Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 13:29 uur
Titmeister schreef:
Hier ga je ten onrechte ervan uit dat doping een wondermiddel is waarmee een koe op een fiets nog Touretappes kan winnen. Je kan bv. Kenny van Hummel volspuiten met dope, maar dan nog komt ie die bergen niet fatsoenlijk over. Als je kijkt naar de uitslagen van die jaren zie je vaak dat nummers 1 t/m 10 al betrapt of iig verdacht zijn. Dan kun je wel zeggen dat anders de nummer 11 had gewonnen, maar waarschijnlijk zou de nummer 11, als iedereen dopingvrij reed, mss 8e of 9e zijn geworden en zeker geen 1e...
Hier ga je ten onrechte ervan uit dat doping een wondermiddel is waarmee een koe op een fiets nog Touretappes kan winnen. Je kan bv. Kenny van Hummel volspuiten met dope, maar dan nog komt ie die bergen niet fatsoenlijk over. Als je kijkt naar de uitslagen van die jaren zie je vaak dat nummers 1 t/m 10 al betrapt of iig verdacht zijn. Dan kun je wel zeggen dat anders de nummer 11 had gewonnen, maar waarschijnlijk zou de nummer 11, als iedereen dopingvrij reed, mss 8e of 9e zijn geworden en zeker geen 1e...
Ja, dat zullen we nooit weten. Andersom kun je ook niet aantonen. Je ziet uit staatjes die ik las in de NRC dat hele top 10's van etappes bestonden uit renners die vroeger of later een keer betrapt werden op doping. Armstrong is natuurlijk ook niet de enige zondaar.
En toen Armstrong aantoonbaar zonder doping reed, wist hij de Tour niet te beëindigen en werd hij één keer 36e in het eindklassement. Dus als hij zelf als voorbeeld zou dienen, zie je direct dat doping toch wel van enige invloed zal zijn geweest.
Het enige dat je sowieso kunt concluderen is dat je niet kon winnen zónder doping. In dat geval rij je als dopingloze profrenner gewoon mee voor jan met de korte achternaam. En die renners krijgen door de onthullingen natuurlijk een beetje eerherstel, voor wat het waard is.
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 13:33 uur
musician schreef:
En toen Armstrong aantoonbaar zonder doping reed, wist hij de Tour niet te beëindigen en werd hij één keer 36e in het eindklassement.
En toen Armstrong aantoonbaar zonder doping reed, wist hij de Tour niet te beëindigen en werd hij één keer 36e in het eindklassement.
Zoals Titmeister al zei, dat was een hele andere Armstrong, vele kilo's zwaarder. Dat kan je dus niet vergelijken met elkaar.
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 14:25 uur
Wellicht, maar jij kunt ook niet aantonen dat hij de Tour ook zonder doping zou hebben gewonnen. Anders had hij het namelijk niet gebruikt.
Ik hoop dat hij nog eens bereid is om volledige inzage te geven en open kaart te spelen. Misschien komt dat nog eens in de toekomst. Het lijkt mij voor het wielrennen als zodanig een aardige opkikker, als hij dat doet.
Ik hoop dat hij nog eens bereid is om volledige inzage te geven en open kaart te spelen. Misschien komt dat nog eens in de toekomst. Het lijkt mij voor het wielrennen als zodanig een aardige opkikker, als hij dat doet.
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 18:05 uur
Mjuman schreef:
Maar ook dat jolig-polige van VI-Johan en zijn maatjes komt me de nesu uit.
Maar ook dat jolig-polige van VI-Johan en zijn maatjes komt me de nesu uit.
Bewussie?
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 22:48 uur
Zo hè! Een andere club dan PSV die punten binnen haalt voor Nederland! 
Netjes gedaan van Ajax. City heeft wel heel weinig creativiteit daar op het middenveld. Leuk die vier spitsen, maar als je bal daar niet komt heb je er niks aan natuurlijk.

Netjes gedaan van Ajax. City heeft wel heel weinig creativiteit daar op het middenveld. Leuk die vier spitsen, maar als je bal daar niet komt heb je er niks aan natuurlijk.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 00:06 uur
Knappe overwinning!
City viel me erg tegen, snap echt niet dat ze zo verdedigend spelen.
City viel me erg tegen, snap echt niet dat ze zo verdedigend spelen.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 00:11 uur
Ik heb mij altijd afgevraagd hoe City ooit kampioen is geworden in Engeland? Goede ploeg daar niet van maar qua opbouw of echt domineren heb ik ze nog maar weinig mooie dingen zien doen. De doelpunten voor te winnen vallen soms laat en met wat geluk en er was idd weinig creativiteit vandaag.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 00:25 uur
Pffft, dat ik nu net deze wedstrijd moet missen.
Ajax
Zal je zien dat Ajax straks daar met 6-0 verliest
Ajax

Zal je zien dat Ajax straks daar met 6-0 verliest
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 01:13 uur
He$$el_01 schreef:

Normaal hebben ze Silva voor de creativiteit maarja die deed niet mee. Nasri kan het normaal ook maar die gaf niet thuis vandaag, de hele ploeg bakte er maar weinig van eigenlijk. Als die 2 niet mee doen hebben ze inderdaad 0 creativiteit.
Gewoon goed gedaan van Ajax!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 oktober 2012, 11:19 uur
Best wel belabberde wedstrijd waarin maar weinig mensen een voldoende haalden. Eriksen was echt rampzalig. Constant balverlies en telkens zichzelf aan het vastlopen. Nog mazzel dat de bal van richting werd veranderd, want hij had 'm gewoon af moeten leggen. Vermeer was wel erg goed. Desondanks blij met de drie punten.
Real. Nu begint het echt irritant te worden.

