MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Vlaar is ook rechtsbenig, dus dat lijkt me de meest logische vervanger. Een toekomstige centrum met Vlaar en Martins Indi lijkt me niet verkeerd. Vlaar zet grote stappen bij Aston Villa (is daar ook captain) en Martins Indi overtuigt ook, is sterk en komt voetballend ook goed mee.

herman schreef:
Heitinga was vorig jaar speler van het jaar bij Everton, maar gisteren was hij inderdaad niet best. Ik zou hem een 5 geven, denk ik. Het lijkt me in potentie nog steeds onze beste verdediger, maar als hij niet naar zijn kwaliteiten speelt heb je er niet veel aan. Anderszijds is het ook wel fijn een solide linksback te hebben in Martins Indi (zou ie daar bij Feyenoord ook niet spelen als De Vrij en Matthijsen fit zijn?).

Overigens is Heitinga wel rechtsbenig en Martins Indi linsbenig, dus iemand anders zal Heitinga eruit moeten spelen. De Vrij schijnt wel potentie te hebben, maar of die al ver genoeg is?

Juist in potentie zijn er betere verdedigers dan Heitinga. Heitinga staat er nu nog vanwege zijn ervaring en omdat de meeste verdedigers nog niet beter zijn. Als er enige druk op hem komt te staan, is hij gezien. Zoals hij gisteren weer kinderlijk de fout in ging bij het tegendoelpunt kan niet.

Martins Indi komt het best tot zijn recht centraal. Maar op de linksback is hij een stuk beter dan Nelom. Vandaar dat het niet gek is dat hij op die positie komt te spelen als Mathijsen en de Vrij fit zijn. Feyenoord heeft centraal achterin, ook nog met Kongolo, eindelijk weer eens een luxe probleem, terwijl er een lange periode is geweest dat Feyenoord geen fatsoenlijke centrale verdediger op kon stellen.

Toch hoort de toekomst van Martins Indi centraal achterin te liggen. Bij Oranje kan Pieters weer op linksback spelen en wie weet Willems of Büttner in de toekomst. Feyenoord moet maar op zoek gaan naar een betere linksback (Drente ).

Dexter schreef:
(is daar ook captain)

Dat doet ie snel.

Tsja de eigenlijke captain (Stilian Petrov) heeft leukemie en de enige 2 andere kanshebbers (Bent en Agbonlahor) lijken last te hebben van bandvrees. Desondanks zegt het natuurlijk wel wat over het vertrouwen dat ze daar in hem hebben. Zo lang hij niet tegen te snelle/wendbare spitsen staat is Vlaar ook gewoon een prima verdediger, absoluut geen top, maar die hebben we sowieso (nog) niet in Nederland...

Vlaar zal zijn enorme draaias nooit kwijtraken, maar hij is wel een beer geworden, waar menig aanvaller toch wel een keertje extra zal moeten slikken. Enorm sterk en gaat er 100% voor. Zijn passing is ook prima, zowel de lage, strakke bal als de lange bal over 50 meter. Wereldtop is hij niet en zal hij nooit worden, maar sinds hij de laatste jaren eindelijk achter elkaar kan spelen, zonder blessures, heeft hij zich toch wel knap ontwikkeld.

Ik zag Roemenië toch een aantal keer gevaarlijk er door komen, maar het kan aan mij liggen.

Euh ja, het is de nummer 2 van de poule en ze spelen thuis. Wat had je dan verwacht, alleen maar kansen voor Nederland?

De charme van het huidige Nederlands elftal zit 'm toch in de redelijk juiste combi van échte vedetten zoals Van Persie en Van der Vaart en jonge opkomende talenten, nog niet echt in het buitenland doorgebroken.

In andere landen vragen ze zich verbaasd af wie al die onbekende namen zijn en het grappige is ook nog eens dat we voor mijn gevoel ook redelijk in staat zijn het ene elftal te vervangen door een ander, vergelijkbare combi, zonder dat het spel per se zo heel erg verschillend zou worden.

