MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
L_T_B schreef:
(quote)

Neuh, ik ben de 16 jaar al gepasseerd.

Hendrik68
Dacht dat mijn FC het lek wel boven had nu. Niet dus. Na de qua spel prima pot tegen Feyenoord nu een vette nederlaag tegen Heerenveen. Jarenlang waren zij qua alles beter dan Groningen, maar met alle respect: van dit Heerenveen mag Groningen niet verliezen. Behalve de positie van Djuricic is elke positie bij Groningen beter bezet. Toch gaat het weer mis. Maar goed het is nog vroeg in het seizoen zullen we maar zeggen.

Oei, die penalty van Feyenoord... Zaten er soms belchinezen op de tribune? Van zo'n ervaren scheidsrechter als Kuipers zou je zo'n blunder niet verwachten.

Hendrik68 schreef:
Behalve de positie van Djuricic is elke positie bij Groningen beter bezet.

Vind je? Weet de opstellingen niet uit mijn hoofd, maar Heerenveen heeft ook een betere centrumspits en keeper wat mij betreft. Die Zeefuik bakt er toch niet veel van.

herman schreef:
(quote)

Vind je? Weet de opstellingen niet uit mijn hoofd, maar Heerenveen heeft ook een betere centrumspits en keeper wat mij betreft. Die Zeefuik bakt er toch niet veel van.

Hij heeft anders een prima fopduik...

Volgens mij ontlopen de ploegen elkaar niet zo heel veel. Beide ploegen zullen wel ergens tussen de 7de en 10de positie uitkomen gok ik zo.

herman schreef:
Oei, die penalty van Feyenoord... Zaten er soms belchinezen op de tribune? Van zo'n ervaren scheidsrechter als Kuipers zou je zo'n blunder niet verwachten.

Van een verdediger in de eredivisie ook niet....

vigil schreef:
(quote)

Van een verdediger in de eredivisie ook niet....

Je zou van een verdediger in de eredivisie niet verwachten dat hij een penalty geeft voor een schouderduwtje?

Logica...

Wellicht was het je opgevallen dat deze verdediger veel te laat was en aan de verkeerde kant stond te dekken. Dit was in de blessuretijd van een belangrijke wedstrijd voor de nummer laatst uit de eredivisie die er alles aan moet doen om die stand de rust in "te trekken". Dan was de overtreding natuurlijk niet zwaar, je moet voorkomen om uberhaubt in deze situatie te komen.

Een verdediger die een fout maakt in de eredivisie, dat komt inderdaad nooit voor.

Verdedigers in de eredivisie zijn gewoon matig. Als alle teams dan ook nog eens willen 'voetballen' dan krijg je dit soort fouten. Heel normaal hier in de Eredivisie toch. Ik kijk er niet meer van op in ieder geval. Hij loste het nog goed op vond ik

Helaas denken de Nederlandse scheidsrechters tegenwoordig dat ze op een korfbalveldje staan en alle spelers minstens een meter bij elkaar uit de buurt moeten blijven. Wedstrijden worden kapot gefloten door dit soort beslissingen, vraag maar aan van Bommel. Hij dacht de eerste vijf wedstrijden van het seizoen dat voetbal in de Eredivisie ook gewoon nog een mannensport was. Die denkfout leverde hem zoals bekend meteen een leuke schorsing op.

Hendrik68
maar Heerenveen heeft ook een betere centrumspits en keeper wat mij betreft. Die Zeefuik bakt er toch niet veel van.

Ik weet dat ik enigszins overdreef met mijn stelling, maar als ik van 1 positie overtuigd ben dat die bij Groningen beter is bezet dan bij Heerenveen, dan is het wel die van centrumspits. Ik weet dat hier op het forum alleen gekeken wordt naar het aantal kaarten dat hij anderen zou hebben aangesmeerd tegen Feyenoord (kaarten die de trainer van Feyenoord beide terecht vond overigens). OK een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten en dat schiet inderdaad nog niet erg op bij Zeefuik. Maar dan had hij ook nooit bij Groningen gespeeld. Zeefuik is een perfect aanspeelpunt, verdeelt, kaatst, houdt een bal vast. En ja nu het scoren nog. Het enige dat Finnbogason tot nu toe aardig af gaat, verder heb je er niks aan.

Hendrik68 schreef:
(quote)

Ik weet dat ik enigszins overdreef met mijn stelling, maar als ik van 1 positie overtuigd ben dat die bij Groningen beter is bezet dan bij Heerenveen, dan is het wel die van centrumspits. Ik weet dat hier op het forum alleen gekeken wordt naar het aantal kaarten dat hij anderen zou hebben aangesmeerd tegen Feyenoord (kaarten die de trainer van Feyenoord beide terecht vond overigens). OK een spits wordt beoordeeld op zijn doelpunten en dat schiet inderdaad nog niet erg op bij Zeefuik. Maar dan had hij ook nooit bij Groningen gespeeld. Zeefuik is een perfect aanspeelpunt, verdeelt, kaatst, houdt een bal vast. En ja nu het scoren nog. Het enige dat Finnbogason tot nu toe aardig af gaat, verder heb je er niks aan.