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 11:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Best wel belabberde wedstrijd waarin maar weinig mensen een voldoende haalden. Eriksen was echt rampzalig. Constant balverlies en telkens zichzelf aan het vastlopen. Nog mazzel dat de bal van richting werd veranderd, want hij had 'm gewoon af moeten leggen. Vermeer was wel erg goed. Desondanks blij met de drie punten.
Vreemd - ik heb een uitermate spannende wedstrijd gezien die mij (niet-Ajaxfan) aan m'n stoel gekluisterd hield. Wat een weinig creatief team dat City - landskampioen van Engeland kan je dus worden met een betonnen middenveld, een enkele creatieveling en veel counter-voetbal. Bah - en Real, hadden we al vastgesteld, is een ultieme counterclub. Volkomen terecht dat Borussia de overwinning binnenhaalde - wat een lamlendig onkoninklijk voetbal.
Een kritische noot vwb Ajax, nee niet Eriksen, maar die Sana - passeert komt nog geen bushalte of kliko. Wat wil je ook, in Zweden wordt er niet gefietst en hier zal ie wel een lease-bolide van MB hebben. Leer 'em eerst maar eens fietsen in onze hoofdstad - en passeertechniek opdoen - voordat ie weer opgesteld wordt.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 11:55 uur
Stijn is qua verzuring nog verder dan jasper1991 heb ik het idee.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 11:57 uur
Ik vond de wedstrijd het aanzien ook wel waard maar wat uitgebluste club lijkt mij dat, Manchester City.
Als je zo omgaat met het talent.
Het kan ook dat die spelers geen zin meer hebben in Mancini.
De arrogantie, dat Guidetti eventueel nog zou moeten worden verhuurd. Als hij fit is, lijkt hij mij zeer geschikt om die spitsen in de voorhoede bij MC te kunnen vervangen.
Als je zo omgaat met het talent.
Het kan ook dat die spelers geen zin meer hebben in Mancini.
De arrogantie, dat Guidetti eventueel nog zou moeten worden verhuurd. Als hij fit is, lijkt hij mij zeer geschikt om die spitsen in de voorhoede bij MC te kunnen vervangen.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 12:14 uur
Paap_Floyd schreef:
Afgaande op je avatar kunnen we dus beter spreken van Stijn & Waldorf.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 oktober 2012, 12:58 uur
Paap_Floyd schreef:
Realisme is niet hetzelfde als zuur. Het spel was gewoon onwijs slordig en op 't eind constant balletje wegtrappen. Prima resultaat hoor, ik zou het ook zo doen, maar het zag er niet uit en dan ga ik niet doen alsof Ajax nou zo goed speelde. Co Adriaanse had een mooi woord voor jullie.

Spanning is wat anders en dat had de wedstrijd wel, vooral omdat je verwacht dat City nog wel een tik gaat uitdelen (en twee of drie keer bijna had gedaan).
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 13:04 uur
Stijn_Slayer schreef:
Spanning is wat anders en dat had de wedstrijd wel, vooral omdat je verwacht dat City nog wel een tik gaat uitdelen (en twee of drie keer bijna had gedaan).
Zeker nooit gezongen op de lagere school: we zijn er bijna - jouw favoriete artiest

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 13:39 uur
Nee niet nodig tegenwoordig heb ik TomTom, mag ik ook wel eens afslaan, naar rechts (of links) - ipv alleen maar recht vooruit

Voor jonge muziekvrinden zoals jij is dit sportieve programma gemaakt - check les 1:
Neuken doe je zo! | Kijk NU online! | Uitzending gemist? Bezoek TV OP JE PC! D? Portal voor WebTV - tvopjepc.nl
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 13:58 uur
Ach 3 mooie punten voor Ajax.
Twee keer binnen één week verliezen zou ook zo lullig zijn.
Twee keer binnen één week verliezen zou ook zo lullig zijn.

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 14:41 uur
Mjuman schreef:
Een kritische noot vwb Ajax, nee niet Eriksen, maar die Sana - passeert komt nog geen bushalte of kliko. Wat wil je ook, in Zweden wordt er niet gefietst en hier zal ie wel een lease-bolide van MB hebben. Leer 'em eerst maar eens fietsen in onze hoofdstad - en passeertechniek opdoen - voordat ie weer opgesteld wordt.
Vandaar dat die Denen van Ajax het wel goed doen. Die fietsen namelijk wel.

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 15:12 uur
Toch was Sana bij alle drie de goals (indirect) betrokken, terwijl ie maar weinig balcontacten had en leed Eriksen blijkbaar het meest balverlies van alle Ajax-spelers. Al is dat laatste ook een beetje inherent aan zijn positie op het veld. Voor het geld dat 'ie Ajax gekost heeft is Sana wel een erg leuke speler, maar ze zullen er inderdaad niet de CL mee winnen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 oktober 2012, 15:19 uur
Sana is duidelijk te licht voor Europees voetbal, maar in de Eredivisie vind ik het wel een leuke speler om te zien. Hij heeft wel flair en ze zullen er vast nog wel een centje op verdienen.
Ik vond trouwens dat Babel zichzelf wat te graag wou profileren. Hij speelde meer om zichzelf in de markt te zetten dan in teambelang.
Ik vond trouwens dat Babel zichzelf wat te graag wou profileren. Hij speelde meer om zichzelf in de markt te zetten dan in teambelang.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.