Misschien kan er nu nog worden gezegd dat we nog niet het wereldtop niveau hebben van een paar jaar terug. Maar het spel is verrassend en verfrissend genoeg om leuk te ogen, de resultaten zijn verder goed. Als de huidige uitgebreide spelersgroep de komende twee jaar op die wijze zo door mag gaan (en kan doorgroeien) wordt het vanzelf weer wereldtop.

Ik vond toch dat Roemenië er behoorlijk van langs kreeg, de frustraties uitten zich bij de Roemenen vooral in schoppen, veel duw- en trekwerk. Maar uiteindelijk stonden ze natuurlijk redelijk voor schut en ook vooral met lege handen.

Rabobank stopt met z'n wielerploeg.

Nu maar hopen dat de rente op m'n hypotheek hierdoor verlaagd gaat worden.

Je bent toch benieuwd waar dat dopingrapport over Armstrong nog toe gaat leiden, in de wielersport.

Laten we eerlijk zijn, je krijgt als wielersponsor alleen maar vuilnis over je heen en dat al gedurende jaren. De Rabobank wil uiteindelijk niet meer geassocieerd worden met alle uitwassen van het wielrennen.
Dat hadden ze al eerder kunnen beslissen maar het rapport over Armstrong was de laatste druppel.

Ik denk overigens dat ze gelijk hebben.

Guidetti heeft trouwens tot en met 2015 getekend bij Manchester City én hij lijkt weer redelijk gezond en op de been. Zie ik daar perspectieven voor verhuur?

musician schreef:
Zie ik daar perspectieven voor verhuur?

Vast wel. Maar niet voor Feyenoord.

GrafGantz schreef:
Nu maar hopen dat de rente op m'n hypotheek hierdoor verlaagd gaat worden.

Las ergens ook dat ze om die reden ook maar beter kunnen stoppen met bankieren.

Lees het ook net. 'Damage control' is de term ervoor, maar ik vind het knap staaltje van laf polderdenken.

Herinner me namelijk nog zo'n excel-manipuleeropperbaas die aan de geïnteresseerden op de tilleviezie uit ging leggen hoeveel publiciteit en promotie de ploeg wel opgeleverd had. De daarvoor gehanteerde methode is bijv vastleggen hoelang het shirt van Rabobank leesbaar in beeld is gebracht - denk aan renners die na een solo winnend over de streep komen en hun shirt nog ff recht terekken - en dat afzetten tegen de prijs van reclame (STER, RTL etc).

Op zo'n moment kun je er juist een positieve slinger aan geven door te zeggen: we gaan door en zien goed toe op dingen. Maar goed Rabo en lef - gijlie weet waar die BO voor staat? - dat bleek al eerder tttv de affaire Rasmussen - ook niet echt sterk.

En het effect van die hele kermis blijkt nu ook in de US - alsof het humanitaire werk van Livestrong opeens gedevalueerd is

Ik begrijp het wel - gevalletje als het kalf verdronken is, zag je ook bij T-Mobile destijds. Desondanks denk ik dat men niet hoeft te vrezen - er is een groep sterke, veelal jonge en smetteloze renners met een contract voor 2013. Er is heus wel een sponsor die de inboedel over wil nemen, en zo niet, dan vinden de renners wel ergens anders onderdak. Zo nog niet eens zo slecht zijn, eens uit de gepamperde omgeving van de Rabo stappen.

maar ik vind het knap staaltje van laf polderdenken.
.....onzin, ze hebben geen keus. Vind het rot voor die renners die schoon rond rijden, maar die zijn sowieso kansloos.
Denk niet dat de Rabo de laatsten zullen zijn die stoppen.

Als de UCI er nou eens mee zou stoppen dan zie ik de toekomst voor het wielrennen wel weer enigszins zitten.
Nu wankelt de hele boel.
Binnenkort beginnen Italie en Spanje ook met het openen van hun beerput.

