Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 24 juli 2009, 12:01 uur
'Slechtste klimmer ooit', belachelijke titel. Driekwart van alle sprinters stapt af wanneer ze de eerste drempel tegenkomen...
0
geplaatst: 24 juli 2009, 14:14 uur
Greg Lemond schreef:
%u201EEen cijfer dat nog nooit door een atleet, in welke sport dan ook, is bereikt. Het is alsof een mooie Mercedes de autosalon verlaat en een formule 1-race wint."
%u201EEen cijfer dat nog nooit door een atleet, in welke sport dan ook, is bereikt. Het is alsof een mooie Mercedes de autosalon verlaat en een formule 1-race wint."
Omg, wat een belachelijke vergelijking.

Ik zou eerder zeggen dat het is alsof een formule 1-wagen sneller gaat dan alle andere formule 1-auto's die ooit bestaan hebben.
Maar het is niet onopgemerkt gebleven.
Jaan Kirsipuu.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 14:26 uur
WILDE_FRANS schreef:
Jaan Kirsipuu.
Die stapte al af bij de eerste de beste molshoop.Jaan Kirsipuu.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 14:50 uur
Haha, 13 keer Tour gereden, 13 keer afgestapt.
Hij fietst trouwens nog steeds.
Hij fietst trouwens nog steeds.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 juli 2009, 15:19 uur
Ace schreef:
'Slechtste klimmer ooit', belachelijke titel. Driekwart van alle sprinters stapt af wanneer ze de eerste drempel tegenkomen...
Laten we eens één van die mannen die die uitspraak heeft gedaan, op een fiets zetten voor een bergetappe...
0
geplaatst: 24 juli 2009, 15:32 uur
Net op het moment dat je denkt dat het niet erger kan voor de Rabobank... Stiekem had ik Posthuma nog wat kansen gegeven om mee te rijden met de kopgroep.
Ach ja dan maar een massasprint.
Ach ja dan maar een massasprint.
0
Ace
geplaatst: 24 juli 2009, 16:23 uur
Sir Spamalot schreef:
Laten we eens één van die mannen die die uitspraak heeft gedaan, op een fiets zetten voor een bergetappe...
(quote)
Inderdaad! Maar goed, dait zijn profs en Kenny had gewoon als droom Parijs halen. Ik maak een diepe buiging voor die jongen en vind het jammer dat het door pech niet gelukt heeft. Zoals ik zei, andere sprinters waren al lang afgestapt en hij ging gewoon door om zijn droom te verwezenlijken. Ga er maar aan staan, alleen dat hele tyfuseind zonder af en toe eens iemand die wat kopwerk voor je doet.
0
stuart
geplaatst: 24 juli 2009, 16:49 uur
Dat waren weer leuke laatste kilometers; dat mag ik graag zien , als het er echt om gaat. Wat dat betreft kan ik meestal zo'n 10 km van de Finish het echt gaan volgen op de TV ..... 

0
Antonio
geplaatst: 24 juli 2009, 18:49 uur
The Oath schreef:
1969: Eddy Merckx (won ook bollen en groen)
1970: Eddy Merckx (won ook bollen)
1971: Eddy Merckx (won ook groen)
1972: Eddy Merckx (won ook groen)
1969: Eddy Merckx (won ook bollen en groen)
1970: Eddy Merckx (won ook bollen)
1971: Eddy Merckx (won ook groen)
1972: Eddy Merckx (won ook groen)

Wat een beest !!!
Wie is die Armstrong ook alweer ???
0
geplaatst: 24 juli 2009, 19:09 uur
Antonio schreef:

Wat een beest !!!
(quote)

Wat een beest !!!
Ja dat waren nog eens tijden voor het Belgische wielrennen.
0
Ace
geplaatst: 24 juli 2009, 20:23 uur
Antonio schreef:

Wat een beest !!!
(quote)

Wat een beest !!!
Erg knap, zeker als je bedenkt dat de bolletjestrui pas in 1975 ingevoerd werd.
Wat was er met Ciolek Tommeke?
0
geplaatst: 24 juli 2009, 20:24 uur
Eddy de kannibaal, won alles en liet alles en iedereen ver achter zich! Inderdaad de allergrootste renner ooit! Als hij niet had geporbeerd alle rondes en klassiekers per jaar op zijn naam te zetten had hij de Tour zeker nog wel een keer of 5 kunnen winnen.. maar hij ging nu niet bepaald zuinig met zijn krachten om 
En had nog behoorlijke concurrentie ook.