Jij vond Matavz ook een matige spits toen hij nog bij Groningen speelde?

Zo, weliswaar geen 0-8 maar toch gewoon drie punten. Die Immers, Verhoek en Pellé zijn hun geld meer dan waard...
Ik heb er verder niets van gezien (was met hele andere zaken bezig) maar nog een glaszuivere penalty, begrijp ik, wegens het neermaaien van Immers. Dan staat met dit schema Feyenoord de volgende week drie punten los van Ajax....

Hendrik68
Matavz is meer dan 2 en een half jaar geen matige spits geweest, maar een ongelofelijk slechte spits. Hij werd zelfs uitgeleend aan Emmen, waar hij ook niks presteerde. Tot overmaat van ramp raakte hij ook nog eens zwaar geblesseerd. Niemand begreep hoe het toch kon dat iemand met zo'n talent totaal niet uit de verf kwam. Dat heeft Jans ook eens aan Matavz gevraagd, die vond Matavz maar lui en gemakzuchtig en het leek Jans wel een goed idee als Matavz zo aan het eind van zijn contract eens zijn best ging doen. Aldus geschiedde.

He$$el_01 schreef:
Een verdediger die een fout maakt in de eredivisie, dat komt inderdaad nooit voor.

Verdedigers in de eredivisie zijn gewoon matig. Als alle teams dan ook nog eens willen 'voetballen' dan krijg je dit soort fouten. Heel normaal hier in de Eredivisie toch. Ik kijk er niet meer van op in ieder geval. Hij loste het nog goed op vond ik.
In Nederland hebben wij geen verdedigers, alleen maar aanvallers die achterin staan. In Nederland hebben wij elke achterhoede speler wijs gemaakt dat zij net zo goed kunnen voetballen als de spits van Barcelona. In Engeland zie je dit veel minder omdat daar het niveau natuurlijk niet alleen hoger is, maar ook omdat daar het idee verdedigen iets heel anders is. Vidic en Skrtel konden totaal niet voetballen, maar waren beiden wel 1 meter 90 of groter en waren beresterk. In Nederland zouden zulke jongens na een training weggestuurd worden. Zij zouden teveel de bal inleveren ipv hem eerst aan de keeper te spelen, dan aan de andere centrale verdediger, dan aan de verdedigende middenvelder en hem dan over de zijlijn te schieten. Koppen of fysieke kracht vinden wij Nederlanders blijkbaar een smerig woord. Douglas is de enige die dit heeft en dan mag jij drie maal raden wie wij hebben genaturaliseerd.

Matavz mag van mij direct geruild worden voor die speler met die dikke kont.

Deels waar, ook Nederland had Stam en heeft Ron Vlaar. Het is wel waar dat wij opbouwen relatief belangrijk vinden en die mening deel ik eerlijk gezegd ook. Het is belangrijk dat je kopsterke verdedigers hebt en verdedigers die duels winnen, maar er is op die positie ook echt ontzettend veel te winnen als het gaat om het opzetten van het spel. Iets wat op die positie ideaal is en gelukkig hadden wij Frank de Boer in 1998 bijvoorbeeld.

Verder wordt in Nederland ook vaak aanvallend gespeeld, het liefst met drie middenvelders die aanvallend ingesteld zijn.

En zelfs Frank de Boer stond er om bekend dat hij ook geregeld fouten maakte (die toen nog Frankdeboertjes werden genoemd).

Zeefuik kan inderdaad leuk een bal vast houden, maar wat heb je daaraan als behalve De Leeuw de rest van het team er toch niets mee aan kan? Ik vind die Uruguyaan eigenlijk een leukere speler, maar die zit nu zelfs op de tribune. Zeker weten dat die er 15 tot 20 inschiet als je hem gewoon het hele seizoen opstelt.

Hendrik68
Dat de rest niks met Zeefuik's ballen kan, daar kan Zeefuik natuurlijk niks aan doen. Ik zeg overigens ook niet dat Zeefuik een topspits is. Hij zal op zeker nooit het Nederlands elftal halen, ook al speelt hij wel voor Jong Oranje. Voor een middenmoter is het echter de beste spits die je kan hebben, vergelijkbaar met Hennie Meijer in zijn beste tijd. Ook een zelfde soort speler die ook nog even voor Ajax speelde, maar daar tekort kwam. Meijer kwam ook pas later naar Groningen dan Zeefuik, die nog erg jong is. Het hele team van Groningen is jong, te jong. Als het eenmaal gaat lopen dan kan het toch ver komen. Een 6e plek acht ik het hoogst haalbare. Als dit Groningen de Play Offs misloopt dan zal ik toegeven dat ik het verkeerd gezien heb, maar op dit moment verwacht ik dat Groningen om de 6e plek gaat strijden.