Ik heb het al eerder geroepen, maar ik pleit voor een soort generaal pardon voor dopingzondaars uit het verleden. Niemand heeft baat bij een enorme heksenjacht op al gestopte renners. Laat iedereen gewoon zijn resultaten uit het verleden houden, straf degene die betrokken waren bij de verspreiding van doping en focus je verder op het schoon krijgen van de huidige sport. Dat is de enige manier om de sport overeind te houden.

Oldfart schreef:
(quote)
.....onzin, ze hebben geen keus. Vind het rot voor die renners die schoon rond rijden, maar die zijn sowieso kansloos.
Denk niet dat de Rabo de laatsten zullen zijn die stoppen.

Als de UCI er nou eens mee zou stoppen dan zie ik de toekomst voor het wielrennen wel weer enigszins zitten.
Nu wankelt de hele boel.
Binnenkort beginnen Italie en Spanje ook met het openen van hun beerput.

FYI - BO staat voor Boerenleenbank. Voor een OW'er doe je knap aan doom-denken. "When the going gets tough, the tough get going" is nog steeds een goed motto. Vandaar laf - geef een gewoon een andere slinger aan en ga door - dan kweek je goodwill. Op deze manier maak je ook in de amateursport heel veel kapot. Er is écht wel een zinvolle manier te bedenken om verder te gaan - zie ook de post van Titmeister.

Nee, en ook een uitspraak als "Denk niet dat de Rabo de laatsten zullen zijn die stoppen" is, afgezien van de grammaticafout niet echt een gedurfde uitspraak - een beetje een me-too-benadering.

Alsof er zoveel sponsoren zich hebben teruggetrokken ttv het Fuentes-schandaal en dat was veel omvangrijker!

Ik was er al veel eerder mee opgehouden als ik de Rabo was, ze hebben het eigenlijk nog wel lang volgehouden.

Mjuman schreef:
(quote)

FYI - BO staat voor Boerenleenbank. Voor een OW'er doe je knap aan doom-denken. "When the going gets tough, the tough get going" is nog steeds een goed motto. Vandaar laf - geef een gewoon een andere slinger aan en ga door - dan kweek je goodwill. Op deze manier maak je ook in de amateursport heel veel kapot. Er is écht wel een zinvolle manier te bedenken om verder te gaan - zie ook de post van Titmeister.

Nee, en ook een uitspraak als "Denk niet dat de Rabo de laatsten zullen zijn die stoppen" is, afgezien van de grammaticafout niet echt een gedurfde uitspraak - een beetje een me-too-benadering.

Alsof er zoveel sponsoren zich hebben teruggetrokken ttv het Fuentes-schandaal en dat was veel omvangrijker!

Het Fuentes-schandaal was misschien omvangrijker (betwijfel ik al trouwens), maar dit rapport is, doordat de naam Armstrong erop staat, natuurlijk nu al veel groter qua (media)aandacht.

He$$el_01 schreef:
Het Fuentes-schandaal was misschien omvangrijker (betwijfel ik al trouwens), maar dit rapport is, doordat de naam Armstrong erop staat, natuurlijk nu al veel groter qua (media)aandacht.

Is de huidige situatie niet een van het type: "The public gets what the public wants" - media-aandacht?

Als je in het oog van de orkaan staat, is het gedrag van de Rabobank op dit moment niet echt dat van een kerel. En dat laat onverlet of ze er misschien niet eerder mee hadden kunnen/moeten stoppen.

Nogmaals: als de inzet is value for money - veel media-aandacht, moet je er juist wat mee doen. Wat dat betreft, vormen de glazen torens bij het Utrechtse station een mooi symbool voor een bijna klassiek aandoende hybris van de Rabobank.

Ik ben het wel met je eens dat het een slechte zaak is dat de Rabobank er nu uit stapt hoor. Het hele ''we proberen een zo schoon mogelijke ploeg te zijn'' verhaal van de afgelopen jaren wordt hierdoor alleen nog maar minder geloofwaardig. Vertrekken uit de sport als er net, zo lijkt het althans, echte stappen kunnen worden genomen om de sport schoon te krijgen is nou niet echt een keuze die begrijpelijk is als je als team dit altijd al hebt nagestreeft.

