Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 15:21 uur
Ze kunnen beter Van Rhijn op rechtsbuiten zetten, verdedigen kan ie toch niet.
Sana vind ik helemaal niks, die speelt alle ballen terug en komt geen man voorbij. Ook in de duels komt hij kracht tekort, bij de minste duw ligt hij al op de grond.
Sana vind ik helemaal niks, die speelt alle ballen terug en komt geen man voorbij. Ook in de duels komt hij kracht tekort, bij de minste duw ligt hij al op de grond.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 15:22 uur
Heb de eerste helft zitten tellen en het was opvallend hoe vaak Ajax na 5 - 6 balcontacten de bal moest inleveren. De meeste dreiging over de flanken ging idd uit van de backs en dat zegt wat over het meeverdedigen van City's voorwaartsen. Negen van de tien keer als Sana met bal op zijn verdediger afging, was ie kansloos; in de diepte aanspelen (snelheid) ging het wel.
3-1 of niet er zit gewoon te weinig combinatievermogen in dit Ajax, te veel eenvormig, en geen échte spelverdeler. Mét bijv een Theo Janssen erbij (waar heb ik het over) had je een heel ander spelbeeld gehad - het was en bleef erg onrustig.
3-1 of niet er zit gewoon te weinig combinatievermogen in dit Ajax, te veel eenvormig, en geen échte spelverdeler. Mét bijv een Theo Janssen erbij (waar heb ik het over) had je een heel ander spelbeeld gehad - het was en bleef erg onrustig.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 oktober 2012, 16:11 uur
Schöne, De Jong én Eriksen was misschien ook wel wat te veel van het goede. Een City in vorm was dan zo over het middenveld heen gewalst.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 16:24 uur
Ajax heeft het gewoon op tactisch gebied gewonnen van Manchester City door zonder spits te spelen. Ajax kreeg de ruimte om te combineren en daar is het voetballend vermogen van Schone, De Jong en Eriksen toch heel welkom. Zeker omdat ze af en toe ook eens de spitspositie opzochten waar het centrum van Manchester City maar geen raad mee wist, aanvallend heeft Ajax het echt meer dan prima gedaan.
Bij die tegengoal was het wel echt belachelijk hoe de organisatie stond. Daarbij nam City het in de tweede helft fysiek over, maar Ajax kon zelfs daar alsnog af en toe profiteren van de ruimte die City achterliet. Het is ook een heel vreemde keuze om op de counter te leunen met zo veel voetbalvermogen als City heeft. Zeker ook tegen een ploeg als Ajax, maar het zal de Italiaan in Mancini zijn die toch 'op zeker' wil spelen in een uitwedstrijd.
Bij die tegengoal was het wel echt belachelijk hoe de organisatie stond. Daarbij nam City het in de tweede helft fysiek over, maar Ajax kon zelfs daar alsnog af en toe profiteren van de ruimte die City achterliet. Het is ook een heel vreemde keuze om op de counter te leunen met zo veel voetbalvermogen als City heeft. Zeker ook tegen een ploeg als Ajax, maar het zal de Italiaan in Mancini zijn die toch 'op zeker' wil spelen in een uitwedstrijd.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:06 uur
Mancini deed het bij Inter ook niet heel goed als coach. Werd wel vaak kampioen, maar bakte er in Europees verband ook niet veel van. En nu bij City voor het tweede seizoen op rij ook niet. Al weet je niet hoe het loopt, ze kunnen de poule nog steeds winnen in theorie.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:09 uur
Ja en tegen Borrussia Dortmund werden ze ook min of meer weggetikt wat ik toen op de samenvatting zag.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:11 uur
Dortmund is dan ook met voorsprong de beste ploeg in die groep 