En had nog behoorlijke concurrentie ook.
0
The Oath
geplaatst: 24 juli 2009, 20:26 uur
Antonio schreef:

Wat een beest !!!
(quote)

Wat een beest !!!
Spijtig dat Merckx in 1968 nog aan de kant gehouden werd door de ploegleiding, en dat ie in 1973 niet mee deed (focuste zich op dubbel Giro-Vuelta)
0
Ace
geplaatst: 24 juli 2009, 20:30 uur
Mijn vaste fietsenmaker verloot een fiets bij haar show in november. Het is een Merckx EXM-5, supermooie fiets! De winnaar krijgt de fiets uitgereikt uit handen van De Kannibaal himself. Ik heb besloten dat ik dat word... 
De Zeeuw definitief naar Ajax. Eindelijk eens een nuttige aankoop. Toch een goede verdedigende middenvelder, zou niet weten welke betere speler haalbaar is. Ik had liever Schaars gezien, maar die zullen ze wel helemaal niet weg doen. Dan De Zeeuw maar...

De Zeeuw definitief naar Ajax. Eindelijk eens een nuttige aankoop. Toch een goede verdedigende middenvelder, zou niet weten welke betere speler haalbaar is. Ik had liever Schaars gezien, maar die zullen ze wel helemaal niet weg doen. Dan De Zeeuw maar...

0
geplaatst: 24 juli 2009, 20:57 uur
tja zelf opleiden is er voor onze Amsterdamse vrienden niet meer bij. liever clubs als AZ, Groningen, Heerenveen en Twente proberen leeg te kopen.
0
Ace
geplaatst: 24 juli 2009, 22:23 uur
vigil schreef:
tja zelf opleiden is er voor onze Amsterdamse vrienden niet meer bij. liever clubs als AZ, Groningen, Heerenveen en Twente proberen leeg te kopen.
'tja zelf opleiden is er voor onze Amsterdamse vrienden niet meer bij. liever clubs als AZ, Groningen, Heerenveen en Twente proberen leeg te kopen.
Ach gossie, dat is toch niet van vandaag? Zo wordt Ajax weer leeg gekocht door Italiaanse, Engelse en Spaanse clubs.
0
geplaatst: 24 juli 2009, 22:44 uur
ach gossie (fijn weer gelijk zo'n ondertoon...)
Klopt dat Ajax ook weer wordt leeggekocht maar daar ging mijn bericht niet over! Dat ginjg over het opleiden van spelers waar ze beroemd om zijn geworden.
Klopt dat Ajax ook weer wordt leeggekocht maar daar ging mijn bericht niet over! Dat ginjg over het opleiden van spelers waar ze beroemd om zijn geworden.
0
Ace
geplaatst: 24 juli 2009, 22:56 uur
Die opleiding doet het nog best aardig, maar er komen niet elk jaar 5 spelers naar de A-selectie over.
Dat 'ach gossie' slaat vooral op het calimero-gevoel dat heel veel clubs blijkbaar nog steeds hebben.
Dat 'ach gossie' slaat vooral op het calimero-gevoel dat heel veel clubs blijkbaar nog steeds hebben.
0
Ace
geplaatst: 25 juli 2009, 02:16 uur
Een net gelijkspel tegen Atletico vandaag! Gelukkig ontlopen we zondag het grote Sunderland en spelen we tegen Benfica...
0
Antonio
geplaatst: 25 juli 2009, 05:26 uur
Dikke ellende, vandaag wellicht de mooiste rit uit de Tour, met de Mont Ventoux en ik moet werken, dus kan ik het helaas niet zien 
Dan maar zoveel mogelijk Radio Tour De France luisteren...