Laten we hopen dat het team snel een andere sponser vind. Het blijft toch een team met veel talentvolle renners, en nederlanders bovendien. Het zou zonde zijn om die allemaal in verschillende buitenlandse ploegen te zien rijden.

De vraag is, wat dan eventueel wel het juiste tijdstip is om er mee te stoppen, na hoeveel meer en mindere schandalen?
Zei Matthijs van Nieuwkerk nu juist in DWDD tegen Bram Tankink dat er op dit ogenblik weer een Rabo renner met verkeerde bloedwaardes rondloopt?

Om deze sport 'volwaardig' te kunnen laten rondjes draaien is zo'n extreme machinerie nodig om iedereen te controleren op het meest geavanceerde dopinggebruik en dan lukt het blijkbaar nog niet. Wielrenners op hun woord geloven, ik geloof best in de oprechtheid van de meeste renners. Zeker van nu.

Maar de sport blijft altijd verdacht, omdat doping juist bij wielrennen zo lucratief is om te gebruiken.
Voetbal hangt nog een beetje van toeval aan elkaar: als je als team geen doelpunt maakt zul je niet winnen. Hier gaat het om de individuele prestatie van de uiteindelijke winnaar waar alles om draait en waar alles naar toe gaat, alle eer, alle aandacht en alle geld. Geen herkansing of het goedmaken van puntverlies in een volgende wedstrijd.

Misschien moet er eens over een alternatieve opzet worden nagedacht in het wielrennen: moet er bijvoorbeeld worden gekeken naar teamprestaties in plaats van het individu. Die sport staat inmiddels al sinds de jaren '60 onder de verdenking van valsspelerij. Volgens mij heb je dan je langste tijd wel gehad.

Hendrik68
Nou Musician, ik kan je vertellen dat de Tour al in de 2e editie in 1904 werd gesaboteerd door de eerste 4 van het klassement. Hoe ik dat weet? Ach ja ik moest ooit een spreekbeurt houden op de MAVO ergens in 1983 of zo. Toen al sprak ik over Tommy Simpson, het peertje van Pollentier en dus ook over de Tour van 1904 toen bleek dat de eerste 4 heren en dus ook Tourwinnaar Maurice Garin het grootste gedeelte van de etappe per trein hadden afgelegd. Ook toen al werd alles glashard ontkend en ook toen zou men de waarheid nooit te weren komen.

Ik ben zeer benieuwd wat er maandag door de UCI besloten wordt. Aangezien USADA en UCI als water en vuur zijn denk ik niet dat Armstrong alle titels moet inleveren, maar slechts de laatste 2. Hein Verbruggen zei het ook al: Hij is nooit betrapt en is dat nu nog altijd niet. Ik blijf erbij: hij is toen niet betrapt en als hij vals heeft gespeeld dan heeft hij het knap gedaan en moet je achteraf niet meer gaan zeuren.

De Rabobank heeft een ongelofelijke berg boter op zijn hoofd en het is volstrekte willekeur om nu te stoppen. Waarom stopten ze niet na het schandaal met Rasmussen? Of na de Festina affaire? Waarom nu wel, nu het lijkt (maar wie weet dat zeker) dat de sport schoon geworden is?

Maar hebben ze boter op hun hoofd omdat ze dan al eerder hadden moeten stoppen? Of moet de redenering zijn: ze hebben zeven gevallen van doping geaccepteerd nu moeten ze ook maar blijven zitten na dopinggeval 8 en 25?

De Rabo bank ploeg komt er met het USADA rapport in z'n totaliteit weer eens heel slecht van af en dat is al jaren zo. Ik zie het toch meer als dat de bank het jarenlang nog met de mantel der liefde heeft willen bedekken, maar dat ze er binnen de wielerploeg geen grip op hebben gekregen (wie weet wat ze nog hebben geprobeerd). En dat het rapport om die reden echt de laatste druppel was.