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:16 uur
herman schreef:
Al weet je niet hoe het loopt, ze kunnen de poule nog steeds winnen in theorie.
Al weet je niet hoe het loopt, ze kunnen de poule nog steeds winnen in theorie.
Alles kan: theekan, koffiekan, Wim Kan ...
Pissing in the wind is het UK gezegde, against all odds het US - en ik meen dat wij zeggen tegen beter weten.
Met nog tweemaal thuis, Ajax en de Borussen en Real uit is het niet echt een ideaal recept voor 9 punten. En als Ronaldo die MacLaren Mercedes SLR 722 in zijn schoentje vindt, wordt ie weer blij en gaat ie ballen.
Acht de Borussen best in staat en gemotiveerd om in Manchester een punt weg te halen en dan gaat het uiteindelijk tussen Ajax en City om de Europa League.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:23 uur
Ze hebben het inderdaad in zich om dit seizoen te verrassen. Toch gewoon twee keer overtuigend kampioen in een competitie waar ook Bayern Munchen in mee doet. De namen zijn niet zo groot, maar die Lewandowski is volgens mij een topper.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:23 uur
Mjuman schreef:
Alles kan: theekan, koffiekan, Wim Kan.......
Alles kan: theekan, koffiekan, Wim Kan.......
Balkan
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:24 uur
Mjuman schreef:
Pissing in the wind is het UK gezegde, against all odds het US - en ik meen dat wij zeggen tegen beter weten.
'Tegen beter weten in'. Goede show overigens ook van Theo Maasen. Pissing in the wind is het UK gezegde, against all odds het US - en ik meen dat wij zeggen tegen beter weten.

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:35 uur
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 17:53 uur
Mjuman schreef:
Met nog tweemaal thuis, Ajax en de Borussen en Real uit is het niet echt een ideaal recept voor 9 punten. En als Ronaldo die MacLaren Mercedes SLR 722 in zijn schoentje vindt, wordt ie weer blij en gaat ie ballen.
Acht de Borussen best in staat en gemotiveerd om in Manchester een punt weg te halen en dan gaat het uiteindelijk tussen Ajax en City om de Europa League.
(quote)
Real komt naar Engeland en City mag zelf nog een keer gezellig naar Duitsland.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 18:25 uur
He$$el_01 schreef:
[Real komt naar Engeland en City mag zelf nog een keer gezellig naar Duitsland.
[Real komt naar Engeland en City mag zelf nog een keer gezellig naar Duitsland.
Ik had de tabel er niet bij; had ik het dus omgedraaid. Maakt op zich niet zoveel uit: City - Real lijkt me een uitermate verdrietende exercitie: praktijkles betongieten

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 18:56 uur
Mjuman schreef:
Dit is ook een mooie Engelse uitspraak die wellicht van toepassing is op de situatie...

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 20:40 uur
Ondertussen bakt Twente er niet veel van. Vraag me af waar de bravoure van een jaar of twee geleden is gebleven, in dat seizoen dat ze CL speelden. En die Castaignos bakt er ook wel erg weinig van, het is te hopen dat Bulykin weer snel fit raakt.
edit: Al was de scheidsrechter ook wel erg beroerd. De 1-0 voor Twente onterecht afkeuren en een handsgoal van Levante door de vingers zien.
edit: Al was de scheidsrechter ook wel erg beroerd. De 1-0 voor Twente onterecht afkeuren en een handsgoal van Levante door de vingers zien.

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 21:09 uur
Afgang FC Twente maar die scheidsrechter was inderdaad dramatisch !!
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 21:20 uur
Ik denk dat ik nu wel met minder van zulke grappen
Running On Empty schreef:
Toekan
Toekan
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 21:59 uur
Jezus wat is PSV weer slap aan het voetballen. Totaal geen beleving. Ik heb het gelukkig niet geteld, maar er zijn al erg veel ballen van voeten afgesprongen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2012, 22:53 uur
Waarom denkt Wijnaldum dat hij een basisplaats kan claimen
en zeker als CAM: zijn passjes zijn echt bagger en halen de hele tijd de snelheid uit het spel bij PSV. De centrale verdedigers zijn ook drie keer niks trouwens.
en zeker als CAM: zijn passjes zijn echt bagger en halen de hele tijd de snelheid uit het spel bij PSV. De centrale verdedigers zijn ook drie keer niks trouwens.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 23:13 uur
Zal je op de UEFA-ranglijst ook minpunten toegedeeld krijgen? Want in dat geval is Nederland hard op weg. 