Dan maar zoveel mogelijk Radio Tour De France luisteren...
0
geplaatst: 25 juli 2009, 06:38 uur
Ik weet niet of je voor werk achter een computer zit Antonio? Misschien zou je dan kunnen proberen om het met 1 oog te volgen op de volgende site:
NOS | Tour de France 2009 | Live - tour2009.nos.nl
NOS | Tour de France 2009 | Live - tour2009.nos.nl
0
geplaatst: 25 juli 2009, 08:16 uur
Ace schreef:
Wat was er met Ciolek Tommeke?
Hij werd derde achter de ongenaakbare Cavendish en Hushovd. Hij sprokkelt zo aardig wat puntjes voor me Wat was er met Ciolek Tommeke?

0
stuart
geplaatst: 25 juli 2009, 08:25 uur
Als ik Hushovd was zou ik zelf met een gemengd gevoel het groen in Parijs aandoen; gezien het syteem ben je wel het meest vooraan in de rangschikking/tussensprints, maar toch is Cavendish je wel 5x te snel af. Maar ja, wie de meeste punten heeft wint die trui en dat is nu eenmaal wel waar het om gaat. Het is nu 25 punten verschil, maar ik weet eerlijk gezegd niet als Cavendisch in Parijs zou winnen, hoeveelste Hushovd dan nog mag worden om de Groene trui te winnen.
0
geplaatst: 25 juli 2009, 08:26 uur
Ace schreef:
Een net gelijkspel tegen Atletico vandaag!
Maar wel drie goals weggegeven. Achterin blijft het een zorgenkindje voor Ajax. Kan ik opmaken dat Stekelenburg de eerste keeper wordt? Hij zag er wederom niet fris uit. Hij is toch geknakt na vorig seizoen denk ik. De verkoop van Vermaelen is een grote aderlating, zeker als je er niets gelijkwaardigs voor terughaalt.Een net gelijkspel tegen Atletico vandaag!
0
geplaatst: 25 juli 2009, 08:30 uur
stuart schreef:
Maar ja, wie de meeste punten heeft wint die trui en dat is nu eenmaal wel waar het om gaat.
Zelfde verhaal als met de bolletjestrui. Nu zag je Pellizotti gisteren lossen op een col van de 2e categorie. Maar goed, iedereen weet vantevoren wat de regels zijn dus in dat opzicht hebben Hushovd en Pellizotti het verdiend. De beste sprinter / klimmer zullen ze er zich niet door voelen.Maar ja, wie de meeste punten heeft wint die trui en dat is nu eenmaal wel waar het om gaat.
0
Ace
geplaatst: 25 juli 2009, 10:29 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Hij werd derde achter de ongenaakbare Cavendish en Hushovd. Hij sprokkelt zo aardig wat puntjes voor me
Oh, das netjes ja maar dat is toch niet zo verrassend of knap? Doet ie wel vaker. Groot talent die Ciolek! Zeker nu hij het zelf mag 'afmaken'.
En over die wedstrijd tegen Atletico: er werd bij vlagen erg goed gevoetbald, maar die doelpunten tegen deden me inderdaad denken aan vorig seizoen. Urby die weer kinderlijk een balletje door het midden speelt, lompe bal van Rommedahl, etc. Stekel vond ik wel meevallen. Bij die eerste goal raakte Wielaert m nog aan en bij die goal van Aguero werd de bal van richting veranderd (door eveneens Wielaert?). Heitinga ging ook nog aardig de fout in trouwens, dat is hij ook in Spanje niet verleerd. Uitstekende verdediger, maar soms een raar momentje.
En tja, die truien in de tour zijn gewoon voor de leuk dat er buiten het geel af en toe nog ergens om gestreden wordt. Die truien hoef je verder niet al te serieus te nemen, want wat je zegt: als de beste sprinter het groen niet in Parijs heeft,... Maar inderdaad, zo zijn de regels nou eenmaal en ze zijn nog steeds wat blij met zo'n trui.
0
geplaatst: 25 juli 2009, 10:35 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Zelfde verhaal als met de bolletjestrui. Nu zag je Pellizotti gisteren lossen op een col van de 2e categorie. Maar goed, iedereen weet vantevoren wat de regels zijn dus in dat opzicht hebben Hushovd en Pellizotti het verdiend. De beste sprinter / klimmer zullen ze er zich niet door voelen. Tja kijk, Cavendish voelde hem te goed om die gewone tussensprints te doen, en ja dan moet je oppassen. Bij die declasseren had hij dan weer geen geluk, maar terrecht dat hij uit de sprint werd gezet, hij hinderde de rest wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.