Want in feite zeg je dat niemand de wielersport meer zou moeten willen sponsoren: het is blijkbaar al niet meer clean sinds 1904 en je houdt er dus altijd vieze handen aan over. Of in ieder geval praktijken binnen een sport waar je als sponsor niet mee wil worden geassocieerd. In het geval van wielrennen valsspelerij.

Sommige uitwassen in de sport (bijvoorbeeld supportersgeweld) worden vaak nog wel getolereerd, omdat we dan praten over externe factoren bij een club, die vaak maar moeilijk zijn te beïnvloeden. Maar hier moet je je gaan afvragen hoe lang het nog verantwoord is om er miljoenen per jaar in te blijven stoppen. Die blijkbaar allemaal opgaan aan flesjes bloed.

Hendrik68
Elke sport waar miljoenen in omgaan wordt ontsierd door criminele praktijken. Dus in die zin is het sowieso niet verantwoord er zo veel geld in te stoppen. De Rabobank wist vantevoren in wat voor wereldje het binnenstapte en het zou wel heel naief zijn om te denken dat dat zou veranderen. Je kunt als sponsor je best doen om het probleem zou hard mogelijk aan te pakken en proberen zelf het goede voorbeeld te geven, maar de belangen zijn te groot om te denken dat iedereen zich aan die regels zal gaan houden. Als je de wielersport in stapt moet je je dat op dat moment bedenken. Wil ik dit of wil ik dat niet. Zo ja, ga er dan ook voor. Nou hebben ze dat ook 17 jaar gedaan. Maar net op het moment dat de sport schoner schijnt te worden en de bank zou kunnen zeggen: "kijk, ook dankzij ons is de sport nu schoon" stoppen ze er mee. Dat is jammer. En op basis waarvan? Dat vind ik nog steeds heel apart. Aannames van verhalen uit het verleden. De Tour die in Ierland start ergens een decennium geleden. De Tour heeft Ierland na een paar dagen verlaten, een vrouw loopt een hotelkamer binnen waar Armstrong zou hebben geslapen. Ze doet de koelkast open en ziet een fles staan. Wat er in zit weet ze niet. Een dag later komt ze terug, kijkt weer in de koelkast en de fles is weg. Dat soort lulverhalen in duizendfout draaien de sport jaren na dato de nek om. De sport die nooit anders is geweest. Sky roept nu ook om het hardst dat doping uit den boze is en iedereen moet tekenen nooit doping te hebben gebruikt of te gaan gebruiken. Denk je nou werkelijk dat iedereen die dat tekent eerlijk is? En hoe kan het dat een land dat nooit 1 goede wielrenner heeft voortgebracht nu ineens het internationale wielrennen beheerst? Laat dat s.v.p. nu direct onderzocht worden en niet over 15 jaar als Froome verklaart dat hij toch wel erg vaak een dokter met een spuit op de kamer zag waarin ook Wiggins lag en of Froome even de kamer wilde verlaten.

Mjuman schreef:
FYI - BO staat voor Boerenleenbank. Voor een OW'er doe je knap aan doom-denken.
.......wat staat hier eigenlijk ?

Vertaling:
Voor Uw informatie (FYI) , Boerenleenbank (BO, de oude naam van Rabobank) staat voor Boerenleenbank.
Voor een oude waver (een op leeftijd zijnde liefhebber van New Wave - nieuwe muziek uit einde jaren 1970- begin jaren 1980-) ben je behoorlijk somber.

@Musician: als je een parallel zou willen trekken, kan je wat dat betreft ook wel stoppen met profvoetbal: er vallen te veel doden (Heizel, Lima, Accra, Hillsborough, Katmandu, Bradford - meer dan 1000 doden de afgelopen 40 jaar - hoe zit dat met wielrennen), ook voetbal kent dopinggevallen, er zijn omkopingsschandalen (nationaal en internationaal) en er gaat veel overheidsgeld (= ons geld) zitten in beveiliging en subsidie. Lijkt me wel een strak plan, ook stoppen met voetbal

Lex Immers blijkt gehuurd en niet gekocht!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:28 uur

geplaatst: vandaag om 23:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.