de stand verraad het al. Van verdedigen hebben beide landen weinig kaas gegeten. Welk een knulligheid bij vlagen. Zo'n Mertesacker is toch normaal geen lullige verdediger, maar ja zonder steun van je ploeg wordt het ook wel erg lastig, maar die laaste goal was toch echt een fout van hem. Ook al komt Zlatan met zijn elleboog in, iemand als Mertesacker mag zich niet zo af laten troeven. Als de Duitsers zo doorgaan zijn ze kansloos in Brazilie.

Middenveld vond ik nu goed in elkaar zitten. Goed dat de Jong niet werd gewisseld zoals ik voor de wedstrijd zei, want hij zat er erg vaak goed tussen en was tevens in balbezit wat aanvallender ingesteld. Strootman en v/d Vaart speelden ook goed.

Wat een heerlijke voetbaldag gisteren zeg. Wedstrijd Roemenië - Nederland gekeken en daarna gezapt tussen de tweede helften van Duitsland - Zweden en België - Schotland.

jasper1991 schreef:
Nederland vond ik trouwens niet best voetballen, vooral in verdedigend opzicht.

Nederland speelde in het 'zwart' hoor, misschien heb je de ploegen door elkaar gehaald. Prima wedstrijd gezien en alleen in de eerste 5 minuten even getwijfeld of het goed zou gaan maar verder een solide Nederlands Elftal gezien dat nog flink kan groeien de komende anderhalf jaar.

Eigenlijk vond ik alleen Heitinga echt heel erg matig. Waarom blijft men daar een beroep op doen. Lijkt mij toch zeker vervangbaar.

Nog het einde van Duitsland-Zweden meegepakt. Ongelooflijk inderdaad !!!

Ik verwacht dat Martins Indi binnen afzienbare tijd naar het centrum gaat verhuizen zodat het probleem Heitinga (die ook bij Everton nauwelijks speelt) opgelost gaat worden.

Heitinga was vorig jaar speler van het jaar bij Everton, maar gisteren was hij inderdaad niet best. Ik zou hem een 5 geven, denk ik. Het lijkt me in potentie nog steeds onze beste verdediger, maar als hij niet naar zijn kwaliteiten speelt heb je er niet veel aan. Anderszijds is het ook wel fijn een solide linksback te hebben in Martins Indi (zou ie daar bij Feyenoord ook niet spelen als De Vrij en Matthijsen fit zijn?).

Overigens is Heitinga wel rechtsbenig en Martins Indi linsbenig, dus iemand anders zal Heitinga eruit moeten spelen. De Vrij schijnt wel potentie te hebben, maar of die al ver genoeg is?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.