0
geplaatst: 25 oktober 2012, 23:22 uur
nclo schreef:
Zal je op de UEFA-ranglijst ook minpunten toegedeeld krijgen? Want in dat geval is Nederland hard op weg.
Nee, maar nieuwe users met rare praatjes wel

Kwam thuis en keek meteen hoeveel PSV had gescoord tegen AIK - pleurde zowat van mijn stoel: 1 - 1.
Aan de andere kant ook wel meer dan 6 internationals in dat team en van oudsher heeft het Zweedse voetbal een fysieke, Engels aandoende manier van spelen.
Maar goed aan dat stadion heb ik goede herinneringen: Oranje heeft daar, met een onnavolgbare Kromme ooit Zweden opgerold met 0 - 5.
0
geplaatst: 25 oktober 2012, 23:30 uur
't Is maar raar. Dat voetbal. PSV geweldig tegen Napoli en nu dit. Ajax dramatisch (altijd eigenlijk, ik mag dat zeggen) en 3-1 tegen City.
0
geplaatst: 26 oktober 2012, 22:56 uur
FC Utrecht - FC Groningen 1 - 0
Gefeliciteerd maar weer Running On Empty!
Utrecht staat na dat extra wedstrijdje inmiddels vierde in de competitie. Als Jan Wouters dat van tevoren had geweten, had zelfs hij vanaf het begin van het seizoen waarschijnlijk lachend door het stadion gegaan.
Feyenoord weet wat het te doen staat, zondag....

Utrecht staat na dat extra wedstrijdje inmiddels vierde in de competitie. Als Jan Wouters dat van tevoren had geweten, had zelfs hij vanaf het begin van het seizoen waarschijnlijk lachend door het stadion gegaan.
0
geplaatst: 26 oktober 2012, 23:39 uur
musician schreef:
FC Utrecht - FC Groningen 1 - 0. Gefeliciteerd maar weer Running On Empty!
FC Utrecht - FC Groningen 1 - 0. Gefeliciteerd maar weer Running On Empty!
Dank je. Geen beste wedstrijd maar wel verdiend tegen een vreselijk verdedigend FC Groningen. Die wilden alleen maar counteren. We zijn voor 2 dagen even de 4e club van Nederland. Veel sfeer op een koude vrijdagavond in de Galgenwaard.

0
geplaatst: 27 oktober 2012, 00:01 uur
Ik hoorde op de radio dat geen van beide ploegen verdiende te winnen.
Dit seizoen verwacht ik trouwens weinig meer van Groningen met zo'n matige selectie, of er moet nog wat gekocht worden in de winterstop.
Dit seizoen verwacht ik trouwens weinig meer van Groningen met zo'n matige selectie, of er moet nog wat gekocht worden in de winterstop.
0
geplaatst: 27 oktober 2012, 00:19 uur
musician schreef:

"had ... gegaan" is dat common speak in Amsterdam aan Zee? Bij ons lachen de mensen in zo'n geval zich de ballen uit broek. Moet je wel ballen hebben!
En ROE liep destijds knap te zwimpeledoppen over het feit dat Jan als blijvend hoofdtrainer werd aangesteld. Dus mag hij eigenlijk wel een beetje boete doen hier, als ie ballen heeft tenminste - anders had ie beter van het topic gegaan

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 oktober 2012, 11:54 uur
Kon gratis naar Graafschap - Oss. De eerste twintig minuten waren nog wel leuk, maar dat kwam omdat Oss toen belabberd was. Die nummer 5, ik denk Pique, dacht 'ik vang de bal wel even op in de zestien'. 
Uit een corner of vrije trap van die plek schoot Oss nog per ongeluk in één keer de bal in het doel, maar daarna werd het een wedstrijdje wie de meeste ballen uit kan schieten. Tim Vincken is ook onwijs afgegleden zeg, bakte er niets van. We begonnen te tellen hoe vaak een bal drie keer rondging, maar vaak was 't niet.

Uit een corner of vrije trap van die plek schoot Oss nog per ongeluk in één keer de bal in het doel, maar daarna werd het een wedstrijdje wie de meeste ballen uit kan schieten. Tim Vincken is ook onwijs afgegleden zeg, bakte er niets van. We begonnen te tellen hoe vaak een bal drie keer rondging, maar vaak was 't niet.
0
geplaatst: 27 oktober 2012, 12:02 uur
Mjuman schreef:
"had ... gegaan" is dat common speak in Amsterdam aan Zee? Bij ons lachen de mensen in zo'n geval zich de ballen uit broek. Moet je wel ballen hebben!
Volgens mij is het prima Nederlands, geaccepteerde spreektaal. Je weet dat ooit is beslist dat de taal die in Holland werd gesproken de gangbare taal voor heel Nederland zou worden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.