De hint van Bert Timmer dat Matavz direct terug mag komen wil ik graag verwerpen. Zeefuik presteert nu al beter dan Matavz in zijn eerste seizoen en als Locadia eenmaal op stoom is is Matavz boek bij PSV uit. Hij had 1 heel goed seizoen met dank aan Tadic, maar een beter seizoen zal hij nooit meer meemaken. Matavz kan maar 1 type voetbal spelen.

Edit: Wel grappig dat Zeefuik werd veroordeeld om zijn duikelpartijen tegen Feyenoord en Feyenoord nu zelf wint mede dankzij een duikelpartij. Ik zei al eerder dat iedereen in het voetbal hetzelfde is. Alleen als je eigen club daardoor gedupeerd wordt worden mensen ineens boos en hangen ze de moraalridder uit.

Een spits moet doelpunten maken en dat is nou net het zwakke punt van Zeefuik, ik vind het gewoon een miskoop. Dat hij eigenlijk veel te zwaar is vind ik ook bijzonder kwalijk voor een topsporter.
Matavz denk ik in ieder geval met veel plezier aan terug, ik zie het hem ook nog wel redden bij PSV en anders wel bij een andere goeie club.

herman schreef:

Schandalige penalty die Feyenoord weer in de wedstrijd hielp. Ik had het nog wel eens willen zien als het bij de rust 2-0 was geweest.

Dat had niet veel uitgemaakt. Je ziet dat in de hele tweede helft VVV toch geen partij was. De overwinning is dan ook terecht, ongeacht hoe de doelpunten dan uiteindelijk worden gemaakt.

En ook nog van harte met de uitoverwinning bij Den Haag....

Ik weet niet of dat wel zo weinig had uitgemaakt. Zo vlak voor rust met het idee dat je tegenstander al is gebroken en dan vlak na rust. Mentaal is dat echt dramatisch.

Hendrik68
Dat de penal nergens op sloeg en op een ongelukkig moment kwam is waar. Dat dat de reden is dat VVV uiteindelijk verloor is niet waar natuurlijk. Elke ploeg uit de Eredivisie die met 2-0 voorstaat moet dat over de streep trekken, lukt dat niet dan ligt dat natuurlijk nooit aan 1 fout van een scheidsrechter.

Cadeautje van Kuipers, dankbaar voor zijn dat je hier nog 3 punten meeneemt en full focus om te zorgen dat volgende week zondag de scherpte er wel is, anders wordt het weer een ouderwetse 0-4 ofzo...

Met 2-0 de rust in gaan of met 2-1 de rust in gaan is echt een wereld van verschil, zeker als je als VVV zijnde weet dat de penalty zwaar onterecht was. Veel mensen onderschatten nog altijd het mentale gedeelte bij sport heb ik het idee.

Die penalty heeft Feyenoord wel degelijk geholpen. Dat ze het zonder die penalty niet hadden gered kan je natuurlijk nooit zeggen, maar ik denk dat ze het dan een stuk moeilijker hadden gehad. Alleen echte topclubs kunnen namelijk in één helft een 2-0 of 0-2 achterstand goed maken.

panjoe (moderator)

He$$el_01 schreef:
Alleen echte topclubs kunnen namelijk in één helft een 2-0 of 0-2 achterstand goed maken.

Aha. En wie er met 2-0 voor staat maakt in deze stelling niet uit?

Maar ook bij dit scenario had Feyenoord zich, als echte topclub, dus ook geen zorgen hoeven maken...

musician schreef:
En ook nog van harte met de uitoverwinning bij Den Haag....

Dank je. Puike wedstrijd van FC Utrecht gisteren die ze veel eerder hadden moeten beslissen.

Ik hoop dat we vrijdagavond thuis kunnen winnen van FC Groningen en dan zondagmiddag relaxed kijken hoe Feyenoord of Ajax punten tegen elkaar gaan verspelen en FC Utrecht wellicht een van beide kan passeren op de ranglijst. Dat zou toch netjes zijn na 10 speelrondes.

Aan het begin van het seizoen werd er geen cent gegeven voor de kansen van het team van Jan Wouters en bij Studio Voetbal wordt de mooie klassering simpel doodgezwegen. Overigens heb ik al een weddenschap gewonnen voor een etentje of Jan Wouters de Kerst wel of niet zou halen. Dat gaat nu wel lukken denk ik.

Ach, Studio Voetbal, ik kijk er niet eens meer naar de laatste tijd. Het is toch altijd hetzelfde daar. Utrecht is goed bezig. Ik had het ook niet verwacht, eigenlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:04 uur

geplaatst: vandaag om 03:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.