Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 12:28 uur
Vertaling:
Voor Uw informatie (FYI) , Boerenleenbank (BO, de oude naam van Rabobank) staat voor Boerenleenbank.
Voor een oude waver (een op leeftijd zijnde liefhebber van New Wave - nieuwe muziek uit einde jaren 1970- begin jaren 1980-) ben je behoorlijk somber.
....oh dat staat er, dank je Rudi....en ik maak een grammaticafout.... Voor Uw informatie (FYI) , Boerenleenbank (BO, de oude naam van Rabobank) staat voor Boerenleenbank.
Voor een oude waver (een op leeftijd zijnde liefhebber van New Wave - nieuwe muziek uit einde jaren 1970- begin jaren 1980-) ben je behoorlijk somber.

Me dunkt: Als ik al een oude waver zou zijn, zou het gezien het tijdsgewricht waaraan wordt gerefereerd logisch zijn dat ik somber ben.
Maar ik ben nog van voor die periode, eigenlijk.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 12:38 uur
Lezen valt niet altijd mee 
Ik verwees specifiek naar Boeren om aan te geven dat RABO geen échte koopmansbank is - het Engelse woord daarvoor is merchant bank. Banken van dat type zijn geneigd om een groter risico te willen lopen dan wel wat vaker 'outside the box' te willen denken. Voor RABO geldt: "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".
Vanuit hun historie gezien hebben ze eigenlijk al te lang aan sportsponsoring gedaan, maar hebben ze zich laten 'paaien' door de bereikte resultaten in termen van media-aandacht.
Deutsche Telekom was al heel snel gestopt na de Ulrich-affaire. Het wrange is natuurlijk dat nu RABO extra veel aandacht krijgt, het de bank ontbreekt aan visionair leider om een positieve slinger aan te geven.
En OW'er is een term die onderling werd/wordt gebruikt door Oldfart, Premo en (ook) ondergetekende; "oud" in wave , i.t.t. de nu wave; en qua leeftijd valt er niets te zeggen

Ik verwees specifiek naar Boeren om aan te geven dat RABO geen échte koopmansbank is - het Engelse woord daarvoor is merchant bank. Banken van dat type zijn geneigd om een groter risico te willen lopen dan wel wat vaker 'outside the box' te willen denken. Voor RABO geldt: "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".
Vanuit hun historie gezien hebben ze eigenlijk al te lang aan sportsponsoring gedaan, maar hebben ze zich laten 'paaien' door de bereikte resultaten in termen van media-aandacht.
Deutsche Telekom was al heel snel gestopt na de Ulrich-affaire. Het wrange is natuurlijk dat nu RABO extra veel aandacht krijgt, het de bank ontbreekt aan visionair leider om een positieve slinger aan te geven.
En OW'er is een term die onderling werd/wordt gebruikt door Oldfart, Premo en (ook) ondergetekende; "oud" in wave , i.t.t. de nu wave; en qua leeftijd valt er niets te zeggen

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 12:56 uur
Mjuman schreef:
@Musician: als je een parallel zou willen trekken, kan je wat dat betreft ook wel stoppen met profvoetbal: er vallen te veel doden (Heizel, Lima, Accra, Hillsborough, Katmandu, Bradford - meer dan 1000 doden de afgelopen 40 jaar - hoe zit dat met wielrennen), ook voetbal kent dopinggevallen, er zijn omkopingsschandalen (nationaal en internationaal) en er gaat veel overheidsgeld (= ons geld) zitten in beveiliging en subsidie. Lijkt me wel een strak plan, ook stoppen met voetbal
@Musician: als je een parallel zou willen trekken, kan je wat dat betreft ook wel stoppen met profvoetbal: er vallen te veel doden (Heizel, Lima, Accra, Hillsborough, Katmandu, Bradford - meer dan 1000 doden de afgelopen 40 jaar - hoe zit dat met wielrennen), ook voetbal kent dopinggevallen, er zijn omkopingsschandalen (nationaal en internationaal) en er gaat veel overheidsgeld (= ons geld) zitten in beveiliging en subsidie. Lijkt me wel een strak plan, ook stoppen met voetbal
Als je heel consequent bent moet je inderdaad geen sport uitsluiten, met betrekking tot de vraag of sponsoring gerechtvaardigd is. Dat geldt dus ook voor voetbal.
De uitwassen binnen het voetbal zijn ook behoorlijk maar worden voor een belangrijk deel natuurlijk door externe krachten (= supportersgeweld) veroorzaakt. Er zijn overigens ook voorbeelden van sponsors die om die reden zijn afgehaakt.
Dan heb je een paar voetballers die zich hebben laten omkopen, een enkeling zal zich hebben vergrepen aan inderdaad doping. Maar veel kunnen dat er niet zijn.
Toen ik ooit hoger speelde zei ik het wel eens voor de grap tegen de medische verzorger van het elftal. Maar het heeft daar geen nut. De conditie in het (prof-)voetbal is voldoende om in principe langer dan één wedstrijd te spelen. Je gaat van doping niet sneller lopen en je gaat er ook niet beter van voetballen. Bovendien ben je afhankelijk van het teamresultaat.
Wel wordt er vrij snel gegrepen naar de spuit om kleinere en grotere pijntjes voor een wedstrijd te lijf te gaan.
Het is ook waar dat er overheidsgeld gaat zitten in beveiliging, misschien wat subsidie hoewel dat volgens mij niet zomaar meer kan, door regelgeving van de KNVB. En volgens mij zijn er nog maar heel weinig gemeenten bereid geld in een voetbalclub te steken, in deze nogal zware tijden.
De vraag is, of dat allemaal genoeg is om een steekhoudend verhaal te hebben om aan te tonen dat je met goed fatsoen het betaalde voetbal niet meer kan sponsoren.
In het wielrennen zijn de supporters meestal voorbeeldig maar zijn het juist de wielrenners zelf, de ploegbazen en de medische staf die constant over de schreef gaan.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 13:13 uur
musician schreef:
In het wielrennen zijn de supporters meestal voorbeeldig maar zijn het juist de wielrenners zelf, de ploegbazen en de medische staf die constant over de schreef gaan.

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 13:16 uur
Over wielrensupporters mogen we hier niet zo veel zeggen. Volgens zijn er maar weinig buitenlandse renners die graag door de 'Hollandse bocht' gaan. 
Sowieso zijn die mensen die mee gaan rennen alleen om op tv te komen erg hinderlijk.

Sowieso zijn die mensen die mee gaan rennen alleen om op tv te komen erg hinderlijk.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 20:13 uur
De andere Gloeilampen zijn heerlijk bezig, in eigen huis 0-2 achter tegen Willem II 

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 20:20 uur
Oh. Haha. Altijd gedacht dat jij uit Eindhoven kwam. Dat je uit Zeist komt hoor ik voor het eerst. 

0
geplaatst: 20 oktober 2012, 20:36 uur
Ajax ook weer kut met peren vandaag hoor. Elke keer ga je er weer vanuit dat de slechtste fase van de wedstrijd geweest is (simpelweg omdat het niet slechter lijkt te kunnen) maar bewijzen ze weer het tegendeel. Mijn god. Misschien een idee om pas vanaf de tweede seizoenshelft mee te doen.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 20:39 uur
in de 90e minuut valt de 3-3, erg jammer. Geven ze het toch weer in de laatste minuten weg..
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 20:41 uur
Ze geven het in de gehele tweede helft weg, door zonder focus op het veld te staan. Eigenlijk terecht dat ze er niet mee weg komen. Ook de eerste helft was niet al te best hoor, maar dat valt minder op doordat ze in ieder geval vrij weinig weggeven en zelf sober twee keer scoren.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 21:56 uur
Met een beetje doelsaldo schuift Feyenoord morgen Ajax voorbij op de ranglijst. Zo zie je, de aanhouder wint.
Nu wil ik niet zeggen dat het nooit kan spoken in Venlo, meestal wordt er gewacht tot de eerste club uit Rotterdam komt opdraven. Maar een 0-8 is voor Feyenoord al voldoende....
Nu wil ik niet zeggen dat het nooit kan spoken in Venlo, meestal wordt er gewacht tot de eerste club uit Rotterdam komt opdraven. Maar een 0-8 is voor Feyenoord al voldoende....
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 23:31 uur
Dat een volledig correcte 2-4 wordt afgefloten, zal ook wel weer afgestreept worden op de Ajax-bingo, maar het is wel weer schrijnend, hoor. 
(wat niks afdoet aan de wanprestatie, maar ook dit soort wedstrijden worden door een échte kampioen gewonnen)
Maar, nog altijd slechts 5 punten achterstand en in het achterhoofd houdend dat de tweede seizoenshelft nog moet komen, wordt Ajax gewoon weer kampioen.

(wat niks afdoet aan de wanprestatie, maar ook dit soort wedstrijden worden door een échte kampioen gewonnen)
Maar, nog altijd slechts 5 punten achterstand en in het achterhoofd houdend dat de tweede seizoenshelft nog moet komen, wordt Ajax gewoon weer kampioen.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 oktober 2012, 12:36 uur
Elke keer komen ze er nog mee weg, anders was Real nu toch al aardig ingelopen. 

0
geplaatst: 21 oktober 2012, 14:57 uur
Vanwaar eigenlijk steeds die
tegenwoordig?
Tsja, daarin onderscheidt zich de ware kampioen.
tegenwoordig? Stijn_Slayer schreef:
Tsja, daarin onderscheidt zich de ware kampioen.

0
geplaatst: 21 oktober 2012, 14:58 uur
Iemand nog Vitesse gezien gister? Vroor het al in Breda, want ik zag Bony en Reis al met handschoenen aan.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 15:00 uur
herman schreef:
tegenwoordig?
tegenwoordig? (quote)
Tja, het is nogal
om die
te gebruiken.Daarom denk ik dat die
nu wat vaker gebruikt wordt dan dat die
vroeger gebruikt werd.
toch.
Feyenoord trouwens met 2-0 achter in Venlo.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 15:20 uur
Kan een mooi weekend worden dan. Feyenoord, Ajax en Twente puntverlies.
Edit: Ow chill. Kuipers gaat Feyenoord even helpen.
Edit: Ow chill. Kuipers gaat Feyenoord even helpen.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 15:48 uur
L_T_B schreef:
(quote)
Neuh, ik ben de 16 jaar al gepasseerd.
OK begrijpelijk. Ik zit in mijn 2e jeugd alweer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.